Pánik: milliókat költ a Ferrari és a BMW
Sajtóértesülések szerint több eddigi élcsapatnál is kiverte a biztosítékot a 60. Formula-1-es világbajnokság eddigi két futama: a Ferrari 20 millió eurót szán a következő hetekben a teljes megújulásra és a McLarennél is több milliót különítettek el arra, hogy Lewis Hamilton végre címvédőhöz méltó autóval szerepelhessen. A szezon előtt még az összetett verseny megnyerésére is esélyesnek tartott, pont nélkül álló Robert Kubica pedig az ötödik versenyen, az európai szezonnyitónak számító Spanyol Nagydíjon versenyezhet majd először azzal az új autóval, amely már tartalmazza majd az energiaátalakító KERS-rendszert.
Az összetettben tavaly második Felipe Massa szerint a Ferrarinak szinte a nulláról kell kezdenie a ?feltámadást?, lassú és nem igazán megbízható az új autó, ráadásul a csapat döntései sem megfelelőek. A brazil versenyző szombaton a malajziai időmérőn be sem jutott a második körbe, mert a legfőbb döntéshozók azt gondolták, ideje bőven elég lesz a továbbkerüléshez. Az etap végén pedig már nem maradt idő a javulásra.
?Természetesen nem volt jó hétvégénk, immár sorozatban másodszor ? ismerte el Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. ? Azonnal cselekednünk kell. Minden embernek meg van a felelőssége, ezt vállalni kell, bármely pontról is vizsgáljuk a történteket. A menedzsmentet is érinti. Elfogadhatatlan az eddigi szereplés, nem is fogadjuk el az eredménytelenséget?.
Tény, vasárnap is pocsék döntéssel hívta fel magára a figyelmet a Ferrari: Kimi Rí키ikkönen ugyanis akkor kapott extrémvízes-abroncsokat, amikor még nem szakadt az eső Szepangban. íí‚Âgy a 2007-es világbajnok esélyei percek alatt a nullára redukálódtak, így a futam félbeszakítása idején már nem is volt versenyben. Az viszont furcsának hatott, hogy a kényszerszünet alatt jégkrémet majszolgatott, arcán nyoma sem volt a csalódottságnak.
A McLarennél sem rózsásabb a helyzet, Melbourne után ugyanis belső vihar támadt Lewis Hamilton kizárása okán. A világbajnok szerint hazugságra bírta rá a csapatvezetés, de az ?ellenoldal? sem maradt csendben, megbízhatatlannak bélyegezte a nemrég még ünnepelt ?csodafiút?. Dave Ryan sportigazgatónak távoznia kell a botrány miatt, de nyilvánvalónak tűnik, ha az eredmények nem javulnak, akkor a világbajnoki címvédő helye is meginoghat. Mindenesetre Wokingban most többmilliót különítettek el az autó gyorsítására, de kétséges, mennyire lesz sikeres a beavatkozás, lévén a szezon végéig tilos a tesztelés.
A BMW ugyan vasárnap ünnepelhetett Nick Heidfeld második helye után, de Robert Kubica ismét pont nélkül zárt. Ausztráliában még Sebastian Vettel manőverét okolhatta, de Malajziában már az autó mondott csődöt, noha tavaly egyszer sem kellett hasonló kudarcot megélnie. A legfrissebb varsói hírek szerint a csapat most a magas lengyel versenyző kocsijának ?fogyókúráját? írta elő, hogy a május elején sorra kerülő első európai futamon, Barcelonában már Kubica gépébe is beszerelhessék a teljesítménynövelő KERS-t.
A Ferrari F60 túlságosan érzékeny a változtatásokra
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, a gárda eddigi gyengélkedése többek között arra is visszavezethető, hogy idei autójuk mind az üzemanyagmennyiség, mind pedig a gumitípusok megváltoztatása esetén túl érzékenyen reagál.
A Ferrari F60 túlságosan érzékeny a változtatásokra
Domenicali a leszorító erő hiányára is panaszkodik A5
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, a gárda eddigi gyengélkedése többek között arra is visszavezethető, hogy idei autójuk mind az üzemanyagmennyiség, mind pedig a gumitípusok megváltoztatása esetén túl érzékenyen reagál.
Sepangi botlása után a Ferrari vezetősége éles kritikákkal szembesült a csapat elbaltázott stratégiai lépései miatt, ám a téli tesztekhez viszonyítva a maranellóiak idei autója, az F60 sem hozza azt a tempót, melyre a korábbi várakozások szerint számítani lehetett volna.
Steafano Domenicali, a maranellóiak csapatfőnöke elmondta, a két hét múlva megrendezendő Kínai Nagydíjra mindenképp meg akarják érteni, hogy a kocsi különböző beállítások mellett miért viselkedik merőben eltérően, mint azt várnák.
"Amit láttunk, abból leszűrtük, hogy aero téren kell változtatnunk. Tehát csupán aerodinamikai szempontból kell igazán fejlődnünk. Több leszorító erőre van szükségünk. Ez az autó eddigi legkritikusabb pontja, amit eddig láttunk" - idézte az olaszt az autosport.com.
"Ez tehát a legfontosabb dolog, amit el kell végeznünk otthon. Éjt nappallá téve kell dolgoznunk, hogy mindent megtegyünk az autó teljesítményének fejlesztése érdekében."
"Aztán teljesítmény téren van még egy dolog - meg kell értenünk, hogy az autónk például pénteken miért volt olyan nagyon versenyképes jól megtankolva a lágy gumikon. A másik típussal pedig miért volt nehéz a helyzet. A kocsi tehát nagyon érzékeny a különböző üzemanyagszintekre és a gumik karakterisztikájára" - fogalmazott.
Domenicali kitért arra is, hogy a csapat által meghozott hibás taktikai döntések nem ismétlődhetnek meg újra.
"Amit most tennünk kell, hogy azonnal reagálunk. Az embereknek vállalniuk kell a felelősséget, és ez egy fontos pillanat, melyben a dolgok sem teljesítményt tekintve, sem pedig a menedzsmentet nézve nem állnak jól. Ez semmiképp sem elfogadható, és én nem is fogadom el."
Noha a Force Indián kívül a Ferrari az egyetlen csapat, amely az első két verseny után még pont nélkül szerénykedik, Domenicali szerint a nyafogás helyett itt az idő a cselekvésre.
"A csapat nem boldog. Hogy is lehetne két ilyen nagydíj után? Nem lehetünk azok. De ez a sport, ez az életünk. Azonnal reagálnunk kell. Nincs okunk rá, hogy egymás vállán sírjunk. Reagálni és dolgozni kell" - mondta.
"Tudjuk, hogy az autónk nem elsőrangú, ezért hát minden embernek meg kell értenie, hogy ez egy nehéz szituáció, és reagálnunk kell" - tette hozzá.