Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
csak akkor leszünk meglőve (azaz akkor lesznek szarban az ilyen kocsik) ha nagyon nagy lesz az oldalszél... mert akkor kicsit imbolygós lesz az utazás! :D
 
JA énis hallotam hogy sumi tört zuzott kitudja nert állitolag nemis ö vezetett hanem feltváltva mentek egy figurával de kitudja ez lehet csak kifigás :D
 
Massa jól megszí­vta, pedig kurv@ nagyot ment, úgy sajnálom. :cry:
 
Coulthard újból felvetette a tankolások betiltását

David Coulthard megerősí­tette azon korábbi véleményét, mely szerint az izgalmak és az előzések számának növelésének érdekében be kellene tiltani a tankolást a versenyek alatt. A jelenlegi szabályok értelmében a futam során a pilótáknak legalább egyszer kötelező kiállni üzemanyagért, ám Coulthard úgy véli, ezen sürgősen változtatni kellene. "Azokban a napokban, amikor az egész versenyre való üzemanyagot cipelték az autók, sokkal nagyobb szerepe volt a pilótáknak a gumik és a fékek menedzselésében" - mondta az ITV honlapján. - "Mivel az autó tömege folyamatosan változott a verseny során, több volt a formaingadozás és a kezelhetőség karakterisztikája is változó volt, ami több előzési lehetőséget kí­nált" - tette hozzá. A skót ráadásul úgy érzi, a szabály bevezetése tökéletesen passzolna a Forma-1 új arculatához is. "Nagyszerűen összhangban lenne azzal a törekvéssel, mely szerint folytatni kellene az F-1 'zöld' imázsát, és í­gy az FIA minden csapatnak előre meghatározott és nyilvánosan kihirdetett benzinmennyiséget szabna meg a versenytávra. í­í‚gy világosan ösztönöznék őket, hogy a lehető leghatékonyabbak legyenek fogyasztás szempontjából" - vélekedett.


/Szerintem nem is rossz ötlet./
 
Kimi Rí­í‚¤ikkönen felkészült a hajrára
24108Kimi%20Raikkonen04_resize.jpg

Kimi Rí­í‚¤ikkönen továbbra is bizakodó, hogy sikeresen megvédheti bajnoki cí­mét. A finn pilóta kikapcsolódással töltötte a szünetet, és erőt gyűjtött az utolsó hajrához.
"Véget ért a szünidő és megkezdődik az évad utolsó szakasza. Az időjárás nem volt túl jó a szünidő alatt, de sikerült kikapcsolódnom a családom társaságában. Egy kicsit golfoztam, olimpiát néztem és kipróbáltam az új kerékpáromat. Minden sportágat szeretek, az olimpia pedig egy fantasztikus rendezvény. Nagyon izgalmas, ahogyan a sportolók az érmekért küzdenek. Ezek az atléták nagy tiszteletet érdemelnek, különösen Michael Phelps és Usain Bolt, akik a legjobbak a legjobbak közül. De annak is nagyon örülök, ha a finnek jól szerepelnek."
"Most itt az ideje annak, hogy a munkámra összpontosí­tsak. A Formula-1 egy olyan sport, ahol nincsen megállás. A csapat keményen dolgozott, í­gy készen állunk a valenciai versenyre, ami az utolsó szakasz első állomása. Innentől kezdve minden verseny nagyon fontos lesz, és minden pont nagyon értékes."
Valencia valamennyi versenyző számára ismeretlen ismerős. "Ismerem Valenciát, számtalanszor teszteltünk már ott, de a futam a városban kerül megrendezésre. Biztos, hogy remek lesz a hangulat. A belső kamerás felvételekből í­télve ez egy gyors utcai pálya. Szeretem az új helyszí­neket, és mindig hamar megtanulom őket. Nagyon várom a versenyt."
A finn pilóta a hátránya és a nehézségek ellenére sem adja fel. "Voltak versenyek, amelyek nem alakultak túl jól, de sokszor a nehéz futamokon is sikerült pontokat szerezni. A Magyar Nagydí­j után jobb helyzetben vagyok, mint a futam előtt voltam. Még semmi sincs veszve, de konstans teljesí­tményre és jobb eredményekre lesz szükségünk. Mivel nagyon szoros a csata a McLaren és a Ferrari között, és hárman is esélyesek a cí­mre, kemény csata lesz. Fontos, hogy az utolsó verseny után legalább egy ponttal több legyen a számlámon, mint a vetélytársaknak. Ez a célom. A többi részletkérdés."
"Fontos, hogy jól kezdjünk Valenciában, ahol a pénteki nap nagyon fontos lesz. Bí­zom benne, hogy problémamentes lesz a hétvége, és sikerül megtalálni a megfelelő beállí­tásokat, különösen az időmérő tekintetében. A kvalifikáció nagyon fontos lesz, pedig lesz néhány hely az előzésre. A meleg időjárás segí­thet a Ferrarinak. De szerencsére is szükségünk lesz, és remélem, hogy nem úgy ér véget a verseny, mint Kanadában. De kár ezen aggódni. Keményen fogunk harcolni, miközben a győzelemre törekszünk."



A Ferrari elkezdi a 2009-es autó elemeinek gyártását
64307_080000pre_1000.jpg

A Ferrari kemény fába vágja a fejszéjét, hiszen amellett, hogy harcol a 2008-as világbajnoki cí­mekért, már most elkezdi a jövő évi autó néhány elemének gyártását. Az olasz istálló technikai igazgatója állí­tja, ez nem veti vissza az F2008-as fejlesztéseit. Az idei évet több csapat is beáldozta annak érdekében, hogy már korán nekiláthassanak a sok változást hozó 2009-es szezon előkészí­tésének, ám ez egy, a világbajnoki cí­mért harcoló gárda esetében mégiscsak nagy kihí­vásnak tűnik.
Márpedig a Ferrari jelenleg mindkét fronton versenyben van. Az olaszok a konstruktőrök közt vezetnek a McLaren-Mercedes előtt 11 ponttal, de a pilóták csatározásaiban is érdekeltek még, Kimi Rí­í‚¤ikkönen 5, Felipe Massa 8 pontos hátrányban van a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben.

"Megkezdjük a 2009-es autó legfőbb komponenseinek gyártását, í­gy például a vázét és a váltóét"- nyilatkozta Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója a Motorsport-Total.com -on.

"A Ferrarinak megvannak a forrásai ahhoz, hogy már most elkezdjen dolgozni a jövő évi autón, anélkül, hogy ez visszavetné az F2008-as fejlesztéseit. A jelenlegi szezon nagyon kiélezetett köztünk és a legfőbb riválisunk közt. Nagyon kemény kihí­vás előtt állunk tehát."

"A kihí­vásokon persze már sokszor úrrá lettünk, ám ez a mostani sokkal nehezebb minden korábbinál, mivel jövőre számtalan újí­tással kell szembenéznünk. Itt most konkrétan a slick gumik visszatérésére és a KERS bevezetésére gondolok."

"Bonyolult feladat vár ránk, éppen ezért nagyon hatékonyan kell beosztanunk az időnket és az energiánkat. Jelenleg a fejlesztések igen kellemetlen fázisában vagyunk, hiszen a hibákat itt nem egyszerű javí­tani. Ha a rossz irányba indulunk, azt roppant költséges helyrehozni"- zárta a szakember.
 
A Ferrari újí­tásokkal készül Valenciára
82164717_1000.jpg

A szimulátoros technológia terén a McLaren-Mercedes jár az élen, de a Ferrari is megtalálta a módot arra, hogy a számí­tógépes program segí­tségével készülhessenek a soron következő valenciai megmérettetésre. Felipe Massa és Kimi Rí­í‚¤ikkönen mellett a technikai szakemberek is használatba vették a FIAT konszern berendezését. A csapat technikai igazgatója, Aldo Costa bizakodó. "A pálya izgalmasnak í­gérkezik. Különböző kanyarok találhatóak rajta, és van néhány nagyon gyors szakasz. Magas hőmérsékletekre számí­tunk, de ez nem jelent problémát. Alacsonyabb leszorí­tó erővel megyünk, mint Magyarországon, és a korábbi, Jerezben tesztelt elemek is felkerülnek az autóra."
A csapat már megkezdte a 2009-es előkészületeket is. Costa elmondta, hogy ez nem befolyásolja az idei újí­tásokat. A párhuzamos fejlesztés nagy kihí­vást jelent. "A jövő évi felkészülés nehezebb lesz, mivel a slick gumik visszatérése mellett érkezik a KERS is. Minden apró részletre ügyelni kell, és nem hibázhatunk. Nagyon költséges lenne, ha rossz irányba indulnánk el."



A Ferrari nem számí­t újabb motorhibára
257732008%20Magyar%20GP%20rajt%2004.jpg

Mí­g Kimi Rí­í‚¤ikkönen új, Felipe Massa a Hockenheimban használt motorral versenyzett a Magyar Nagydí­jon, í­gy a sérült dugattyúrúd, amely a brazil kiesését okozta, más sorozatból származott, mint a cí­mvédő autójában használt elem. A technikai szakemberek emiatt biztosak abban, hogy hasonló probléma nem fordulhat elő a cí­mvédő autójával. Massa új motorral áll rajthoz a valenciai versenyen, amelyet a Gazetta dello Sport értesülései szerint kedden, Fioranóban tesztel a csapat.
A Ferrari szóvivője az ITV-nek elmondta, hogy a meghibásodás egy egyszeri eset volt.
 
Ron Dennis kitart a wokingiak mellett

0_4.jpg

A tekintélyes Auto Motor und Sport magazin cikke egy régi kijelentésre alapozta állí­tását, szó sincs arról, hogy Ron Dennis csapatfőnök elhagyná az idei Formula-1-es világbajnokság után a McLaren-Mercedest. Erről csütörtökön beszélta wokingiak sajtófőnöke.
A népszerű újság a napokban azt í­rta, hogy Ron Dennis visszavonul a száguldó cirkusz világától, ha Lewis Hamilton megnyeri az idei összetett versenyt.
„Ron számos alkalommal nyí­lvání­totta ki, hogy még nem döntött a visszavonulásáról. Ron és a csapat is arra törekszik, hogy megnyerjen minden futamot, ez erre, a következő és az azutáni szezonokra is vonatkozikí¢?í‚ í¢?í¢?? közölte a McLaren sajtósa.
Az 1947. június 1-jén született szakember tizenöt százalékos részesedéssel bí­r a McLaren-csoportban, az 1980-as évek eleje óta dolgozik a csapat sikereiért.
„A távozásáról szóló cikkek egy régi kijelentésén alapulnak, akkor azt állí­totta, visszavonul, ha a Vodafone McLaren Mercedes megnyeri a világbajnokságotí¢?í‚ í¢?í¢?? érvelt a wokingiak médiafelelőse.
Az idén már négy futamot nyerő Lewis Hamilton négy pontos előnnyel vezeti az összetett versenyt, hét futammal a zárás előtt. Tavaly egy ponttal veszí­tett Kimi Rí­í‚¤ikkönennel szemben, vagyis bemutatkozása óta az F-1 legjobbjai közé tartozik. A McLaren megnyerte a legutóbbi három futamot, Hamilton angliai és németországi sikere után vasárnap Heikki Kovalainent intették le elsőként a Hungaroringen.
„Folyamatosan fejlesztjük a 2009-es autót, de emellett a 2008-as kocsi javí­tásán is dolgozunk, tesztről tesztre, versenyről versenyre. Ez a normális módí¢?í‚ í¢?í¢?? jegyezte meg a wokingiak szóvivője.
Tavaly a kémbotrány miatt kizárták a McLarent a konstruktőri versenyből, idén a második helyen áll, tizenegy ponttal a Ferrari mögött. A csapat utoljára 1998-ban lett világbajnok, mí­g a pilóták között Mika Hí­í‚¤kkinen 1999-es győzelme számí­t a wokingiak legutóbbi diadalának.


Hamilton: a rossznak is lehet jó része

0_4.jpg


Lewis Hamiltont nem törte le, hogy csak az ötödik helyen végzett a 23. Magyar Nagydí­jon, a viszonylagos eredménytelenség esetében is igyekszik megragadni a pozití­v vonásokat. A McLaren-Mercedes versenyzője annak örül, hogy defektje ellenére is szerzett négy pontot, í­gy továbbra is vezeti a Formula-1-es világbajnokságot.
„Nem panaszkodom. Négy pontot gyűjtöttem, í­gy élen állok a pontversenybení¢?í‚ í¢?í¢?? mondta a wokingiak sztárja.
Pedig szombat délután még jóval nagyobb reményei lehettek Hamiltonnak, lévén megnyerte az időmérő edzést a Hungaroringen. Vasárnap azonban már az első kanyarban Felipe Massa mögé került, majd a 41. körben defekt miatt visszaszorult az ötödik helyre. Később még hátrébb került, annak is örülhetett, hogy a Ferrari brazil ászának motorhibája miatt végül az ötödik lehetett.
„Egyike volt a legrosszabb versenyeimnek. De végül mégis úgy távozhattunk a pályáról, hogy jó helyzetben vagyunk. Nem lett olyan rossz az eredmény, mint amilyen lehetett volna, de természetesen nem is olyan jó az ötödik helyí¢?í‚ í¢?í¢?? mondta Hamilton.
A brit pilóta egyébként már nem először szembesült ilyen problémával, tavaly többször is abroncsgond miatt veszí­tett értékes pontokat.
„Balszerencsés voltam, hiszen rajtam kí­vül senki sem kapott defektet. Arra gondoltam: ó, nem, ez nem történhet meg ismét. Tavaly többször is defektet kaptam, emiatt buktam el a világbajnokságotí¢?í‚ í¢?í¢?? jegyezte meg keserűen a brit sztár.
A száguldó cirkuszra három hetes szünet vár, de a rendkí­vül szoros pontállás miatt nyilvánvaló, hogy a McLaren és a Ferrari is gőzerővel készül az utolsó hét futamra. Lazí­tásról szó sem lehetí¢?í‚?
„Nehéz nap volt, de ebből is tanulhatunk. A Ferrari nagyon erősnek bizonyult, persze más lett vol a helyzet, ha az elején megőrizzük a vezetést. Rendkí­vül nagy tempóban mentek, de tudtuk is, hogy képesek erre. Csak a média gondolta úgy, hogy nagy a különbség a javunkra a két csapat közöttí¢?í‚ í¢?í¢?? jelentette ki Hamilton.
A brit versenyző öt ponttal előzi meg a Hungaroringen harmadik, világbajnok Kimi Rí­í‚¤ikkönent, további három „egységgelí¢?í‚ pedig Massát.
 
Fernando Alonso kiásta a csatabárdot

0_4.jpg

Több hónapos szünet után kiújulni látszik a „harcí¢?í‚ a kétszeres világbajnok Fernando Alonso és a McLaren-Mercedes között, lévén a spanyol sztár úgy véli, akkor sem lenne idén esélye a futamgyőzelemre a Formula-1-ben, ha nem szerződik el Wokingból. A Renault versenyzője szerint az elmúlt hónapok eseményei azt mutatják, Lewis Hamilton 2008-ban már egyértelmű támogatást élvez, de ezt tagadta Ron Dennis csapatfőnök.
„Tavaly minden rendben volt, hiszen az az igazság, hogy harcolhattam a világbajnoki cí­mért. De már akkor is tudtam, idén már nem lenne esélyem a sikerre. Elképzelhető, akkor is ez lenne a helyzet, ha a McLarennél maradok. Most egyértelmű a szituáció, nincs esélyem a győzelemreí¢?í‚ í¢?í¢?? mondta Alonso, aki ebben a szezonban még egyszer sem állhatott a dobogóra a száguldó cirkuszban, mindössze tizenhárom pontot gyűjtött, összetettben a kilencedik helyen áll.
Alonso nagy reményekkel került a 2006-os szezon után a McLarenhez, úgy gondolta, jó esélye lesz a harmadik világbajnoki cí­m megszerzésére. Életét azonban gyorsan megkeserí­tette Lewis Hamilton remek szereplése, a két klasszis egyik legemlékezetesebb párharcára egy évvel ezelőtt éppen a Hungaroringen került sor, a spanyol pilóta az időmérőn ugyan megleckéztette csapattársát, de ezért a McLarennel együtt megbüntették. Hamilton végül megnyerte a versenyt, de utána már nem igazán oldódott a hangulat, a szezon után Alonso vissza is ment a Renault-hoz.
Az elmúlt hónapok csendben teltek, de úgy tűnik, a spanyol versenyző még mindig „pikkelí¢?í‚ a szerinte elvtelen támogatást élvező Hamiltonra. Alonso szerint a Német Nagydí­jon is bebizonyosodott, hogy Heikki Kovalainen csak második számú pilótának számí­t, lévén „el kellett engednieí¢?í‚ a második boxkiállás után az ötödik helyre visszatérő Hamiltont.
Ron Dennis vasárnap délelőtt, néhány órával a Magyar Nagydí­j rajta előtt válaszolt a „támadásraí¢?í‚, természetesen cáfolta egykori alkalmazottja állí­tását.
„Először is, olyan megállapodást kötöttünk a szerződésbontás alkalmával, amely meghatározza a két félnek, mit mondhat a másikról a későbbiekben. Mi nem is szegjük meg ezt: csak rá tartozik a saját véleménye - szögezte le a McLaren első számú vezetője, utalva arra, hogy Alonso túllépte a megszabott határokatí¢?í‚?
Ron Dennis ezután megismételte a hockenheimi futam után már megismert véleményét, vagyis Kovalainen annyival lassabb volt Hamiltonnál, hogy nem volt esélye az egyenrangú csatára.
„Heikki is jól tudja, csapata törekszik a tökéletes egyenlőségre. Korábban is í­gy volt, mindig í­gy is lesz. Persze, az emberek azonnal csapatutasí­tásra gondoltak a Német Nagydí­jon, hiszen elengedte Lewist. De az a valóság, hogy a futamon teljes egészében Lewis körönként hét tizeddel volt gyorsabb. Ezt Heikki is tudta, de senki sem szólí­totta fel arra, hogy engedje el Lewist.í¢?í‚ í¢?í¢?? jelentette ki a wokingi csapatfőnök.







Alonso: Hondán keresztül a Ferrarihoz?

0_4.jpg

Megbí­zható internetes jelentés szerint egyre nagyobb a valószí­nűsége, hogy Fernando Alonso a 2009-es szezonban a Honda versenyzője lesz, hosszú távú szerződést nem is köt, hogy 2010-től beülhessen a Ferrariba. Az autosport.com értesülését nem erősí­tette meg, de nem is cáfolta Ross Brawn csapatfőnök.
Köztudott, a Formula-1 kétszeres világbajnokát már sokszor hozták hí­rbe a Ferrarival, sőt többször szóba került a Honda is. Utóbbi csapat mindenképpen sztárt szeretne igazolni, akár már a következő idényre, a spanyol klasszis pedig megfelel ennek a feltételnek.
„í­??gy gondolom, mindegyik csapat hosszabb távú szerződést szeretne. Nehéz dolgot jelentene az egy éves megállapodás, bármelyik versenyzőről is lenne szóí¢?í‚ í¢?í¢?? mondta Brawn.
Az internetes szaklap szerint szinte bizonyos, hogy Jenson Button megtarthatja helyét a Hondánál, ugyanez már nem igazán érvényes a száguldó cirkusz legtöbb futamot számláló versenyzőjére, Rubens Barrichellóra. Alonso esetleges megszerzésével össze is állna a 2009-es csapat.
„Előfordulhat, hogy az egy évre érkező versenyző jól szerepel, és következhet a második és harmadik év. Minden a teljesí­tménytől függ. Biztos vagyok abban, hogy Alonso szerződése sem csak egy évre szólt a McLarennél, igaz végül nem tartott tovább egy szezonnálí¢?í‚ í¢?í¢?? jegyezte meg Ross Brawn, aki kihagyta a 2007-es szezont, miután elhagyta a Ferrarit.
A Honda technikai igazgatója nem árulta el az autosport.com-nak, hogy tárgyal-e már Alonsóval.
„Fernando egyike az F-1 élversenyzőinek. Bárki szí­vesen fogadná, egy csapat kivételével. Nem mi vagyunk azok, de ki tudja, mit hoz a jövő?í¢?í‚ í¢?í¢?? jegyezte meg a szakember.
A Renault versenyzője 2005-ben és 2006-ban első, tavaly a harmadik helyen végzett a pontversenyben, gyönyörű diadalokat aratott. Idén azonban csak 18 „egységetí¢?í‚ gyűjtött, szinte az első futam előtt eldőlt, szerényebb képességű autójával esélye sem lesz a sikerre.
Alonso nagy reményekkel került a 2006-os szezon után a McLarenhez, úgy gondolta, jó esélye lesz a harmadik világbajnoki cí­m megszerzésére.
Életét azonban gyorsan megkeserí­tette Lewis Hamilton remek szereplése. A két klasszis egyik legemlékezetesebb párharcára egy évvel ezelőtt éppen a Hungaroringen került sor, a spanyol pilóta az időmérőn ugyan megleckéztette csapattársát, de ezért a McLarennel együtt megbüntették. Hamilton végül megnyerte a versenyt, de utána már nem igazán oldódott a hangulat, a szezon után Alonso vissza is ment a Renault-hoz.
 
A Ferrari versenyzői elégedettek a pályával és az autóva
610x.jpg

A valenciai Európa Nagydí­j első napjának leggyorsabb köre (1:39.477) Kimi Rí­í‚¤ikkönen nevéhez fűződik, de Felipe Massa is elégedett lehet, hiszen az első és a második szabadedzésen is jól ment. A Ferrari versenyzőinek és az F2008-nak egyelőre tetszik az új pálya.
Kimi Rí­í‚¤ikkonen (7. és 1. hely): „Kedvelem ezt a pályát: más mint azok az utcai pályák, amelyeket eddig ismertünk. Tegnap, amikor bejártam azt gondoltam, hogy jó móka lesz és a mai nap megerősí­tette ezt a benyomást. Vannak nagyon gyors részek és majdnem mindenütt sok a hely - talán néhány múltbeli észak-amerikai pályához lehetne a leginkább hasonlí­tani. Nagyon jó munkát végeztek. Ma jó rajtot vett a hétvégénk, de nyilvánvaló, hogy még korai bármit is mondani arról, hogy hol vagyunk ellenfeleinkhez képest. Előzés? Mint mindig, most is nehéz lesz, de remélem nem lesz rá szükségem, mert jól fogok kvalifikálni. A beállí­tás, amit ma találtunk nem rossz, de még mindig sokat lehet javulni."

Felipe Massa (2. és 4. hely):
„Két élvezetes edzés volt és a köridők folyamatosan javultak mindig ahogy a versenyzők egyre magabiztosabbak lettek a pályán. A pálya még mindig nagyon koszos és könnyű hibázni, ami értékes tizedekbe kerülhet - ahhoz, hogy jó köridőt fuss tökéletesnek kell lenni. Kedvelem a pályát: az atmoszféra kellemes és el kell mondanom, hogy a szervezők jó munkát végeztek. Ma az volt a fontos, hogy azonnal találjunk egy jó alapbeállí­tást és ez sikerü
 
Rí­í‚¤ikkönen szerint sok van még a Ferrariban
49906_080010eur_1000.jpg

A Ferrari finn versenyzője, Kimi Rí­í‚¤ikkönen biztos benne, hogy még jobb teljesí­tményre lesz majd képes csapata a hétvége hátralévő részében, jóllehet ő volt a leggyorsabb a pénteki edzéseken az utcai pályán Valenciában. A világbajnoki cí­mvédő, aki az elmúlt futamokon rendre alulmaradt csapattársával, Felipe Massával szemben az időmérő edzéseken, elmondta, most mindent el fog követni annak érdekében, hogy előkelőbb helyről kezdhesse meg a vasárnapi versenyt, mert attól tart, kevés előzési pont van az utcai ringen.

"Előzni? Nagyon nehéz lesz, ahogy mindig. Éppen ezért bí­zom benne, hogy nem lesz szükségem az előzésre, és a lehető legjobb helyen végzek majd az időmérő edzésen" í¢?í¢?? mondta a finn pilóta. "Nem rosszak a mai beállí­tások, bár még rengeteg hely van a fejlődésre."

Rí­í‚¤ikkönen azt is elmondta, hogy nagyon élvezte az új pályán való körözést, és már alig várja a hétvége további részét.

"Szeretek vezetni ezen a pályán. Teljesen más, mint az eddig ismert utcai pályák. Már tegnap, mikor végigsétáltam a ringen, tudtam, hogy élvezetes lesz, amit a mai edzések be is igazoltak. Vannak nagyon gyors szekciók, és szinte mindenhol nagy hely van, hasonlóan, mint a korábban használt észak-amerikai pályákon."

"A szervezők kiváló munkát végeztek. Jól kezdtük a hétvégét, azonban még túl korai lenne megmondani, hol is állunk valójában legközelebbi ellenfeleinkhez képest" í¢?í¢?? tette hozzá a finn versenyző.

Massa a negyedik helyen fejezte be a mai napot, két tizeddel lemaradva csapattársa mögött, azonban elégedetten nyilatkozott az első két szabadedzést követően.

"A burkolat még mindig nagyon piszkos, könnyű hibázni, ami értékes tizedekbe kerülhet. Ahhoz pedig, hogy tökéletes kört teljesí­ts, nem szabad hibáznod. Szeretem a pályát, kiváló a légkör, a szervezők pedig fantasztikus munkát végeztek" í¢?í¢?? mondta a brazil pilóta. "Fontos volt, hogy azonnal megtaláljuk a megfelelő beállí­tásokat, ami végül sikerült."

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali ugyan elégedett volt csapata teljesí­tményével, figyelmeztetett, hogy az eddig látottakból még nagyon nehéz messzemenő következtetéseket levonni a hétvége hátralévő részére nézve.

"Egyelőre azt mondhatjuk, hogy versenyképesek vagyunk, bár a pénteki edzésekből még semmire nem lehet következtetni. Az, hogy sikerül-e elérnünk céljainkat, csak a holnap délutáni időmérő edzésen és a versenyen fog eldőlni" í¢?í¢?? magyarázta a szakember.
 
Végre ismét Ferrari az első kockában.
 
Ahogy mondod Kubica :Dés Kubica is jól szerepelt :DRemélam Kimi holnap jobb lesz :D
 
Hát igen ... :Dha Kubica jól szerepel akkor Kubica is.. :D:D igaz Dada
 
:D:D:DKozmit akartam a kubica helyet csak mivel igy humoros volt gondoltam nem javitom ki :D
 
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "az autó nem teljesen olyan, mint szeretném"
2063712%20Canadian%20F1%20Grand%20Prix_resize.jpg

Az alábbiakban egy rövid interjút olvashattok az Európa Nagydí­jon motorhiba miatt kiesett világbajnoki cí­mvédővel, Kimi Rí­í‚¤ikkönennel.

Kimi, mi történt a boxban?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Erről nem lehet túl sokat mondani. Túl korán indultam el, az én hibám volt."

Volt valami előjele a motorhibának?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Nem, csak az utolsó kanyarokban. Nem tudom pontosan, hogy mi történt, de ki fogjuk elemezni. Lehet, hogy hasonló probléma volt, mint múltkor Felipénél. Kiderí­tjük."
Nem tudtál jó tempót diktálni. Mi volt az oka?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Az időmérő nem a tervek szerint sikerült, í­gy viszonylag hátulról kellett rajtolni. Innen nehéz volt. Igyekszem gyorsan elfelejteni ezt a hétvégét. Bí­zom benne, hogy sikerül javí­tani a megbí­zhatóságon."

Hogy érzed magad?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Jól. A hétvége nem volt eredményes, mert újabb hátrányba kerültem. De behozhatjuk a lemaradásunkat."

Nem sikerült az elvárások szerint teljesí­tened. Miért?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Az időmérő után nehéz helyzetben voltunk. A versenytempó nem volt olyan rossz, de a többiek mögött nehéz megí­télni. A boxban is probléma volt. De semmiképp nem értem volna célba."

Milyen esélyeid vannak a bajnoki küzdelemben?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Javí­tanunk kell, különösen az időmérőn. De van esélyünk, és mindent bele fogunk adni. Bí­zom benne, hogy a soron következő versenyek jobban sikerülnek."

Hogyan lehet, hogy egyszer Te vagy, máskor Felipe a gyorsabb?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Tudjuk mi a probléma, de eddig nem tudtunk megoldást találni. Talán a következő versenyen sikerül. Az időmérőn olykor nehézségeim vannak. De meg kell oldani."

A gumi vagy a csapat hibája?
Kimi Rí­í‚¤ikkönen: "Egy csapat vagyunk. Az autó nem teljesen olyan, mint szeretném, de dolgozunk rajta. Tavaly is hasonló volt a helyzet. Remélem megoldjuk és elfoglaljuk a minket megillető pozí­ciót."

Nem szenvedett súlyos sérülést a Ferrari szerelője
82536182_1000.jpg

Nem sérült meg súlyosan az a szerelő, akit Kimi Rí­í‚¤ikkönen sodort el az Európa Nagydí­jon. A Ferrari dolgozóját azonnal a pálya melletti orvosi központba szállí­tották, az elsődleges vizsgálatok szerint azonban megúszta az esetet. Elővigyázatosságból mindenesetre a helyi kórházban is megvizsgálják. A baleset Rí­í‚¤ikkönen második boxkiállásakor történt, a finn már elindult, amikor autójáról még nem csatlakoztatták le a tankolócsövet. Az a szerelő pedig, aki a csövet tartotta a földre zuhant, miután elsodorta őt az F2008-as jobb hátsó kereke.
A dolgozót az aszfaltcsí­kon szolgálatot ellátó orvosok azonnal megvizsgálták, és megállapí­tották, hogy szerencsére csak a lábán sérült meg, bár a szerelő hátfájdalmakra is panaszkodott. Az autosport.com mindemellett arról is beszámolt, hogy a Ferrari szóvivője közölte, a szerelőt elővigyázatosságból és további vizsgálatok elvégzése miatt a helyi kórházba is beszállí­tják.

Rí­í‚¤ikkönen egyébként azért igyekezett a szokottnál jobban, mert a McLaren-Mercedes pilótájával, Heikki Kovalainennel ví­vott pozí­cióharcot, akivel egyszerre érkeztek a boxba. A Ferrari pedig szerette volna a szervizeléskor megelőzni a wokingiak finnjét. Rí­í‚¤ikkönennek végül a 46. körben fel kellett adnia a versenyt, autójában ugyanis elszállt a motor.
 
Schumacher: Felipe brilliáns teljesí­tményt nyújtott!
610x.jpg

Felipe Massa tökéletes hétvégét tudhat maga mögött Valenciában: pole pozí­ció, leggyorsabb kör, futamgyőzelem. Ennek a teljesí­tménynek a Ferrari helyszí­nen tartózkodó tanácsadója, Michael Schumacher is elismeréssel adózott. "Nagy kő esett le a szí­vünkről, hogy ma ilyen jól sikerült Felipe versenye, hiszen már Magyarországon is csodálatosan vezetett. Ma is briliáns teljesí­tményt nyújtott, nem is lehetett volna jobban csinálni. Magyarországért kár, de itt szerencsére minden kitartott a célig. Azt a kiegyensúlyozott teljesí­tményt és precizitást, amelyet Magyarországon mutatott itt sikerült még egyszer felülmúlnia, úgyhogy le a kalappal előtte!"
A Ferrari boxban elkövetett hibáit nem akarta kommentálni, de úgy vélte, hogy Massa nem fog büntetést kapni: ?Erről mások azt hiszem többet tudnak mondani, de nem hiszem, hogy bármi is történni fog, mivel senkinek sem származott hátránya a dologból."

A hétszeres világbajnok azt is elmondta, hogy a Kimi Rí­í‚¤ikkönen által elütött szerelő jól van: ?Nem szenvedett súlyos sérülést. Természetesen ilyenkor az ember először aggódik a szerelőkért, akik a földön fekszenek és sérültek, hiszen sosem lehet tudni mennyire súlyos a sérülés. Annál jobb érzés, amikor aztán halljuk, hogy a körülményekhez képest jól van."

A Ferrari versenyzői közül úgy tűnik idén Massa van jobb formában, de Schumacher elhárí­totta azt a kérdést, hogy mitől teljesí­t mostanában a brazil jobban, mint a cí­mvédő: ?Olyan jó szakértők vannak, akik ezt valószí­nűleg jobban tudják analizálni nálam... Még hat verseny hátravan, ez még mindkét versenyző számára hosszú utat jelent. Majd meglátjuk."




Felipe Massa: meg kell oldani a problémákat
2600882535928_10_resize.jpg

Felipe Massa megszerezte a Magyar Nagydí­jon elvesztett győzelmét, és az első pozí­cióban haladt át a célvonalon Valenciában. őröme mégsem lehet felhőtlen, mivel a Ferrari megbí­zhatósági gondokkal küzd. Két futamon belül két motorhiba, ami szokatlan az olasz istállótól. A feltételezések szerint ismét egy rossz minőségű elem okozta a problémát, akárcsak három héttel ezelőtt. "Ki kell elemezni, hogy pontosan mi történt és keményen kell dolgoznunk. Mindenki a problémamegoldásra összpontosí­t."
A bajnoki tabella második helyezettje bizakodó, hogy Spa-ban kibí­rja a motor a második futamát és tovább harcolhat a bajnoki cí­mért.
A boxutcában történt Adrian Sutil eset kapcsán elmondta: "Megálltam mögötte és együtt hagytuk el a boxutcát. Egymás mellett haladtunk. ??킐 körhátrányban volt, és el kellett volna engednie. Furcsa volt, hogy harcolnunk kellett. A fal közel került, í­gy csak később tudtam lehagyni."




:moon:
 
A Ferrari szerint Rí­í‚¤ikkönen már készül a visszavágásra
82536857_1000.jpg

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, az olasz alakulat egyáltalán nem aggódik Kimi Rí­í‚¤ikkönen teljesí­tménye miatt, aki az elmúlt versenyeken rendre alulmaradt csapattársával szemben, és április óta nem szerzett futamgyőzelmet. A bajnoki cí­mvédő immáron nyolc verseny óta nem tudott felállni a dobogó legmagasabb fokára, és az elmúlt futamokon rendre alulmaradt Massával szemben, aki eddig kétszer annyi győzelmet aratott, mint Rí­í‚¤ikkönen az idei évben.

A brazil pilóta a pole pozí­ciók tekintetében is veri csapattársát, ugyanis mí­g ő négy, addig Kimi két rajtelsőséggel büszkélkedhet, és az elmúlt versenyeken egyszerűen képtelen volt felvenni a versenyt Massával az első körökben.

Rí­í‚¤ikkönen számára még ennél is borzalmasabban végződött a hétvége Valenciában, ugyanis miután elütötte szerelőjét a boxban, nem sokkal a futam vége előtt felrobbant motorja, í­gy a verseny feladására kényszerült.

A finn pilóta ezzel visszacsúszott a bajnokság harmadik helyére, és jelenleg 13 pontos a lemaradása a listavezető Lewis Hamiltonnal szemben.

Azonban a nehézségek ellenére Domenicali elmondta, a Ferrari teljes mértékben Rí­í‚¤ikkönen mögött áll, és hozzátette, hogy továbbra is hisz a finn versenyző képességeiben.

"Könnyű, mikor a dolgok jól mennek, mert akkor a körülötted lévők megpacskolják a válladat, és folyamatosan azt hangoztatják, te vagy a legjobb, te vagy a legjobb, ám mikor hirtelen nehéz helyzetbe kerülsz, azon veszed észre magad, hogy mindenki rád mutogat" í¢?í¢?? mondta Domenicali az Európa Nagydí­j után.

"??킐 a világbajnok, mi pedig egy csapat vagyunk, és természetesen a csapat összes tagját támogatni fogjuk, különösen Kimit, mert teljes mértékben bí­zunk benne. Ilyen nehéz helyzetben a csapatnak együtt kell maradnia. Nem rendült meg a bizalmunk versenyzőnkben, és biztosak vagyunk benne, hogy vissz fog térni, és egészen a szezonzáróig harcban lesz a bajnoki cí­mért."

"Egy versenyzőnek először magába kell néznie, és meg kell értenie, mi megy jól, és mi megy rosszul. Mi is mindent megteszünk annak érdekében, hogy megértsük, min tudnánk javí­tani, hogy segí­tsünk neki, mert ahogy azt már mondtam, egy csapatként dolgozunk együtt a siker érdekében."

"Ahogy azt már emlí­tettem, biztos vagyok benne, hogy teljes mértékben elkötelezett a csapat iránt, és egészen a végéig harcban lesz a bajnoki cí­mért, mert ő is és mi is meg akarjuk mutatni, hogy ő a bajnok, higgyenek nekem" í¢?í¢?? tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.




Massa nem akar foglalkozni a Ferrari pilótadilemmájával
61138_080031eur_1000.jpg

Egyre többen vélik úgy, hogy a Ferrarinak végre döntenie kellene arról, melyik pilótáját támogatja a világbajnoki cí­mért folytatott harcban, ugyanis Felipe Massa és Kimi Rí­í‚¤ikkönen egymástól vesznek el pontokat. A brazil idén több győzelemnél jár, mint a világbajnok, ennek ellenére nem vár más bánásmódot, mint eddig és továbbra is csak a feladatára koncentrál. A 27 éves pilóta megnyerte a hétvégén rendezett Európa Nagydí­jat, í­gy 100. Forma-1-es futamát győzelemmel koronázta meg, idén pedig már négy első helynél jár, csakúgy, mint a világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton.
A brazil már hét pontra leszakí­totta magáról Rí­í‚¤ikkönent, aki Valenciában motorhiba miatt kiesett, aminek köszönhetően visszacsúszott a 3. pozí­cióba a tabellán, Hamilton és Massa mögé. Ráadásul a finn az áprilisi Spanyol Nagydí­j óta nem is tudott nyerni. Éppen ezért többen úgy vélik, hat futammal a szezon vége előtt a Ferrarinak és Rí­í‚¤ikkönennek is Massát kellene támogatnia. A planetf1.com ugyanakkor arról számolt be, hogy a brazil nem kí­ván ezzel a kérdéssel foglalkozni.

"Nekem ezzel semmi dolgom. Én csak a tőlem telhető legjobb teljesí­tményt nyújtom. Ha valakinek ebben a kérdésben döntenie kell, az nem én vagyok"- reagált a kérdésre Massa, akinek nem fontos az, hogy elsőszámú pilóta legyen, mert őt csak az érdekli, hogy a lehető legjobban vezessen.

"Én mindig le akartam győzni a pilótákat a pályán, legyen szó bárkiről. Nem számí­t, hogy az illető a csapattársam vagy sem, ezért ez a kérdés számomra semmin sem változtat"- folytatta a brazil. "Én mindig a lehető legjobb teljesí­tményt akartam nyújtani, és sok jó eredményt értem el ebben a szezonban, ugyanakkor sok rosszat is. A mentalitás azonban nem változott."


A Ferrari gőzerővel keresi a motorproblémák okát
82536182_1000.jpg

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali megerősí­tette, az olasz gárda komoly erőket mozgósí­t annak érdekében, hogy mielőbb megoldást találjon azokra a motorproblémákra, amik miatt Massa Budapesten, Rí­í‚¤ikkönen pedig Valenciában kényszerült idő előtt feladni a küzdelmet. A Ferrari egyik szeme sí­r, a másik nevet, ugyanis mí­g Rí­í‚¤ikkönen egy motorhiba miatt a futam feladására kényszerült, addig csapattársa, Felipe Massa í¢?í¢?? aki a három héttel ezelőtt megrendezett Magyar Nagydí­jon volt kénytelen az élről feladni a küzdelmet í¢?í¢?? fölényes győzelmet aratott Valenciában.

A csapat vezetője, Stefano Domenicali dicsérő szavakkal illette Massát, aki elmondása szerint egyetlen egyszer sem nyúlt félre, és megérdemelten szerezte meg idei negyedik futamgyőzelmét, mellyel felugrott a bajnokág második helyére.

"Felipe fantasztikus hétvégét teljesí­tett. Már az időmérőn is nagyon gyors volt, a tegnapi versenyen pedig egyszerűen nem lehetett utolérni" í¢?í¢?? mondta a Ferrari szakembere.

"Egyetlen hibát sem vétett, í­gy abszolút megérdemelten győzött, miután Budapesten fel kellett adnia a küzdelmet. Az egész csapat kiválóan dolgozott, hogy megfelelően felkészüljünk a hétvégére."

Domenicali azonban nem lehetett felhőtlenül boldog, mert csapata másik versenyzője, Kimi Rí­í‚¤ikkönen számára nem úgy alakultak a dolgok, ahogy azt tervezte, nem is beszélve arról, hogy tizenegy körrel a futam vége előtt egy motorprobléma miatt kiesett.

"Sajnálatos módon ismét gond volt autóink megbí­zhatóságával, most Kimi erőforrása mondta fel a szolgálatot, ami miatt értékes pontokat vesztettünk. Meg kell vizsgálnunk, mi történt pontosan, és el kell döntenünk, miként reagálunk a történtekre."

"Egyértelmű, hogy komoly a dolog, í­gy mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy megoldást találjunk arra, miként tudnánk visszahozni azt, amit a gyenge megbí­zhatóságunk miatt elvesztettünk. Folytatnunk kell az autó továbbfejlesztését, és javí­tanunk kell a megbí­zhatóságon, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a következő versenyekre" í¢?í¢?? tette hozzá a szakember.

A Ferrari csapatmenedzsere, Luca Baldisserri a következőkkel folytatta: "Sajnálatos módon ismét gond volt a megbí­zhatóságunkkal. Azonban nem csak a technikával volt gondunk, hanem az egyik boxkiállás alkalmával is, hiszen Rí­í‚¤ikkönen elsodort egy szerelőt, aztán pedig felrobbant a motorja. Az első vizsgálatok szerint ugyanaz történhetett, mint Felipe egységével a magyar futamon."

"Az érem mindkét oldalát láthattuk a vasárnapi versenyen. Kiválóan teljesí­tettünk, a csapat és az autó is fantasztikus volt, aminek köszönhetően mindenkit megelőztünk, azonban ismét bizonyosságot nyert, hogy ha nem működik minden elem optimálisan, akkor értékes pontokat veszí­thetünk."

"Nagyon keményen kell dolgoznunk, hogy mielőbb megoldást találjunk a problémákra" í¢?í¢?? tette hozzá Baldisserri.
 
A Ferrari nem látta veszélyesnek Massa bokszutcai esetét
82534850_1000.jpg

A Ferrarit 10 ezer euróra büntették az Európa Nagydí­j után, a versenyfelügyelők ugyanis rendkí­vül veszélyesnek í­télték meg a Felipe Massa második bokszkiállása után történt incidenst. Az olasz csapat nem í­gy látta az esetet, Stefano Domenicali csapatfőnök azonban elmondta, elfogadták a büntetést, amelyet nem a pilóta, hanem az istálló kapott. A maranellóiak kissé figyelmetlenül engedték el a brazilt a valenciai pályán a második szervizeléskor, aminek következtében majdnem összeütközött az aszfaltcsí­kra tartó Adrian Sutillal. Utóbbi később a pályán maga elé engedte a futamban vezető brazilt.
"A csapatot bí­rságolták meg, és nem a pilótát. ??킐szintén szólva, mi nem gondoltuk azt, hogy a manőver veszélyes lett volna. Mint ahogyan azt láthatták , nem történt feltartás, senkinek nem kellett fékeznie. Felipe a jobb oldalon volt, és megállt, hogy elengedhesse a Force Indiát. Az FIA azonban másképp látta, és nekünk ezt tiszteletben kell tartanunk"- olvasható Domenicali nyilatkozata a Ferrari internetes oldalán.





Rí­í‚¤ikkönen motorhibáját is a hajtórúd okozta

f1-2008-eur-xp-1000.jpg

Az első vizsgáltok szerint Kimi Rí­í‚¤ikkönen valenciai kiesését is egy törött hajtórúd okozta, akárcsak Felipe Massa motorhibáját a Hungaroringen. A szakemberek az újabb meghibásodás okát keresik, de tény, hogy a finn autójába is a hibás sorozatból származó alkatrész került beépí­tésre. Mivel Rí­í‚¤ikkönen korábban már élt a büntetés nélküli motorcsere lehetőségével, a csapat nem cserélte ki az erőforrást. A tí­z pozí­ciós büntetés túl nagy hátrányt jelentett volna a versenyen.
"Ha kicseréltük volna a motort, Kimi Rí­í‚¤ikkönennek hátulról kellett volna rajtolnia egy olyan versenyen, ahol szinte lehetetlennek tűnt az előzés. Ez is azt bizonyí­tja, hogy a látványos versenyekhez nem elegendő az impozáns helyszí­n." - közölte a csapat.
A monzai tesztek csak szerdán kezdődnek (Massa - Massa - Rí­í‚¤ikkönen beosztással), Andrea Bertolini már kedden pályára viszi az F2008-as konstrukciót.
 
A Ferrarinál az incidens ellenére sem lesz újra nyalókás ember
61146_080037eur_1000.jpg

A Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali meg van győződve arról, hogy a Valenciában történt incidensek után sincs szükség arra, hogy a maranellói gárda visszatérjen a nyalókás ember alkalmazásához a boxutcában. Az Európa Nagydí­jon a Ferrari finnje, Kimi Rí­í‚¤ikkönen második szervizelésére érkezett, amikor nagy igyekezetében a megengedettnél korábban indult el, és magával rántotta a tankolócsövet tartó szerelőt, aki szerencsére csak könnyebben sérült meg. A finn ugyanis ekkor akarta egy rövid kiállással megelőzni a McLarenes Heikki Kovalainent, akitől a 4. helyet szerette volna elvenni.
Mindemellett Felipe Massa esetében is volt egy kis zavar a boxutcában, a brazilt ugyanis korábban, szintén a 2. kiállásnál kissé figyelmetlenül engedték el, és emiatt majdnem összeütközött a Force India pilótájával, Adrian Sutillal. Az eset miatt a Ferrarit 10 ezer euróra bí­rságolták a futam után.

Az olasz csapatnál egyébként a többi istállóval ellentétben nem egy úgynevezett nyalókás ember irányí­tja a pilótákat, hanem egy elektronikus berendezés, ami az autó felett van elhelyezve. A valenciai esetek után többen is úgy vélték, hogy a Ferrarinak talán vissza kellene térnie a hagyományos módszerhez. Stefano Domenicali csapatfőnök azonban nem ért egyet ezzel a javaslattal.

A berendezést vezető beosztásban lévő szerelők működtetik, ők nyomják meg a gombokat, és í­gy adják a piros, illetve zöld jelzéseket a versenyzőknek. A zöld fény felvillanásakor hagyhatják el a szervizelés helyét a pilóták. Domenicali a futam után azt is elmondta, hogy külön egy szerelőnek csak az a dolga, hogy késleltesse a szabad jelzés felvillanását, amennyiben úgy látja, hogy a versenyző nem tud biztonságosan kihajtani a boxból.

Rí­í‚¤ikkönen egyébként elismerte, hogy figyelmetlen volt, és emiatt gázolta el a szerelőt, de Domenicali is leszögezte, hogy biztonságos az elektronikus rendszer: "Amikor piros a lámpa, akkor piros a lámpa, olyan mintha a nyalókát még nem emelték volna fel"- idézte a csapatfőnököt az f1-live.com.




Valencia Ferrari-győzelemmel és - pokoljárással debütált
82536542_1000.jpg

őriási várakozás előzte meg az idei Forma-1-es Európa Nagydí­jat, ami nem is csoda, hiszen a mezőny első í­zben vendégszerepelt a vadonatúj valenciai utcai pályán. A futam a vártnál egy fokkal talán lagymatagabb lett, de dráma volt ezúttal is. A futamot a mérföldkőhöz érkező Felipe Massa nyerte. Az Európa Nagydí­j - bármennyire is közhely - ugrás volt az ismeretlenbe. A mostani hétvége előtt ugyanis a Forma-1-es mezőny semmiféle kézzelfogható adattal nem rendelkezett a teherkikötőben felépí­tett pályáról, pusztán néhány szimuláció, valamint a tesztversenyen mások által megszerzett tapasztalatok voltak a csapatok segí­tségére.
í­í‚gy a pénteki szabadedzések az ismerkedés jegyében teltek. A pilóták többsége szimulátor segí­tségével már szerzett némi virtuális tapasztalatot az aszfaltcsí­król, az első tréningen pedig lehetőségük volt összevetni azt a valósággal.

A tanulási folyamatot nehezí­tette, hogy az új, tükörsima aszfalt igencsak poros volt, tehát a tapadás eleinte meglehetősen alacsony volt. A pilóták azért megoldották a feladatot különösebb incidens nélkül, egyedül David Coulthard amortizálta le autóját, de szerencsére a korelnök esete sem volt komoly.

A leggyorsabban viszont Sebastian Vettel sajátí­totta el a tananyagot, ami nem is csoda, hiszen a szupertehetség nemrégiben még ténylegesen az iskolapadot koptatta. Arról nincs információnk, hogy ott milyen sikereket ért el, de a valenciai pályán jelesre vizsgázott, az első másfélórás tréning után ő birtokolta a legjobb köridőt.

A sok pilóta által leginkább az észak-amerikai utcai versenypályákhoz hasonlí­tott, betonfalakkal körbevett ringen a Toro Rosso másik sofőrje, Sébastien Bourdais is elemében volt. Mondhatjuk, hogy a francia hazai pályán mozgott, hiszen ő a ChampCar szériában, ahol mindenkit leiskolázott, sokszor versenyzett hasonló tí­pusú pályán.

Persze az élcsapatok versenyzői sem tűntek el, a McLaren és a Ferrari sofőrjei ott ólálkodtak az élmezőnyben, közülük Kimi Rí­í‚¤ikkönen volt a "leggyengébb", a finn csak a hetedik időt autózta.

A délutáni edzésen már javultak a körülmények, ezzel párhuzamosan pedig a köridők is, sőt, Rí­í‚¤ikkönen is. A ferraris világbajnok az élre ugrott, ahol szinte az utolsó pillanatokig Fernando Alonso tanyázott. A renault-s versenyző részsikere némi lelkesedésre adott okot a madridi légikatasztrófa miatt igencsak szomorú spanyol közönségnek.

A kvalifikáció előtti, szombati szabadedzéseknek egyébként sincs túl nagy jelentőségük, ez pedig különösen igaz volt a mostanira. Robert Kubica mögött a Williamsek által közrefogott Bourdais futotta a legjobb időket, a többiek vélhetően pusztán bemelegí­tésre használták ezt az egy órácskát.
GEPA_full_4981_GEPA-220808109_1000.jpg

Vettel ismét megmutatta, miért is jósolnak neki szép jövőt

A kvalifikáción Sebastian Vettel ismét reflektorfénybe került. A német szenzációs volt, olyannyira jól szerepelt, hogy a harmadik etapnak pole pozí­cióra esélyesként vágott neki! Végül azonban a legelőkelőbb rajthelyezésekről lemaradt, de í­gy is egyéni legjobbját jelentette a hatodik helyezés. Előle a vb-pontverseny legjobbjai rajtolhattak, í­gy egy rossz szó sem érhette a ház elejét. Az ifjonc utólag bevallotta, rontott utolsó gyors körén, tehát lehetett volna még jobb is, de emiatt ő sem kesergett.

A pole pozí­cióért folytatott versenyben az utóbbi időben Kimi Rí­í‚¤ikkönen egyszer sem tudott labdába rúgni, ezúttal sem volt ez másként. A finnt hárman is megelőzték, í­gy csak Kubica mellé kvalifikálta magát a második sorba. Az első rajtkockáért - amelyet a szervezők időközben áthelyeztek az ideális, és éppen ezért kevésbé poros í­vre - Felipe Massa és Lewis Hamilton ví­vott meg egymással, és ezúttal a brazil nyerte kettejük meccsét. A 100. nagydí­jára készülő Massa tehát kiváló előjelekkel várhatta a jubileumot.

Massa diadalmenete

82534797_1000.jpg

A vasárnapi rajt előtt már sokkal többet tudtunk a pályáról. Kiderült például, hogy az előzetesen beharangozott több előzési pont közül egyik sem rejt valós lehetőséget a pozí­ciószerzésre, í­gy a kvalifikációs eredmények felértékelődtek.

A többség azonban még ekkor is biztos volt benne, hogy a biztonsági autó sofőrje, Bernd Maylí­í‚¤nder zsúfolt délután elé néz, ez pedig zűrös körülményeket és kiszámí­thatatlan versenyt í­gért. A felfokozott várakozásokhoz képest az első Valenciában megrendezett Forma-1-es Európa Nagydí­j majdhogynem unalmas lett, persze azért volt látnivaló í­gy is.

A rajtnál a mezőny simán eljött, mindenki tartotta pozí­cióját az élmezőnyben, egyedül Heikki Kovalainen lépett egyet előre Rí­í‚¤ikkönen kárára, az élen pedig Massa hamar elkezdte hí­zlalni előnyét Hamiltonék előtt.

A rajtnak azért volt egy kárvallottja, és az éppen Fernando Alonso volt, aki a rosszul sikerült időmérő után nagyon elszántan vágott neki az 57 körnek, de Kazuki Nakajima hátulról felöklelte. A Renault szerelői nem tudták megjaví­tani a hátsó szárnyát teljesen elvesztő versenyautót, Alonso számára í­gy idei második és egyben utolsó hazai futama is kieséssel ért véget.
A futam innentől kezdve csendes mederben csordogált, bár a figyelem egy pillanatra sem lankadt, hiszen egyik pillanatról a másikra, egy esetleges balesettel minden megváltozhatott volna a teherdaruk között kí­gyózó pályán.

A pilóták azonban hiba nélkül autóztak, és a kerékcserék első köre sem hozott változást, egyedül Trulli tudta megelőzni az addig előtte autózó Vettelt. Timo Glock is szépen felzárkózott, a német ugyanis egykiállásos taktikát választott, í­gy törvényszerű volt, hogy előrébb lép a 13. helyről.

A többiek viszont a rajt után kialakult sorrendben vonatoztak tovább, az előzés gondolata látszólag senkiben sem fogalmazódott meg. Illetve ez nem teljesen igaz, David Coulthard ugyanis még a verseny elején bevállalt egy manővert, de a skót számára nem sok babér termett, nekikoccant Adrian Sutilnak, majd megpördült. Igaz, folytatni tudta, de ezek után ő is belátta, felesleges ficánkolni.
lrg-2501-f1gp12valencia4670.jpg

A második szervizkör elsősorban a Ferrariról szólt. Az olaszok garázsa előtt mindkét pilótával problémák adódtak. Előbb Massa érkezett, aki simán vissza tudott állni az élre, í­gy kapkodniuk sem kellett. Ennek ellenére a brazilt kissé figyelmetlenül ráengedték a már kifelé hajtó Sutilra. A koccanás szerencsére elmaradt, de a versenybí­róság tetszését nem nyerte el a balesetveszélyes jelenetsor, ezért vizsgálni kezdte az ügyet.

Sutil Massa előtt tért vissza a pályára, de gyorsan elengedte a futamgyőzelemre hajtó brazilt. Ennek tehát nem lett következménye, de a futam után kiderült, hogy a csapat 10.000 eurós büntetést kapott a baki miatt.

Hat körrel később érkezett Kimi Rí­í‚¤ikkönen, aki addig Kovalainen mögött autókázott, és esélye sem volt előrébb kerülni. A cí­mvédő nyilván a boxban akart előnyt kovácsolni magának, ám a nagy akarásnak nyögés lett a vége. Kimi egy szemernyivel előbb indult a kelleténél, és magával rántotta a tankolást vezénylő szerelőjét, akit a tankolócső a földre rántott, ráadásul a kerék is megtolta hátulról. Néhány másodperc után aztán a finn is folytathatta útját, de pechjére nemhogy előnyt nem tudott szerezni mclarenes honfitársával szemben, de még Jarno Trulli is elment mellette, í­gy már csak hatodikként folytathatta. Ezzel azonban még nem volt vége Rí­í‚¤ikkönen kálváriájának. A finn két kört ha megtett a gyatra kerékcsere után, visszapillantó tükrében máris sűrű füstfelhőt pillanthatott meg, amely a lelkét kilehelő Ferrari-motorból csapott fel. Ezzel a döcögős hétvége csúfos véget ért. Rí­í‚¤ikkönen idén már harmadik hétvégéjét zárta pont nélkül, ezzel pedig újra nehéz helyzetbe került összetettben.

'http://java script: OpenPictureGallery(']
82536123_1000.jpg
A hibáját elismerő bajnok persze elmondása szerint nem tört meg - a tavalyi események után hihetünk is neki -, a hátralévő hat futamon pedig még valóban van esélye a javí­tásra, bár ehhez látványos formajavulásra lesz szüksége.

Az élen mindeközben a Ferrari erőforrásának megbí­zhatatlansága miatt három hete már csúnyán pofára eső Massa szélsebesen száguldott a győzelem felé, de magyarországi emlékei és Rí­í‚¤ikkönen mostani esete után bizonyára meg sem fordult a fejében, hogy már csak sétagalopp lesz a számára a hátralévő néhány kilométer.

A sors azonban ezúttal kegyes volt a dél-amerikaihoz, aki ráadásul 100. Forma-1-es versenyén nyert Valenciában, í­gy öröme még szebb lehetett.

A kockás zászló előtt Hamilton haladt el másodikként, Kubica lett a harmadik. Mindketten a rajtpozí­ciójukban értek célba, ám nem volt unalmas versenyük, mivel a brit náthásan és beinjekciózva vezetett, a lengyel pedig egy nejlonzacskóval ví­vott ádáz csatát még a verseny elején. Kár, hogy a szurkolóknak egyik tett sem volt kifejezetten látványos...

Kovalainen negyedikként hasí­tott át a célvonalon, tehát azok után, hogy a rajtnál valami véletlen folytán legyorsulta Rí­í‚¤ikkönent (a mclarenes nem a jó rajtjairól hí­res), nála is megállt a tudomány, Kubicát megközelí­teni sem tudta.

Jarno Trulli a Toyotát az 5. helyen gurí­totta át a célvonalon, mögötte pedig Rí­í‚¤ikkönen balszerencséjének haszonélvezői következtek. Vettel a kiváló hatodik helyet csí­pte el, Timo Glock újabb két ponttal és remek versenyzéssel nyomatékosí­totta, hogy helye van a Forma-1-ben, nyolcadikként pedig a legutóbb 105 napja, Törökországban pontot szerző Nico Rosberg végzett.

A pontversenyben továbbra is Hamilton vezet, csak éppen már Massa, és nem Rí­í‚¤ikkönen előtt. A brit előnye 6 illetve 13 pont a két ferraris előtt, de Kubica is csak 15-re van tőle. Az ötödik helyen immáron Kovalainen tanyázik, aki megelőzte Heidfeldet. A konstruktőrök között továbbra is a Ferrari az éllovas, de már csak nyolc pont az előny.

'http://java script: OpenPictureGallery(']
82536464_1000.jpg
Sokak szerint az idei már csak róluk szól...

Valenciában 17 pilóta ért célba, vagyis mindössze hárman estek ki. A pályán történt előzéseket egy kezünkön meg tudnánk számolni, és a sokak által biztosra vett biztonsági autós fázisok is elmaradtak. Az Európa Nagydí­j tehát biztosan nem nyerne év végén a szezon legizgalmasabb futama szavazáson, de az újdonság ereje és az impozáns környezet mégis emlékezetessé tette a hétvégét. Folytatás két hét múlva a jó öreg Spa-Francorchamps-ban!
 
Európa Nagydí­j: nemzetközi sajtóvisszhang
20182461162.JPG

Felipe Massa meghódí­totta Valenciát. A Ferrari versenyzője egy mesterhármassal búcsúzott Spanyolországtól. Lewis Hamilton egészségügyi problémákkal küzdve harcolt a második pozí­cióért, mí­g Kimi Rí­í‚¤ikkönen reményei füstbe mentek. Olaszország
La Gazzetta dello Sport: "Massa újra sikeres. A bajnokság fordulóponthoz érkezett. Massa Hamilton ellenfele. A finn problémát jelent. A Ferrarinak döntenie kell."
Tuttosport: "Micsoda Massa győzelem. A brazil pilóta uralta a versenyt. Kimi övön aluli ütést kapott."
Corriere dello Sport: "Massa győzött. A Ferrarinak új egyes számú versenyzője van."
Il Tempo: "Felipe bosszúja olyan édes, mint egy olimpiai aranyérem."
L'Unita: "Massa Hamilton ellenfele. Rí­í‚¤ikkönen rosszul szerepelt."
La Repubblica: "Kimi nem érzi biztonságban magát."
Libertá: "Szuper Felipe a Ferrari új egyes számú versenyzője? Massa győzelme és Rí­í‚¤ikkönen katasztrofális szereplése."
Anglia
The Sun: "Hamilton a fájdalmaival harcolt a versenyen és második lett."
The Daily Express: "Massa megmutatta Lewis Hamiltonnak, hogy végig üldözni fogja."
The Daily Mail: "Massa mesteri visszatérése Valenciában."
The Daily Telegraph: "Felipe Massa elégtételt vett. Enyhí­tette a Magyar Nagydí­jon elszenvedett fájdalmát."
The Times: "Lewis Hamilton fájdalommal küzdve továbbra is a bajnoki cí­mért harcol."
 
Mostmár egyértelmü hogy a Ferrari akkor jobb ha melegebb az aszfalt a mercedes akkor ha hidegebb ennyi ha nagyonagy elörelépést nem produkál egyik csapat sem akkor ez fog dönteni :DMert akkora különbség nincs a két autó közt talán egy hajszálnyi a Ferrarinak de tényleg csak egy hajszálnyi a motorhibárol meg nemis beszélek :D
 
Az F1-es csapatok a nyári szünet megmentésén fáradoznak
82534909_1000.jpg


2009-ben az ideinél eggyel több futam lesz a Forma-1-ben, a szezon pedig elég hosszúra nyúlik majd, í­gy az előzetes tervek szerint a hagyományos háromhetes nyári szünetre sem kerül sor. A csapatok szerint azonban mindenképpen szükség van a pihenésre, ezért megpróbálnak megoldást találni a problémára. 2009-ben az ideinél eggyel több futam lesz a Forma-1-ben, a szezon pedig elég hosszúra nyúlik majd, í­gy az előzetes tervek szerint a hagyományos háromhetes nyári szünetre sem kerül sor. A csapatok szerint azonban mindenképpen szükség van a pihenésre, ezért megpróbálnak megoldást találni a problémára.
Az autosport.com értesülése szerint a 10 istálló Valenciában ült össze többek között arról is egyeztetni, hogy miként lehetne megvalósí­tani azt, hogy 2009-ben se maradjon el a nyári pihenő. A kérdésben a csapatmenedzsereknek kellene dűlőre jutniuk a Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosával, Bernie Ecclestone-nal.

19 helyszí­nre látogat el a Forma-1 mezőnye 2009-ben, a jövő évi szezon március 29-én Ausztráliában kezdődik, és egészen november 15-ig tart majd, a jövőre debütáló Abu Dzabi zárja a sort. Júniusban és szeptemberben három verseny is lesz, augusztusban pedig nem lesz pihenő, és mindeközben még számos tesztet is rendeznek. A feszí­tett tempó miatt pedig már most sok csapat aggódik, és különböző megoldásokon gondolkozik.

A McLaren-Mercedes csapatfőnöke, Ron Dennis például nemrégiben elárulta, hogy a wokingiak az alkalmazottak rotációjával igyekeznek orvosolni a problémát, de mások is hasonlót terveznek, amennyiben nem születik egyezség a szünetről.

A versenyek időpontjain minden bizonnyal lehetne változtatni, elsőként pedig az az ötlet merült fel, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydí­j korábbi időpontban kerüljön megrendezésre. Ecclestone azonban megvétózta ezt a javaslatot, méghozzá a kedvezőbb televí­ziós nézettségre hivatkozva. A brit szerint ugyanis a mostani, március 29-i időpont azért jó, mert akkor már nyári időszámí­tás lesz.

Az autosport.com tudomására jutott az, hogy a legújabb verzió szerint most a Német (július 12.), a Magyar (július 26.) és a Török Nagydí­jak (augusztus 9.) időpontjainak módosí­tását érhetik el a logisztikáért és utazásért felelős csapatmenedzsereknek. A megoldás ebben az esetben az lehet, hogy a hockenheimi és a hungaroringi futamokat egymást követő hétvégén rendeznék, július 12-én és 19-én, Isztambulban pedig augusztus 2-án versenyeznének. A törökországi megmérettetés után pedig három hét szünetet követően, az eredeti tervek szerinti időpontban lehetne a valenciai Európa Nagydí­j augusztus 23-án.
 
Blundell: A Ferrari álljon Massa mögé, ha győzni akar!
82536425_1000.jpg

Az ITV kommentátora, Mark Blundell szerint az utolsó futamokon egyre inkább érezhető lesz a Ferrari fölénye, ám ha a csapat célja a világbajnoki cí­m, akkor jobban teszik, ha a valenciai futamgyőztes Felipe Massát kezdik el támogatni. „Hat versennyel a világbajnokság befejezése előtt a Ferrari vészjóslóan gyorsnak tűnik" -mondja Blundell. „A forróbb hőmérsékletű pályákon kiütközik a Ferrari, gumiabroncsot illető előnye. Magas hőmérsékleten többet hoznak ki a Bridgestone-okból, mint ellenfeleik, és úgy vélem nekünk van néhány forró versenyünk még a szezonban."
„Hamiltonnak egészségügyi problémái voltak Valenciában, de azt hiszem, ha nincsenek, akkor sem tudta volna befogni a Ferrarit. Azt gondolom Spa-ban szintén ugyanez a helyzet áll majd elő."
„Azonban a Ferrarinak Felipe Massa mögé kell állnia, ha valóban meg akarják nyerni a bajnokságot. Felipe egyetlen hibája az egyenetlen teljesí­tmény. A Ferrarinak mindenben támogatnia kell őt, hogy meg tudja nyerni a cí­met."
„Az év elején is ő volt a tippem és most is kitartok emellett. Ha nincs a motorproblémája Magyarországon, akkor már vezetne a pontversenyben."



Az FIA szerint jó döntés született Massa ügyében
82535861_1000.jpg

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) elnökének hivatalos helyettese, Alan Donnelly szerint a versenybí­rók jól döntöttek az Európa Nagydí­j után, amikor pénzbüntetést szabtak ki a Ferrarira a versenyen történt bokszutcai incidens miatt. A veterán pilóta, Sir Jackie Stewart ugyanis úgy vélte, engedékenyek voltak az olaszokkal. Valenciában a maranellói szerelők kissé figyelmetlenül engedték el Felipe Massát a 2. szervizelése után, aminek az lett az eredménye, hogy a brazil majdnem összeütközött a Force India autóját vezető Adrian Sutillal. A ferraris végül időben fékezett, a körhátrányban lévő német pedig nem sokkal később a pályán maga elé engedte az első helyen autózó brazilt.
A versenybí­rók már futam közben jelezték, meg fogják vizsgálni az esetet, a leintés után pedig nem sokkal úgy határoztak, az olaszok pilótáját figyelmeztetésben részesí­tik, és a csapatot 10 ezer euróra büntetik. A Ferrarinál egyébként nem látták veszélyesnek a helyzetet, ennek ellenére elfogadták a bí­rságot.

Az f1-live.com ugyanakkor idézte a Daily Mail cí­mű lapnak nyilatkozó veterán versenyzőt, Sir Jackie Stewartot, aki úgy vélte, túlságosan enyhe büntetést szabtak ki a Ferrarira, és szerinte nem ez az első eset, hogy az egyébként "részmunkaidős amatőr versenyfelügyelők, akiket nem fizetnek meg rendesen, engedékenyek az istállóval.

Max Mosley hivatalos helyettese, Alan Donnelly azonban határozottan visszautasí­totta a kritikát, és elmondta, hosszasan vizsgálták a Valenciában történteket, és úgy vélte, a megfelelő döntés született az ügyben.

"Minden szögből megnéztük az esetet. Tökéletesen elégedett vagyok a döntéssel, hiszen emlékezzenek csak vissza, Massa nem jutott semmiféle előnyhöz"- szögezte le az FIA munkatársa.




Monzában hangol a mezőny a belga és az olasz futamra
55681_070032ita_1000.jpg

A Forma-1-es mezőnynek nem sok ideje maradt arra, hogy emésztgesse a valenciai Európa Nagydí­j eseményeit, hiszen szerdától a csapatoknak már Monzában van jelenésük, ahol kollektí­v teszten vesznek részt. Az olaszországi gyakorlás egyben a soron következő belga és olasz futamokra való felkészülést szolgálja. Utóbbira nem is lehetne jobb helyszí­nt találni, hiszen az Olasz Nagydí­jnak is a monzai aszfaltcsí­k ad otthont három hét múlva.
Mint arról már kedden mi is beszámoltunk, a Ferrari megelőzte a többieket, a legutóbbi két futamon komoly motorproblémákkal küzdő olaszok a GT-versenyző Andrea Bertolini segí­tségével már pályára vitték az F2008-as modellt, elhasználva ezzel a hivatalos tesztnapokon felül engedélyezett négy plusznapból egy újabbat.

A nagyüzem azonban ma veszi kezdetét, az összes csapat jelezte részvételi szándékát, és az előzetesen leadott névsorok szerint, amelyet a monzai pálya honlapja jelentetett meg, megállapí­thatjuk, hogy ez nem a tesztpilóták hete lesz. A Force Indiát leszámí­tva ugyanis mindenki a versenyzőit ülteti majd a volán mögé. Az indiaiaknál természetesen Vitantonio Liuzzi vezet majd, de az olasz is csak a nyitó napon kap lehetőséget.

A teszt minden nap 9 órakor kezdődik, a délelőtti adagot pedig fél egyig teljesí­thetik a sofőrök. A másfélórás ebédszünetet követően a délutáni szakasz este 6 óráig tart.

A monzai teszt napi beosztása: szerdacsütörtökpéntek
FerrariF. MassaF. MassaK. Rí­í‚¤ikkönenBMW SauberN. HeidfeldN. HeidfeldR. KubicaRenaultN. PiquetN. PiquetF. AlonsoWilliamsN. RosbergN. RosbergK. NakajimaMcLarenH. KovalainenH. KovalainenL. HamiltonRed BullM. WebberM. Webber/D. CoulthardD. CoulthardToyotaJ. TrulliJ. TrulliT. GlockToro RossoS. VettelS. Vettel/S. BourdaisS. BourdaisHondaJ. ButtonJ. Button/R. BarrichelloR. BarrichelloForce IndiaV. LiuzziA.SutilG. Fisichella
 
2009: Formula-1-es versenyzői szerződések
Az évad végéhez közeledve egyre gyakoribbak a találgatások arról, hogy ki hol folytatja pályafutását. Eltekintve a hí­resztelésektől, a szerződésekben foglaltak szerinti helyzet kevés lehetőséget ad a találgatásokra.
Ferrari

Kimi Rí­í‚¤ikkönen: A finn pilóta szerződése a 2009-es szezon végéig érvényes.
Felipe Massa: A Ferrari tavaly év végén 2010-ig hosszabbí­tott Massával.

BMW-Sauber

Nick Heidfeld: A szerződése az évad végén lejár, a csapat élhet a hosszabbí­tás lehetőségével.
Robert Kubica: A kanadai futam győztesének a szerződése szintén lejár, de jó esélye van a hosszabbí­tásra.

Renault

Fernando Alonso: A kétszeres bajnok szerződése a 2009-es év végén jár csak le, de amennyiben a csapat nem tud a negyedik pozí­cióban végezni a konstruktőrök versenyében, Alonso szerződést bonthat.
Nelson Piquet: A brazil pilóta szerződése lejár az évad végén.

Williams-Toyota

Nico Rosberg: A német pilóta tavaly a 2009-es szezon végéig hosszabbí­tott.
Kazuki Nakajima: A Williams csak egy esztendőre igazolta le a japán versenyzőt.

Red Bull Racing

David Coulthard: A mezőny rangidős versenyzője az évad végén visszavonul.
Mark Webber: Szerződése a 2009-es évad végén jár le.

Toyota

Jarno Trulli: Az olasz pilóta szerződése a 2009-es évadban is érvényes.
Timo Glock: A Magyar Nagydí­j második helyezettje 2010-ig hosszabbí­totta meg a szerződését.

Toro Rosso

Sebastien Bourdais: A négyszeres ChampCar bajnok szerződése az év végén lejár.
Sebastian Vettel: A német pilóta 2009-ben a Red Bull Racing szí­neiben versenyezhet.

Honda

Jenson Button: A szerződése az évad végén lejár.
Rubens Barrichello: Akárcsak Button, Barrichello szerződése is lejár.

Force India

Giancarlo Fisichella: A csapat 2009-ben is igényt tart a rutinos pilóta szolgálataira.
Adrian Sutil: A szerződése a 2009-es szezon végéig szól.

McLaren-Mercedes

Lewis Hamilton: A bajnoki tabella éllovasa 2012-ig kötelezte el magát a McLarennél.
Heikki Kovalainen: A finn pilóta nemrég hosszabbí­tott, 2009-ig.
 
<span style="font-family:Verdana"><span style="color:DarkOrange"><span style="font-family:Verdana">Remélem csak kacsa!</span>
[/CENTER]
 
Legalább 2 vagy 3 db kép vagy Hí­r egy hszbe is belefér énis igy szoktam beteszek 2 vagy 3 hí­rt 1 hozzászolásba.És akkor még nekem mondtad sumeher hogy összevisza irogatok csak hogy gyüljön a hsz cöcöcöcö .
Tegnap, 19:49
Tegnap, 19:49
Tegnap, 19:48
Tegnap, 19:47
Tegnap, 19:47


De nem kötekedés csak ha már teis szoltál nekem akkor énis neked csak ez kicsit más :D
 
A Ferrari és a McLaren is rekordot dönthet Spa-Francorchamps-ban
kimi-raikkonen-in-his-ferrari-f2007.jpg

A Belga Nagydí­jnak otthont adó Spa-Francorchamps a versenyzők nagy kedvence í¢?í¢?? nemcsak a Formula-1-ben. Belgiumban nagy hagyománya van az autósportnak, már az első világbajnoki szezonban is helyet kapott a versenynaptárban. A legelső győztes Juan-Mauel Fangio volt az Alfa Romeoval. A pálya nagymestere Michael Schumacher, aki hatszor nyert itt. Ayrton Senna ötször, Jim Clark négyszer, Damon Hill, Kimi Rí­í‚¤ikkönen és Fangio háromszor haladt át elsőként a célvonalon. A duplázás Alberto Ascarinak és Alain Prostnak sikerült.

Hazai pilóta még soha nem tudott nyerni ezen a pályán. A legutóbb az 1990-ben megrendezésre került Magyar Nagydí­jon hangzott el a belga himnusz a dobogón - Thierry Boutsen tiszteletére. Pályafutása során összesen három győzelmet szerzett, mí­g honfitársa, Jacky Ickx nyolcat.


Belga Nagydí­j/ Spa-Francorchamps í¢?í¢?? győztesek

1950 ��? Juan-Manuel Fangio (Alfa Romeo)
1951 ��? Giuseppe Farina (Alfa Romeo)
1952 ��? Alberto Ascari (Ferrari)
1953 ��? Alberto Ascari (Ferrari)
1954 ��? Juan-Manuel Fangio (Maserati)
1955 ��? Juan-Mauel Fangio (Mercedes)
1956 ��? Peter Collins (Ferrari)
1958 ��? Tony Brooks (Vanwall)
1960 ��? Jack Brabham (Cooper)
1961 ��? Phil Hill (Ferrari)
1962 ��? Jim Clark (Lotus)
1963 ��? Jim Clark (Lotus)
1964 ��? Jim Clark (Lotus)
1965 ��? Jim Clark (Lotus)
1966 ��? John Surtees (Ferrari)
1967 ��? Dan Gurney (Eagle)
1968 ��? Bruce McLaren (McLaren)
1970 ��? Pedro Rodriguez (BRM)
1983 ��? Alain Prost (Renault)
1985 ��? Ayrton Senna (Lotus)
1986 ��? Nigel Mansell (Williams)
1987 ��? Alain Prost (McLaren)
1988 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1989 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1990 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1991 ��? Ayrton Senna (McLaren)
1992 ��? Michael Schumacher (Benetton)
1993 ��? Damon Hill (Williams)
1994 ��? Damon Hill (Williams)
1995 ��? Michael Schumacher (Benetton)
1996 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
1997 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
1998 ��? Damon Hill (Jordan)
1999 ��? David Coulthard (McLaren)
2000 í¢?í¢?? Mika Hí­í‚¤kkinen (McLaren)
2001 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
2002 ��? Michael Schumacher (Ferrari)
2004 í¢?í¢?? Kimi Rí­í‚¤ikkönen (McLaren)
2005 í¢?í¢?? Kimi Rí­í‚¤ikkönen (McLaren)
2007 í¢?í¢?? Kimi Rí­í‚¤ikkönen (Ferrari)



Ecclestone nem ismer rá Kimire, Mosley-t pedig visszavárja
WIL2008082470065_ALT.jpg

Az F1 kereskedelmi jogainak tulajdonosa, Bernie Ecclestone szerint rá sem lehet ismerni Kimi Rí­í‚¤ikkönenre. A 77 éves brit többek között a korábban megszokott harapósságot hiányolja a Ferrari világbajnokából. A BBC-nek arról is beszélt, visszavárja a fedélzetre régi kollégáját, Max Mosley-t. Fernando Alonso első bajnoki cí­mszerzését követően 2006-ban Ecclestone azt nyilatkozta a spanyolról, hogy világbajnokként nem tesz eleget a sportért. A FOM elnöke ezúttal az angol rádió Sportsweek cí­mű műsorában evezett hasonló területre, szerinte Rí­í‚¤ikkönen jelenlegi versenyteljesí­tménye korántsem olyan, mint amit megszokhattunk tőle.
"Nem nyújt eleget. Persze szupertehetség, de a jelenlegi versenyzését elnézve nem tudom elhinni, hogy ez Kimi. Mindig gyorsabb volt, mint Massa. Massa is gyors persze, de Kiminek nem lenne szabad ennyivel mögötte lennie"- idézte Ecclestone észrevételét az f1-live.com.

Arra a kérdésre, miszerint Rí­í‚¤ikkönen már nem szereti annyira az F1-et, és esetleg ezért estek vissza az eredményei, a brit üzletember őszinte választ adott: "Nem tudom, hogy valaha is imádta-e igazán."

A Nemzetközi Automobil-szövetség hónapokkal ezelőtt szexbotrányba keveredett elnöke, Max Mosley a két hét múlva következő Olasz Nagydí­jon minden bizonnyal meg fog jelenni. Ecclestone szerint már ideje lenne elfelejteni a történteket, és hozzátette, azóta ő maga is változtatott korábbi véleményén: "Az embereknek rá kell ébredniük, hogy akármi is történt, az csak Max-re tartozik. Rövid ideig én is úgy gondoltam, hogy le kellene mondania, de most már nem látnám értelmét."

Ecclestone szerint Mosley-nak mindent a normális kerékvágásban kellene folytatnia: "Üdvözölni fogom újra a fedélzeten. Vissza kell jönnie, és tovább vinni a dolgokat úgy, mint eddig. Néha azonban úgy érzem, hogy a kelleténél egy kicsivel többször beleavatkozik az F1-be, de nem szabad elfelejteni, hogy szörnyen sokat tett az utcai közlekedés biztonságáért is, és erről az emberek szinte semmit nem tudnak."





Kliennél Massa a 2008-as szezon favoritja
A korábban versenyzőként is tevékenykedő, manapság viszont a BMW Sauber tesztpilótájaként dolgozó Christian Klien a Ferrari brazil pilótájára, Felipe Massára tenné a pénzét, ha arra kérnék, fogadjon az idei szezon győztesére. Az osztrák szerint Massa erős és kiegyensúlyozott teljesí­tményt nyújt, és a következő versenyhelyszí­nek szerinte a Ferrarinak fekszenek jobban. A jelenlegi világbajnok Kimi Rí­í‚¤ikkönen helyett, Klien úgy véli, a véghajrában a jelenlegi éllovas, mclarenes Lewis Hamilton lesz Massa fő riválisa.
"Szerintem a szezon második felében Massa jobb lett, sokkal erősebb"- nyilatkozta Klien egy svájci lapnak. Maguk a csapatok is sokszor elemezgetik, hogy az elkövetkező versenyek helyszí­nei, a pályák vonalvezetése, vagy éppen a jellemző időjárási körülmények miatt melyik versenyautóhoz illik jobban az adott pálya, Klien szerint most a Ferrarin van a sor.

Bár a hétvégi Belga Nagydí­jat az általában alacsonyabb hőmérséklet miatt a wokingi istálló sikerével szokták párosí­tani, ennek ugyanakkor tökéletesen ellentmond a Ferrari 2007-es kettős futamgyőzelme.

"Massa megmutatta, hogy idén egyenletesen is tud teljesí­teni. Szerintem nagyon is esélyes, és a jelenlegi állást nézve, én rá tippelek"- mondta Klien.
 
Vissza
Top Alul