Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
Az volt hogy kisérletezfgetett a intermidiál gumikkal és mire viszarakták neki a extrém esöset addigra jobban beeredt a zuhé és már nem volt esélye :D
 
Na tévedtem szép volt vettel :D
 
hát igen tévedtél dada, vettel nagyon nagyot ment :D
 
szerencséje volt nem volt elötte senki ha sima rajtot nyomnak lehet megelözi kovi aztán ennyi :D

Dehát nem béna hiszen sumacher fedezte fel :D
 
"Hamilton jó srác, de hiszem, hogy meg tudom verni"
82800027_1000.jpg

Matematikailag még hat, reálisan nézve két versenyz? esélyes a 2008-as Forma-1-es világbajnoki cí­mre: Lewis Hamilton és Felipe Massa. Persze a tavalyi szezon után semmit sem lehet biztosra venni, de tény, hogy mind Hamiltonnak, mind Massának sokat kell az utolsó négy versenyen hibáznia ahhoz, hogy egy harmadik pilóta legyen a bajnok. Hamilton és Massa életútja nem is különbözhetne jobban egymástól: a brit kezét 13 éves kora óta fogja a Forma-1 egyik legpatinásabb csapata, már nagyon korán mindent megkapott amire szakmai fejl?déséhez szükség volt, a Forma-1-be kerülés el?tt pedig sok ezer órát gyakorolt a McLaren ultramodern szimulátorában és csodagyerekként robbant be a köztudatba. A brazil a Forma-1-be kerülése el?tt megélhetési gondokkal is küzdött, szakmailag pedig még ma is meg kell küzdenie az elismertségért. De ha a világbajnoki tabellára pillantunk mindössze egy pont választja el ?ket.

Massa tisztában van azzal, hogy sokan ma is kétségbe vonják a képességeit, s úgy gondolja tudja az okot is: "Ez azért van mert nehezen kezd?dött a Forma-1-es pályafutásom. Noha az els? évem jó volt a Saubernél, de akkoriban nagyon vadul vezettem és sokat hibáztam. Túl agresszí­v voltam és nehezen találtam meg a saját, nyugodtabb vezetési stí­lusomat. Egy évig tesztpilóta lettem és ezzel odalett a hí­rem. Utána minden a legelejér?l kellett kezdenem, mégpedig nem nulláról, hanem mí­nusz ötvenr?l. Ez akkor nagyon keser? élmény volt, de ma már hálás vagyok ezért a k?kemény tapasztalatért. Az ember megtanulja feldolgozni az ilyen helyzeteket és megoldani a problémákat. Akkoriban tanultam meg, hogy mire van szükségem ahhoz, hogy gyors és konstans legyek és lehet?leg ne hibázzak." - mondta a Welt Online-nak adott interjújában.

Ezután jött a fordulópont az életében: a Ferrarihoz került a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher mellé: "Lehet?ségem volt vele dolgozni, amikor ? volt a bajnok, én pedig fiatal pilóta voltam. Ez egy ajándék volt és Michael hagyta, hogy részese legyek. Ez volt a karrierem legfontosabb és legértékesebb id?szaka. Akkoriban még nem mondta el nekem az összes titkát, hiszen végeredményben ellenem is nyerni akart, de lehet?séget adott arra, hogy mindent megfigyeljek, amit csinál és abból tanuljak. Nem tanuló voltam, hanem megfigyel?. Megpróbáltam magamba szí­vni a rendszerét."

A kapcsolat ma is él: "Olyan számomra, mint egy báty, aki tör?dik velem. Nincs rendszer: néha ? hí­v fel, néha én ?t. Olyankor megbeszéljük, hogy mit gondol egyik vagy másik problémáról és hogy milyen megoldást lehetne rá találni. Azután megkérdezi a véleményemet, majd elmondja az övét. Néha egyezik a véleményünk, máskor nem. Nem mondja meg, hogy mit csináljak, csak véleményt cserélünk. Nem szükséges, hogy eljöjjön egy versenyre és megmondja, hogy mit kell tenni. Ahhoz minden edzésen, minden versenyen, minden megbeszélésen a mérnökökkel ott kellene lennie."

Jelenlegi csapattársával, Kimi Rí­í‚¤ikkönennel mer?ben más viszonyt ápol: "Kimi nem túl beszédes. A kapcsolatunk nagyon professzionális. Együtt dolgozunk, hogy a Ferrari világbajnok legyen. Nem vagyunk barátok, nincs privát kapcsolatunk egymással. A csapat technikai megbeszélésein együtt vagyunk és megbeszéljük a technikai problémáinkat. Amikor a megbeszélésnek vége, Kimi feláll és kimegy. Ennyi volt, tisztán és nyí­ltan."

Massa világbajnoki vetélytársára, Lewis Hamiltonra nem ellenségként tekint - ellenkez?leg az elismerés hangján szól róla: "Nagyon tehetséges és mindent megtesz a gy?zelemért. Kedvelem, jó srác. De úgy gondolom, hogy túl sokat várnak t?le és ez néha nem lehet könny? számára. Az élete egyik pillanatról a másikra radikálisan megváltozott. Néha az ilyen dolgok aztán gáttá válnak. De hiszem, hogy meg tudom verni, különben nem ülhetnék a Ferrariban."

A nyomás Ferrari-pilótaként sem kicsi, hiszen Olaszországban a Scuderia nemzeti ügy: "Érzem ezt a nyomást és néha nekem is megvannak ezzel a problémáim." - mondja Massa, s azt is elmondja hogyan kezeli: "Emlékeztetem magam honnan jöttem és megpróbálok két lábbal a földön maradni. Meggy?z?désem, hogy fontos mindig emlékezni arra, hogy mi voltál és honnan jöttél. Amikor Európába jöttem nem volt pénzem és minden tekintetben a határon éltem. Az kemény volt. A családom, az apám nem tudott segí­teni. Magamnak kellett kikaparnom a gesztenyét. De ma ez segí­t a nehéz helyzetekben."

Massa idén f?leg az id?mér? edzéseken tudott Rí­í‚¤ikkönen fölé kerekedni. Hogy ennek mi az oka?

"Nem tudom. Egy tökéletes kör olyan, mint egy borotvapengén egyensúlyozni. Nagyon nehéz és komplikált."

Arra a kérdésre, hogy Rí­í‚¤ikkönen kikérte-e a tanácsát az id?mér? edzésen tapasztalt problémákkal kapcsolatban Massa azt mondja: "Nem, az igazán nem az ? stí­lusa."

Az olasz sajtó egyre inkább úgy véli, hogy Rí­í‚¤ikkönennek lassan be kell állnia Massa mögé és ?t segí­tenie a világbajnoki küzdelemben. A brazil err?l azt mondja: "Nehéz helyzetben van, de tavaly a szezon vége el?tt két versennyel 17 pont volt a hátránya és aztán mégis megnyerte a világbajnokságot. De végeredményben számomra ez nem dönt? kérdés, ez nem befolyásolja az én munkámat az autóban. A csapatommal ki kell hoznom magamból a maximális teljesí­tményt. Ez teljesen független attól, hogy Kimi vagy más mit csinál. Nyerni akarok, világbajnok akarok lenni és én ülök az autóban, én hibázok vagy nem hibázok. Ez az én játszmám. Mind azt akarjuk, hogy a Ferrari világbajnok legyen és úgy gondolom, hogy ezt a Ferrari is tudja és ennek megfelel? intézkedéseket fog hozni."

Massa úgy véli, hogy akkor sem változna a hozzáállása, ha sikerülne megnyernie a világbajnokságot: "Az autóversenyzés az a dolog, amihez a legjobban értek és amit a legszí­vesebben csinálok. Tehát a jöv?ben is ez fog prioritást élvezni, akkor is ha megnyerem a világbajnokságot. Akár sikerül, akár nem, szeretnék minél tovább a Ferrarinál maradni. Ez a csapat az otthonom, szeretem itt az embereket. Talán azért is mert a családom Olaszországból származik és mert a brazilok és az olaszok sok mindenben hasonlí­tanak. í­??gy gondolom van egyfajta lelki rokonság. Olyan, mintha egy brazil csapatnál versenyeznék. Ezért a Ferrarinál boldog vagyok."

Két ember általában ott van Massa oldalán a versenyhétvégéken: felesége és édesapja: "Különösen az nagyon fontos, hogy az apám elkí­sér, ? a legfontosabb ember a karrieremben. Mindig támogatta az autóversenyzés iránt táplált szenvedélyemet. Nem gazdag ember, ezért korábban sok privát dolgot eladott azért, hogy támogassa a pályafutásomat. Mindig mellettem volt, de nem gyámkodott felettem."






DHL kupa: Rí­í‚¤ikkönen újabb leggyorsabb kört szerzett
25008Kimi%20Raikkonen05_resize.jpg

A Formula-1-ben a világ leggyorsabb versenyzői mérhetik össze tudásukat. Korábban a leggyorsabb kört teljesí­tő versenyzőt egy ponttal jutalmazták a futamok után. Idén újra értékes a leggyorsabb kör: aki a legtöbb leggyorsabb kört futja, az nyeri a DHL Fastest Lap Trophy-t. Tavaly Kimi Rí­í‚¤ikkönen és Felipe Massa hat-hat leggyorsabb körrel büszkélkedhetett, a győztes mégis Rí­í‚¤ikkönen lett.

A finn pilóta számára a Formula-1-es bajnoki cí­m megvédése nehéznek bizonyul, de a DHL kupa már biztosan az övé lesz. Rí­í‚¤ikkönen már öt futammal az évad vége előtt megszerezte a trófeát, és pozí­cióját Olaszországban egy újabb leggyorsabb körrel stabilizálta.

Kimi Rí­í‚¤ikkönen (Ferrari) - 9 pont
Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) - 2 pont
Nick Heidfeld (BMW-Sauber) - 2 pont
Felipe Massa (Ferrari) ��? 1 pont
 
Gary Anderson: a Ferrari továbbra is jól jár Rí­í‚¤ikkönennel
8802gp2_gary_anderson_valencia_teszt_060405.jpg

Ahogyan arra számí­tani lehetett, a Ferrari Monzában hivatalosan is megerősí­tette Kimi Rí­í‚¤ikkönen szerződéshosszabbí­tását. Ezzel biztossá vált, hogy a csapat a 2010-es esztendő végéig a Felipe Massa és Kimi Rí­í‚¤ikkönen párossal vesz részt a Formula-1-es bajnokságban.



A korábbi Formula-1-es szakember, Gary Anderson számára nem okozott meglepetést a bejelentés. "Lehet, hogy Kimi nem boldogul az időmérőn, de a versenyeken mindig remekel. Kiváló tempót diktál és jól teljesí­t."

A Setanta Ireland cí­mű lapnak adott interjúban elmondta, hogy a csapatnak arra kell összpontosí­tania, hogy megoldja a problémát. "Kimi azt szereti, ha az autó kicsit alulkormányozott. Ha sikerül javí­taniuk, akkor minden rendben lesz. Semmi értelme nem lett volna egy új versenyzőt hozni. Egyszerűbb megoldani a problémákat."

"Kimi valóban nem töpreng egy versenyen a nap 24 órájában, de a pályán kiváló teljesí­tményt nyújt."



Most már biztos : Kimi a második számú pilóta!
00135565397.jpg


A Ferrari csapatánál úgy döntöttek, Kimi Rí­í‚¤ikkönennek segí­tenie kell Felipe Massát, ha szükséges lesz. Annak, hogy Kimi Rí­í‚¤ikkönen újraélje álmát és világbajnok legyen, igen mininális esélye van, főleg, hogy a dolgok nem nagyon változnak körülötte, ezért Massa a kedvezményezett. A sorozatos balszerencse és szegényes teljesí­tmény Monza után arra sarkallta a Ferrari vezetőit, hogy meghozzák ezt a döntést, és innentől elsősorban Massára figyelnek, mert mindenképpen le akarják győzni legnagyobb riválisukat.
"Mindig azt mondtam, hogy első a csapat. Ez a legfontosabb, és ezt mindenki tudja nálunk." - mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

"Kimi mindent megtesz ezek után is, hogy győzzön, ez rendben is van. De Neki is számí­tásba kell vennie azt, hogy Felipe sokkal közelebb van Lewis Hamiltonhoz."

Hamilton 78 ponttal vezeti a világbajnokságot, mí­g Massa 1 pontra van tőle. Rí­í‚¤ikkönen azonban csak a negyedik 21 pont lemaradással a brittől.
 
új csillaga van Olaszországnak
26381GEPA_full_3283_GEPA-1409086142A.jpg

Az olasz himnusz az idei esztendőben hétszer hangzott el a dobogón (Massát utólag hozták ki győztesnek Belgiumban í¢?í¢?? a szerk.) Olaszországban a "Fratelli d'Italia, L'Italia s'? destaí¢?í‚?" ezúttal a Toro Rossonak szólt. A helyi sajtó természetesen azonnal a szí­vébe zárta Sebastian Vettelt.

"Vettel-show, történelmi győzelemmel. Semmi kétség, új csillag született. A 21 esztendős versenyző új köntösbe öltözteti a Formula-1-et. Nemcsak gyors, de humoros is." í¢?í¢?? í­rja a Gazzetta dello Sport.

A Corriere dello Sport is éltette az a Formula-1 történetének 101. futamgyőztesét. "Massa kis előrelépést tesz, mí­g a Toro Rosso és Sebastian Vettel az élre ugrott. A mosolygós srác nem szereti, ha Michael Schumacherhez hasonlí­tják, de nem véletlen, hogy mindenki Schumit véli felfedezni benne."

"Nagyszerű volt Sebastian Vettelt a dobogón látni. í­??gy örült, mint Schumacher annakidején. A Ferrari legalább motorszállí­tóként sikeres volt." í¢?í¢?? olvasható a Tuttosport hasábjain.

A La Repubblica öröme nem volt felhőtlen. "Baby Vettel koronázási ünnepsége. A Ferrari versenyzői csalódást okoztak. Ez már a vég, vagy csak most szerepeltek rosszul?"



A Ferrari attól tart, hogy elbukhat a gumik miatt
000_DV423853_1000.jpg

A Ferrari vezetése bevallotta, elsődleges céljuk az lesz a héten megrendezésre kerülő privát tesztprogramjuk során, hogy javí­tsanak autójuk gumihasználatán, ugyanis tisztában vannak azzal, hogy emiatt akár el is úszhat számukra a bajnokság. Az F2008-as modell legnagyobb problémája, hogy a McLaren idei versenygépével ellentétben, nehezen tudja üzemi hőfokra heví­teni az abroncsokat, ezért szenved Felipe Massa és Kimi Raikkönen a hűvös időben, vagy az esőben.

Azt követően, hogy a Ferrari í¢?í¢?? a gumiproblémák miatt í¢?í¢?? nem tudta kihasználni a McLaren nehézségeit a hétvégi Olasz Nagydí­jon, a csapat vezetője, Stefano Domenicali úgy gondolja, mindent meg kell tenniük azért, hogy egyik hátralévő versenyen se kerüljenek ilyen helyzetbe, ha esetleg esni fog az eső.

"Sajnálatos módon az autó karakterisztikája olyan, hogy bizonyos körülmények között nem mindig tud megfelelő hőt generálni ahhoz, hogy az abroncsok megfelelően működjenek. Ez most a legnagyobb problémánk" í¢?í¢?? mondta Domenicali.

"Már Németországban is tapasztaltuk, mindkét száraz gumi esetében, és itt Monzában sem volt más a helyzet ilyen körülmények között. Sajnos már csak egy tesztünk maradt arra, hogy megnézzük, mit tehetünk a helyzet javí­tása érdekében, hogy a lehető legjobb teljesí­tményt tudjuk nyújtani a szezon utolsó négy versenyén."

"A másik és legfontosabb dolog, hogy gondolkodnunk kell azon, miképpen próbáljuk elejét venni ezeknek a problémáknak a jövőben, hiszen a jövő évi autó egy teljesen más project. Tennünk kell valamit, ami segí­t működésre bí­rni a gumikat ilyen körülmények között, mert szükségünk van rájuk, ez nem vitás."

A Ferrarinak keményen kell készülnie, mert ha a szezon utolsó versenyein esetleg esni fog az eső, komoly hátrányba kerülhetnek, és emiatt akár el is veszí­thetik a bajnokságot a vizes pályán amúgy is kiválóan teljesí­tő Lewis Hamiltonnal szemben.

"Hamilton kiváló versenyt teljesí­tett. Nagyon, nagyon gyors volt, és ami még fontosabb, hihetetlen egyenletes" í¢?í¢?? mondta Domenicali, visszatekintve az esős monzai futamra.

Arra a kérdésre, hogy ha netán esni fog az eső az utolsó versenyek valamelyikén, az Hamilton kezére játszhatja-e a világbajnoki cí­met, a Ferrari csapafőnöke a következőket felelte: "Nem tudom. Azért nem, mert az esős körülmények között nem csak a technikai oldalt kell irányí­tásod alatt tartanod, hanem más, különböző helyzeteket is kezelned kell."

"Természetesen nem ezek azok a körülmények, melyek között versenyezni szeretnénk. Az eső és a hideg jelenleg a két legnagyobb ellenségünk. Ez ellen nem tudunk mit tenni, az egyetlen dolog, amit tehetünk, hogy keményen dolgozunk, és kiderí­tjük, mit tudnánk tenni a helyzet javí­tása érdekében ilyen körülmények között."

A Ferrari a többi csapattól távol í¢?í¢?? melyek Jerezben dolgoznak í¢?í¢?? saját tesztpályáján, Mugellóban készül a héten, a soron következő négy tengerentúli megmérettetésre.
 
Ki lesz a világbajnok: Massa vagy Hamilton ?
14191294061.jpg

Ha nem történik csoda, valószí­nűleg e két pilóta között dől majd el a forma-1-es világbajnoki sorozat idei viadala. De biztos-e az, hogy nem lesz megint kevésbé valószí­nű végjáték ? Elgondolkodtató eszmefuttatás a finnektől.
A monzai hétvége váratlan eseménnyel végződött, a mindössze 21 éves német pilóta, Sebastian Vettel aratta karrierje első győzelmét. És ezek a váratlan események jellemzőek mostanában. Felipe Massa hatodikként, mí­g Lewis Hamilton hetedikként ért célba. Kimi Rí­í‚¤ikkönen ismét pont nélkül zárt, és ezzel gyakorlatilag közelebb segí­tette vetélytársait a végső győzelemhez. Rí­í‚¤ikkönen jelenleg a negyedik helyen áll a pontversenyben, mí­g csapattársa mindössze 1 pontra lemaradva a brit versenyzőtől a második. Persze Kimi tavaly megmutatta, hogy semmi sincs veszve addig, amí­g az utolsó futamot is le nem intik. Mindazonáltal az idei évet nézve nem úgy állnak a dolgok, hogy változtatni tudjon a helyzetén, hacsak az elkövetkezendő futamokon nem támad fel, nem áll össze a kocsi és nem történik valami számára kedvező esemény. Esélye még van, mint ahogy a lengyel Robert Kubicának is, és az is előfordulhat, hogy amí­g mindenki Massát és Hamiltont figyeli, és ők is egymással vannak elfoglalva, a két pilóta közül valamelyikük húz valami váratlan dolgot. Izgalmas hétvégék jönnek.



Domenicali: a csapat érdeke az első a Ferrarinál
61324_080038ita_1000.jpg

A Ferrari számára ismét problémát okozott az abroncsok felmelegí­tése, Kimi Rí­í‚¤ikkönen nem tudott pontokat szerezni. Felipe Massa sem boldogult tökéletesen a Bridgestone gumikkal, de sikerült Lewis Hamilton előtt célba érnie, amivel egy pontra csökkentette a lemaradását. Stefano Domenicali elmondta, hogy a soron következő versenyeken mindkét versenyzőtől elvárják, hogy a csapat érdekeit helyezzék előtérbe. "Már többször is elmondtuk, hogy a csapatérdek első helyen áll. Ez a legfontosabb. A versenyzőink elsősorban a Ferrariért harcolnak. Kiminek is figyelembe kell vennie a csapat érdekeit, de továbbra is a legjobbat kell kihoznia a lehetőségekből."

A csapat már hétfőn folytatja a felkészülést a soron következő négy versenyre. A Ferrari hétfőtől szerdáig Mugellóban tesztel. "Fontos, hogy megoldást találjunk a problémákra." í¢?í¢?? jelentette ki Domenicali.

A Toro Rosso sikere a Ferrari sikere is. "Fantasztikus munkát végeztek, és megérdemelten nyertek. Sebastian Vettel a nehéz körülmények ellenére is remekül teljesí­tett."
 
Felipe Massa nem igényli Rí­í‚¤ikkönen támogatását
000_DV423890_1000.jpg

Kimi Rí­í‚¤ikkönen az Olasz Nagydí­j hétvégéjén kijelentette, hogy Felipe Massának nincs szüksége a segí­tségére, í­gy (egyelőre) nem támogatja a bajnoki küzdelemben. "Amí­g én is esélyes vagyok, a saját versenyemre összpontosí­tok."


A bajnoki tabella második helyezettje elmondta, hogy nem is igényli a támogatást. "A bajnoki cí­mem nem Kimin múlik. Én szeretnék győzni és szeretném megnyerni a bajnokságot is." í¢?í¢?? jelentette ki Massa a hétvégén.

"De ennek ellenére közös a cél. Azt akarjuk, hogy a bajnoki cí­m a Ferrarié legyen. Biztos, hogy a csapat is megteszi a szükséges lépéseket. Kimi és én nem vagyunk barátok, de jól együtt tudunk dolgozni. Kimi érdeke is, hogy a Ferrari bajnok legyen." í¢?í¢?? tette hozzá a tí­zszeres futamgyőztes.



A Ferrari már ma munkába áll Mugellóban
DV423845_1000.jpg

Alig néhány órája intették le az Olasz Nagydí­jat, de máris megkezdődik a felkészülés a szezonzáró négy futamra. Hétfőtől a Ferrari priváttesztet hajt végre Mugellóban. Az olaszok már korábban jelezték, hogy nem vesznek részt a kollektí­v gyakorláson Spanyolországban. A világbajnoki cí­mvédő alakulat szerdáig tesztel az olasz pályán.
Persze a többi csapat sem tétlenkedik, ám ők csak szerdán kezdik meg a felkészülést. A péntekig tartó gyakorláson a Force India - és persze a Ferrari - kivételével az összes istálló ott lesz, az újonc kiscsapat nem jelezte részvételi szándékát.

Két hét múlva minden idők első Forma-1-es éjszakai versenye következik a sorozatban most debütáló Szingapúr utcáin. Ezt követően Japán, Kí­na és Brazí­lia látja vendégül a mezőnyt.




Rí­í‚¤ikkönen: Megteszek minden tőlem telhetőt
21104233589.jpg


Kimi Rí­í‚¤ikkönen egyre távolabb kerül a cí­mvédéstől, a finn pilóta ugyanis a legutóbbi három futamhoz hasonlóan az Olasz Nagydí­jon is pont nélkül maradt. Monzában a ferrarisnak a gumik felmelegí­tésével akadtak problémái, és végül csak a kilencedik helyen ért célba.
A 2007-es világbajnok már a kvalifikáción sem remekelt, és csak a 14. rajtkockát tudta megszerezni, a futamon pedig bár tudott javí­tani, nem került be a legjobb nyolcba.
"Nagyon nehéz verseny volt számunkra. Ahogyan azt korábban is láttuk már, nem tudtuk megfelelően felmelegí­teni a gumikat, és egyáltalán nem volt megfelelő a tapadás"- kezdte Rí­í‚¤ikkönen a monzai verseny értékelését. "Semmit sem tudtam csinálni, de megpróbáltam a pályán maradni, abban reménykedve, hogy változnak a feltételek. Amikor í­gy történt, sajnos már túl késő volt pontszerző helyen célba érni. Az autó jól működött, de tapadás nélkül semmire nem mész."

Mivel Rí­í‚¤ikkönen utoljára Magyarországon szerzett pontot, már csak a negyedik a tabellán, és már 21 pontos hátrányban van a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben, csapattársa, Felipe Massa pedig kereken 20 egységgel előzi meg őt.

"A világbajnoki pontversenyben még bonyolultabb lett a helyzet, de továbbra is megteszek minden tőlem telhetőt, mint ahogyan általában szoktam"- ismerte el a pilóta.

Rí­í‚¤ikkönen az őt faggató újságí­róknak egyébként nem tudta megmondani, hogy az olasz futam után támogatnia kell-e Felipe Massát, olvasható az autosport.com-on. "Nem tudom. Meglátjuk, mi történik. A mostani helyzet nem jó, de továbbra is próbálkozunk, és remélhetőleg a szezon végén jó versenyeink lehetnek, mert az szép dolog lenne."

A ferraris azt is elmondta, hogy most azonban nem a világbajnoki pontversenyben elfoglalt helyezésével törődik, sokkal inkább arra koncentrál, hogy megoldódjanak problémái.

"Csak próbálom rendbe tenni a dolgokat, ez a legfontosabb dolog. Jelen pillanatban semmi másra nem gondolok"- folytatta a Jégember. "Az autó jól működik, ha a gumik is. Ez azonban nem mindig jön össze, néha működik, néha pedig nem, és nincs igazán magyarázatunk arra, hogy mi lehet ennek az oka."

"Azt gondolom, mindez nem arról szól, hogy az autó nem jó bizonyos körülmények között, hanem csak az egész csomagnak egyszerre kell működnie, és általában ilyenkor jó eredményeket érünk el"- tette hozzá a 2007-es világbajnok.




Massának versenymérnöke kommentálta Hamilton érkezését
21061232918.jpg

A nagy esőben induló Olasz Nagydí­j során olyannyira bekoszolódtak Felipe Massa Ferrarijának visszapillantói, hogy versenymérnökének, Rob Smedleynek rádión keresztül kellett magyaráznia, mire készül hátul az érkező rivális, Lewis Hamilton. A brazil hatodikként célba érve végül maga mögött tudta tartani a McLarent. A monzai versenyen Massa ezzel egy pontra csökkentette hátrányát a listavezető brithez képest, í­gy a szezonból hátralévő négy futamra még szorosabbá vált a harc a bajnoki cí­mért.
"Kemény verseny volt, reméltem, hogy jobban szerepelek majd, persze az is igaz, hogy rosszabbul is alakulhatott volna"- vélekedett Massa a három pont megszerzését követően. "De ha azt vesszük, hoztam egy pontot a legnagyobb riválisomon, ez pedig korántsem olyan rossz."

Massa a verseny folyamán az előtte haladó Rosberget kérdéses módon előzte meg, ezért megelőzvén egy esetleges büntetést, visszaengedte maga elé a Williamst, és újabb lendületet véve, másodjára már tisztán ment el mellette: "A Rosberggel történt esettel kapcsolatban, amikor megelőztem, a csapat szólt, hogy vissza kell engednem magam elé, ennyi. Száraz pályán még a dobogóra is felértem volna."

Hamilton eközben hihetetlen tempóban zárkózott fel a 15. helyről. Massa, a versenymérnöke Rob Semdley segí­tésével, az utolsó állomást jelentette a fiatal brit számára:"A verseny második részében tudtam, hogy Hamilton gyorsan közeledik, de egyszerűen nem láttam őt a visszapillantóban, annyira koszosak voltak a tükrök. Rob segí­tett ki, mert végig kommentálta, hogy mi történik mögöttem. A végén Heidfeld megelőzését nem erőltettem, mert túl rizikósnak találtam, már csak rendben haza akartam hozni az autót."
 
Ferrari: Mindkét versenyző a tapadás hiányával küzdött
24854Felipe%20Massa%20and%20Kimi%20Raikkonen01_resize.jpg

Az idei esztendő során nem először bizonyosodhattunk meg arról, hogy a Ferrari F2008-asnak nem fekszik az esőverseny. A pilóták az Olasz Nagydí­j után is arra panaszkodtak, hogy nehezen melegedtek fel a gumijaik. Ehhez képest Felipe Massa elégedett lehet a hatodik pozí­cióval és azzal, hogy egy hellyel Lewis Hamilton előtt végzett. Kimi Rí­í‚¤ikkönen azonban nem szerzett pontot. Felipe Massa (6. hely): „Kemény verseny volt. Reméltem, hogy jobban szerepelek, de tudom, hogy rosszabb is lehetett volna. A legközelebbi riválisomhoz képest végül is sikerült egy pontot faragni a hátrányomból, úgyhogy ez abszolút nem negatí­v eredmény. Normális körülmények között, úgy értem száraz időben, azt hiszem sikerült volna dobogóra állni. A verseny első részében küzdöttem az autóval, mert nem volt jó a tapadás. Miután megelőztem Rosberget elvesztettem néhány másodpercet, amikor a csapat bemondta, hogy vissza kell adnom a pozí­ciómat: valószí­nűleg ez volt a döntő pillanat, mivel az első boxkiállásom után í­gy forgalomban találtam magam. Ráadásul amikor eljött az idő, hogy extrém esőgumiról a standardra váltsunk azok, akik csak egy kiállással mentek előnybe kerültek. A verseny második részében tudtam, hogy Hamilton gyorsan zárkózik fel rám, de nem láttam a tükrömben, mivel nagyon koszos volt. Szerencsére Rob (Smedley - Massa versenymérnöke) segí­tett azzal, hogy élőben közvetí­tett a fülemre. Azután Hamilton visszaesett egy kicsit. Megpróbáltam támadni Heidfeldet, de aztán azt gondoltam, hogy nem éri meg túl sok kockázatot vállalni és úgy döntöttem inkább biztonságosan célba viszem az autót."

Kimi Rí­í‚¤ikkönen (9. hely): „Ez egy nagyon nehéz verseny volt számunkra. A rajt után jellemző körülmények között, amint már oly sokszor láthattuk, nem tudtuk felmelegí­teni a gumijainkat, í­gy egyáltalán nem volt tapadásunk. Semmit sem tehettem, csak megpróbáltam pályán maradni és reménykedtem, hogy a körülmények megváltoznak. Amikor végre megváltoztak, akkor sajnos már túl késő volt számunkra ahhoz, hogy pontot szerezzünk. Az autó jól működött, de tapadás nélkül semmire sem megyünk. A pilóták világbajnokságában most még nehezebb a helyzetem, de továbbra is a tőlem telhető legjobbat nyújtom, amint szoktam."
 
A Ferrari Mugellóban folytatta a felkészülést

29292081892_10_resize.jpg


Mí­g nyolc csapat Jerezben készült a soron következő megmérettetésekre és a 2009-es szezonra, addig a Ferrari Mugellóban tesztelte az F2008-as versenygépet - Luca Badoerrel a volánnál. A csapat tesztpilótája hatvanhat kört teljesí­tett, leggyorsabb köre során 1:21.010 percet mértek. A Ferrari az aerodinamikai fejlesztéseket tesztelte az idei évad utolsó négy futamára.

Csütörtökön Kimi Rí­í‚¤ikkönen is pályára léphet Mugellóban, mí­g Felipe Massa Fionaróban készí­ti fel a versenygépet a Szingapúri Nagydí­jra.



Na szingapur itt lesz az éjszakai futam aszem kiváncsi leszek rá :D
 
Di Montezemolo szerint Rí­í‚¤ikkönen már bizonyí­tott
Luca_Cordero_di_Montezemolo_presidente_Ferrari.jpg


A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo szerint jól döntött csapata, hogy meghosszabbí­totta Kimi Rí­í‚¤ikkönen szerződését a 2010-es idény végéig, ugyanis meggyőződése, hogy a világbajnoki cí­mvédő hamar túljut a problémákon és ismét visszatér az élre. Rí­í‚¤ikkönent igen sok kritika érte az elmúlt időben, és azzal, hogy immáron három verseny óta egyetlen pontot sem szerzett, szinte behozhatatlan hátrányra tett szert a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben.

Ez pedig azt is jelent egyben, hogy a finn pilótának nagy valószí­nűséggel a hátvéd szerepét kell majd betöltenie csapattársa, Felipe Massa mellett a szezon hátralévő részében.

Mindezek ellenére di Montezemolo úgy gondolja, hogy a bajnoki cí­mvédő hamarosan ismét visszatér az élre.

"Tudom, hogy sokan nem értettek egyet velünk, mikor meghosszabbí­tottuk szerződését, azonban nem szabad megfeledkezni arról, hogy egy világbajnokról beszélünk, aki a Ferrarinál töltött első évében megszerezte a bajnoki cí­met" í¢?í¢?? mondta az elnök az olasz Gazzetta dello Sportnak adott nyilatkozatában.

Di Montezemolo bevallotta, hogy az F2008-as vizes pályán mutatott teljesí­tménye már jó ideje téma a csapaton belül, éppen ezért nagyon örült annak, hogy esett az eső az e heti tesztek utolsó napján Mugellóban, mert í­gy lehetőségük volt vizes pályán körözni, és további adatokat gyűjteni.

"A tesztprogram abszolút pozití­v volt, és egy napot vizes pályán dolgozhattunk" í¢?í¢?? magyarázta. "Nagyon nagy szükségünk volt erre, mert egy olyan autónk van, amely hasonló körülmények között nehezen tudja üzemi hőfokra heví­teni az abroncsokat."

A Ferrari elnöke azt is hozzátette, hogy sem Massát, sem Rí­í‚¤ikkönent nem kellett ellátnia tanácsokkal a szezon hátralévő részére vonatkozóan, mert mindketten tudják, mi a dolguk.

"Felipének nincs szüksége tanácsokra, mindig nagyon jó munkát végez" í¢?í¢?? mondta di Montezemolo. "Nagyon gyors, és abszolút harmóniában dolgozik a csapattal. Nagyra értékelem a képességeit, és azt, hogy nem kockáztat, mert tudja, a legfontosabb az, hogy célba repí­tse az autót."

"Felipe és Kimi nagyon jól tudja, mi a dolga, hiszen mindketten a Ferrarinak dolgoznak. A szabályok egyértelműek: mindannyian a csapatért dolgozunk."

Az olasz szakember úgy gondolja, hogy a Ferrari mindkét bajnoki cí­met bezsebelheti az idei évben, de őszintén elmondta, hogy nem várja a sport történetének első éjszakai versenyét, melynek a Szingapúri Nagydí­j ad majd helyet a jövő hétvégén.

"Magabiztosan várom a szezon hátralévő versenyeit" í¢?í¢?? mondta. "A Ferrari immáron tizenegyedik éve van harcban a bajnoki cí­mért. A Williams, a McLaren, és a Renault is nyert vb-cí­met, azonban mi mindig ott voltunk, és a végsőkig harcoltunk."

"Versenyzőink nagyon keményen dolgoznak azon, hogy javí­tsanak bizonyos területeken, és a következő állomás Szingapúr. Azonban azt gondolom, hogy ez megint egy olyan pálya, ahol nem láthatunk majd előzéseket. Valenciához tudnám leginkább hasonlí­tani. Megmondom őszintén, hogy nem szeretem az ilyen pályákat, ezek nem tesznek jót a Forma-1-nek, és a jövőre nézve sem kecsegtetőek."



Alonso reméli, hogy Massa lesz a világbajnok
_K5Y5699_1000.jpg

Fernando Alonso az elmúlt három szezonban a világbajnoki cí­mért küzdött, azonban idén már a matematikai esélyét is elveszí­tette erre, í­gy kí­vülről kí­séri figyelemmel az eseményeket. A kétszeres világbajnok spanyol újságí­rók kérdésére elmondta, hogy jobban örülne, ha Felipe Massa nyerne, de Lewis Hamiltont érzi esélyesebbnek.

„Remélem, hogy Massa nyer, mert különben Hamilton nyerne. Nehéz megmondani, hogy mit fog hozni az utolsó négy verseny, hiszen majdnem egyenlő pontszámmal állnak, de az utolsó négy versenyen Hamiltont tartom favoritnak, mivel ő volt eddig a konstansabb." - mondta Alonso.
 
Kérdezz-felelek Felipe Massával
DV424094_1000.jpg

A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa magabiztosan várja a szezon hátralévő négy versenyét, mert úgy érzi, ennél jobban már nem is készülhetett volna fel a végjátékra, mikor mindent megtesz majd azért, hogy megszerezze a bajnoki cí­met. Sikerült javí­tani az oly sok problémát okozó gumiproblémákon?

Felipe Massa: "Igen, sokat segí­tett az, hogy mind száraz, mind vizes pályán tesztelhettünk ezen a héten. Nyugodt szí­vvel mondhatom, hogy az autó tapadása sokat javult, ami mindenképpen fontos, hiszen olyan helyszí­nek következnek a versenynaptárban, ahol jó esély van az esőre. Természetesen jobban szeretném, ha száraz pályán kerülne megrendezésre a Szingapúri Nagydí­j, azonban úgy gondolom, hogy esőben is jól fogunk teljesí­teni."

"Nem értek egyet azokkal, akik szerint autóink nem voltak versenyképesek az elmúlt futamokon. Az eddigi problémák a különböző tényezők és szituációk kombinációjának eredménye volt. Véleményem szerint az esőtől sem kell tartanunk, mert vizes pályán is jól fogunk tudni teljesí­teni. Szükségünk volt az esőre a teszten, hogy minden eddig felmerült problémára megoldást találhassunk."

Hogyan ment a tesztelés a szimulátorban?

Felipe Massa: "Minden rendben ment, vezettem "sötétben", már jó ideje gyakorlom. Az új ring Valencia és Monaco keveréke: egy kicsit lassabb, mint Valencia, de egy kicsit nagyobb, és szebb, mint Monaco. Egy olyan pálya, ahol rengeteg munka vár ránk, mert még soha nem jártunk a helyszí­nen. Éjszaka fogunk versenyezni, ami szintén új mindannyiunk számára. Jó esély van arra, hogy esni fog az eső, szóval nem lesz egyszerű. Azonban az eddigi tapasztalataim alapján jónak tűnik a pálya, bí­zom benne, hogy élőben is ez lesz a véleményem."

Jövő hétfőn tárgyalják Hamilton ügyét a bí­róságon. Szoktál erre gondolni?

Felipe Massa: "Abszolút, folyamatosan ez jár a fejemben, azonban nem rajtunk múlik a dolog: fontos számunkra, hogy ne változzon az állás, és az legyen a valós eredmény, ami jelenleg is fennáll."

Egy ponttal vagy lemaradva Hamilton mögött, miközben már csak négy futam van hátra az idei bajnokságban. Mit gondolsz, meg tudod csinálni?

Felipe Massa: "Bí­zom benne. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a lehető legjobbak, leggyorsabbak, és legversenyképesebbek legyünk, jól válasszuk meg a stratégiánkat, illetve ami talán a legfontosabb, hogy megbí­zhatóak legyünk."

Rí­í‚¤ikkönenről sem szabad megfeledkezni, aki segí­thet neked. Számí­tasz a támogatására?

Felipe Massa: "A csapat segí­tségére számí­tok, a legfontosabb az, hogy mindenki segí­tsen a csapaton belül."

Kimit is beleértve?

Felipe Massa: "Mikor megnyerte a bajnoki cí­met a tavalyi évben, én is győztem, mindent beleadtam a siker elérése érdekében."

Mennyit komolyodtál az elmúlt években?

Felipe Massa: "í­??gy gondolom, hogy mind versenyzőként, mind magánemberként nagyon sokat fejlődtem. A tavalyi évben nem voltam annyira egyenletes, és most úgy érzem, jobb irányba haladok. Több a tapasztalatom, és sokkal hatékonyabban tudok együtt dolgozni a csapattal. Szóval úgy érzem, készen állok a szezon utolsó négy versenyére."




Ha esik, veszélyessé válhat az éjszakai körözés
875.jpg

A BMW Sauber duója már alig várja a sport történetének első éjszakai versenyét, ám mindketten amiatt aggódnak, hogy túlságosan veszélyessé válhat a körözés, ha esni fog az eső a vasárnapi versenyen Szingapúrban. A csapatok már gőzerővel készülnek a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Szingapúri Nagydí­jra, ahol először rendeznek éjszakai versenyt a Forma-1-ben.

A BMW Sauber versenyzői, Nick Heidfeld és Robert Kubica is felkészültek az új kihí­vásra, azonban mindketten egyetértenek abban, hogy veszélyessé válhat a körözés, ha leszakad az ég Szingapúrban.

"Mindenki nagyon várja már a Szingapúri Nagydí­jat. Először is azért, mert egy új pálya, másodsorban azért, mert utcai ring, harmadsorban pedig azért, mert éjszaka fogunk versenyezni" í¢?í¢?? mondta Heidfeld.

"A fényszórók biztosí­tják azt, hogy legalább olyan világos legyen a pályán, mint nappal, azonban még senki nem tapasztalhatta meg azt, hogy milyen érzés lesz egy Forma-1-es autó sebességével végigszáguldani a kivilágí­tott ringen."

"Nagyon örültem volna neki, hogy lett volna lehetőségünk egy tesztre, különösen esőben. Az eső, kombinálva a mesterséges világí­tással, mindenki számára ismeretlen tényező. A klí­ma hasonló, mint a szomszédos Kuala Lumpurban, és ahogy azt már tapasztalhattuk, jó esély van az esőre, különösen kora este."

Kubica a következőkkel folytatta: "Már nagyon várom Szingapúrt, ez lesz az idei második új helyszí­n a versenynaptárban. új pályákon versenyezni mindig izgalmas, általában nagyon élvezem. Továbbá annak is nagyon örülök, hogy egy újabb utcai pályán versenyezhetek, hiszen szeretem az utcai ringeket."

"Sok ember érdeklődését felkelti, hogy éjszakai kerül megrendezésre a verseny. Azonban számomra, versenyző számára nem jelent sok különbséget az, hogy nappal, vagy éjszaka versenyzek."

"Azonban vannak még fehér foltok, ugyanis nem tudjuk, hogy miként viselkednek ezek a fények az esőben. Azonban biztos vagyok abban, hogy az FIA mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb biztonságban legyünk" í¢?í¢?? tette hozzá a lengyel versenyző.

A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen is megemlí­tette az esőt: "Az egyetlen kérdőjel az, hogy ezek a fények miként fognak visszatükröződni a burkolatról, ha netán esik az eső. Ez az, amit csak akkor tudunk meg, ha esős lesz a verseny."
 
Niki Lauda: A Ferrarinak Massára kell épí­tenie
massa1-lg.jpg

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali több alkalommal is elmondta, hogy a csapatérdek az első, és ha úgy alakul, Kimi Rí­í‚¤ikkönennek segí­tenie kell Felipe Massát. A Berliner Morgenpost úgy tudja, hogy a Szingapúr Nagydí­jtól a cí­mvédő lesz a ví­zhordó. Rí­í‚¤ikkönen menedzsere, David Robertson még az Olasz Nagydí­jat megelőzően elmondta: "Ezen a versenyen nemcsak egy egyszerű futamgyőzelem lesz a tét. Itt dől el a csapaton belüli hierarchia."

Massa hatodik, és Rí­í‚¤ikkönen kilencedik helyezése után a finn pilóta újabb hátrányba került. Niki Lauda szerint ha a Ferrari nem lép, Lewis Hamiltoné lesz a bajnoki cí­m. "Kimi már nem nyerhet. Felelőtlenség lenne a Ferraritól, ha nem nevezné ki Massát első számú versenyzőnek."

A kritikusok körébe Bernie Ecclestone is csatlakozott. "Olyan, mintha Kimi elaludt volna. í­í‚ltalában gyorsabb, mint Massa. Nem tudom miért lassult le."
 
A Renault további költségvetés-növelésre számí­that
A világgazdaságot jelenleg sújtó krí­zis nem érinti jelentős mértékben a Renault csapatát, mert a francia gyár elnöke, Carlos Ghosn, a csapatvezető Flavio Briatore elmondása alapján, több mint harmadával is hajlandó volt megnövelni jelenlegi büdzséjüket.

A csapata mindamellett jóval kisebb összegből gazdálkodik 2008-ban (legutóbbi információk szerint 230 millió euró), mint a mezőny többi gyári istállója, és habár a két-három évvel ezelőtti szintet nem tudják hozni, í­gy is megelőzik a náluk nagyobb költségvetési kerettel rendelkező Hondát.
"Az elnökünk teljes bizalmat szavazott a csapatnak. Jelenleg minden cégnek nehéz, de ő egy percig sem hezitált azon, hogy 30 vagy akár 40 százalékkal is megnövelje a költségvetésünket"- idézte Briatore spanyol lapnak tett nyilatkozatát az f1-live.com.

A Renault idén még nem szerzett győzelmet, az enstone-i istálló célja mindössze a 4. konstruktőri hely megszerzése. A csapatnál azt továbbra sem lehet tudni, jövőre is náluk folytatja-e a versenyzést kétszeres világbajnokuk, . A spanyol pilótának az az elsődleges, hogy .
 
A Ferrari megtalálta a problémák forrását
A Ferrari mérnökei már korán felismerték, hogy a gumimelegí­tési problémák okozzák a nehézségeket számukra a hűvösebb időben. Igen ám, de egészen eddig nem tudták, hogy hol keressék a problémák forrását.
Az olasz gárda éjt nappallá téve azon dolgozik, hogy minél jobban felkészüljön a szezon utolsó négy versenyére, ahol igen nagy esélye van az esőnek í¢?í¢?? ami az eddig látottak alapján, a McLarennek kedvez.

A Ferrari a héten Fioranóban és Mugellóban tesztelt, utóbbi helyszí­nen az eső is esett, ezzel megkönnyí­tve a csapat dolgát, hiszen további adatokat tudtak szerezni az autó viselkedéséről a vizes pályán.

A mérnökök már korábban is sejtették, hogy a fékek okozhatják a gumimelegí­tési problémákat, ám eddig azt nem tudták bizonyí­tani. Azonban olasz lapértesülések szerint most végre rájöttek arra, hogy valóban a karbon fékek nem megfelelő hőmérséklete miatt nem tudnak elegendő hőt generálni az abroncsokban.

A karbon fékek üzemi hőmérséklete igen magas, és mikor az lejjebb esik, komolyan befolyásolja a fékek hatékonyságát. Mikor a külső hőmérséklet alacsonyabb, a Ferrari esetében a fékek túlságosan lehűlnek, ami miatt veszí­tenek hatékonyságukból. Ebből kifolyólag pedig a versenyzők nem tudnak elég "nyomást" gyakorolni a gumikra a fékzónák alatt í¢?í¢?? ami egyébként a legjobb módja az abroncsok felmelegí­tésének.

A fékek, és a gumik hideg állapota pedig kihat a fékútra is, tehát a versenyzőknek a megszokottnál jóval előbb - óvatosabban - kell elkezdeniük fékezni a kanyarok előtt. Ez lehet a magyarázata annak, hogy az esőben kisebb volt a Ferrari csúcssebessége az egyenesek végén, hiszen a mérőponton a versenyzők már javában fékeztek.

A fotók tanúsága szerint a Ferrari a mugellói tesztek záró napján leragasztotta a fékbeömlő nyí­lás egyik felét az esőben, amit a McLaren is megtett Heikki Kovalainen esetében az Olasz Nagydí­jon. Ez egyébként segí­thet a fékek melegen tartásában a hűvösben illetve esőben, ám aerodinamikai szempontból nem előnyös.




448.jpg
 
Massa szerint Szingapúrban sem lesz könnyű előzni

A hétvégén egy újabb helyszí­n debütál a Forma-1-ben, a mezőny ugyanis Szingapúrba érkezik, ahol utcai pályán, ráadásul éjszaka kell majd a pilótáknak a versenytávot teljesí­teni. A Ferrari pilótája, Felipe Massa még nem vezetett az aszfaltcsí­kon, de az a benyomása, hogy ezen a pályán sem lesz könnyű előzni, ezért a kvalifikációnak fontos szerepe lesz. Szingapúr nem az első új helyszí­n az idei versenynaptárban, augusztus végén ugyanis Valencia is utcai pályával debütált, amelytől előzetesen azt várták, hogy remekül lehet majd előzni rajta, ám nem í­gy történt. A spanyol aszfaltcsí­k ráadásul gyorsabb is, mint a szingapúri, ezért tart attól Massa, hogy talán utóbbi helyszí­nen sem lehet majd előzni.
"A szombati nap nagyon fontos lesz, az biztos. Sosem vezettem még a szingapúri pályán, de még nehezebb lesz rajta előzni, mint Valenciában, mert az egyenesek még rövidebbek"- nyilatkozta Massa a Straits Times cí­mű lapnak.




A Schuberth újí­tásokkal készül Szingapúrra

A Formula-1 népszerű sisakszállí­tója, a Schuberth újí­tással készül a Szingapúr Nagydí­jra is. A fűthető sisakrostélyt már több alkalommal használták, ezúttal azonban speciális réteggel vonják be, amely megakadályozza, hogy a tükröződések elvakí­tsák a versenyzőket. A cég üzletvezetője, Oliver Schimpf elmondta, hogy a légi közlekedésben használatos sisakok gyártása során nyert tapasztalatokat is felhasználták a szingapúri előkészületekhez. "Az új fejlesztés megakadályozza, hogy a nedves aszfaltról visszaverődő fények zavarják a versenyzőket."
23326Kimi%20Raikkonen01_resize.jpg

Annak érdekében, hogy esőben és nagy hőmérsékleti különbségek mellett is megfelelő legyen a kilátás, a Schuberth a polikarbonát elemet jegesedésgátló réteggel vonja be, amely mí­nusz harminc foknál is tökéletes kilátást biztosí­t. Ugyanezt a minőséget garantálják 75 százalékos páratartalom mellett is. A sisakrostélyt gombnyomással harminc fokra lehet felmelegí­teni, amely meggátolja a bepárásodást.

Kimi Rí­í‚¤ikkönen az elmúlt évben elmondta, hogy a Japán Nagydí­jon elért sikerben (harmadik helyezés) a Schuberth RF 1. 8-sisakja is nagy szerepet játszott. Idén újból hozzájárulnának a finn versenyző sikeréhez, aki Szingapúrban tesztelheti a legújabb fejlesztéseket, akárcsak Nick Heidfeld vagy Robert Kubica.
 
3 milliárd dollárból gazdálkodnak a csapatok 2008-ban


Miközben dúl a hitelválság, ami előbb vagy utóbb a Forma-1-et is eléri, a csapatok tovább szórják a pénzt. A Formula Money elemzése szerint az idei évben a tizenegy istálló összesen 3 milliárd dolláros költségvetéssel dolgozik. Meglepő módon nem a két élcsapat, a Ferrari és a McLaren költi a legtöbb pénzt a királykategóriában, hanem a Toyota, melynek éves költségvetése 445.6 millió dollár az idei évben.

A japán gárdát a McLaren és a Ferrari követi a sorban, majd az a Honda következik, amely borzalmas teljesí­tményt nyújt az idei évben.

Az ötödik az egykori világbajnok Renault, mí­g a jelenlegi mezőny harmadik legerősebb csapata, a BMW Sauber áll a hatodik helyen, majdí¢?í¢?? 100 millió dollárral kevesebbel, mint a két élcsapat.

A Forma-1-es csapatok erőforrásai 2008-ban:
Beleértve a szponzorációs és beszállí­tói szerződéseket, a jogdí­jakat, a csapattulajdonosi hozzájárulást, és a kereskedelmi motorokból származó bevételt

Toyota: $445.6m
McLaren: $433.3m
Ferrari: $414.9m
Honda: $398.1m
Renault: $393.8m
BMW Sauber: $366.8m
Red Bull Racing: $164.7m
Williams: $160.6m
Toro Rosso: $128.2m
Force India: $121.85m
Super Aguri: $45.6m

Total: $3,073.45m

Egy világbajnoki pontra eső költség 2007-ben:
A csapatok költségvetése osztva a pontok számával

Ferrari: $1.9m
BMW Sauber: $3.3m
Williams: $4m
Red Bull Racing: $5.9m
Renault: $7.3m
Toro Rosso: $10.6m
Super Aguri: $19.4m
Toyota: $34.2m
Spyker: $52.95m
Honda: $57.2m
McLaren: kizárták, nem szerzett pontot

A jelenleg is érvényben lévő szponzorációs szerződések átlagos hossza:

Ferrari: 13 szezon
McLaren: 7.07 szezon
Toyota: 5.36 szezon
BMW Sauber: 4.27 szezon
Renault: 3.97 szezon
Williams: 3.83 szezon
Honda: 3.28 szezon
Red Bull Racing: 2.73 szezon
Force India: 2.16 szezon
Super Aguri: 1.88 szezon
Toro Rosso: 1.86 szezon


Az FIA elutasí­totta a McLaren fellebbezését

Az FIA Fellebbviteli Bí­róságának öt főből álló bí­rói testülete meghozta döntését a McLaren-Mercedes fellebbezésének ügyében, amelyet a csapat a Belga Nagydí­j után nyújtott be a versenybí­rók határozata ellen. A McLaren fellebbezését elutasí­totta a testület. Hamilton megnyerte a spái versenyt, ám néhány órával a futam után visszasorolták a harmadik helyre. A versenybí­rók szerint ugyanis jogosulatlan előnyhöz jutott a futamon a sikán levágásával, mielőtt megelőzte volna Kimi Rí­í‚¤ikkönent, aki egyébként a manőver után visszaengedett maga elé, de rögtön ezután sikeres támadást is indí­tott a finn ellen.
Hétfőn délelőtt tehát megkezdődött a fellebbezés tárgyalása, amelyen első körben a McLaren azt igyekezett bebizonyí­tani, hogy miért is lehet elfogadni a fellebbezést. A csapat jogi képviselői ezt követően azt fejtették ki, hogy Lewis Hamilton Belgiumban a szabályoknak megfelelően járt el.

Az FIA Fellebbviteli Bí­rósága ugyanakkor kedden elutasí­totta a McLaren-Mercedes fellebbezését, ami azt jelenti, hogy Hamilton továbbra is csak egy ponttal előzi meg Felipe Massát a világbajnoki pontversenyben.
A McLarenes eredetileg bokszutca-áthajtásos büntetést kapott volna, ám mivel a futamot már leintették, í­gy 25 másodpercet adtak hozzá a versenyen elért idejéhez, ami a futamgyőzelem helyett a harmadik helyet jelentette számára. A Nemzetközi Sportkódex 152. cikke ugyanakkor kimondja, hogy a bokszutca-áthajtásos büntetést nem lehet megtámadni, í­gy a McLaren-Mercedes fellebbezése sem elfogadható, hiszen valójában Hamilton is azt kapott.

A csapat a tárgyaláson azzal védekezett, hogy tavaly a Japán Nagydí­j után a Toro Rosso pilótáját, Vitantonio Liuzzit is 25 másodperces időbüntetéssel sújtották a verseny után, amiért sárga zászló mellett előzte meg Adrian Sutilt, és az FIA akkor elfogadhatónak nyilvání­totta a Toro Rosso fellebbezését, bár végül nem született a faenzaiak számára kedvező döntés.

Az FIA ugyanakkor azt közölte a McLarennel, hogy annak idején Liuzzi eredeti büntetésében hiba volt, és neki is bokszutca-áthajtásos büntetést kellett volna kapnia. Charlie Whiting versenyigazgató pedig azt mondta, akkor az állandó versenyfelügyelő, Tony Scott-Andrews el is ismerte neki, hogy hiba történt.

Scott-Andrews ugyanakkor a McLaren megkeresésére ennek az ellenkezőjét állí­totta. Whiting viszont tartotta magát ahhoz, hogy Scott-Andrews korábban beismerte akkori hibáját.
 
Nem kéne ilyen nagyképünek lenni
Massa agyondicsérte magát a pole pozí­ció megszerzése után
22383015976.jpg


Szingapúrban Felipe Massa végleg nyomatékosí­totta, hogy komolyan gondolta a világbajnoki cí­m megszerzését. A brazil hetek óta jobb formában van, mint cí­mvédő csapattársa, Kimi Rí­í‚¤ikkönen, az éjszakában megrendezett időmérőn pedig riválisának, Lewis Hamiltonnak egy szédületes köridővel üzent. A pole megszerzése persze még csak egy lépés a hőn áhí­tott futamgyőzelem felé vezető úton, de a brazil formáját látva valóban ő az elsőszámú esélyes. A második rajtkockát elcsí­pő Lewis Hamilton hat és fél tizedmásodpercet kapott a braziltól, ami nem kevés!
"Az autó tökéletes volt, nagyon könnyen lehetett vezetni, és sikerült összeraknom egy tökéletes kört, amiben persze mindig sokat segí­t, ha van egy jó autód. Tényleg nem hibáztam, nagyszerű teljesí­tmény volt"- veregette meg saját vállát a kvalifikáció utáni értékelésében az idei ötödik pole pozí­cióját megszerző Massa.

"Nagyszerű érzés volt úgy megérkezni az utolsó kanyarba, hogy tudtam, már nem fogok hibázni, előtte pedig az összes kanyart tökéletesen teljesí­tettem. Fantasztikus volt, ez a legjobb érzés, ha versenyző vagy. Egy tökéletes kört megfutni mindig nagyszerű teljesí­tmény."

"A szingapúri egy szűk és nagyon nehéz pálya, minden kanyarja roppant bonyolult"- adott rövid leí­rást az ázsiai utcai ringről a brazil, aki összetettben egypontos hátrányát dolgozná le Hamiltonnal szemben vasárnap.

"Nagyon fontos verseny lesz a holnapi a Forma-1 szempontjából is. Ha sikerülne nyernünk, talán még fantasztikusabb érzés kerí­tene hatalmába, mint most a kvalifikáció után"- zárta gondolatmenetét Massa.






Rí­í‚¤ikkönen a harmadik rajtpozí­cióval is elégedett
22292027459.jpg

Kimi Rí­í‚¤ikkönen a harmadik rajtpozí­ciót szerezte meg a Forma-1 történetének első éjszakai kvalifikációján, Szingapúrban. A finn pilóta hibázott utolsó gyors körén, í­gy nem tudott jobb eredményt elérni, de a világbajnok nem bánkódott emiatt, és a 3. helynek is nagyon örült. Hibájának köszönhetően a Ferrari versenyzője nem tudta megverni csapattársát, Felipe Massát, aki az élről rajtolhat, illetve kikapott a világbajnoki éllovas Lewis Hamiltontól is. A finn azonban gyorsabb volt, mint Robert Kubica, aki a tabellán hét ponttal előzi meg a Jégembert.
Rí­í‚¤ikkönen utoljára a július végi Brit Nagydí­jon indulhatott a szingapúrival megegyező rajtpozí­cióból, azóta csak a harmadiknál rosszabb helyeken fejezte be az időmérő edzéseket, ezért érthető volt öröme.

"Sajnos a délelőtt folyamán gond volt a kormányzással, és szélesen fordultam el a pályán, majd problémám volt a visszatéréssel"- nyilatkozta a kvalifikáció után a finn, akinek a harmadik szabadedzésen akadtak gondjai, és az időmérő előtti utolsó gyakorláson végül csak a 17. lett. "Az autó összességében nem túl rossz. Azt gondoltam, hogy a lágyabb keverékű gumik jobban működnek majd, de nem voltunk biztosak benne, ezért maradtunk a keményebbeken."

"Talán a másik utat kellett volna választanunk, ám valószí­nűleg mindez nem jelentett volna piszkosul sok különbséget"- folytatta a finn, aki egyáltalán nem szomorkodott amiatt, hogy végül nem sikerült az első sorba kvalifikálnia magát. "Meglehetősen boldog vagyok, a harmadik hely nem túl rossz. Nagy a forróság, és magas a páratartalom, amelyek a legnagyobb kihí­vást jelentik."

"A pálya helyenként elég hepehupás, ami az egyetlen negatí­v dolog, ettől eltekintve azonban jó vezetni ezen az aszfaltcsí­kon"- összegezte a Szingapúrban eddig tapasztaltakat Rí­í‚¤ikkönen.
 
Szánalmas hétvégi Ferrari teljesitmény
 
Fekete nap volt ez a Ferrarinak. :sad:
a055.gif
 
Emberi hiba okozta vagyis cseszte el a Ferrari egész hétvégéjét :D
 
Emberi hiba okozta Massa vesztét
21271129045.jpg


A Szingapúri Nagydí­jon a Ferrari mindent elrontott, amit csak el lehetett rontani, de legfőképpen Felipe Massa első boxkiállását, amely nagy valószí­nűséggel a győzelembe került és - ki tudja - talán a világbajnoki cí­mbe is. Még a brazil autójához volt csatlakoztatva az üzemanyagtöltő cső, amikor már jelt adtak neki az indulásra az elektromos rendszeren keresztül. Massa elindult és magával rántotta az üzemanyag töltő berendezést, majd a boxutca végén leállt. Miután a szerelői utolérték és rendbe tették az autót, elindult, de ezért az incidensért Massa egy áthajtásos büntetést is kapott, s ezzel elvesztett minden esélyt a pontszerzésre.

A csapatfőnök, Stefano Domenicali szerint nem az elektromos rendszer hibája okozta a korai elengedést, hanem emberi hiba: a rendszert kezelő munkatárs hibája: „Sajnos hiba történt, de nem az elektronikai rendszer hibája. Manuálisan kezeltük, mivel ilyen körülmények között, amikor sok autó jön be a biztonsági autó miatt jobb úgy kezelni, mint a nyalókát, de a nyalóka felemelése helyett a zöld jelzést adod meg. És sajnos ekkor hiba történt."

A Ferrari nem adta ki annak a csapattagnak a nevét, aki a hibát elkövette, de Domenicali elmondta, hogy a hibázó munkatárs nagyon letört és sí­rva fakadt a verseny után - Massa vigasztalta meg. A történtek ellenére a jövőben is ez az ember fogja kezelni a rendszert.

„Megpróbálsz gyors lenni, megpróbálod megtalálni a megfelelő pillanatot az autó kiengedésére. Ez egy nehéz pillanat. Nagyon tiszteljük ezeket a srácokat, akik nem élversenyzők ugyan, de részei a csapatnak." - mondta Domenicali.






Ferrari: Rémálom a szingapúri éjszakában

Nagy érvágás a Ferrari számára a Szingapúri Nagydí­j eredménye. A pole pozí­cióból induló Felipe Massa a verseny első szakaszát uralta, fokozatosan húzott el Lewis Hamiltontól, ám amikor először kiment a boxba egy csapásra összedőlt minden: a Ferrari túl hamar adott jelet számára az indulásra, ezért magával rántotta a tankoló berendezést, ami miatt a boxutca végén meg is állt.
Mindez nem volt elég: Massa egy áthajtásos büntetést is bezsebelt az incidens miatt, utána pedig lassú defekt hátráltatta. Innentől fogva természetesen nem sok esélye volt és végül a 13. helyen ért célba. Kimi Rí­í‚¤ikkönen a futam végén az ötödik helyen tartotta magát, amikor hibát követett el és a korlátba vágta autóját. Mindez azt jelenti, hogy három versennyel a világbajnokság vége előtt Hamilton megnyugtató, 7 pontos előnyre tett szert Massával szemben és a konstruktőrök versenyében is átvette a vezetést a McLaren-Mercedes.
Felipe Massa (13. hely): „Nehéz elfogadni, hogy í­gy vesztettünk el egy versenyt. Nagyszerű volt a stratégiánk, minden esélyünk megvolt a kettős győzelemre. De ez egy pillanat alatt megváltozhat. Az egyik srác hibát követett el, ez egyszerűen emberi dolog. Mindannyian megpróbáljuk mindig a legjobbunkat nyújtani, de ilyen dolgok megtörténhetnek. Mivel a biztonsági autó még mindig a pályán volt nem vesztettem egy kört, de aztán kaptam egy áthajtásos büntetést, majd a bal hátsó kerekem defektes lett. Ezen a pályán csaknem lehetetlen előzni és az, hogy a végére állhattam vissza azt jelentette, hogy nem volt esélyem pontot szerezni. Hét pontot kell ledolgoznom három verseny alatt? Ez lehet sok is és kevés is. Megvan a potenciálunk a jó szereplésre, amint ma is láttuk és a legjobbunkat fogjuk nyújtani. Nem szabad feladnunk és biztos vagyok benne, hogy nem is fogjuk."

Kimi Rí­í‚¤ikkönen (kiesett): „Megpróbáltam támadni Glockot hátha elkövet egy hibát, de a sikánt egy kicsit szélesre vettem, átugrattam a kerékvetőn és amikor landoltam elvesztettem az uralmat az autó fölött és a korlátban kötöttem ki. Az én helyzetem a bajnokságban már eddig is elég kompromisszumos volt, úgyhogy ez nem jelent túl nagy különbséget, de nem vagyok boldog, hiszen a csapat fontos pontokat vesztett a konstruktőri bajnokságban. A kezdő körökben az autót egy kicsit nehéz volt vezetni, de aztán nagyon sokat javult, annyira, hogy sikerült felzárkóznom Hamilton mögé. Amikor kijött a biztonsági autó tudtam, hogy a versenyem innentől kompromisszumos lesz, mivel Felipe mögött kellett tankolnom. Sikerült az ötödik helyre visszaállnom, de aztán megtörtént az incidens amelyről korábban szóltam. Természetesen a morálunk nincs ma a csúcson, de nem szoktam feladni és a legjobbamat fogom nyújtani, hogy segí­tsek a csapatnak elérni a céljait."
 
Gyorsaságban verhetetlen Kimi Rí­í‚¤ikkönen
16840_080048sin_1000.jpg

A Formula-1-ben a világ leggyorsabb versenyzői mérhetik össze tudásukat. Korábban a leggyorsabb kört teljesí­tő versenyzőt egy ponttal jutalmazták a futamok után. Idén újra értékes a leggyorsabb kör: aki a legtöbb leggyorsabb kört futja, az nyeri a DHL Fastest Lap Trophy-t. Tavaly Kimi Rí­í‚¤ikkönen és Felipe Massa hat-hat leggyorsabb körrel büszkélkedhetett, a győztes mégis Rí­í‚¤ikkönen lett.

Rí­í‚¤ikkönen a Szingapúr Nagydí­j után elmondta, hogy már nem számol a bajnoki cí­mvédéssel, ugyanis túl nagy hátrányba került, ami szinte behozhatatlan. Ha a bajnoki cí­m ezúttal a vetélytársához is kerül, a DHL kupát már nem lehet elvenni tőle.

Három futammal az évad vége előtt a finn pilóta tí­z ponttal toronymagasan vezeti a listát.

Kimi Rí­í‚¤ikkönen (Ferrari) - 10 pont

Heikki Kovalainen (McLaren-Mercedes) - 2 pont
Nick Heidfeld (BMW-Sauber) - 2 pont
Felipe Massa (Ferrari) ��? 1 pont




Smedley: ennél nagyobb hátrányt is ledolgoztunk már
Felipe_Massa_and_Rob_Smedley_771000.jpg

A Ferrarinak ismét problémája adódott a lámpás rendszer miatt, amely ezúttal tévedésből engedte el a Felipe Massát, aki í­gy magával rántotta Claudio Berzinit és elvitte a benzintömlőt. A boxutca végén hosszas várakozás után szerelték le a szerkezetet, í­gy nem volt esélye a pontszerzésre. Felipe Massa versenymérnöke, Rob Smedley bizakodó, hogy a hiba nem kerül a bajnoki cí­mbe. "Felipe remekül ment, jó volt a versenystratégiánk. Láthatták, hogy nem tankoltunk kevesebbet, mint Lewis Hamilton. Az időmérőn kiválóan teljesí­tett. A lámpa zöldre kapcsolt, í­gy elindult, de a tankberendezés még fent volt. Ez a csapat hibája volt."

"Ezzel véget ért a versenye, és hiába sikerült jól a sprint az áthajtásos büntetés lehetetlenné tette helyzetünket." í¢?í¢?? jelentette ki a szakember, aki beismerte, hogy nem sikerült tökéletesen a Ferrari versenye.

Felipe Massa hét pontos hátrányba került, de nem adják fel. "Még minden nyitott. Három verseny vár ránk és ennél nagyobb hátrányból is sikerült felzárkózni. Most is sikerülhet."
 
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: legközelebb jobban teljesí­tek
16839_080047sin_1000.jpg

Kimi, hogyan csúsztál ki?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Szerettem volna szorosan követni a Toyotát, mert azt gondoltam, ha egy kisebb hibát vét, akkor megelőzhetem. Rajta kellett maradnom. Ha túl keményen harcolsz ebben a kanyarban, akkor elég csak kicsit hozzáérni falhoz és nincs esélyed. Túlságosan kisodródtam."

Ezzel vége a bajnoki álmoknak?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Eddig is kicsi volt az esély. Nem sok minden változott. Csak a csapatomat sajnálom. De sajnos nem tudom meg nem történtté tenni. Legközelebb jobban csinálom."

Milyen lesz a hozzáállásod a soron következő versenyeken?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Az autóm remek, és mindent elkövetek annak érdekében, hogy jó pozí­cióban végezzünk."

Mennyire jó az autó valójában?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Az autóm remek, csak egy körön kell többet kihozni belőle. A versenyen mindig jók vagyunk. Ezúttal a biztonsági autó húzta keresztül a számí­tásainkat."

Hogy tetszik a pálya? Min javí­tanál?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Egyes sikánokban még túl magas a kerékvető. Megemeli a gépet. Én is í­gy jártam. Ha az első kerekek felemelkednek, szinte semmi esélyed sincs. A becsapódás nem volt kemény, de elegendő volt arra, hogy leszakadjon a kerék."

Hogyan alakul a csapaton belüli harc?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
"Azt teszem, ami a legjobb a csapatnak. De természetesen a győzelemre törekszem, mert azzal szerzi a legtöbb pontot a csapat. Ha olyan helyzetbe kerülök, majd meghozom a döntést, hogy kedvezzek a Ferrarinak."
 
A Ferrari újra megvizsgálja boxutcai jelzőrendszerét
16835_080043sin_1000.jpg


Nyalókás embernél is előfordul ilyen hiba, erre apellált Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke, a Szingapúri Nagydí­j 17. körében történt balesettel kapcsolatban. Az olaszok Felipe Massa esetét követően a futam hátralévő részében visszatértek a hagyományos nyalókás rendszerhez. Massa első boxkiállásánál az első helytől fosztották meg pilótájukat, aki látva a zöld fényt a jelzőrendszeren, elindult, csakhogy még nem fejezték be az üzemanyagtöltést, í­gy magával rántotta a tankolóberendezést. A brazil pilóta senkit nem hibáztat az esetért.
Domenicali elmondta, a boxuknál a pilóta látóterébe benyúló jelzőrendszer utolsó fénye, a szabad utat jelző zöld szí­n kigyulladását is épp úgy ember irányí­tja, mint a hagyományos nyalókát: "Emberi hiba történt. Nem az elektronikai rendszer irányí­totta, hanem manuálisan volt vezérelve, mert ilyen esetekben, amikor a biztonsági autó miatt sok autó jön be a boxba, óvatosabbnak kell lenni."

"A nyalóka helyett a zöld fény bekapcsolását irányí­tjuk mi, és itt történt a hiba. Ki fogjuk elemezni, hogy mi történt, mert nagyon feszült pillanat volt. A földre rántott szerelőnek nincs baja, rendben van, bár nagyon durva pillanatnak voltunk szemtanúi."

Az eset rendkí­vül látványosnak és felettébb veszélyesnek tűnt, és mivel akkor még a Ferrarinál sem tudták, pontosan mi okozta Massa idő előtti elindulását, az első éjszakai futamon nem használták többet a rendszert. Domenicali szerint azonban ez a szituáció a nyalóka esetében is megtörténhetett volna: "Amikor kigyullad a zöld, azt jelenti, menj. Ez í­gy lett volna a nyalóka esetében is, ebből a szempontból semmi nem változtatott volna a tegnapi jeleneten."

Csakhogy az idei szezonban már történt egy hasonló eset, akkor a Ferrari finn pilótájával, Kimi Rí­í‚¤ikkönennel. A világbajnok versenyző az Európa Nagydí­jon sodorta el szerelőit, ám akkor a pilóta hibázott, túl hamar lépett a gázra.
 
Rí­í‚¤ikkönen: a helyzet Szingapúr előtt is reménytelen volt
raikkonen1-lg.jpg

Kimi Rí­í‚¤ikkönen bajnoki esélye minimálissá vált a Szingapúr Nagydí­j után. A cí­mvédő az Auto Motor und Sport-nak elmondta, hogy már a verseny előtt sem voltak komoly reményei.




"Már Szingapúr előtt is reménytelen volt a helyzetem. Sajnálom, hogy a Ferrari miattam csúszott le az értékes konstruktőri pontokról. De nem adom fel és mindent beleadok, hogy a csapatom elérje a céljait." í¢?í¢?? jelentette ki a finn versenyző, aki a kiesése ellenére is megdöntötte Michael Schumacher rekordját.

A cí­mvédő tí­z leggyorsabb körrel utolérte Schumit, akinek 2004-ben sikerült ez a rekord. Rí­í‚¤ikkönen Formula-1-es pályafutása során harmincöt alkalommal volt a leggyorsabb.



Rossi Forma-1-es teszttel ünnepelné világbajnoki cí­mét
000_Hkg1708891_1000.jpg

Valentino Rossi az elmúlt hétvégén pályafutása nyolcadik világbajnoki cí­mét szerezte meg a gyorsasági motorosok között, és egy olasz lapnak azt nyilatkozta, hogy a győzelmét szeretné egy Forma-1-es teszttel megünnepelni, mégpedig ismét a Ferrarinál. "Szeretnék ismét Ferrarit vezetni, de nem utcai autót, hanem Forma-1-eset"- árulta el Rossi a La Gazzetta dello Sport cí­mű lapnak, amely arra volt kí­váncsi, a pilóta milyen ajándéknak örülne vb-cí­me után. A motoros ugyanakkor hozzátette azt is, nincsenek tervei a Forma-1-ben, egyszerűen csak ez a vágya.
Az immáron nyolcszoros világbajnok ugyanis még két évig egészen biztosan marad a MotoGP-ben, mivel szerződése 2010 végéig köti a FIAT Yamahához. Az olasz motoros két év múlva azonban már 31 éves lesz, és úgy érzi, akkor már túlságosan késő lenne a Forma-1-ben új karriert kezdeni.

Rossi 2004-ben tesztelt egyébként először a maranellóiakkal, és azóta is jó viszonyban van a Ferrarinál azóta csapatfőnökké előléptetett Stefano Domenicalival. Utóbbinak pedig állí­tólag tetszene az ötlet, hogy az olasz motoros vezesse a versenygépet: "Rossi nagyszerű, és mindent meg lehet oldani."
 
Vissza
Top Alul