Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
Alonsoban nagyon reménykedem, mert már rá férne egy jó kocsi...Bár a Renault jobban áll neki...
 
Kí­vánom, hogy Kubica valami maradandót (dobogós helyezést) alakí­tson a 7végén.:bananadance: forever BMW
Remélem a Ferrari véglegesen eltűnik a süllyesztőben (úgyí­ mint a 90-es években ):shoot:
 
Kubica mult héten is maradandót alkotott :)
 
Miért bántod csak azért mert nem annak a csapatnak szurkol mint mi azért nem kell bántani csak leí­rta a véleményét neki is van joga hozzá szerintem. Meg hogy reméli eltűnik a Ferrari a süllyesztőben véglegesen úgy mint ... hát ha véglegesen eltűnt volna akkor nem lenne a legsikeresebb csapat az f1 ben. Annyit lehetne vitatkozni ezen valamikor neki lenne igaza valamikor nekünk Ferrarisoknak de a számok a bajnoki cí­mek magukért beszélnek.Ezt sokan nem bí­rják elviselni.Mindörökké Ferrari sosem fog eltűnni a a süllyesztőben.A bmw nek vagy minek még jó pár évet meg kellene nyerni hogy azon a szinten legyen a történelem könyvekben mint a Ferrari meg a többi nagy múltú csapat, akár mclaren.

Originally posted by Fish_BASC;39970
Alonsoban nagyon reménykedem, mert már rá férne egy jó kocsi...Bár a Renault jobban áll neki...
Szerintem előbb utóbb mindkettő ott fog kikötni.De ez csak az én véleményem.:thumbup:
 
Durva lenne ha Alonso és Vettel ferrariba ülne egyszerre... szerintem nem lenne jó vége, mert mindketten nagyon jók.

Viszont ez a futam brutális volt kár hogy nem indí­tották újra...izgi lett volna nagyon. Habár azt nagyon élveztem ahogy Alonso maga mögött tartotta Barichello-t a Brawn-al (ami sokkal gyorsabb) és a többieket:thumbsup:, persze sajna mindennek vége szakad egyszer és a végeredmény nem tükrözte, azt amit véghezvitt....:cry2:
 
Pánik: milliókat költ a Ferrari és a BMW

Sajtóértesülések szerint több eddigi élcsapatnál is kiverte a biztosí­tékot a 60. Formula-1-es világbajnokság eddigi két futama: a Ferrari 20 millió eurót szán a következő hetekben a teljes megújulásra és a McLarennél is több milliót különí­tettek el arra, hogy Lewis Hamilton végre cí­mvédőhöz méltó autóval szerepelhessen. A szezon előtt még az összetett verseny megnyerésére is esélyesnek tartott, pont nélkül álló Robert Kubica pedig az ötödik versenyen, az európai szezonnyitónak számí­tó Spanyol Nagydí­jon versenyezhet majd először azzal az új autóval, amely már tartalmazza majd az energiaátalakí­tó KERS-rendszert.
Az összetettben tavaly második Felipe Massa szerint a Ferrarinak szinte a nulláról kell kezdenie a ?feltámadást?, lassú és nem igazán megbí­zható az új autó, ráadásul a csapat döntései sem megfelelőek. A brazil versenyző szombaton a malajziai időmérőn be sem jutott a második körbe, mert a legfőbb döntéshozók azt gondolták, ideje bőven elég lesz a továbbkerüléshez. Az etap végén pedig már nem maradt idő a javulásra.
0_5.jpg


?Természetesen nem volt jó hétvégénk, immár sorozatban másodszor ? ismerte el Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke. ? Azonnal cselekednünk kell. Minden embernek meg van a felelőssége, ezt vállalni kell, bármely pontról is vizsgáljuk a történteket. A menedzsmentet is érinti. Elfogadhatatlan az eddigi szereplés, nem is fogadjuk el az eredménytelenséget?.

Tény, vasárnap is pocsék döntéssel hí­vta fel magára a figyelmet a Ferrari: Kimi Rí­í‚¤ikkönen ugyanis akkor kapott extrémví­zes-abroncsokat, amikor még nem szakadt az eső Szepangban. í­í‚gy a 2007-es világbajnok esélyei percek alatt a nullára redukálódtak, í­gy a futam félbeszakí­tása idején már nem is volt versenyben. Az viszont furcsának hatott, hogy a kényszerszünet alatt jégkrémet majszolgatott, arcán nyoma sem volt a csalódottságnak.

A McLarennél sem rózsásabb a helyzet, Melbourne után ugyanis belső vihar támadt Lewis Hamilton kizárása okán. A világbajnok szerint hazugságra bí­rta rá a csapatvezetés, de az ?ellenoldal? sem maradt csendben, megbí­zhatatlannak bélyegezte a nemrég még ünnepelt ?csodafiút?. Dave Ryan sportigazgatónak távoznia kell a botrány miatt, de nyilvánvalónak tűnik, ha az eredmények nem javulnak, akkor a világbajnoki cí­mvédő helye is meginoghat. Mindenesetre Wokingban most többmilliót különí­tettek el az autó gyorsí­tására, de kétséges, mennyire lesz sikeres a beavatkozás, lévén a szezon végéig tilos a tesztelés.

A BMW ugyan vasárnap ünnepelhetett Nick Heidfeld második helye után, de Robert Kubica ismét pont nélkül zárt. Ausztráliában még Sebastian Vettel manőverét okolhatta, de Malajziában már az autó mondott csődöt, noha tavaly egyszer sem kellett hasonló kudarcot megélnie. A legfrissebb varsói hí­rek szerint a csapat most a magas lengyel versenyző kocsijának ?fogyókúráját? í­rta elő, hogy a május elején sorra kerülő első európai futamon, Barcelonában már Kubica gépébe is beszerelhessék a teljesí­tménynövelő KERS-t.


A Ferrari F60 túlságosan érzékeny a változtatásokra

Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, a gárda eddigi gyengélkedése többek között arra is visszavezethető, hogy idei autójuk mind az üzemanyagmennyiség, mind pedig a gumití­pusok megváltoztatása esetén túl érzékenyen reagál.



A Ferrari F60 túlságosan érzékeny a változtatásokra

Domenicali a leszorí­tó erő hiányára is panaszkodik A5
Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, a gárda eddigi gyengélkedése többek között arra is visszavezethető, hogy idei autójuk mind az üzemanyagmennyiség, mind pedig a gumití­pusok megváltoztatása esetén túl érzékenyen reagál.

Sepangi botlása után a Ferrari vezetősége éles kritikákkal szembesült a csapat elbaltázott stratégiai lépései miatt, ám a téli tesztekhez viszonyí­tva a maranellóiak idei autója, az F60 sem hozza azt a tempót, melyre a korábbi várakozások szerint számí­tani lehetett volna.

Steafano Domenicali, a maranellóiak csapatfőnöke elmondta, a két hét múlva megrendezendő Kí­nai Nagydí­jra mindenképp meg akarják érteni, hogy a kocsi különböző beállí­tások mellett miért viselkedik merőben eltérően, mint azt várnák.

"Amit láttunk, abból leszűrtük, hogy aero téren kell változtatnunk. Tehát csupán aerodinamikai szempontból kell igazán fejlődnünk. Több leszorí­tó erőre van szükségünk. Ez az autó eddigi legkritikusabb pontja, amit eddig láttunk" - idézte az olaszt az autosport.com.

"Ez tehát a legfontosabb dolog, amit el kell végeznünk otthon. Éjt nappallá téve kell dolgoznunk, hogy mindent megtegyünk az autó teljesí­tményének fejlesztése érdekében."

"Aztán teljesí­tmény téren van még egy dolog - meg kell értenünk, hogy az autónk például pénteken miért volt olyan nagyon versenyképes jól megtankolva a lágy gumikon. A másik tí­pussal pedig miért volt nehéz a helyzet. A kocsi tehát nagyon érzékeny a különböző üzemanyagszintekre és a gumik karakterisztikájára" - fogalmazott.

Domenicali kitért arra is, hogy a csapat által meghozott hibás taktikai döntések nem ismétlődhetnek meg újra.

"Amit most tennünk kell, hogy azonnal reagálunk. Az embereknek vállalniuk kell a felelősséget, és ez egy fontos pillanat, melyben a dolgok sem teljesí­tményt tekintve, sem pedig a menedzsmentet nézve nem állnak jól. Ez semmiképp sem elfogadható, és én nem is fogadom el."

Noha a Force Indián kí­vül a Ferrari az egyetlen csapat, amely az első két verseny után még pont nélkül szerénykedik, Domenicali szerint a nyafogás helyett itt az idő a cselekvésre.

"A csapat nem boldog. Hogy is lehetne két ilyen nagydí­j után? Nem lehetünk azok. De ez a sport, ez az életünk. Azonnal reagálnunk kell. Nincs okunk rá, hogy egymás vállán sí­rjunk. Reagálni és dolgozni kell" - mondta.

"Tudjuk, hogy az autónk nem elsőrangú, ezért hát minden embernek meg kell értenie, hogy ez egy nehéz szituáció, és reagálnunk kell" - tette hozzá.
 
í­í‚llí­tólag még a saftycar is nehezen vergődött át a ví­zátfolyásokon.De mondjuk szerintem simán újra indí­thatták volna .Lett volna izgalom :D
 
Illegális kipufogóval nyert a Brawn GP?

A legújabb hí­r az, hogy az Ausztrál Nagydí­jon Jenson Button és Rubens Barrichello autójának kipufogócsöve nem felelt meg az előí­rásoknak.

Lassan az egész mezőny illegálisnak tartja a Brawn GP autóját, a BGP 001-et. Két héttel ezelőtt „kisebb meglepetésreí¢?í‚ az istálló kettősgyőzelmet szerzett.

Button az első, addig veterán brazil csapattársa, Barrichello a második helyen ért célba Melbourne-ben.

A BGP 001 kipufogócsöve 10 centiméterre kilógott a karosszréiából, ami a szabályok értelmében nem megengedett. Minő furcsaság, a Maláj Nagydí­jon a kipufogó már módosí­tva volt.

A diffúzor után újabb botrány van kialakulóban. Korábban a Ferrari F60-as versenygépe keveredett hasonló ügybe. Akkor a FIA kérte a kipufogó módosí­tását. Ez végül az első privát teszt előtt meg is történt.
 
Ez mondjuk nem magyarázat a Ferrarik sz@r szereplésére.Nem értem miért kerí­tenek ekkora feneket ennek a dolognak.Nem volt ez akkora szabálytalanság.Persze,hogy hazudtak.Ez a forma 1,itt senki nem mond igazat!!!
:D
 
Dennis végleg felhagy a McLaren F1-es projektjével

Dennis végleg felhagy a McLaren F1-es projektjével




A McLaren Group elnöke, a McLaren-Mercedes korábbi csapatfőnöke, Ron Dennis csütörtökön hivatalosan is bejelentette, hogy a jövőben teljesen felhagy a Forma-1-gyel kapcsolatos feladatokkal, és a jövőben teljes egészében a sportautó-gyártásra koncentrál majd.

Dennis helyét a Forma-1-es alakulatnál jobbkeze, Martin Whitmarsh vette át, akinek csapatfőnökké való kinevezését még a 2009-as versenygép bemutatóján jelentették be, most pedig Whitmarsh a McLaren Racing elnök-vezérigazgatója is lett egyben.

Ron Dennis a csütörtöki wokingi bejelentéskor elmondta, hogy mostantól az új sportautó üzlet, a McLaren Automotive (jelenleg a McLaren Group része) vezetése tölti ki az idejét, amely az év későbbi szakaszában önálló társasággá válik, és tervei szerint a cég 2011-ben dobja piacra a McLaren sportautóinak első modelljét.

Dennis, aki több mint húsz évig vezette az F1-es csapatot, az Ausztrál Nagydí­jra még elutazott, bár már nem úgy tartózkodott a garázsban, mint a csapat egyik felelős tisztviselője, a Maláj Nagydí­jat pedig már a televí­zióból követte figyelemmel. A brit nem tagadta, hogy annyi év után különös érzés volt mindez, de leszögezte, senki sem kényszerí­tette arra, hogy teljesen felhagyjon a Forma-1-es projekttel.

"Arra számí­tottam, hogy sokkal érzelmesebb lesz, miután sok éven át töretlenül ott voltam a nagydí­jakon"- utalt Dennis arra, hogy a sepangi futamot már nem a helyszí­nen tekintette meg.

"Elismerem nem mindig volt könnyű kijönni velem, és elismerem, hogy mindig keményen harcoltam a McLarenért a Forma-1-ben. Kétlem, hogy Max Mosley vagy Bernie Ecclestone bosszankodni fognak a döntésem miatt, de senki sem kért arra, hogy í­gy tegyek. Ez az én döntésem volt. Hasonlóképpen én voltam az épí­tésze a McLaren Group mai újra átrendezésének, és ennek megtételére ugyaní­gy nem kért senki sem. Ez is az én döntésem volt"- olvashatók Dennis gondolatai a McLaren internetes oldalán. "Rendkí­vül lelkesnek érzem magam a McLaren Group és a McLaren Automotive kilátásai miatt, és nem aggódom amiatt, hogy Martinra hagyom a Forma-1-es ügyekkel kapcsolatos jelentéstételt."

Mindezek mellett azt is nyilvánosságra hozták, hogy Richard Lapthorne június 1-jétől tiszteletbeli elnöke lesz a McLaren Groupnak, illetve ugyanilyen formában tevékenykedik ügyvezető igazgatóként a McLaren Automotive-nál. Lapthorne több jelentős vállalatnál töltött be vezető pozí­ciót az elmúlt években, és jelenleg tanácsadóként tevékenykedik a HMRC-nél, illetve kurátor a Királyi Botanikus Kerteknél (Royal Botanic Gardens).
 
Az utóbbi időbe igen rájár a rúd a Mclaren -re kezdem unni igazán békén hagyhatnák őket annak ellenére mondom hogy nálam jobban senki nem becsüli kevesebbre őket de akkor is ez már sok.
 
Egyetértek...de amióta Hamilton ott van megy a sz.r keverés. És bár nem hiszem , hogy Hamilton tehet róla egyfolytában gáz van körülötte. Nem is bánom, hogy nem megy jól neki...

A másik meg ez a sok húzza-vonna az új szabályok körül...remélem az évad közepére enyhül a dolog.
 
Érdekes futamnak nézünk elébe... 3 Renault motorral az élen és KERS meg alig!
 
azér, ha megnézzük az üzemanyagszinteket, megint BGP győzelemre tippelnék...
 
A Ferrari leí­rja 2009-et?​
A Ferrari csapatfőnöke és Michael Schumacher sem zárja ki, hogy a csapatnak érdemesebb lenne a 2010-es idényre koncentrálni.A Ferrari Forma-1-es története egyik legrosszabb idénykezdetét éli, a tavalyi bajnokcsapat három futam után még mindig pont nélkül áll. Lehet, hogy a Brawn példájára ejteniük kellene 2009-et, és már idén - még a kiadási plafon bevezetése előtt - a következő szezonra készülhetnének? Nem kizárt ez a megoldás.


A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint mindenképpen meg kell várni a Spanyol Nagydí­jat, a csapat ugyanis akkor veti majd be az új dupla diffúzort, és az eredményektől függően azután meggondolják majd, hogyan tovább.

"Spanyolország után már tisztán látjuk, hol is állunk. Miután visszatérünk Európába, világosabb lesz a helyzet. De nem csak a diffúzor jelenti a megoldást, a dolog ennél sokkal bonyolultabb. Előnyt jelenthet az alkatrész, de hiba lenne azt hinni, hogy ez jelenti a kulcsot. Láttuk, hogy a (dupla diffúzor nélküli) Red Bull milyen szépen teljesí­tett!" - magyarázta az olasz.

"??킐k (a Brawn, a Williams, a Red Bull) sokkal korábban váltottak a (2009-es) projektre, és lehet, hogy nekünk is meg kell fontolnunk ezt. Másrészt viszont a futam első részében a mi autónk sem volt rossz. Alaposan át kell gondolnunk mindent" - tette hozzá.

A csapat tanácsadója, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher is hasonlóan gondolkodik:

"Az új diffúzor hatása attól is függ, hogy mennyire lesz bonyolult nálunk alkalmazni. Némelyik csapat azonban akkora előnyben van, hogy azt nem lehet csak ezzel behozni. Más változtatásokra is szükség van, és ez időbe telik. Ezért talán érdemes feltenni a kérdést, hogy van-e értelme 2009-cel vacakolni, ha koncentrálhatunk a következő évre is."​
 
Felettébb érdekes lenne ha a Ferrari azt mondaná: 2010-re koncentrálunk. De mindenesetre szerintem a világbajnokság eléggé nyitott, meglátjuk ki milyen gyorsan fejleszt...
 
Ha azt vesszük alapul ,hogy nem megy a Ferrarinak az újí­tásokkal akkor valóban nicns több értelme beleölni a pénz inkább koncentrálni kell a 2010 idényre teszteknek használni a versenyhétvégéket és akkor egy olyan ütöképes autót dobhat össze a Ferrari ami méltó a nevéhez,mert igazból most is az a baj részben kevés volt az idő sokáig harcoltak a mecivel a végéig. És ez semmit nem von le a Braun GP érdemeiböl meg a redbull érdemeiböl de ök azok akik már nagyon régota koncentráltak az uj szabályokra lásd nem kis sikerrel :DMindörökké Ferrari :D
 
Az lesz a durva ha a redbull is beveti az új fajta diffúzort, habár én akkor is Alonsonak szurkolok!!!:D
 
Érdekes módon kezd szépen visszamaradni a Brawn GP. Még mindig az elején van de nem az elsők között...lehet a többiek gyorsabban fejlesztenek.
 
A McLarennél nagyon örülnek Lewis Hamilton negyedik helyének
Lewis Hamilton elégedett a Bahreini Nagydí­jon szerzett negyedik helyével, mivel szerinte a Toyota, a Red Bull és a Brawn istálló autói sokkal gyorsabbak voltak náluk, í­gy bravúrosnak mondható a teljesí­tménye. Felipe Massa balszerencsés rajtját okolja az újabb gyenge versenye miatt, Kimi Rí­í‚¤ikkönen viszont örül a hatodik helyének, bár összességében nem elégedett a Ferrarik teljesí­tményével.

„Nagyon örülök a negyedik helynek í¢?í¢?? mondta a verseny után Lewis Hamilton. í¢?í¢?? A Toyoták, a Red Bullok és a Brawnok rendkí­vül gyorsak voltak a nagy tempójú kanyarokban, í­gy egyszerűen lehetetlen volt lépést tartani velük. Ez azonban egy újabb lépés előre, amely erőt adhat nekünk a folytatáshoz, tovább kell dolgoznunk az autón, mert még mindig nagy a lemaradásunk. A hátrányunk nagyobb lesz a barcelonai verseny után, ahol azért harcolhatunk majd, hogy az első tí­zbe beférjünk, az első öt helyre odaérni nagyon nehéznek í­gérkezik.í¢?í‚

Csapattársa, Heikki Kovalainen gyenge rajtján rágódott, emellett pedig szerinte a rossz gumiválasztás is közre játszott benne, hogy csak a 12. helyen ért célba.

Martin Whitmarsh elmondta, hogy kockáztattak a finn versenyzőnél, Hamiltont viszont csak dicsérte a McLaren csapatfőnöke:

„Nagyszerűen vezetett ma Lewis, hiba nélkül, és végig agresszí­v volt. A Toyota, a Red Bull és a Brawn autóinak sebességétől jóval elmaradva remek eredmény a negyedik helye, az pedig még biztatóbb, hogy egyre közelebb kerülünk az emlí­tett csapatokhozí¢?í‚ í¢?í¢?? nyilatkozott optimistán Whitmarsh.

A Ferrarik ezen a versenyen sem alkottak maradandót, Felipa Massa például már az elején elveszí­tette esélyét egy jó helyezésre.

„A versenyem már a rajtnál eldőlt. Szendvicsbe kerültem Rí­í‚¤ikkönen és Barichello között, a csapattársammal való ütközésnél pedig az első légterelőm megsérült, amit viszont nem vettem észre azonnal, í­gy csak két körrel később jöttem ki a boxba í¢?í¢?? mondta a brazil pilóta, akinek a versenyen a telemetriája is rakoncátlankodott. í¢?í¢?? A KERS sem működött tökéletesen, főleg a rajtnál. Bosszantó, hogy újabb lehetőséget szalasztottunk el a felzárkózásra.í¢?í‚

„őrülök, hogy pontot szereztem, de nem lehetek elégedett a teljesí­tményünkkel, Barcelonában már remélhetőleg gyorsabbak leszünk. Ma kihoztam, amit lehetett az autóból, még ha az utolsó boxkiállásomnál vesztettem is egy kis időtí¢?í‚ í¢?í¢?? ezt már a 6. helyen végző Kimi Rí­í‚¤ikkönen mondta.




Rí­í‚¤ikkönent nem hozta lázba a hatodik hely

A Forma-1-ben eltöltött több mint nyolc év után, már nem hozza lázba a 2007-es világbajnokot, Kimi Rí­í‚¤ikkönent a Bahreini Nagydí­jon megszerzett 6. hely. A Ferrari pilótája reméli, hogy a következő Spanyol Nagydí­jra jelentősebb előrelépést könyvelhetnek el."őrülök, hogy sikerült begyűjtenem néhány pontot, de a teljesí­tményünk szintjével nem lehetek elégedett"- nyilatkozta a finn pilóta csapata idei első pontjainak megszerzését követően."Elég régóta vagyok itt ahhoz, hogy ne hozzon nagyon lázba egy hatodik hely. Tudjuk jól, hogy fejlődnünk kell"- folytatta Rí­í‚¤ikkönen, aki a 10. rajtpozí­cióból lépett előre négy helyet.

A Ferrari is újí­tásokkal készül a következő versenyre: "Az új csomag Barcelonában előre kell, hogy lendí­tsen minket, de amí­g a spanyol pályán nem tudjuk összehasonlí­tani magunkat a többiekkel, nem tudjuk mennyivel kerültünk előrébb."

A bahreini futammal kapcsolatban Rí­í‚¤ikkönen az utolsó fontos mozzanatról is beszélt, amikor nem tudott elég hamar visszatérni a pályára, és í­gy lemaradt az eggyel több pontot érő 5. helyről: "Mindent kihoztunk az F60-as jelenlegi erejéből, még úgy is, hogy az utolsó kiállásomnál vesztettem egy kis időt, mert probléma volt a bal első kerék felnijével, és í­gy nem tudtam Barrichello elé visszatérni a bokszból kijövet."
 
Szerintem kicsit fel volt fújva ez az ügy ,hogy valamennyire eltereljék a figyelmet az FIA ügyetlenségéről hogy nem tud olyan szabályt hozni amiben nincsenek félreérthető dolgok.
 
Tizenöt éve nincs közöttünk Ayrton Senna

Hittük: legyőzhetetlen, sebezhetetlen és halhatatlan. Tévedtünk?Többször legyőzték a pályán, időnként meg is sérült és már tizenöt éve nincs közöttünk. Emléke azonban örökké él. Aki szerette és szereti a Formula-1-et, az jól tudja, AYRTON SENNA DA SILVA kitörölhetetlen nyomott hagyott a száguldó cirkuszban, minden idők egyik legnagyszerűbb versenyzője. Volt?

0_4.jpg

0_14.jpg


1994. május 1. ? Szép napnak indult, pedig már gyászolt a Formula-1 világa. Egy nappal korábban az időmérő edzésen szenvedett halálos balesetet az újonc Roland Ratzenberger. Az egész mezőny és a szurkolók is megrendültek a tragédia nyomán, de ekkor m ég nem sejthették, milyen szörnyűség következik?

A vasárnapi futam előtt Senna hangulata borongós volt, mert az előző két futamon nem szerzett pontot. Imolában mindenképpen győzni akart, ki is lőtt a rajt után, de egy tömegbaleset miatt újra indí­tották a versenyt. A Tamburello-kanyarban azonban a legenda autója, a Williams hatalmas sebességgel oldalra vágódott, majd a falnak csapódott. A háromszoros világbajnok pedig halálos sérüléseket szenvedett?

Egy egész világ siratta Brazí­lia nemzeti hősét, sí­rhelye a mai napig zarándokhelynek számí­t.



http://www.youtube.com/watch?v=rDVx7VQFXpQ​
 
Megtette első métereit a Ferrari F60B

Az olasz istálló módosí­tott versenygépét ma, és holnap tesztelik Olaszországban, Vairanóban.

Finn lapértesülések szerint az Scuderia Ferrari F60B névre hallgató versenygépe már meg is tette az első métereit.

A nagyközönség előtt hivatalosan a jövő héten megrendezésre kerülő Spanyol Nagydí­jon fog debütálni a barcelonai aszfaltcsí­kon.

A szabályok értelmében egyenes szakaszon tesztelhető az új gép. Ezt kihasználván az olaszok veterán spanyol tesztpilótája, Marce Gené már pályára is vitte az autót.

A tervek szerint holnap folytatódik az aerodinamikai elemek tesztelése. Genét 2007 világbajnoka, Kimi Rí­í‚¤ikkönen fogja váltani az F60B volánja mögött.

A finn „Jégemberí¢?í‚ mellett ott lesz versenymérnöke, Adrea Stella is. Az F60B, ahogy korábban már megí­rtuk, 10-15 kilogrammal lesz könnyebb. Ez főként a KERS rendszer miatt van, hiszen Rí­í‚¤ikkönen jóval nehezebb brazil csapattársánál, Felipe Massa-nál, ami miatt nem tudja kellőképpen kihasználni a kinetikus „turbóí¢?í‚ erejét. Most, hogy az F60B egy könnyebb alvázzal rendelkezik, elhárulhatnak a problémák.

A maranellói szakemberek hattized másodperces gyorsulást várnak. A hí­rek szerint a Ferrarinak csak a könnyí­tett alváz 20 millió eurójába került.
 
Hát kí­váncsi vagyok mi lesz a vége, ez az FIA egy ...... Saját magával cseszik ki GATULí­í‚LOK B*z*k
 
Massa: Rémálom, ami a Forma-1-ben történik


A Ferrari brazil pilótája komolyan aggódik a sport jövője miatt, mert attól tart, ha a csapatok nem tudnak megegyezni az FIA-val, nem lesz más választásuk, mint életre hí­vni egy új bajnokságot, amivel biztosí­tani tudják a szí­nvonalat.

A Forma-1-es Csapatok Szövetségének (FOTA) vasárnap reggeli megbeszélése után, a pilóták támogatásukról biztosí­tották munkaadóikat, és kijelentették, hogy osztják a csapatvezetők álláspontját, akik ellenzik az irányí­tó testület által javasolt szabályok bevezetését.

Többi kollégájához hasonlóan, Massa is részt vett a délelőtti megbeszélésen, és a verseny után elmondta, hogy jó néhány vetélytársához hasonlóan, őt sem fogja érdekelni a Forma-1, ha az FIA tartja magát tervéhez, és új csapatokat akar a sportba vonzani a 40 millió angol fontos költségvetési sapka bevezetésével.

A Ferrari versenyzője attól tart, hogy az új, ní­vótlan csapatok érkezésével a Forma-1 elveszí­ti legfőbb értékeit, pontosan azokat, amik a motorsportok királykategóriájává teszik.

"A világ legjobb csapataiban akarunk versenyezni, és a legjobb versenyzőkkel akarjuk összemérni tudásunkat" ? mondta Massa. "Jelen a pillanatban, egy rémálom, ami történik ebben a harcban. Tudni szeretnénk, hogy mi folyik itt, és mi is véleményt szeretnénk nyilvání­tani."

"Véleményünk az, hogy a legjobb kategóriában akarunk versenyezni ? és a legjobb kategória az, amely a legjobb technológiát, a legjobb csapatokat és versenyzőket sorakoztatja fel ?, egy olyan kategóriában, amely a motorsportok legjobbja."

"Azonban ha azt tesszük, amit Mr. Mosley akar, akkor nem leszünk a motorsport csúcsán, egy teljesen más szintre kerülünk, jóval a jelenlegi szint alá. Ezért vagyunk együtt a csapatokkal, a FOTA kötelékén belül."

"A FOTA most nyolc csapatból áll (a Williams és a Force India kizárása után), és bí­zom abban, hogy sikerül megoldást találni, mert mindannyian azon vagyunk, hogy tovább folytathassunk a Forma-1-ben."

"Azonban ha a Forma-1 nem lehetséges, mert az többé már nem Forma-1, akkor egy másik bajnokságba fogunk menni" ? tette hozzá Massa, akinek csapattársa, Kimi Raikkönen is megerősí­tette, hogy bármi is történjék, követni fogja a Ferrarit.


Forrás: f1vilag.hu
 
Helyes én ezt tenném a Fota helyében simán és akkor nézhetne max moslék
 
Vissza
Top Alul