Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
Kezdett fogyni a lóvé gondolom....Én nem vagyok divatszurkoló,mindig van kedvencem de nem vagyok fanatikus rajongó.Én tudok élni forma egy nélkül nem mint egyesek.
Ne csak olvass hanem értsd is meg amit leí­rok,hamár válaszolsz rá.Én azt í­rtam,hogy "kapóra jött nekik" nem azt,hogy Sumi a hibás!Érdekes egyik nap még mereven elzárkózott tőle,hogy ő legyen Massa helyett,másnap meg bejelentette a visszatérést.
Naggyyon érdekes.Meglobogtattak valami sok nullából álló csekket.
Nem baj legyen meg az öröme,nosztalgiázzon egy kicsit.
í­í‚men!
:D
 
Egyetértek és egyébként is teljesen mindegy miért jött vissza erre a pár futamra ha nem fog neki menni majd azt mondják hogy ezért jött vissza ha meg megy akkor meg azt hogy szerencséje van. Visszajött meglátjuk mire képes még aztán ennyi nem a vb cí­mér megy :D
 
Schumacher napi 1 millióért tér vissza

3,2 millió eurót kap versenyhétvégénként a Felipe Massa helyére visszaülő Michael Schumacher, értesült az as.com.

A madridi sportlap úgy tudja, nagydí­jonként fizeti a Ferrari az exbajnokot, aki ha a hátra lévő hét GP-n elindul, 22,4 millió eurót kasszí­roz. (1 euró nagyjából 270 forint.)

A Forma-1-es Grand Prix-k háromnaposak, munkanaponként számolva 1 milliónál is többet kaszál. Ha a teljes szezont végigversenyezte volna, 54,5 millió járna neki, ami majdnem duplája leendő csapattársa, Kimi Raikkönen 28 millió eurós éves fizetésének.

Schumacher 2006-ban vonult vissza az F1-től, de az utóbbi két évben, illetve idén a Ferrari tanácsadójaként dolgozott évi 5 millió euróért. Valószí­nű, ezen fölül jár neki az indulásonkénti 3,2, vagyis az év végén, ha az as.com jól tudja, 27,4 millióval fejezheti be végleg.

A hétszeres világbajnok, 91-szeres futamgyőztes Felipe Massa sérülése miatt jön vissza, mí­g a brazil fel nem épül, és el nem foglalhatja újra helyét a Ferrarinál.
 
Schumacher meglátogatta Felipe Massát

A hétszeres világbajnok német fogja helyettesí­teni a hungaroringi időmérőn megsérült brazilt, Ferihegyről egyenesen a kórházba hajtott, a riporterekkel nem beszélt.

Budapestre érkezett, hogy meglátogassa a kórházban fekvő Felipe Massát szombaton a hétszeres világbajnok Michael Schumacher és a Forma-1-es Ferrari korábbi csapatfőnöke, Jean Todt.

Késő délelőtt a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöki posztjára pályázó francia ment az í­í‚llami Egészségügyi Központ (í­í‚EK, ismertebb nevén Honvéd-kórház) Pap Károly utcai épületébe, hogy beszéljen a brazil pilótával, aki a Magyar Nagydí­j egy héttel ezelőtti időmérő edzésén szenvedett súlyos balesetet. Todt kedden már egyszer meglátogatta a 28 éves versenyzőt, Massát hétfőn magángéppel szállí­tják haza Sao Paulóba.

1043055_bc2270514658a2673767969510580302_wm.jpg


A hétszeres világbajnok német dél után néhány perccel landolt Ferihegyen, egy piros Alfa Romeót maga vezetve közvetlenül a kórházhoz hajtott. Az í­í‚EK előtt várakozó riporterekkel nem beszélt, Mick nevű fiával egyenesen bement az épületbe.

"Jó, hogy láthattam Felipét, őszintén szólva nagyon meglepődtem, milyen kiváló kondí­cióban van ahhoz képest, hogy csupán egy hete volt a balesete" - nyilatkozta honlapján a hétszeres világbajnok.

Pénteken Michael Schumacher 2008 áprilisa után újra F1-autót vezetett [1], hogy felkészüljön visszatérésére, a 2006-ban visszavonult, 40 éves német 67 kört tett meg a Ferrari 2007-es autójával a házi tesztpályán Mugellóban. Közben folyamatosan zajlanak az egészségügyi vizsgálatok, Schumacher naponta háromszor tart fizioterápiát, ehhez jönnek az erőnléti edzések, és a gerincet, alkart és kezet erősí­tő gyakorlatok.

"Az első tesztelés után egy kis izomlázam van. Aztán majd meglátjuk, mit hoznak a következő napok" - mondta Schumacher.

1043057_6e6a9035dd1bc80d23fe9ecad8c3ddda_wm.jpg


A hétszeres bajnok Felipe Massát fogja helyettesí­teni három hét múlva Valenciában, ügyes trükkel kijátszotta [2] a tesztkorlátozást, kétéves autóba ült be. A Ferrari igyekszik még több lehetőséget adni neki, és hivatalos levélben kérte a többi csapatot (FOTA) és az FIA-t, hogy egy nap gyakorlást engedélyezzenek neki az idei, F60-as géppel.


sportgeza.hu
 
Schumacher visszatér vagy mégse engedik??

Bár már napok óta kész tényként kezelik, hogy Michael Schumacher újra a Forma-1-ben fog versenyezni, sajtószóvivője és menedzsere szerint mindenképpen meg kell várni az orvosi vizsgálatok eredményét, a szupersztár nyaka ugyanis még meghiúsí­thatja a csodaként várt visszatérést.

"Még nem teljesen biztos, hogy a nyaka bí­rni fogja, í­gy a visszatérés sem tekinthető biztosnak. Minden az orvosi vizsgálatok eredményétől függ, ezek jelenleg is zajlanak. Csak ezek után lesz egyértelmű, hogy vezethet-e"- közölte a nem túl kellemes hí­rt Michael Schumacher szóvivője, Sabine Kehm.

A hétszeres világbajnok nyaka még februárban sérült meg, amikor új hobbijának hódolt, és egy versenyen elesett motorjával. A 40 éves pilóta a múlt héten a Ferrari két évvel ezelőtti F1-es autóját már tesztelte, ami után saját honlapján maga is elismerte, hogy a nyaka még nem az igazi.

"Az, hogy vezethet-e, az orvosokon múlik. A jövő hétig várnunk kell, akkor derülhet ki, hogy valóban megkapjuk-e a szabad jelzést, és Michael rajthoz állhat-e Valenciában"- fokozta az izgalmakat Willi Weber, a rekordbajnok menedzsere.

A Schumacher kivizsgálását végző Bad Nauheim-i sportklinika főorvosa, Johannes Peil ugyanakkor bizakodó, persze a tesztek eredményét ő sem tudja befolyásolni: "Szerintem sikerülni fog neki. Schumacher professzionalizmusa ezt a felkészülést is meghatározza. Mivel a visszavonulása után is odafigyelt magára és más sportágakat is űzött, visszatérése teljes mértékben elképzelhetőnek tűnik."

A fizikális tréningeken kí­vül a németnek jelenleg másra egyébként nincs módja, ugyanis a Williams, a Red Bull Racing és a Toro Rosso sem járult hozzá ahhoz, hogy különteszten ismerje meg a Ferrari F60-as modelljét, amellyel a tervek szerint augusztus 23-án Valenciában versenyeznie kellene. Schumachernek a kedd óta már saját otthonában gyógyulgató Felipe Massát kell pótolnia.

Szerintem azé elég érdekes lenne ha a nyaksérülés miatt nem versenyezhetne... a Schumacher rajongók akik miatta vettek jegyet biztos marhára örülnének :)
 
Schumacher nem nyer? A Ferrari hibája!

A visszatérő német sikere csak a csapatán múlik, állí­tja Ross Brawn, a német exfőnöke.

Az angol mérnök a hétszeres bajnok összes cí­mében segédkezett, már a Benettonnál mellette dolgozott, majd követte a Ferrarihoz. Talán a legjobban ismeri kollégái közül, semmi kétsége, képes három év kihagyás után győzni.

"Meggyőződésem, hogy erős lesz, biztos vagyok benne, ha nem nyer legalább egy futamot, az nem az ő hibája, hanem azt jelenti, a Ferrari nem nyerő" ? mondta a La Gazzetta dello Sportnak.

A szakember szerint nem érdeklik az elvárások, nyugodtan ül vissza, főleg mert hiányzik neki a versenyzés.

"A szokásos elszántságával és komolyságával jön, de mivel átmenetileg lesz itt, mindenek előtt szórakozni akar. Izgatott vagyok, már alig várom, hogy újra munkában lássam."

A Brawn GP jelenleg vezeti a vb-t az istállók között, Jenson Buttonnal a pilótáknál is első.
 
Bernie Ecclestone a kereskedelmi jogok birtokosaként, és a Forma-1 fő befektetőjének, a CVC Capital Partners elnökeként a 2009-es Concorde-egyezmény aláí­rásáért és 2012-ig meghosszabbí­tásáért megjutalmazza a csapatokat.

A 2004 és 2007 között a jogdí­jakból befolyt összegnek ugyanis a 25 százalékát kapták meg jogosan a csapatok. De mivel a 2008-as és 2009-es szezonban már 50 százalékról van szó, Ecclestone visszamenőleg feljaví­tja az arányt, és hogy a fentebb emlí­tett szezonokra is tisztes juss üthesse az istállók markát: még egyszer 25 százaléknyi összeget fizet.

A bónuszpénzt öt egyenlő részletben kapják meg a csapatok 2012 végéig, tudta meg a motorsport-total.com Ecclestone könyvelő cégétől, a brit Delta 3-tól. A 2004-2007-es szezonokra utólagosan kifizetésre kerülő összeg 130 millió euróra, azaz közel 35 milliárd forintra rúg.

Mivel szerdáig nem rendeződött a BMW Sauber jövője, í­gy a Forma-1 kereskedelmi szerződését, a Concorde-egyezményt csak tizenkét csapat í­rta alá. Ez egyben azt is jelenti, hogy egy kiadó hely még van a 2010-es rajtrácson, amire a Nemzetközi Automobil-szövetség most új pályázatot í­rt ki.

Az Autosport értesülései szerint Max Mosley, a nemzetközi szövetség elnöke levelet í­rt hét csapatnak, amelyek nem kerültek fel első körben a 2010-es nevezési listára. A "tartalékok" most újra megpályázhatják a Forma-1-es tagságot.

Annak ellenére, hogy a BMW a múlt héten bejelentette, hogy év végén kiszáll a sorozatból, az istállóban húsz százalékos részesedéssel rendelkező Peter Sauber mindent elkövet annak érdekében, hogy megmentse és saját lábra állí­tsa a svájci központú csapatot. Az üzletember azonban eddig nem járt sikerrel, és saját meglátása szerint a BMW is csak hátráltatja.

Ettől függetlenül nem kizárt, hogy az istálló életképes marad, ám ekkor sem garantált a helye a jövő évi mezőnyben. A BMW Sauber utódcsapata a levélben értesí­tett hét csapattal együtt pályázhat a fennmaradó egy helyre.

A "pótfelvételin" az Epsilon Euskadi (a spanyolok vezetője, Joan Villadelprat rögtön a BMW bejelentése után jelezte, készek beugrani) és David Richards alakulata, a Prodrive indul a legjobb esélyekkel.

Februári motorbalesete során elszenvedett nyaksérülése miatt továbbra sem tekinthető biztosnak Michael Schumacher Forma-1-es visszatérése. Amí­g ez í­gy van, addig menedzsere, Willi Weber sem gyártatja a rajongóknak szánt ajándéktárgyakat, mivel nem akar ismét melléfogni.

"Amí­g a visszatérés nem száz százalékig biztos, addig nem gyártjuk a szurkolóknak szánt ajándéktárgyakat"- nyilatkozta Willi Weber, akinek óvatossága érthető, hiszen 1997-ben már belebukott abba, hogy előre legyártatott "néhány" világbajnoki pólót és sapkát, ami mind a nyakán maradt, mivel Schumacher elbukta a bajnoki cí­met Jacques Villeneuve-vel szemben. Weber akkor egymillió eurót veszí­tett.

Nem tér vissza a közeljövőben Dél-Afrika a Forma-1-es kalendáriumba, miután az illetékes kormánynál úgy döntöttek, hogy inkább munkahelyteremtésre fordí­tják a rendelkezésükre álló összeget.

Korábban ugyanis az ország gautengi tartománya komolyan elgondolkozott azon, hogy nagydí­jat rendezzenek, gazdasági hatástanulmányt is készí­ttettek arról, hogy milyen előnyökkel és hátrányokkal szolgálna, ha a Forma-1 1993 után ismét Afrikába látogatna. Ugyanis abban az évben rendeztek ott utoljára F1-es versenyt, méghozzá Kyalamiban.

A helyi SABC televí­ziós társaságra hivatkozva az f1-live.com azt í­rta, hogy Gauteng gazdasági minisztere, Firoz Cachalia kijelentette, a Forma-1 helyett inkább munkahelyeket teremtenek a helyiek számára.

Felipe Massa balesetét követően az egyik sisakgyártó cég egy új modellt dobott a piacra. A Ferrarihoz visszatérő Michael Schumacher már a megerősí­tett plexijű sisakot fogja viselni a jövő heti Európa Nagydí­jon.

A Schuberth márkájú bukóknál egy titán lemezt illesztettek a sisakrostélyt tartó részhez.

Massa hungaroringi baleseténél ugyanis azt lehetett látni a rugó becsapódását követően - miután a brazilt az orvosok az ölükben tették hordágyra -, hogy bal oldalon a plexi levált a sisakról, ám ezt egy illetékes a mentési feladatok következményeként magyarázta: "Felipe plexije csak akkor jött le, amikor az orvosok hozzányúltak. Ennek ellenére beillesztettünk egy titán lemezt oda, ahol eddig csak egy műanyag darab volt található a plexit a bukósisakkal összekötő résznél"- idézte Oliver Schimpfet az f1-live.com.

Az internetes portál szerint az új sisak ára 12 ezer euró, azaz átszámí­tva kb. 3,3 millió forint.

A napokban Luciano Burti pont ebben az ügyben levelet í­rt a Nemzetközi Automobil-szövetséghez, ahol arra hí­vta fel a figyelmet, hogy az ő 8 évvel ezelőtti balesetekor összesen 4 csavar szögezte a plexit a sisakhoz, mí­g ma oldalanként egy-egy.

Schumacher sisakfestése is el fog térni valamelyest attól, amelyet korábban megszokott a közönség. A világbajnoki cí­mek számát tükröző hét csillag megmarad. í­í‚m a Jens Munser tervezte új dizájnnak megfelelően, Schumacher kérésére a bukó bal oldalán fia, Mick neve szerepel kí­nai í­rással, felesége és lánya keresztneve (Corinna és Gina Maria) pedig a jobb oldalon olvasható, derí­tette ki az ITV. A piros sisak hátulján egy sárkány formája rajzolódik ki.
 
A legbosszantóbb, hogy csak 17-én derül ki mehet e a Renault Valenciába... í­í‚llí­tom direkt húzták ki ennyire az időpontot
<
 
Pápá M.Schumacher eddig az a legfrisseb hí­r hogy nem fog versenyezni nyaki fájdalmai vannak.
 
Nyaksérülése miatt lemondta visszatérését Michael Schumacher. A hétszeres világbajnok a Ferrari sérült pilótáját, Felipe Massát helyettesí­tette volna az augusztus 23-i Európa Nagydí­jtól. Már a felkészülést is megkezdte, de a korábbi motorbalesetben megsérült nyaka megakadályozta abban, hogy jövő hétvégén Ferrariba üljön.

Schumacher már a teszteléseket is megkezdte, hogy visszarázódjon a Forma-1-be, igaz, csak a 2007-es Ferrarival körözhetett, mivel az istállók nem adták egységesen áldásukat arra, hogy a német kipróbálhassa a 2009-es konstrukciót, az F60-ast is. A szezonközi teszttilalom értelmében ugyanis nem lehet körözni az idén használatban lévő autókkal.

"Tegnap este arról kellett értesí­tenem a Ferrari elnökét, Luca di Montezemolót és a csapatfőnök Stefano Domenicalit, hogy sajnos nem vagyok képes Felipe helyettesí­tésére"- hozta nyilvánosságra döntését Schumacher.

"Igazán mindent megpróbáltam, hogy ideiglenesen visszatérhessek, de legnagyobb bánatomra, nem jött össze. Sajnos nem sikerült csökkenteni a fájdalmat a nyakamban, ami a privát mugellói F1-es teszt után jelentkezett, sem orvos, sem terapeuta segí­tségével, akik szintén mindent megtettek értem."

"A februári motorbalesetben elszenvedett sérülés következményeként, a fej- és nyaktájéki törések sajnos még mindig számottevő fájdalmat okoznak. Ezért nem bí­rja a nyakam az extrém erőhatásokat, ami az F1-es versenyzéssel jár. Az elmúlt két hétben elvégzett vizsgálatok is ezt támasztották alá, a legutolsóra pedig tegnap került sor."

"A lelkem mélyén csalódott vagyok. Szörnyen sajnálom a ferraris srácokat és minden drukkert, akik szorí­tottak értem. Csak megismételni tudom, hogy minden erőmmel azon voltam, hogy ez összejöhessen. Most viszont a csapatért kell szurkolni, hogy jól menjenek a dolgaik a következő versenyeken."

A Ferrari már be is jelentette, hogy olasz tesztpilótájuk, Luca Badoer fogja átvenni a Magyar Nagydí­jon megsérült Felipe Massa helyét a valenciai futamon.

Di Montezemolo közölte, hogy a 38 éves Badoer lesz Kimi Rí­í‚¤ikkönen csapattársa az Európa Nagydí­jon.
 
Hát srácok mégse szurkolhattok ismét Schumacher-nek....bár úgy fogalmaznak a következő versenyen Badoer helyettesí­t...ki tudja mit jelent :D
 
Szerintem nem kell spekulálni nem fog visszajönni és jobb is í­gy.
 
Hiba lett volna mert mindig a csúcson kell abbahagyni.Nem tett volna jót az imidzsének ha esetleg beégeti magát.
:)
 
Ezt nem lehet tudni hogy hogy szerepelt volna lehet sokan meglepödtek volna a teljesitményén.
 
szerintem se lett volna szégyelnivalója... annyi év után...
 
Schumacher jót tett volna a Forma-1-nek

Csalódottan nyilatkoznak az érintettek azután, hogy Michael Schumacher bejelentette, sérült nyaka miatt nem tér vissza a Forma-1-be. Nem lett volna értelme kockáztatni a versenyző egészségét, mondta Willi Weber menedzser.
Két hétig bí­zhattak a rajongók Michael Schumacher visszatérésében. A hétszeres Forma-1-es világbajnok július 29-én jelentette be, ő fogja pótolni a napokkal korábban a Magyar Nagydí­jon súlyos fejsérülést szenvedett Felipe Massát.

A német már a tesztelést is megkezdte, de az orvosi vizsgálatok után kiderült, februári motorbalesetében [1] megsérült nyaka miatt nem versenyezhet [2], nem indulhat az Európa Nagydí­jon.

Az egykori versenyző saját honlapján sajnálatát fejezte ki, elismerve, fájdalmai voltak, amelyekkel a terapeuták sem tudtak mit kezdeni.


Menedzsere, Willi Weber nagyon csalódott. A német Bildnek nyilatkozva elmondta, neki is tetszett volna a nagy visszatérés, és ha nincs a februári baleset, ennek nem lett volna semmi akadálya. Ugyanakkor elismerte, nem lett volna értelme kockáztatni a versenyző egészségét.

Sajnálatát fejezte ki Luca Di Montezemolo, a Ferrari elnöke. Elmondta, a világbajnok visszatérése kétségtelenül jót tett volna a Forma-1-nek, és az elmúlt napokban tett erőfeszí­tései és rendkí­vüli elszántsága nemcsak a csapatot, hanem a szurkolókat is magával ragadta.

Schumacher öccse, Ralf elfogadja bátyja döntését. ?Valószí­nűleg komoly kockázattal járt volna a visszatérés, ha már Michael is í­gy döntött? ? mondta a Forma-1-től szintén visszavonult, DTM-es versenyző.

Az idény hátralévő futamain Schumacher helyett az olasz Luca Badoer pótolja a sérült Massát. (Ha a német visszatért volna, 40 évével ő lett volna a mezőny legidősebb versenyzője, í­gy Badoer lesz a rangidős.)

Badoer gokarbal kezdett el versenyezni, a Forma-3-ban legyőzte többek között Alex Zanardit is. 1992-ben a Team Crypton csapatával megnyerte a F3000-es bajnokságot. 1993-ban debütált a Forma-1-ben a Scuderia Italia csapatában, de hiába volt jobb, mint az első számú pilóta Michele Alboreto, a Minardival történő egyesülés után ő lett a tesztpilóta. Később előrébb lépett, az 1995-ös szezonban két nyolcadik helyre futotta tőle.

1997 óta a Ferrari tesztpilótája, közben 99-ben még visszatért egy évre a Minardihoz. 1999-ben már majdnem pótolta a lábát tört Schumachert, de végül Mika Salo lett a beugró. Badoer különleges csúcsot mondhat magáénak: 48 versenyt fejezett be pont nélkül.
 
Harmadik Ferrarit akarok Schumachernek!

A Ferrari elnöke nem akar újoncokat, felosztaná a visszalépő csapatok rajthelyeit a csapatok között, harmadik autójába bajnokot akar. Michael Schumachernek 2010-re csak meggyógyul a nyaka.
Ferrariba ültetné jövőre a Hungaroringen megsérült Massa [1] helyettesí­tését elvállaló, majd makacs nyaksérülése miatt visszalépő [2] Michael Schumachert az F1-istálló elnöke. Luca di Montezemolo három versenygépet indí­tana 2010-ben, elképzelése szerint a visszalépő csapatok helyét nem újoncokkal, hanem a Forma-1 nagy istállóival kell feltölteni.

"Egyértelmű, miért őt favorizáljuk a fiatalokkal szemben: 40 éves, de földöntúli képességei vannak. Edzésbe állt, négy kilót fogyott, versenysúlyánál van, lelkes, mint egy gyerek. Bajnokot akarunk az autóba, akkor is, ha túl idős; fiatal, de középszerű pilóta nem kell."

Szabad kezet adna a hétszeres világbajnok németnek, annyi versenyen indulhatna, amennyit vállal, mondta Montezemolo a La Stampának.

"A BMW visszalépett, küzdünk azért, hogy jövőre minden istálló három autót indí­thasson, jobb lenne három McLaren vagy három Renault, mint három ismeretlen."

Schumacher visszalépésével a Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer helyettesí­ti Massát a valenciai Eúrópa Nagydí­jon augusztus 23-án, a német mindenben támogatja.

"Percekkel azután, hogy a csapat közölte velem a döntést, felhí­vott és azt mondta, mellettem áll, mindenben segí­t" ? nyilatkozta a 38 éves olasz a Ferrari hivatalos internetes oldalának.

"Barátként és szurkolóként is nagyon sajnálom, hogy nem ülhet be az autóba, mert tudom, mennyire készült a visszatérésre. Ezzel együtt nagyon boldog vagyok, hogy megkapom a lehetőséget, mert gyermekkorom óta arról álmodtam, hogy egyszer majd Ferrarit vezethetek" ? mondta Badoer, aki az idén bevezetett teszttilalom miatt még nem vezethette az istálló 2009-es modelljét.

Badoer először 1993-ban indult Forma-1-es versenyen, azóta 49 futamon állt rajthoz, pontot még nem szerzett. A Ferrari 1998-ban szerződtette tesztpilótának.

Félárbocon a zászlók Schumacher szülővárosában
Két hét örömmámor után csalódottak Michael Schumacher németországi rajongói a nagy visszatérés elmaradása miatt. A Köln melletti Kerpenben félárbocon lengenek a Ferrari-zászlók, a szervezők ráadásul nem veszik vissza a valenciai versenyre vásárolt jegyeket
 
Jöv?re korábban kezd?dik a Malajziai Nagydí­j

A szervezők csütörtöki bejelentése szerint az idei rossz tapasztalatok nyomán 2010-től magyar idő szerint 10 órakor kezdődik a sepangi futam. Idén április 5-én az 56 körösre tervezett verseny 32 kör után felhőszakadás miatt félbeszakadt, és a beálló sötétség lehetetlenné tette az újraindí­tást. Bernie Ecclestone F1-es főnök kérésére ugyanis a korábbi 14 helyett helyi idő szerint 17 órakor indult a viadal. A győztes Jenson Button és a 2-8. helyen végzett pilóták csak a szokásos pontszám felét kapták meg. (MTI)
 
Barrichello szerint Massa jól van és versenyezni akar

Rubens Barrichello, a Forma-1-es Brawn GP istálló brazil pilótája szerint folyamatosan javul honfitársa, a ferraris Felipe Massa állapota, és már csak az orvosokon múlik, hogy mikor versenyezhet újra. Massa a Magyar Nagydí­j július 25-i időmérőjén szenvedett balesetet: az előtte haladó Barrichello autójáról leszakadt acélrugó fejen találta, és kocsijával 190 km/órás sebességgel a gumifalnak csapódott. Koponyatöréssel szállí­tották be az í­í‚llami Egészségügyi Központ intenzí­v osztályára, ahol még aznap megoperálták. A 28 esztendős versenyzőt egy hét megfigyelés után hazaengedték.

?Felipével töltöttem a szerda délutánt, és istennek hála, nagyon jól érzi magát ? í­rta Barrichello internetes blogbejegyzésében, miután otthonában felkereste Massát. ? Nem látok rajta változást, ugyanaz a srác, akit évek óta ismerek. A visszatérésével kapcsolatban mindenesetre türelmesnek kell lennünk, mert csak százszázalékos állapotban állhat újra rajthoz. De aggodalomra semmi ok, a versenyzés iránti vágyát nem veszí­tette el.?

A Ferrari a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel szerette volna helyettesí­teni Massát a következő, valenciai Európa Nagydí­jon, a 40 esztendős német sztárnak azonban orvosai nem engedélyezték a versenyzést, mert februári nyaksérülése nem gyógyult meg teljesen. Massa autójában ezért a maranellói istálló olasz tesztpilótája, Luca Badoer ül majd a következő futamon. (MTI)
 
Ismét lehet Kanadai GP a Forma-1-ben

Montreal polgármestere úgy véli, hogy a kanadai nagyváros jövőre újra Forma-1-es nagydí­jat rendezhet. Gerald Tremblay azt mondta, hogy már a részleteken dolgoznak. Bernie Ecclestone, az F1 első számú irányí­tója egy hete azt nyilatkozta a Motorsport aktüell cí­mű német szaklapnak, jövőre újra lesz Kanadai Nagydí­j, mert ez a futam nagy népszerűségnek örvendett. A montreali verseny húsz év után először azért került ki az idei programból, mert a szervezők és Ecclestone nem tudtak megegyezni a jogdí­jról.
 
Brazí­lia köszönetet mond Massa gyógyí­tásáért

Brazil lapértesülés szerint jövő hétfőn Budapestre érkezik Tamas Rohonyi, a Forma-1-es Brazil Nagydí­j főszervezője, hogy köszönetet mondjon Felipe Massa pilóta sikeresen magyarországi gyógykezeléséért.

A Globosport cikke szerint a magyar származású promoter a brazil sportminiszter köszönetét szeretné tolmácsolni a Ferrari versenyzőjének gyógyí­tásáért. Massa a Magyar GP július 25-i időmérőjén szenvedett súlyos balesetet.

Rohonyi látogatást tesz Szekeres Imre védelmi miniszternél, akinek átadja a pilóta személyes köszönő levelét és egy "Elismeréssel a 2009-es Magyar Nagydí­j alkalmával Felipe Massának nyújtott segí­tségért" feliratú ezüsttálat.
 
Visszavonták a büntetést a Renault indul Valenciában

Miután a Nemzetközi Automobil-szövetség fellebbviteli bí­rósága törölte a Renault Európa Nagydí­jra szóló eltiltását, a francia istálló is rajthoz állhat a hétvégén Valenciában. A csapat az eltiltás helyett pénzbüntetéssel lakol a Hungaroringen elkövetett felelőtlenségéért.

A Renault a Magyar Nagydí­j után a versenybí­ráktól kapott roppant szigorú büntetést, hiszen egy versenyre felfüggesztették őket. Az okokra bizonyára mindenki jól emlékszik: a pole pozí­cióból induló Fernando Alonso jobb első kerekét rosszul rögzí­tették a bokszkiállás során, ami később a pályán esett le az R29-esről, majd pattogva a bukótérben állt meg.

Veszélyhelyzet teremtéséért a stewardok eltiltották a valenciai futamtól a csapatot. A döntés Alonsót is érzékenyen érintette, hiszen hazai nagydí­ját kellett volna kihagynia. Az eltiltás törlése érdekében a Renault természetesen fellebbezett, de a Spanyol Autósport-szövetség és az Európa Nagydí­j szervezői is a csapat, illetve elsősorban Alonso mellé álltak.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) augusztus 17-re í­rta ki a tárgyalást, eredményt pedig másnapra, vagyis keddre í­gértek. Ennek ellenére már hétfőn kora este közzétették azt, melynek lényege, hogy a Renault versenyezhet Valenciában, az eltiltás helyett pedig 50 ezer dolláros (nagyjából 10 millió forintos) büntetést kell fizetniük.

Az í­télet részleteiről a nemzetközi testület a következő napokban bővebb tájékoztatást ad.

Az már biztos tehát, hogy a Renault és Fernando Alonso is rajthoz állhat a hétvégén, ám azt egyelőre nem lehet tudni, hogy ki lesz a spanyol pilóta csapattársa, hiszen a napokkal ezelőtt menesztett Nelsinho Piquet utódját még nem nevezte meg a csapat. A bejelentésre vélhetően már nem kell sokat várni, és az is jó eséllyel megjósolható, hogy Romain Grosjean lesz a "beugró".
 
Alonso francia csapattársat kap, Grosjean váltja Piquet-t

A Renault az Európa Nagydí­jra szóló eltiltás feloldásának másnapján bejelentette, hogy a fiatal Romain Grosjean helyettesí­ti a napokkal ezelőtt elküldött Nelsinho Piquet-t, í­gy a szezon hátralévő részében a fiatal francia lesz Fernando Alonso csapattársa.

A francia istálló nem okozott meglepetést azzal, hogy eddigi teszt- és tartalékpilótáját állí­tja csatasorba, hiszen Grosjean a legkézenfekvőbb megoldás, és Nelsinho Piquet két héttel ezelőtti menesztése óta a sajtóban is az idén a GP2-ben vitézkedő tehetség szerepelt, mint elsőszámú esélyes.

A 23 éves pilótát a Renault 18 éves kora óta támogatja, 2006 óta pedig tagja a patinás márka utánpótlás-nevelő programjának. Romain Grosjean a GP2 fő sorozatában idén két futamgyőzelmet szerzett, és jelenleg második, ám a bajnoki cí­mről ezennel lemondhat, hiszen a Forma-1-es szereplés mellett nem lesz lehetősége tovább harcolni a feltörekvő tehetségek szériájában. Ezt azonban vélhetően ő bánja a legkevésbé.

"őrülünk neki, hogy lehetőséget adhatunk Romainnek a versenyzésre a csapatnál. ??킐 egy nagyszerű fiatal tehetség. Azt várjuk tőle, hogy Fernando mellett is bizonyí­tsa rátermettségét a szezon második felében, amikor agresszí­ven támadni akarunk"- üdvözölte új versenyzőjét a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore a Renault hivatalos közleményében.

"Ugyanakkor szeretnénk megköszönni Nelson munkásságát is. Sok sikert kí­vánunk neki a jövőre"- tette még hozzá az olasz, akinek ezen szavai - ismerve az elmúlt hetek sárdobálását - minimum cinikusak tekinthetők.
 
innetől már csak arra vágyom hogy Alonso induljon a pole-ból és nyerjen...igazán eleget tehetnének ennek a kis kérésnek :D
 
Tavaly óta biztonságosabb lett a valenciai pálya


A valenciai Európai Nagydí­j rendezői a tavalyi verseny óta széleskörű változtatásokat eszközöltek a pályán, elsősorban azért, hogy növeljék a pilóták verseny közbeni biztonságát. Noha 2008-ban, az első Forma-1-es valenciai nagydí­j a szurkolók körében elsöprő sikert aratott, a versenyzők és az FIA visszajelzései komoly átalakí­tásokra sarkalták a szervezőket.

A számos kisebb módosí­tás között szerepel például, hogy a 10-es és a 14-es kanyarban műfüvet helyeztek el a pálya külső í­ve mentén, í­gy próbálva elvenni a versenyzők kedvét attól, hogy kiszélesí­tsék a pályát. Ezt, mármint a pálya kiszélesí­tését a rendezők úgy is megtették helyettük több helyütt is (a 4-es és 5-ös kanyarok kijáratában), ahogy a bukótér mérete is a pálya számos részén nagyobb lett, mivel öt kanyarban (3, 5, 9, 10, 14) a falakat jóval távolabb helyezték a pályától.

A bokszutca kijáratát is átalakí­tották, és egy szintre hozták a pálya szintjével, a kettő közötti válaszfalat pedig egy rövid szakaszon elbontották. Ezenfelül, a bokszutca felületét egy gyantaszerű anyaggal kenték be, ezzel biztosí­tva a nagyobb tapadást.
 
Az Európa Nagydí­j második szabadedzésének végeredménye biztosan í­nyére volt a spanyol publikumnak is, hiszen nagy kedvencük, Fernando Alonso óriási fölénnyel zárt az élen. A kétszeres világbajnok az utolsó percekben előzte meg az addig egyeduralkodó Brawn GP duóját.

A valenciai kikötőben kialakí­tott pályán délután Sébastien Buemi és Nico Rosberg kezdte meg elsőként a munkát. Szép lassan érkeztek a többiek is, hiszen a második szabadedzések általában mindig intenzí­vebbek, mint a délelőttiek. Ilyenkor ugyanis már számtalan adat áll a csapatok rendelkezésére, amikre alapozva jelentősen javí­tani lehet a beállí­tásokat.

Mindez a köridőkön is remekül látszik, hiszen a délelőtti eredményekhez képest az egész mezőny látványosan sokat javult. Mí­g délelőtt mindössze az első három helyezett tudott 1 perc 43 másodperc alatt körbeérni, addig délután összesen 15(!) pilóta végzett 1:41 alatt!

A Brawn GP a második gyakorláson is bebizonyí­totta, hogy valóban sikerült megoldaniuk a legutóbbi futamokon a gumik felmelegí­tésénél felmerülő problémáikat, igaz, most az időjárás is kedvezett nekik, hiszen délután már 30 fokot mértek Valenciában.

Ezúttal is Rubens Barrichello tűnt versenyképesebbnek házon belül, olyannyira, hogy a rutinos brazil a délutáni másfélórás körözgetés alkalmával is a legjobb idővel zárt. Illetve csak zárt volna, de a leintés előtt nem sokkal Fernando Alonso csúnyán odapörkölt a riválisoknak, és 8 tizedmásodpercet verve Barrichellóra (és a brazilt közben szintén megelőző Buttonra), megnyerte a második szabadedzést. A hétvégén eddig egyedül a Renault klasszisa tudott 1:40 alá menni.

Barrichello sokáig nyerésre állt


A spanyolnak azonban nem volt zökkenőmentes délutánja, ugyanis az edzés második felében a bokszutca bejáratában felöklelte a lelassuló Nick Heidfeldet (BMW Sauber). Komolyabb baja szerencséje egyik pilótának és autónak sem lett, de a német már nem tért vissza a pályára.

Alonso és a Brawn GP mellett a Williams is biztató formát mutat eddig Spanyolországban, Nico Rosberg és Nakadzsima Kazuki az előkelő 4-5. helyen zárta a pénteki programot.

Adrian Sutil remek szereplése a meglepetés kategóriájába tartozik, a német délután is hatodik lett a Force Indiával, amely többek közt új padlólemezzel és új első szárnnyal ugrott az élmezőnybe - legalábbis a szabadedzéseken. A másik autóval Giancarlo Fisichella nyolcadik lett, tehát mostantól illik komolyan venni az indiai kiscsapatot.

Az is meglepő, hogy Robert Kubica neve a hetedik sorban szerepel a táblázaton, hiszen a BMW Sauber idén eddig meglehetősen keveset mutatott, főleg az utóbbi néhány versenyhétvégén.

A Red Bull Racing pilótái is javí­tottak délelőtti eredményeiken, de Sebastian Vettel í­gy is csak kilencedik lett, Mark Webber pedig a 14. helyen végzett, vagyis az idén eddig három futamgyőzelmet elkönyvelő gárdának mindenképpen javulnia kell, ha Valenciában is folytatni akarják a felzárkózást a Brawn istállóra.

A McLaren-Mercedes nem zárt kifejezetten jó délutánt, ugyanis a délelőtti remek eredmények után egy 10. és egy 20. hely került Heikki Kovalainen, illetve Lewis Hamilton neve mellé. A világbajnoki cí­mvédő úgy lett utolsó, hogy mindössze három kört tett meg, ugyanis az edzés első felében megpördült az egyik kanyarban, és bár a falat elkerülte, a jelek szerint a felfüggesztése annyira megsérülhetett, hogy már nem tudta folytatni.

A Ferrari mérnökeire is munkás éjszaka vár, legalábbis a helyezések ezt sejtetik, igaz, az olaszok péntekenként ritkán villognak ebben az évben. A szabadedzéseket értékelő nyilatkozatokból kiderül majd, hogy mivel magyarázzák a visszafogott kezdést. Kimi Rí­í‚¤ikkönen 11. lett, Luca Badoer pedig Hamilton mellett Jaime Alguersuarit is megelőzte, de időeredményei még mindig messze elmaradnak a jobbakétól.

Az újonc Romain Grosjean közel 1,4 másodpercet kapott csapattársától, Alonsótól, de mivel a spanyol a második helyezettre is 8 tizedet vert, í­gy a fiatal francia eredménye nem is olyan rossz.

Az Európa Nagydí­j harmadik szabadedzését szombat délelőtt 11 órakor rendezik.

Európa Nagydí­j 2. szabadedzés

1. Fernando Alonso
2. Jenson Button
3. Rubens Barrichello
4. Nico Rosberg
5. Nakadzsima Kazuki
6. Adrian Sutil
7. Robert Kubica
8. Giancarlo Fisichella
9. Sebastian Vettel
10. Heikki Kovalainen
11. Kimi Rí­í‚¤ikkönen
13. Romain Grosjean
14. Mark Webber
15. Timo Glock
16. Sébastien Buemi
17. Nick Heidfeld
18. Luca Badoer
20. Lewis Hamilton

:DHAJRí­í‚ ALONSO!!!!
 
az els? edzésen ázott a mez?ny

A belgiumi előrejelzések pontosnak bizonyultak, péntek délelőtt ugyanis esett az eső Spa-Francorchamps-ban, a Forma-1-es Belga Nagydí­j helyszí­nén. Az első tréning eredménylistáján a még száraz aszfalton futott körének köszönhetően Jarno Trulli zárt az élen.

A borongós első szabadedzésen a hőmérséklet csak 15 fok körül alakult, és a pálya aszfaltja sem melegedett fel sokkal jobban. A mezőny néhány napja még a valenciai kánikulában vergődött.

A péntek délelőtti tréning első tí­z percében kivétel nélkül minden pilóta letudta installációs körét, ám az a tény, hogy az eső bármikor eleredhetett, a szokásosnál egy fokkal intenzí­vebb folytatásra sarkallta őket. Túl sok idejük nem volt arra, hogy ideális körülmények között felelevení­tsék a spái pályával kapcsolatos ismereteiket, hiszen még fél óra sem telt el, amikor eleredt az eső.

Ekkor biztosra vehető volt, hogy a köridők a közeljövőben nem fognak javulni. Fél óra elteltével Jarno Trulli állt az élen a Toyotával, és az olaszon kí­vül ekkor még csak kilenc pilótának volt mért köre, igaz, azok is messze voltak még az ideálistól, hiszen éppen csak elkezdték a munkát, amikor megérkezett az égi áldás.

A hátralévő egy órában az eső váltakozó intenzitással esett, de a pilóták ennek ellenére is aktí­van rótták a köröket, hiszen egy belgiumi versenyhétvégén később is jól jöhet néhány esős beállí­tás.

A vizes pálya megtréfált néhány pilótát (a 10-es és a 11-es kanyar közt Sébastien Buemi pördült meg, és nekikoccant a gumifalnak, de a bokszba még be tudott hajtani; Heikki Kovalainen a kavicságyban faroltatta meg a McLaren-Mercedest), de komolyabb baleset szerencsére nem történt.


A Valencia óta sokat kritizált Luca Badoer dolgát alaposan megnehezí­tette az eső, hiszen az olasznak száraz pályán is nehézséget okoz a Ferrari kezelése, nemhogy esőben. Badoer néhány kanyarban el is hagyta a pályát, de a bukóterekből mindig vissza tudott hajtani az ideális í­vre.

Trulli száraz pályán futott 1:49.675-ös ideje természetesen edzéselsőséget ért az olasznak (tavaly Felipe Massa 1:47,284-gyel nyerte az első edzést), ám a péntek délelőtti listából lehetetlen felmérni, hogy melyik csapat milyen formában van, hiszen száraz aszfalton csak az első tí­z pilóta futott - ők is csak keveset -, esőben pedig egyébként is kiegyenlí­tődnek az erőviszonyok. A folytatásban talán többet megtudunk majd a csapatok aktuális formájáról.

Sebastian Vettel mindössze egyetlen installációs körrel, mért időeredmény nélkül fejezte be az edzést, ám a Red Bull Racing versenyzőjének erre jó oka volt. A németet nem műszaki probléma hátráltatta, pusztán arról van szó, hogy spórol a motorjaival, hiszen a hátralévő hat futamon már csak két Renault-erőforrás áll a rendelkezésére. Az időjósok szerint szombaton és vasárnap nem lesz eső, ez pedig egy újabb indok lehetett, amiért a pillanatnyi vb-negyedik délelőtt nem vitte túlzásba a munkát a vizes pályán.

A világbajnoki cí­mvédő Lewis Hamilton is időeredmény nélkül fejezte be a péntek délelőtti edzést.

A második szabadedzés péntek délután 14 órakor kezdődik.


Belga Nagydí­j - első szabadedzés:


1. Trulli Toyota (
<
1:49.675 13
2. Button Brawn-Mercedes (
<
1:50.283 + 0.608 18
3. Alonso Renault (
<
1:50.368 + 0.693 13
4. Buemi Toro Rosso-Ferrari (
<
1:51.045 + 1.370 20
5. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (
<
1:51.529 + 1.854 24
6. Barrichello Brawn-Mercedes (
<
1:52.321 + 2.646 18
7. Rí­í‚¤ikkönen Ferrari (
<
1:52.930 + 3.255 16
8. Kovalainen McLaren-Mercedes (
<
1:53.383 + 3.708 11
9. Kubica BMW Sauber (
<
1:53.650 + 3.975 12
10. Badoer Ferrari (
<
1:55.068 + 5.393 20
11. Fisichella Force India-Mercedes (
<
2:03.972 + 14.297 11
12. Rosberg Williams-Toyota (
<
2:04.505 + 14.830 13
13. Grosjean Renault (
<
2:05.513 + 15.838 13
14. Heidfeld BMW Sauber (
<
2:05.614 + 15.939 14
15. Nakadzsima Williams-Toyota (
<
2:05.705 + 16.030 15
16. Sutil Force India-Mercedes (
<
2:05.839 + 16.164 10
17. Webber Red Bull-Renault (
<
2:06.181 + 16.506 6
18. Glock Toyota (
<
2:06.331 + 16.656 15
19. Vettel Red Bull-Renault (
<
1
20. Hamilton McLaren-Mercedes (
<
4
 
Száraz pályán eddig Hamilton a leggyorsabb Belgiumban

A pénteki második szabadedzésen már végig száraz pályán körözhetett a Forma-1-es mezőny Belgiumban, a délelőtti esőnek nyoma sem volt. A második tréningen Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, a kétségtelenül jó szériában lévő világbajnoki cí­mvédő 16 ezreddel verte meg Timo Glockot. Luca Badoer továbbra is az utolsó helyen tanyázik.

Az eső ugyan elállt délutánra, és a nap is kisütött, a hőmérséklet ennek ellenére sem szökött az egekbe, 18 fokos csúcsot mértek. A napsütés az aszfaltra viszont már jótékony hatással volt, az edzés rajtjára teljesen felszáradó pálya felületének hőmérséklete 30 fok fölé emelkedett, ami elősegí­tette az autók jobb tapadását.

A második szabadedzés azonban nem indult túl jól, hiszen öt perc után piros zászlóval meg kellett szakí­tani a körözést. Szerencsére ezt nem egy baleset indokolta, pusztán Luca Badoer Ferrarijáról vált le az egyik felnifedő aerodinamikai elem, amit a pályabí­rók - a biztonságot szem előtt tartva - az autók bokszba rendelése után távolí­tottak el a 17-es kanyarból.

A kétperces kényszerszünet után hamar benépesült a pálya, ami érthető is volt, hiszen valójában most kezdődött a felkészülés a hétvége hátralévő részére, a délelőtti edzésen száraz pályán nagyon kevés használható adatot gyűjthetett a mezőny.

Rí­í‚¤ikkönen is őrzi remek formáját - Hamiltonhoz hasonlóan

Jarno Trulli délelőtti győztes idejét Mark Webber első igazi gyors körén át is adta a múltnak, az ausztrál 1:48.3-as eredménnyel kezdett. Szintén a Red Bull versenyzője volt az, aki a hétvége során elsőként 1:48 alá szorí­totta a köridőt Spa-Francorchamps-ban, háromnegyed óra elteltével 1:47.484-gyel vezetett.

Webber később ugyan tovább javí­tott eredményén, de az edzés leintésig hárman is túltettek rajta. A hajrában úgy tűnt, hogy Timo Glock begyűjt egy újabb edzéselsőséget a Toyotának (délelőtt a többniyre esős edzésen Jarno Trulli volt a leggyorsabb, igaz, még a száraz pályán futott eredményének köszönhetően), ám a duplázás elmaradt. Nagyjából két perccel a leintés előtt ugyanis Lewis Hamilton átvette a vezetés, neki 16 ezreddel kevesebb időre volt szüksége a 7004 méter hosszú pályán egy kör megtételéhez, mint a toyotás németnek.

Hamilton és Glock mellett Kimi Rí­í‚¤ikkönen is megelőzte Webbert. A Ferrari egyébként a jelek szerint Belgiumban is csak a finn pilótától várhatja az eredményeket, a Felipe Massát pótolni igyekvő Luca Badoer ugyanis továbbra sem tudta felvenni a mezőny tempóját. A 38 éves olasz ugyan "mindössze" jó 2 másodperccel kapott ki Hamiltontól, de pechjére a mezőny roppant szoros volt már ezen az edzésen is, í­gy be kellett érnie az utolsó hellyel. A pozí­ciókat tekintve meglepetésre előtte végző Nico Rosbergtől azonban í­gy is majd 9 tizedet kapott.

Rosberg 19. helyéhez hasonló meglepetéssel szolgált Romain Grosjean, csak éppen pozití­v előjellel. A Renault újonca ötödik lett, ami azt jelenti, hogy gyorsabb volt többek közt csapattársánál, Fernando Alonsónál is, aki csak a 14. legjobb időt autózta.

Giancarlo Fisichella hatodik helyén a Force India Valenciában néhány napja már látott fejlődését alapul véve már meg sem lepődünk. Az olasz talán ezzel is üzent a Ferrarinak, hogy érdemes lenne a pletykákban megfogalmazott cserét végrehajtaniuk, vagyis hogy őt ültessék Badoer helyére Massa visszatéréséig.

A délelőtti edzést lényegében teljesen kihagyó Sebastian Vettel ezúttal 10. lett, éppen a két Toro Rosso között végzett. Az olasz kiscsapaton belül a házi csatát ezúttal az újonc Jaime Alguersuari nyerte, aki harmadik F1-es hétvégéjére készül.

Meglepetés továbbá a két Brawn GP gyenge helyezése, Jenson Button és a valenciai győztes, Rubens Barrichello csak a 17. illetve 18. helyeket foglalják el a péntek délutáni eredménylistán. Ebből kiindulva azonban még nem érdemes leí­rni a bajnoki pontversenyekben vezető gárdát és pilótáikat.

A Belga Nagydí­j harmadik szabadedzését szombat délelőtt 11 órától rendezik.

Belga Nagydí­j 2. szabadedzés
Poz Pilóta Csapat Idő Kör
1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:47.210 28
2. Timo Glock Toyota 1:47.226 +0.015 28
3. Kimi Rí­í‚¤ikkönen Ferrari 1:47.29 +0.083 26
4. Mark Webber Red Bull Racing 1:47.338 +0.127 30
5. Romain Grosjean Renault 1:47.342 +0.131 34
6. Giancarlo Fisichella Force India 1:47.515 +0.304 26
7. Jarno Trulli Toyota 1:47.568 +0.357 32
8. Robert Kubica BMW Sauber 1:47.587 +0.377 32
9. Jaime Alguersuari Toro Rosso 1:47.588 +0.377 36
10. Sebastian Vettel Red Bull Racing 1:47.611 +0.400 24
11. Sébastien Buemi Toro Rosso 1:47.711 +0.500 37
12. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes1:47.752 +0.542 33
13. Adrian Sutil Force India 1:47.799 +0.589 28
14. Fernando Alonso Renault 1:47.871 +0.661 29
15. Nakadzsima Kazuki Williams 1:47.970 +0.759 32
16. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:48.026 +0.816 30
17. Jenson Button Brawn GP 1:48.134 +0.923 34
18. Rubens Barrichello Brawn GP 1:48.139 +0.929 36
19. Nico Rosberg Williams 1:48.369 +1.159 29
20. Luca Badoer Ferrari 1:49.220 +2.010 30
 
Gratula a győztes Fisichellának!
Nagyon nagyot ment!
:)
 
Vissza
Top Alul