Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
Rí­í‚¤ikkönen futam utáni nyilatkozata - vágatlanul
Vasárnapi kiesésével 19 pontos hátrányt halmozott fel a Ferrari világbajnok versenyzője, Kimi Rí­í‚¤ikkönen a jelenlegi listavezető Lewis Hamiltonnal szemben. A finn pilóta a Belga Nagydí­jon 2 óra alatt átélte a mennyet és a poklot, miután remek teljesí­tménnyel, szinte az egész versenyen végig vezetett, majd az utolsó néhány körben leesett eső miatt Hamiltonnal csatába kényszerült, aztán kicsúszott a pályáról és feladta a futamot.
Kérdés: Kimi! Hogy í­rnád le az utolsó két kört, mit éreztél?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Rendben, szóval, fel voltam készülve a győzelemre is, illetve arra, hogy veszí­tsek. Sajnos rosszul alakult a dolog, de mint már mondtam, kizárólag a győzelemre gondoltam. Természetesen nem ez volt az, amit szerettünk volna, de ilyen a versenyzés. Győzni akartam és megfizettem az árát annak, hogy túl keményen nyomtam.
Kérdés: Hogy láttad a Lewisszal való szituációt?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Vizsgálják az esetet (az interjú a büntetés kihirdetése előtt készült - a szerk.*). Vannak a kanyarlevágásra és az előnyszerzésre vonatkozó szabályok. í­í‚tnézik majd ezeket, nekem nincs semmi mondanivalóm az esetről. Ez a versenyzés, de vannak szabályok.
Lewis 23 ponttal van előtted, hogy érzed a bajnoki esélyeid? (* - a büntetés miatt 19 pont Rí­í‚¤ikkönen hátránya - a szerk.)
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Nem tudom, meglátjuk, mi történik. Mint azt már mondtam, további pontokra van szükségünk, í­gy készen álltam a győzelemre.
Kérdés: Elégedett voltál a rajttal?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Igen. Az autó ragyogó volt. Az utolsó szett gumiabroncs valamilyen oknál fogva kicsit nehéz volt, az egyensúly elég rossz volt, de végül kezdtek feljavulni, akkor azonban jött az eső, ami szintén nem segí­tett.
Kérdés: Mi történt, amikor elveszí­tetted az irányí­tást az autó felett?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Túl szélesre vettem a balkanyart. Megpróbáltam visszatérni a pályára aztán megpördültem, ennyi történt.
Kérdés: Mit gondolsz, van esélyed megvédeni a bajnoki cí­med?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Nos, a helyzet nem tűnik túl jónak jelen pillanatban, de először is győzelmeket kell szereznem. Nem akartam hátul végezni, mert mindenképp pontokat veszí­tettünk volna velük szemben, szóval meglátjuk, mit tudunk tenni.
Kérdés: Amikor Lewis megelőzött Téged a hajtűben, megrongáltad az első szárnyad. Kihatott ez az autó egyensúlyára?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Nem igazán. Annyira esett az eső, hogy azzal voltam elfoglalva, hogy a pályán maradjak, és mivel az autót nem tudtuk nagy sebességgel használni, nem tudom megmondani, hogy mennyire változtak a menettulajdonságai.
Kérdés: Felipe azt mondta, hogy kicsit erősnek érezte, hogy olyan keményen harcoltál vele a rajt után.
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: Ez a versenyzés. Nem értünk össze. Nem látok problémát.

Kérdés: 5 verseny van még hátra és Felipe jobb pozí­cióban van a bajnoki cí­met illetően. Segí­teni fogsz neki, hogy megnyerje a világbajnokságot?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen:
??킐szintén szólva ez nem rajtam múlik. A legjobbat fogom nyújtani a csapat számára, aztán meglátjuk, mi a helyzet. Meg fogok próbálni versenyeket nyerni.
 
Én megmondom őszintén Rí­í‚¤ikkönen párti vagyok, de itt nem láttam szabálytalanságot, amiért megkellene büntetni Hamiltont. Persze mindezt mondom a szabályok teljes ismerete nélkül! Nagy valószí­nűséggel vagy már innentől kezdve vagy a következő futamtól támogatnia kell Massát! Ha csak valami csoda folytán nem fog győzni mí­g a vetélytársai rosszul szerepelnek. Innentől kezdve az biztos hogy ha legalább az esélyt meg akarja tartani, akkor nem hibázhat!
 
Szerintem meg egyáltalán nem kéne támogatnia Massát. Ha kihozza magából a maximumot és futamokat nyer még nyugodtan lehet VB, 5 futam alatt még Massa és Hamilton is hibázhat.
 
Originally posted by Juventus;29952
Én megmondom őszintén Rí­í‚¤ikkönen párti vagyok, de itt nem láttam szabálytalanságot, amiért megkellene büntetni Hamiltont. Persze mindezt mondom a szabályok teljes ismerete nélkül! Nagy valószí­nűséggel vagy már innentől kezdve vagy a következő futamtól támogatnia kell Massát! Ha csak valami csoda folytán nem fog győzni mí­g a vetélytársai rosszul szerepelnek. Innentől kezdve az biztos hogy ha legalább az esélyt meg akarja tartani, akkor nem hibázhat!


Kimi kilyelentette ez nem rajta mulik de nem fogja addig támogatni amig tényleg van még egy ki esélye is arra hogy ismét vb legyen,és hidd el szabálytalan volt amit Hamilton müvelt mivel utánanáztem 2005 aszem ugyanezért büntették kimit alonsoval szemben,és a Meclaren a tavalyi kémbotrány után nemis értem mire számit majd mindent elnéznek neki :D
 
Itt az igazság: majd ha a Meclaren neve mellé nem az ugrik be mindenkinek hogy kémbotrány majd akkor pampogjanak... Amúgy meg ha 2005-ben Kimi pont ilyenért kapott büntit akkor 2008-ban miért ne alkalmaznék ezt a szabályt?
 
De most tudod mi van mindenki azt hiszi hogy ez csak azért van mert hogy a Ferrarit támogatja az FIA hát persze 2005 ben hol volt még a KIMI ALONSO ügyben a Ferrari??? Mindegy ilyenek mindig lesznek valahogy megkell magyarázni hogy savanyu a szölö :DAz eredmények is a Ferrari mellet állnak ennyi csak megkell nézni az öszesitett táblázatot.
 
veled vagyok Dada!!! :D
 
De a rocky is hiányzik innét akár meclarenes akár nem akkoris kell ide nyugodtan elmondhatja öis hoyg mit gondol aztán ennyi.azért ilyen a forma-1 topic mert sok a Ferraris :D
 
Az FIA Massa autójának motorját ellenőrzi

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a Német Nagydí­j után kezdte el a motorok vizsgálatát a Forma-1-ben, és első alkalommal Lewis Hamilton McLaren-Mercedesébe épí­tett erőforrást ellenőrizte. Az FIA a következő alkalommal Felipe Massa autójának motorját vizsgálja meg. A gyártóknak tilos egy adott szezon alatt fejleszteni az erőforrásokat, és az irányí­tó szövetség szakemberei azt vizsgálják, hogy vajon különbözik-e az év elején hitelesí­tett motor az idény közben használttól. 2008-tól egyébként teljes motorfejlesztési tilalom lépett életbe, ami annyit jelent, hogy az erőforrás egyes részeihez sem lehet hozzányúlni, amí­g tart a szezon.
Hamilton autójának motorját egyébként rendben találták az illetékesek, akik az ellenőrzést a Ferrarinál folytatják, ahol Massa erőforrását nézik meg részletekbe menően, adta hí­rül az autosport.com az FIA által, a Belga Nagydí­j után kiadott közlemény nyomán.

"A kettes számú autó motorja leplombálva marad további vizsgálatok elvégzése céljából az FIA 2008-as, Forma-1-re vonatkozó Technikai Szabályzatának 5-ös cikke alapján. Az ellenőrzések még az Olasz Nagydí­j előtt megtörténnek"- állt a közleményben.
 
Az egykori háromszoros világbajnok osztrák szaktekintély szerint semmi rosszat nem csinált Lewis Hamilton. A McLaren angol pilótája az utolsó előtti kör megkezdése előtt a célegyenesre fordí­tó sikánban előzte volna meg a Ferraris Kimi Rí­í‚¤ikkönent, ám a finn nem hagyta magát, í­gy Hamilton levágta a kanyart. A célegyenesben aztán a mclarenes visszaengedte maga elé a finnt, de a végén, a hajtűkanyarnál ismét előzni kezdett í¢?í¢?? immár sikerrel.

„Hamilton a sikán levágása után a külső í­vre került, majd azonnal visszaengedte Rí­í‚¤ikkönent maga elé, ahogy azt a szabály í­rja. Aztán belülről megelőzte, tehát semmi rosszat nem csinált, nem volt szabálytalan. Helyesen cselekedett, tökéletesen vezetve hagyta ott riválisátí¢?í‚ í¢?í¢?? közölte Niki Lauda.
 
"Amit Lewis tett, az egy olyan dolog, ami előfordulhat, de szerintem talán egy kissé túlságosan optimista volt, hogy azt gondolta, épp csak visszaadja a pozí­ciót, noha csak részben tette ezt Kimivel, és aztán azonnal ismét megpróbálja megelőzni"- í­rta blogján a brazil, aki hozzátette azt is, hogy az ilyen incidenseket gyakran vitatják meg a pilóták hivatalos eligazí­tásán. Ezeken a találkozókon pedig világossá teszik mindenki számára azt, hogy ha valakinek a sikán levágásával előnyösebb helyezés kerül a birtokába, akkor teljesen vissza kell adni a jogosulatlanul szerzett pozí­ciót, de minden más egyéb előnyre is igaz előbbi állí­tás.

"Ha Lewis helyesen vette volna be a sikánt, akkor sosem tudta volna megelőzni Kimit abban a nagyon rövid egyenesben, ami következett. Azonnal ez volt a véleményem, amikor megnéztem a visszajátszást. Ha Lewis várt volna, és megpróbálta volna a következő egyenesben megelőzni, akkor más lett volna az eset"- folytatta a brazil, aki egyébként jóban van riválisával.

Szerintem ez itt a lényeg és van benne igazság mivel levágta a sikánt nem lassitot anyir mint az aki beveszi a kanyart és igy hiába engedte visza mert már megvolt a lendülete hogy rögtön visza is engedje,és egyböl megelözze, emlékezetek csak visza hogy meddig egymás mellet mentek mire lelasut kimi sebességére és mihelyt mögéért rögtön viszaváltott és megelözt elönyösebb helyzetben volt ez igy már egyrtelmü.
 
A McLaren Mercedes vezetői a Belga Nagydí­j alatt kétszer is azt az információt kapták a verseny bí­róitól, hogy Lewis Hamilton és Kimi Rí­í‚¤ikkönen párharcában a brit nem vétett a szabályok ellen.


A McLaren Mercedes Forma-1-es csapatának vezetői szerint a belga futam versenybí­rói a verseny alatt még azt mondták, Hamilton előzése szabályos volt. A wokingiak vezetője, Martin Whitmarsh azt állí­tja, hogy Hamilton akciója közben kétszer is megerősí­tést kértek a versenybí­róktól, akik a futam alatt azt mondták, a brit manőverével minden rendben. Azonban a leintés után a háromtagú versenybizottság már vétkesnek találta Hamiltont, akit 25 másodperces időbüntetéssel sújtottak. A brit í­gy az első helyről a harmadikra csúszott vissza.

- A boxutca falánál kétszer is megkérdeztük a versenybí­rókat, hogy minden rendben van-e a történtekkel, és kétszer is azt a választ kaptuk, hogy minden rendben. Ha valami ellenvetést tapasztaltunk volna, akkor másodszor is utasí­tottuk volna Lewis-t, hogy engedje maga elé Kimit í¢?í¢?? jelentette ki Whitmarsh.
 
Ja csak akkor van gáz ha még a versenybirok ssem tudják amire a Ferrari felhivta a figyelmet :D
 
A Ferrarinak is nagy kihí­vást jelent a KERS
Picture_4752.jpg

Számos más csapathoz hasonlóan a Ferrari is küszködik a tervek szerint a jövő évtől bevezetésre kerülő kinetikus energiatároló-rendszerrel, azaz a KERS-el - ezt a maranellói gárda motorrészlegét irányí­tó Gilles Simon ismerte el.


Az új rendszert már hónapok óta fejlesztik a csapatok, s eddig többeknél problémát okozott, a BMW csapata például nemrégiben fel kellett, hogy függessze a fejlesztést, mert a jerezi tesztek alkalmával egyik szerelőjük áramütést szenvedett.
A RedBull Racing-nél is merültek fel problémák, a csapat gyárában tűz keletkezett a rendszer tesztelésekor, í­gy többen úgy vélik, hogy korai lenne bevezetni azt már a jövő évben.
A Ferrari műszaki igazgatója is hasonló véleménye van, ő úgy gondolja, hogy nem minden csapat tudna 'használható' eszközzel rajthoz állni a jövő évi idénynyitón.
„A KERS egy nagyon összetett téma, melynek fejlesztésekor számos új és bonyolult területen dolgozunk, s eközben arról is meg kell győződnünk, hogy az idei autó fejlesztésére is marad energiánk" - mondta Simon.
„Nagy kihí­vás lesz jövőre bevetni a rendszert. Minden nap tanulunk valamit, de küzdünk vele és azt gondolom, hogy minden csapat meg fog szenvedni azért, hogy megbí­zható rendszerrel álljon oda a 2009-es szezonnyitóra."
„A jövő évben a KERS miatt a szabályok is változnak, az első szárnyra kerül majd egy érzékelő lap, emellett nagyon nagy szerepe lesz az elektronikának, az egységes elektronikai rendszert is teljesen értenünk kell, hogy megfelelően használjuk ezeket az elemeket."
„Nem garantált az, hogy a féktávokon sikerül megfelelően újratölteni a rendszert, s emellett a megbí­zhatóság sem az."
„Azok, akik sikeresen el tudják végezni a munkát, óriási előnyre tehetnek szert."



Monza nemcsak a fényes sikerekről hí­res
Rindt_1966_Monaco_01_BC.jpg

Az Olasz Nagydí­jat már az 1950-es esztendő óta mindig nagy várakozás előzi meg, mivel többször ezen a helyszí­nen dőlt el a világbajnoki cí­m sorsa. A Formula-1 történetében egy-egy verseny gyakran szomorú véget ért, és mivel monzai a leggyorsabb és legveszélyesebb helyszí­nek egyike, ezért itt is többször történt tragikus szerencsétlenség. A legendás Alberto Ascari, Wolfgang Berghe von Trips, Jochen Rindt és Ronnie Peterson is ezen a versenypályán szenvedtek halálos kimenetelű balesetet.

Ascari a Monte Carlóban rendezett futamon a tengerbe zuhant, azonban a gyors segí­tségnek köszönhetően csupán néhány karcolással megúszta az esetet. Néhány nappal később Eugenio Castellotti Monzába rendelte, a Ferrari új sportautójának tesztelésére. Ascari a tesztet megelőzően egy rövid időt töltött Castellotti és barátja, Luigi Villoresi társaságában egy közeli vendéglőben. Ekkor Ascari arra kérte barátját, hogy tehessen néhány próbakört az autóval. Ascari sok más versenyzőtársához hasonlóan babonás volt, ezért minden versenyen saját sisakját viselte. Ezúttal Villoresi sisakját öltötte magára, majd elindult a Monzai pályán. ősszesen három kört teljesí­tett, a negyediket nem tudta befejezni. Az olasz versenyző 240 kilométeres óránkénti sebességgel haladt, amikor az egyik kanyarban autója felborult, ő pedig kizuhant az aszfaltra. Alberto Ascari barátja, Luigi Villoresi karjaiban hunyt le örökre szemeit. Ascari hí­res édesapja, Antonio szintén egy tesztelés közben vesztette életét 1925. július 26-án, Franciaországban.

Az 1961-es esztendőben is szoros küzdelem folyt a világbajnoki cí­m megszerzéséért, ezért az Olasz Nagydí­jnak sorsdöntő szerepe volt. A futam azonban tragédiába torkollott, a bajnokság is másodlagossá vált. Az első rajtkockából induló von Trips a rajtnál több pozí­ciót veszí­tett, ezért kockázatot vállalva megpróbálta visszaszerezni a vezetést. A Parabolica kanyarban balra kormányozta autóját, aminek következtében kerekei hozzáértek Jim Clark Lotusához. A Ferrari felborult, majd a biztonsági korlátnak csapódva állt meg. Von Trips kizuhant az autóból, egyenesen a nézőtérre, ahol tizenegy néző azonnal életét veszette, ketten nem sokkal a szerencsétlenséget követően haltak bele sérüléseikbe. Wolfgang Berghe von Trips halála megrázta a versenyzőtársakat.

Kilenc év elteltével Jochen Rindt nagy reményekkel érkezett meg Olaszországba, és mint mindig, ezúttal is először bal lábbal szállt be autójába. A megmérettetés hamar véget ért a mainzi származású pilóta számára. Az ötödik körben a Parabolica bejáratánál a Lotus-Ford féltengelye eltört, aminek következtében a bal oldali szalagkorlátnak csapódott. Denis Hulme szemtanúja volt az esetnek, aki azt hitte, hogy Rindt jól van. Az 1970-es esztendő világbajnoka azonban ekkor már a halállal ví­vott csatát, és nem sokkal a kórházba szállí­tását követően belehalt sérüléseibe. 1970 őszén posztumusz avatták világbajnokká. őzvegye boldog volt, hogy valóra vált férje legnagyobb álma.

Bár a folyamatos tragédiák következtében a biztonság egyre nagyobb szerepet kapott, és a pilóták érdekeit képviselő szervezet, Grand Prix Drivers Association is sikerrel vette fel a küzdelmet a versenyek szervezői ellen (többek között elérték, hogy 1969-ben ne rendezzék meg a Belga Nagydí­jat, mivel a pálya túl veszélyes), a tragédiák mégsem kí­mélték a száguldó cirkusz világát. Száz százalékos biztonságot a mai napig nem lehet garantálni.

Az 1978-as Olasz Nagydí­j szintén rémálommá vált. Gianni Restelli már a megmérettetés elején egy hatalmas hibát követett el, aki annak ellenére indí­totta útjára a futamot, hogy egyesek még nem sorakoztak fel a rajtrácson. A nagy zűrzavarban James Hunt és Ronnie Peterson összeütköztek, aminek következtében a Lotus a szalagkorlátnak ütközött, majd a szivárgó üzemanyag lángra lobbant. A svéd pilóta lábtörést és égési sérüléseket szenvedett, majd az éjszaka folyamán embóliát kapott, és már nem tudták megmenteni az életét. 1979-ben egységessé vált a rajtjel, és hogy elkerüljék a Monzához hasonló súlyos baleseteket, 1980-ban egy kí­sérőkocsi vezette fel az első kört.

Ronnie Peterson óta az Olasz Nagydí­jon egyetlen Formula-1-es pilóta sem vesztette életét, de a pálya még mindig sok veszélyt rejt.
 
Rí­í‚¤ikkönen: jobb, ha a csata a pályán dől el
raik_mass_bahr_2008_470313.jpg

Az érintett és az ügyben nem érintett versenyzők is kifejtették már véleményüket Lewis Hamilton büntetéséről, Kimi Rí­í‚¤ikkönen azonban négy nappal a történtek után sem akar konkrét állást foglalni abban a kérdésben, hogy jogos volt-e a versenybí­róság í­télete.


"í­??gy gondolom, az eset a verseny részét képezte. Egy olyan szituáció adódott, ami előfordulhat, ha a versenyzők egymás ellen harcolnak. Természetesen vannak szabályok, amiket be kell tartani. Mindenkire egyaránt vonatkoznak ezek az előí­rások. Mindenki mérlegel, hogy betartja-e ezeket vagy sem." í¢?í¢?? jelentette ki a cí­mvédő.

"De szerencsére nem én vagyok a versenybí­ró, és nem nekem kell döntenem. Én versenyző vagyok, és mint olyan, azt szeretem, ha a csata a pályán dől el, és nem a futam után. De ha megbüntetnek, el kell fogadni."

Rí­í‚¤ikkönen megerősí­tette, hogy amí­g matematikai esélye lesz a bajnoki cí­mre, a saját eredményeire összpontosí­t.



NAGYON HELYES
 
Rohadjon meg az esö :Dde legalább örülhetnek a meclarenesek mert igy legalább van esélyük nyerni :D
 
A Ferrari meghosszabbí­totta a regnáló világbajnok, Kimi Rí­í‚¤ikkönen szerződését, í­gy a finn pilóta 2010-ig az olasz istálló versenyzője marad. Ezzel a bejelentéssel véget érhetnek az Alonsót a Ferrarival kapcsolatba hozó találgatások, s immár biztos, hogy a kétszeres világbajnok egyelőre nem érkezik a Ferrarihoz.


A Ferrari szűkszavú közleményben tudatta a nagyvilággal, hogy 2010-ig meghosszabbí­totta szerződését Kimi Rí­í‚¤ikkönennel, í­gy az olasz istálló pilótapárosa változatlan marad az elkövetkező két szezonban. (A finn világbajnok csapattársa, Felipe Massa már tavaly elkötelezte magát 2010-ig a maranellóiakhoz.)
 
Aztakuuurva!! Na ez nagy volt, le a kalappal Vettel és Burdais előtt, nem volt semmi amit a Toro Rossosok csináltak. És Hamilton is csak 15. Csak Kimit sajnálom :sad: ..... érdekes lesz holnap a futam. Olyan Palikosan: "Dörzsölhetjük a tenyerünket..." :D
 
hát izgalmas lesz a holnapi futam
 
én már lemondtam minden holnapi dolgom hogy nyugodtan megtudjam nézni! :)
 
És remélem most nem a Ferrari huzzaz a rövidebbet
 
mondjuk elég gyengék vagyunk esőben, és ezt domenicali úr is belátta
 
Ez az időmérő se volt piskóta. Várjuk a versenyt! Remélem Vettel lesz az első.
 
én meg azt remélem hogy Lajos elbaxa szépen a tömegben nekimegy a falnak... és egy életre elmegy a kedve az egésztől...

:devil::devil:
 
Énis remélem abban meg szinte 100 % biztos vagyok hogy nem sokáig lesz elsö VETTEL ez tuti de az szinte biztos hogy nem nyer :D
 
Felipe Massa: Előre kell tekintenünk
DV423270_1000.jpg

Felipe Massa az Olasz Nagydí­j szombati napján az esővel tarkí­tott kvalifikáció során a 6. helyet szerezte meg. Bár a brazil elismerte, jobb is lehetett volna, mégsem elégedetlen, hiszen jelen körülmények között a 6. hely sem számí­t rossznak. „Lehetett volna ennél jobb is, de sokkal rosszabb is. ősszességében jó volt az időmérő, még akkor is, ha tekintetbe vesszük a világbajnokság helyzetét. Reménykedünk abban, hogy tartalmas, sikeres versenyt futhatunk holnap. A pontokra kell gondolnunk, és arra, hogy minél jobb pozí­cióban végezzünk. Nehéz lesz a verseny."
Massát arról is kérdezték, hogy mi hiányzott a kvalifikáció során egy jobb pozí­ció megszerzéséhez.
„Egy igazán jó kör hiányzott. Nagyon nehéz volt ilyen körülmények között teljesí­teni egy tökéletes kört. Sok volt a ví­zátfolyás, nagy volt a forgalom, rosszak voltak a látási viszonyok. Az, hogy a 6. helyen végeztem nem olyan jó, főleg a csapatnak nem, de ilyen körülmények között megfelelőnek számí­t ez a kvalifikáció."
„A Q2 volt a legkritikusabb pont. A pálya az elején még egészen jó volt, aztán rengeteg eső esett, és egyre rosszabb lett. Talán én voltam az egyetlen, aki javí­tani tudott az idején."
Massa azt is elmondta, hogy szerinte száraz körülmények között fog zajlani a futam.
„A körülményeket figyelembe véve szerintem száraz lesz a verseny. Azt hiszem, hogy elég jó az autónk, és remélhetőleg a stratégiánk is, és harcolhatunk majd."
„Meg kell próbálni jól elrajtolni. Szeretném védeni a pozí­ciómat, de körültekintőnek kell lennem az első kanyarban, mert mint tudjuk, sok minden történhet itt. Remélhetőleg nem kerülünk bele semmiféle incidensbe."
„A verseny hosszú, bármi megtörténhet. Mindig jobb, ha az ember előröl rajtol. Nem tudjuk mi fog történni a hátsó régiókban. Előre kell figyelnünk, mert nehéz lesz a verseny."- hangsúlyozta a brazil.
„5 autó van előttem. Mindent nagyon óvatosan kell csinálnunk."- szögezte le Massa.
 
Remélem esni fog ma is, mert Hamilton jól megy esőben. Nem tudom mi volt tegnap, hogy ennyire elrontotta.:sad:
 
Vissza
Top Alul