Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
(kozmi91 @ 2008.03.26. 17:18)
Szerintem Montoya messze nem minden idők legjobb F1-es pilótája, tőle még az alkoholista is jobb. ??í‚ :szopacs: :szopacs:
Már nem de az volt!Most minden idők legjobb Nascar pilótája!!!
:tapsi:
 
Én montit annyira nem birtam de attol még néha voltak jó megmozdulásai de eddig birta az f1 ben :D
 
szerintem azért nem volt rossz az más kérdés hogy nem csiptem
 
(Dada @ 2008.03.27. 13:35)
szerintem azért nem volt rossz az más kérdés hogy nem csiptem
A Nascarban bajnok volt és most is nyeri a versenyeket.Amikor jó volt a BMW akkor megmutatta.
Nekem a stí­lusa tetszett nem a vezetői tudása.A stí­lusa totál Senna volt,mindig fel tudta kavarni az állóvizet.
:cool:
 
JAJAJAJAJAJAJAJA csak ennyi röviden :D
 
nem rossz ötlet de inkább az utso etapba ugy kéne hogy 10 versenyzö mindegyiknek szabad pálya és egy gyors kör ennyi ugy nem lenne mire hivatkozni
 
Jah azt a hirt már énis hallotam 4 napja költse csak :Daz nekünk jó

Bombahí­r: A 7x-es Világbajnok leválthatja Massát a Bahrein-i Futamon

Az olasz Raisport értesülése szerint Luca di Montezemolo bizalma megrendült Felipe Massa-ban. Michael Schumacher - megszakí­tva motoros tesztsorozatát - vasárnap este Maranellóba utazott magánrepülőgépén, hogy beüljön az F2008-as volánja mögé.

Egyes feltételezések szerint Stefano Domenicali meghí­vásának tett eleget a 7x-es Világbajnok. A Ferrari csapatfőnöke ugyanis azt szeretné, ha Schumacher indulna Felipe Massa helyett a hétvégén megrendezésre kerülő Bahrein-i Nagydí­jon. A brazil eddigi szereplését látva ez érthető is és Domenicali nem titkolt vágya, hogy Kimi Rí­í‚¤ikkönent és Michael Schumachert azonos feltételek mellett versenyezni lássa. A csapatfőnök abban bí­zik, hogy Schumacher segí­tségével fel tudnak zárkózni a konstruktőrök bajnokságában is az élmezőnyhöz. A hí­rt az is alátámasztja, hogy Felipe Massa és menedzsere, Nicolas Todt (Jean Todt fia ?a szerk.) hétfőn Salzburgba utazott, ahol találkoztak Dietrich Matesitz-vel, a Red Bull csapatfőnökével. A tárgyalásról eddig semmilyen információ nem szivárgott ki.Most, hogy Jean Todt már nem tartozik a Ferrari csapathoz, Massa helye amúgy is ingataggá vált. (Mint ismeretes, a brazil pilóta menedzsere Jean Todt fia, Nicolas Todt.) Bár eddig cáfolták a Ferrarinál, de igazak lehetnek azon sajtóértesülések, melyek már eddig is arról cikkeztek, hogy a Ferrarinál keresik Massa utódját. í­??gy néz ki, Domenicali megtalálta Felipe Massa méltó utódját. A Ferrari sajtóosztálya a Raisport többszöri megkeresésére sem kí­vánt nyilatkozni az ügyben. Vagyis nem erősí­tették meg a hí­rt, de nem is cáfolták. Egy biztos, Domenicali azzal, hogy Schumachert Maranello-ba hí­vta, számos feltevésre adott okot és ezzel mindenki számára még izgalmasabbá tette a soron következő Bahrein-i Nagydí­jat.

í­í‚prilis 1 Szerintem
 
Hehe....jó kis április 1.-i tréfa :szopacs: :szopacs:
 
"A bajnokok felelősségteljesen isznak"

"A bajnokok felel?sségteljesen isznak" - ezzel a cí­mmel vezette be Brüsszelben a Bacardi új kampányát, amelynek különböz? televí­ziós-, internetes- és újság hirdetéseiben Michael Schumacher lesz a f?szerepl?. A kampány arra hí­vja fel a figyelmet, hogy ittasan ne üljünk a volán mögé.

"Az alkohol és az autóvezetés nem összeegyeztethet?. Szí­vesen veszek részt ennek az üzenetnek a továbbí­tásában. A téma közel áll a szí­vemhez és kapcsolódik ahhoz a munkához, amit eddig is kifejtettem a közutak biztonságosabbá tételéért." - nyilatkozta Schumacher.

"A Bacardinak, mint szeszesital gyártónak és forgalmazónak kiemelten fontos a felel?sségteljes alkoholfogyasztás érdekében kifejtett felvilágosí­tó munka. őrülünk, hogy ebben egy olyan ismert ember támogatását élvezzük, mint Michael Schumacher. Együtt fel tudjuk hí­vni a figyelmet erre a fontos témára." - mondta a cég elnöke, Andreas Gembler.

Schumacher tavaly óta a Bacardi nagykövete. Hasonló felvilágosí­tó munkát egyébként egykori riválisa, Mika Hí­í‚¤kkinen is végez a Johnny Walker szí­neiben.

(Forrás: formula.hu)


A Ferrari nem veti be radikális orrkúpját Bahreinben

Svájci lapértesülések szerint a Ferrari változtatott eredeti tervén, és mégsem veti be radikálisan új, átlukasztott orrkúpját a hétvégén megrendezésre kerülő Bahreini Nagydí­jon.

Bár korábban az a hí­r járta, hogy az olaszok már a hétvégi versenyen bevetik az új orrkúpot, amely egy úgynevezett "alagutat" kapott, amin az orrkúp alá beérkező levegő keresztül tud haladni, ezzel nagyobb leszorí­tó erőt biztosí­tva az első tengelyek számára.

Az új konstrukciót állí­tólag Marc Gené a múlt héten tesztelte az olaszországi Vairanóban, azonban a Motorsport Aktuell úgy tudja, hogy a Ferrari mégsem veti azt be Bahreinben, ugyanis a csapat vezetője, Stefano Domenicali aggódik az F2008-as modell megbí­zhatósága miatt, í­gy más aerodinamikai elemeknek adott zöld utat.

A svájci lap értesülései szerint az új orrkúp az európai futamok nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydí­jon debütálhat a hónap végén.

(forrás: f1vilag.hu)


Két hét után újra felbőgnek a motorok, irány Bahrein!

í­í‚prilis első hétvégéjén a napfényes Bahreinbe utazik a Forma-1-es mezőny, ahol ötödik alkalommal rendeznek futamot. Az eddig látottak alapján nehéz megjósolni, hogy mi is várható, hiszen a két topcsapat meccse két nagydí­j után döntetlenre áll, kettejük életét egy csapat tudja megkeserí­teni, az utánuk következők küzdelme pedig rendkí­vül kiélezett.

Két hetet kellett várni arra, hogy újra felbőgjenek a motorok. A sivatagi pályán, várhatóan napos, rendkí­vül meleg időben az első kettőhöz hasonlóan pedig remélhetőleg izgalmas futamban lesz részünk.

A pálya

A Forma-1-es mezőny 2004-ben utazott először a Közel-Keletre, ahol egy teljesen új pálya állt a csapatok rendelkezésére, az egyik, ha nem a legmodernebb létesí­tmény az összes közül. Hozzátartozik azonban a történethez az is, hogy az első futamon nem volt teljesen kész a komplexum, ami miatt a szervezők azt kérték Bernie Ecclestone-tól, hogy az eredeti időpont helyett inkább 2005-ben debütálhassanak. A Forma-1 nagyura azonban elutasí­totta a megkeresést, mert versenyzésre alkalmasnak találta az aszfaltcsí­kot. A hivatalos nevén Bahrain International Circuit Szahí­rban található, nagyjából harminc kilométerre a fővárostól, Manamától. Kezdetben attól tartottak, hogy a sivatag közepén felépí­tett aszfaltcsí­kon sok problémát okoz majd a pályára kerülő homok, a szervezők azonban mindenkit biztosí­tottak afelől, hogy az aszfaltcsí­k környékét beültetik bokrokkal, hogy felfogják a zavaró tényezőt. Idén azonban valószí­nűleg ismét előkerül ez a kérdés, hiszen a kipörgésgátló és egyéb, vezetést segí­tő elektronika nélkül is az átlagnál több kicsúszást láthatunk, utóbbira a poros aszfaltcsí­kon pedig még több esély van.

A szahí­ri pálya tizenöt kanyarból áll, amelyekből kilenc jobbos, és hat balos í­v, és négy hosszabb egyenesen tesztelhetik a pilóták a versenygépek végsebességét. A célegyenes valamivel több mint egy kilométer hosszú (1090 m), és a végén 300 km/h sebességet érhetnek el a pilóták.

A pilótáknak 57 kör áll a rendelkezésükre ahhoz, hogy eldöntsék, ki álljon fel a dobogó legfelső fokára. A formula1.com szerint a hivatalos pályacsúcsot Michael Schumacher tartja, aki a 2004-es versenyen futott 1:30.252-es időt, bár ezt az eredményt a Ferrari mostani pilótái a februári bahreini teszten nem hivatalosan megdöntötték.

Négy év alatt két csapat osztozott a győzelmeken

A 2004-es első versenyen egyébként a Ferrarik domináltak, Michael Schumachert és Rubens Barrichellót nem lehetett megverni sem a kvalifikáción, sem pedig a versenyen. A futamot végül a hétszeres világbajnok nyerte, ám mindössze 1,3 másodperccel intették le hamarabb márkatársánál.

Alonso 2005-ben és 2006-ban is Schumacher előtt

A második, itt rendezett nagydí­j a Renault és Fernando Alonso sikerével zárult, aki 2006-ban is ismételni tudott, amikor a bahreini verseny volt a szezonnyitó. Utóbbi futam eseményeihez tartozik az is, hogy itt debütált Nico Rosberg a Williamsszel, aki a hetedik helyen végzett, de övé lett a verseny leggyorsabb köre is.

A tavalyi küzdelem újra Ferrari-sikert hozott, Felipe Massa ugyanis rajt-cél győzelmet aratott Szahí­rban, ami azt jelenti, hogy az olasz gárda és a Renault két-két első hellyel a legeredményesebb ezen a helyszí­nen, mí­g a versenyzők között Alonsoé a csúcs, aki az idei évtől újra a francia alakulatnál vezet. 2008-ban a Renault valószí­nűleg nem gyarapí­tja győzelmei számát az aszfaltcsí­kon, vagyis vagy a Ferrari kerül az abszolút lista élére, vagy pedig egy újabb csapat iratkozik fel az itteni nyertesek sorába.



A 2007-es Bahreini Nagydí­j a Ferrari és Massa győzelmével zárult

A tavalyi dobogósok

Mielőtt azonban továbbmennénk, elevení­tsük fel, hogy mi is történt az előző esztendőben, amikor ugyancsak a harmadik állomás volt Bahrein a versenynaptárban, ahol a sivatagban 30 fokos meleg fogadta a pilótákat. A kvalifikáción Massa volt a leggyorsabb, a második a mclarenes Lewis Hamilton, a harmadik pedig a szintén ferraris Kimi Rí­í‚¤ikkönen lett. A vasárnapi rajt aztán ismét a Ferrari braziljának sikerült a legjobban, í­gy Hamilton előtt ő fordulhatott el elsőként a célegyenes végén, mí­g Alonso egy helyet előrejött, vagyis megelőzte Rí­í‚¤ikkönent.

A startra nem mindegyik sofőr emlékszik szí­vesen, hiszen a futam elején rögvest be kellett küldeni a pályára a biztonsági autót, miután Jenson Button Hondája keresztbefordult az aszfaltcsí­kon, illetve Adrian Sutil a Spykerrel belerohant Scott Speed (Toro Rosso) autójába. Sutil azonban két versenytársával ellentétben folytathatta a küzdelmet. Az élen haladók közül eközben Rí­í‚¤ikkönen szorgosan támadta Alonsót, ám a finn csak a bokszkiállások során tudta megelőzni a spanyol pilótát, utóbbi ráadásul csak az ötödik pozí­cióba tudott visszajönni, miközben Massa magabiztosan haladt első 2007-es győzelme felé.

A két Red Bull Racing versenyző, David Coulthard és Mark Webber pontszerző helyeken köröztek, ám néhány kör eltéréssel, nem sokkal a futam vége előtt mindkét versenygép megadta magát. Mellettük még a két Toro Rosso és a Super Agurik, illetve Button estek ki. Massa végül megszerezte első bahreini győzelmét, mögötte Hamiltont és Rí­í‚¤ikkönent intették le.

A 2007-es Bahreini Nagydí­j végeredménye:

Pilóta Csapat Kör Idő Rajtrács Pont
1 F.Massa Ferrari 57 1:33:27.515 1 10
2 L. Hamilton McLaren-Mercedes 57 +2.3 2 8
3 K. Rí­í‚¤ikkönen Ferrari 57 +10.8 3 6
4 N. Heidfeld BMW-Sauber 57 +13.8 5 5
5 F. Alonso McLaren-Mercedes 57 +14.4 4 4
6 R. Kubica BMW-Sauber 57 +45.5 6 3
7 J. Trulli Toyota 57 +81.3 9 2
8 G. Fisichella Renault 57 +81.7 7 1
9 H. Kovalainen Renault 57 +89.4 12
10 N. Rosberg Williams-Toyota 57 +89.9 10
11 A. Wurz Williams-Toyota 56 1 kör hátrány 11
12 R. Schumacher Toyota 56 1 kör hátrány 14
13 R. Barrichello Honda 56 1 kör hátrány 15
14 C. Albers Spyker 55 2 kör hátrány 22
15 A. Sutil Spyker 53 4 kör hátrány 20
16 A. Davidson Super Aguri-Honda 51 6 kör hátrány 13
Kiesők:
M. Webber Red Bull-Renault 41 8
D. Coulthard Red Bull-Renault 36 21
T. Szato Super Aguri-Honda 34 17
V. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 26 18
J. Button Honda 0 16
S. Speed Toro Rosso-Ferrari 0 19


S hogy idén milyen végeredmény várható? Ember legyen a talpán, aki meg tudja jósolni. A két topcsapat, a McLaren és a Ferrari az eddigi két futamot tekintve "döntetlenre" áll, ugyanis mindkét gárdának egy-egy győzelme van. A wokingiak és a maranellóiak tehát minden bizonnyal egymáson tartják majd a szemüket, ám egyikük sem feledkezhet meg a szemmel láthatóan rengeteget fejlődött BMW Sauberről. Utóbbi csapat a szezonnyitón és Malajziában is meggyőzően teljesí­tett, és már két második helyezést söpört be.

Ferrari-McLaren 1:1

Na de ha már Szepangnál tartunk, tekintsünk egy kicsit vissza a másfél héttel ezelőtt történtekre. Malajziában a McLaren ismétlésre, a Ferrari visszavágásra készült, a BMW pedig arra, hogy megszorongassa a két istállót. A futam maga végül nem volt a legizgalmasabbak egyike, Rí­í‚¤ikkönen fölényes győzelmet aratott a második helyen célba érő BMW-s Robert Kubica és harmadik pozí­cióban záró mclarenes Heikki Kovalainen előtt.

A meteorológusok a hétvége folyamán végig esővel riogatták a mezőnyt, az égi áldás azonban csak nem akart megérkezni, és végül meg is úszták a pilóták és csapatok. A csapadék valószí­nűleg alaposan megkavarta volna a sorokat, ám enélkül is bőven történt esemény Malajziában. Az első szabadedzésen például a Red Bull Racing veteránja, David Coulthard törte össze újfent versenygépét, ami miatt a versenyfelügyelők vizsgálódni kezdtek, és egy ideig az a rémhí­r is felröppent, hogy a csapatot kizárják a nagydí­jról a gyenge karosszéria miatt. A gárda végül folytathatta, ám csak a stewartok éber figyelme mellett.

Az időmérőn sem maradtunk incidens nélkül, ugyanis az utolsó etapban a mclarenes Lewis Hamilton és márkatársa, Kovalainen levezető köreiken feltartották a még gyors körön lévő BMW-s Heidfeldet és a renault-s Alonsót. A két vétkesnek emiatt öthelyes rajtbüntetés lett a "jutalma", Kovalainen í­gy a nyolcadik, Hamilton pedig a kilencedik pozí­cióba került. Az eset azonban rávilágí­tott arra is, hogy a levezető és gyors kört teljesí­tő versenyzők közötti hatalmas sebességkülönbség rendkí­vül veszélyes, ezért az FIA a csapatok kérésére változtatott az időmérő szabályain. Ennek értelmében várhatóan már Bahreinben bevezetésre kerül az úgynevezett maximális köridő, amely alatt a pilótáknak teljesí­teniük kell levezető köreiket. A maximális időhatár valószí­nűleg egy normál köridő 120 százaléka lesz, ennyi idő alatt kell visszatérni a bokszba. A kvalifikáción végül kettős Ferrari-siker született, Massa indulhatott az élről, Rí­í‚¤ikkönen mellőle, a harmadik pozí­cióba pedig a Toyotával Jarno Trulli került.

Ilyen előzmények után került sor a futamra, amelyen a két Ferrari remekül jött el a rajtnál, Massa került az élre, mögötte Rí­í‚¤ikkönen. Trulli visszacsúszott a startnál, a két McLaren pedig folyamatoson jött előre. A mezőnytől korán elhúzó Ferrarik mögött Robert Kubica volt a harmadik, a lengyel azonban jócskán lemaradt. Az első bokszkiálláskor következett be az élen a változás, Rí­í‚¤ikkönen ugyanis Massa elé tudott visszajönni.
A bokszban aztán újra Hamiltonra irányult a figyelem, akinek szerelői csak hosszas próbálkozás után tudták lecserélni autójának bal első kerékét, emiatt a britnek szinte el is szállt minden esélye a jobb eredményre. Mindeközben Rí­í‚¤ikkönen az élen haladt, akit nem sokáig követett Massa, a brazil ugyanis a kavicságyban végezte, a 26 éves pilóta második futamán is nullázta magát, í­gy Kubica került a második helyre, Kovalainen pedig a harmadikra. Az utolsó körökben Hamilton mindent megtett, hogy közelebb kerüljön Trullihoz, kí­sérletei azonban rendre kudarcot vallottak. Rí­í‚¤ikkönen végül nyert, Kubica a második, Kovalainen pedig a harmadik lett. Pontszerző helyen végzett még Trulli, Hamilton, Heidfeld, Webber és Alonso
Ahogyan azt már fentebb boncolgattuk, Bahreinben várhatóan ismét a McLaren és a Ferrari csatázik majd az első helyért, a Bridgestone azonban ettől függetlenül is különösen érdekes futamra számí­t. Hamasima Hirohide, a japán cég fejlesztésért felelős vezetője utóbbit azért gondolja, mert csak a két istálló, a Ferrari és az idén jobb formában lévő Toyota teszteltek a pályán. A Bridgestone a tavalyi adatok áttekintését követően úgy döntött, idén más gumikat visz Bahreinbe, mint az előző évben, í­gy most lágy és közepes keverékű abroncsokat kapnak a gárdák. Ez egyben azt is jelenti, hogy a csapatoknak kevesebb adat áll rendelkezésükre a felkészüléshez.

Azt azonban leszögezhetjük, hogy ismerve az eddigi erőviszonyokat, a magyar idő szerint vasárnap délután fél kettőkor kezdődő futam rendkí­vül izgalmas lesz. Hamilton ugyanis Malajzia, Massa Szepang és Ausztrália miatt is javí­tani akar, Rí­í‚¤ikkönen szeretne végre Bahreinben is győzelmet aratni, Kubica és Heidfeld pedig nyilvánvalóan ismét dobogóra állnának, ha lehet, annak legelőkelőbb fokára. Nem szabad ugyanakkor Kovalainenről sem elfeledkezni, aki ugyancsak folytatni szeretné eddigi erős produkcióját. Az eddigi két futam alapján beleszólhat még szerencsés esetben a dobogó körüli harcokba az ugyancsak javí­tásra készülő Williams, illetve a Toyota, a Red Bull Racing, de akár még a Renault is.

Két futam után a világbajnoki pontversenyt a pilóták között Hamilton vezeti 14 ponttal, mögötte holtversenyben 11 ponttal Rí­í‚¤ikkönen és Heidfeld áll. ??킐ket Kovalainen követi 10 ponttal, Kubicának 8, a williamses Nico Rosbergnek és Alonsónak 6, Trullinak 5, a másik williamsesnek, Nakadzsima Kazukinak 3 pontja van. Rajtuk kí­vül Webber és a Toro Rosso újonca, Sébastien Bourdais rendelkezik még egységgel, mindketten 2 ponttal állnak. A többi versenyzőnek egyelőre még nem sikerült pontot gyűjtenie.

A konstruktőrök között nyolc istálló szerzett eddig pontot, a McLaren-Mercedes 24 egységgel áll a tabella élén, a második helyen álló BMW-Saubernek 19, a harmadik Ferrarinak 11 pontja van. A negyedik pozí­cióban 9 egységgel a Williams-Toyota áll, a Renault az ötödik 6 ponttal, a Toyota pedig 5 egységgel a hatodik. A Red Bull Racingnek és a Toro Rossónak két-két egysége van, a Honda, a Force India és a Super Aguri pedig egyelőre pont nélkül állnak.

A jubileumi, ötödik Bahreini Nagydí­j a pénteken magyar idő szerint délelőtt kilenc órakor kezdődő első szabadedzéssel veszi kezdetét.

(forrás: f1hirek.hu)
 
Rí­í‚¤ikkönen a győzelemre hajt Bahreinben

Kimi Rí­í‚¤ikkönen három alkalommal végzett a harmadik helyen Bahreinben. A cí­mvédő bizakodó, hogy az idei esztendőben felállhat a dobogó legmagasabb fokára.

"í­??gy gondolom, hogy a Ferrari elég gyors ahhoz, hogy az élen harcolhassunk. Jól boldogulok ezen a pályán, és a Ferrari is jó eredményeket ért el." ? jelentette ki a finn pilóta.

"Nem könnyű megtalálni a megfelelő beállí­tásokat, de a februári tesztek eredményesek voltak. Kedvelem ezt a pályát, mert más, mint a többi. Olyan érzés, mintha egy homokozóban játszanánk. Körös-körül homok látható."

"Voltak jó versenyeim Bahreinben, de győznöm még nem sikerült. Jól érzem magam a malajziai siker óta. Az autónk versenyképes, í­gy minden futamon nyerhetünk." ? folytatta a Ferrari versenyzője, aki otthon, edzéssel készült az újabb megméretetésre.

"Bahreinben is a legjobb tudásunk szerint fogunk teljesí­teni, de nincs értelme jóslatokba bocsátkozni, mivel egy versenyen bármi megtörténhet. De az biztos, hogy szoros lesz. Keményen kell harcolni minden pontért."

"De még nem gondolok a bajnoki cí­mre. Túl korai lenne azt találgatni, hogy ki hol áll. Néhány versenynek még le kell futnia ahhoz, hogy megtudjuk, kik az esélyesek. De az biztos, hogy szoros lesz."

(Forrás: formula.hu)


Surer: nem biztos hogy Massa hibázott


Felipe Massa számos kritikát kapott az elmúlt napokban, a sikertelen évadkezdés után. Mí­g egyes szakértők már a lehetséges követőkről spekuláltak, a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo kiállt a brazil versenyző mellett.

A korábbi Formula-1-es pilóta, Marc Surer a Motorsport Aktuell hasábjain elemezte Massa helyzetét. "Felipe Massa gyors versenyző, de a legutóbbi versenyen nem tudott lépést tartani Kimivel. A boxkiállás után Kimi volt elöl, és gyorsabb köröket teljesí­tett."

"Később Massa túl keményen hajtott rá a kerékvetőre, ami eleinte ártalmatlannak tűnt, majd megpördült. Első ránézésre vezetői hibának tűnt, de ebben sem lehetünk teljesen biztosak."

"A kerékvetőre való ráhajtás és a megpördülés között sok idő telt el. Egy Formula-1-es autó nem tör ki minden ok nélkül a kanyarban 200 kilométeres óránkénti sebesség mellett, és négyes sebességfokozatban sem jellemző, hogy kitör az autó hátsó része. Az edzésen történt tapadásvesztések mindössze azzal jártak, hogy a versenyzők használatba vették a bukóteret. í­??gy gondolom, hogy valaminek az autóval kellett történnie."

"Ha tévedek, Massa nagy bajban van és gondot okoz neki az elektronikus segédeszközök hiánya. Agresszivitással könnyen ki lehet csúszni. Ausztráliában úgy tűnt, hogy Massa megfeledkezett arról, hogy nincsen kipörgésgátló és Malajziai eset is furcsa volt."

(Forrás: formula.hu)

Schumacher: A BMW nem bajnokesélyes



Michael Schumacher úgy véli, hogy a 2008-as szezon a papí­rformának megfelelően a Ferrari és a McLaren-Mercedes küzdelméről fog szólni, annak ellenére, hogy jelenleg a BMW-Sauber áll a konstruktőri világbajnokság második helyén: ?A BMW-nek lesznek kiemelkedő eredményei, talán több is, mint gondoljuk, de nem hiszem, hogy fenn fogják tudni tartani az aktuális formájukat.

A világbajnoki cí­mért a Ferrari és a McLaren lesz harcban. Más csapat nem fog beleszólni." - idézi a Reuters a hétszeres világbajnokot, aki Belgiumban járt egy ittas vezetés elleni kampány keretében.

Arra a kérdésre, hogy szerinte ki lesz az év meglepetése, azt mondta: ?A honfitársam, Sebastian Vettel nagy meglepetés lesz. Az eredmények ellenére nagyon jól szerepel. ??킐 lesz a szezon meglepetésembere."

(Forrás: formula.hu)

Forma-1-kisokos: A rajtprocedúra

A futam rajtja a versenyhétvége legizgalmasabb pillanatai közé tartozik. A pályán ekkor koncentrálódik a lehető legkisebb helyre az összes, lóerőktől feszülő versenyautó, a pilóták ekkor akarnak kihasználni minden centiméternyi helyet és adódó lehetőséget, hogy elsőként érkezzenek az első kanyarba.

Természetesen nem véletlen a "tülekedés", a versenyek rajtja az egyik legjobb lehetőség arra, hogy gyorsan, több helyet tudjanak előrelépni. Persze néhány pályán - például Monacóban - gyakorlatilag nincs lehetőség a rajt után az első kanyarig előzést kivitelezni. Egy jó rajt nagyon kedvezően tudja befolyásolni a pilóta versenyét, egy rossz rajttal azonban ugyaní­gy mindennek vége lehet.

A versenyzők mindenekelőtt mentálisan készülnek a verseny rajtjára, számba veszik, hogy az adott pályán különböző rajt utáni szituációkban a megszerzett rajthelyükről milyen utat kí­vánnak követni, az esetlegesen bekövetkező nem várt eseményekre vagy helyezkedésekre hogyan fognak reagálni. A csapatok a rajtrácson már igyekeznek elzárni a versenyzőket a média érdeklődésétől, hogy azok csak a versenyre tudjanak koncentrálni.

A rajteljárásnak ebben a szakaszában külső szemlélő számára inkább tűnik káosznak a helyzet, mint egy Forma-1-es verseny rajtprocedúrájának: a rajtrácson ott sorakoznak a versenyautók és a versenyzők, minden csapat számtalan szerelővel, szerszámmal és berendezéssel, a sportbí­rók és a verseny hivatalos személyei és vendégei, valamint nem utolsó sorban a média képviselőinek serege. Az előbb felsoroltak mindannyian egy nagyjából 15x120 méteres területen próbálják a munkájukat a lehető legjobban végezni.

Amint a rajteljárás során a csapatoknak el kell indí­taniuk a versenyautók motorjait, akkortól az események felgyorsulnak. Ekkor el kell hagynia mindenkinek a rajtrácsot, autónként néhány szerelő maradhat csak, akik szükség esetén még segí­thetnek a pilótáknak a felmerülő gondok megoldásában. A versenyautók hűtőrendszere mozgásban lévő karosszériára van optimalizálva (í­gy biztosí­tva a lehető legkisebb hőcserélő felületeket, legrövidebb hűtőfolyadékokat szállí­tó csöveket, legkevesebb hűtőfolyadékot), ezért innentől számí­tva nagyon hamar elindul a felvezető kör.

Az első rajthelyről induló versenyzőnek egyrészt nagyon jó alkalma van arra, hogy megfelelően bemelegí­thesse a gumikat és a fékeket az autóin gázadásokkal és fékezésekkel; másrészt figyelnie kell arra, hogy ne túl gyorsan teljesí­tse a kört, hiszen a versenyirányí­tásnak meg kell várnia, amí­g az utolsó pilóta is elfoglalja a helyét. Ha a pole pozí­cióból induló versenyzőnek túl sokat kell állnia, akkor a felszabaduló hő nagy kárt tehet az autóban.
highres_00000401287051_1000.jpg

Szerencsére egyre ritkábbak az ilyen rajtbalesetek


Mikor minden versenyző elfoglalta a rajthelyét, ott álló helyzetben tartózkodik, továbbá a biztonsági és orvosi autók is beálltak a mezőny mögé, akkor indí­tja el a rajtoltatásért felelős versenybí­ró a ?rajtprogramot?. Zöld lámpa már nincs használatban a versenyek elindí­tásához, egymás mellett elhelyezett piros lámpák gyulladnak fel sorban egymás után, majd az összes piros lámpa egyszerre alszik ki a legutolsó lámpa felgyulladását követő 4-14 másodpercen belül (az idő véletlenszerű, a kezelőnek nincs befolyása a hosszára). A piros lámpák kialvása jelenti a rajt pillanatát.

A versenyzők a lámpák kialvása után elindulnak és közelí­tenek az első kanyar felé, próbálják megvalósí­tani az előre elképzelt stratégiájukat. Választhatnak offenzí­v vagy defenzí­v taktikát, függően attól, hogy a rajtjuk hogyan sikerült. Egyrészt természetesen előre akarnak lépni a rajthelyükhöz képest, de persze a megszerzett rajthelyüket sem szeretnék rosszabb pozí­cióra cserélni. A versenyek rajtja során minden autó nagyon közel van egymáshoz, nemritkán 4-5 autó próbál ugyan arra a kanyarí­vre besorolni, í­gy általában többen kényszerülnek az első kanyarban elhagyni a pályát, mert egyszerűen nem férnek el egymás mellett.

Köszönhetően az FIA folyamatosan szigorodó szabályainak és a versenyzők egy professzionálisabb hozzáállásának, az utóbbi időkben egyre ritkábban láthatunk rajtbalesetet.

(forrás: f1hirek.hu)

Schumacher bí­zik Massa visszatérésében


Az elmúlt hetekben Felipe Massának sok kritikát le kellett nyelnie, miután az első két futamon sokat hibázott és nem szerzett pontot. A Ferrari tanácsadója, Michael Schumacher azonban bí­zik egykori csapattársa visszatérésében.


?Nulla pontja van, tehát nem volt a legjobb a rajtja. Eljátszotta az összes jokerjét, í­gy már nem áll több a rendelkezésére, de a Forma-1-ben hamar megváltozhatnak a dolgok - akár az ő javára is. Képes arra, hogy világbajnok legyen idén." - mondta a Reutersnek Brüsszelben egy PR-rendezvényen.

A hétszeres világbajnok nem gondolja, hogy a bí­rálatokból eredő nyomás béní­tani fogja a brazilt: ?Massa nagyon koncentrál, tudja, hogy mi történik és mit kell tennie. A nyomás természetes ebben a világban és biztos vagyok abban, hogy tudja hogyan kell kezelni."

Schumacher felhí­vta a figyelmet, hogy Felipe az elmúlt futam időmérő edzésén milyen meggyőző fölénnyel szerezte meg a pole pozí­ciót: ?Malajziában ő volt a leggyorsabb az időmérő edzésen és ehhez nagyon jónak kell lenni. Később egy kicsit peches volt."

A hétvégén a Bahreini Nagydí­j következik és ez a pálya a múltban feküdt Massának - tavaly például nyert -, í­gy adott a javí­tás lehetősége: ?Legutóbb nagyon erős volt Bahreinben és nem látom okát, hogy ne csinálhatná meg újra és ne arathatna egy meggyőző diadalt." - mondta Schumacher.

2152178872812_10_resize.jpg


Massa hibáinak nyomán ismét erőre kaptak azok a pletykák, amelyek szerint valaki más válthatja őt a Ferrarinál, de Schumacher szerint nem téma a csapatnál a pilótacsere: ?Két nagyszerű versenyzőnk van, akik csomagként a legerősebbek. Ha Massa az év végén megnyeri a bajnokságot senkit sem fog érdekelni, hogy hogyan kezdte a szezont."

(Forrás: formula.hu)


A versenyzők időre várják a rajongókat Bahreinben


A rajongók minden eddiginél izgatottabban várhatják a hétvégi Bahreini Nagydí­jat, legalábbis azok, akiknek jegyük van a versenyre. Ugyanis a Forma-1 történetében először kerül sor hivatalos autogram-osztásra a versenyhétvégén.

A bahreini szervezők megerősí­tették, hogy csütörtök délután másfél órára megnyitják a boxutcát a bámészkodók előtt, miközben meghatározott időpontokban egy-egy garázs előtt autogramot osztanak a csapatok versenyzői.

Mivel a másfél óra nem lenne elég minderre, péntektől egészen vasárnapig be van osztva a versenyzők ideje, hogy minden rajongó eljuthasson kedvencéhez, és autogramot kérhessen tőle.

(forrás: f1vilag.hu)
 
Nem lesz eső Bahreinben

Nem kell esőre számí­tani a hétvégi Bahreini Nagydí­jon. A hőmérséklet az elkövetkezendő három napban 26 és 30 fok között alakul, a szél azonban megnehezí­theti a csapatok és a versenyzők dolgát. A homok az elmúlt években is problémát okozott. Az elektronikus segédeszközök betiltása után a nem megfelelő tapadás több kicsúszáshoz vezethet.
 
Dada, sivatagban mikor van eső.....? :wink:
 
ki mondta hogy van esö azt mondtam hogy nem lessz ennyi :D

De leirom azért mégegyszer hátha roszul értelmezted :DÉs egyébként ez hivatalos Hí­r volt ugyhogy ne velem kötekedj :D

Nem lesz eső Bahreinben
 
Nem lesz? áááá :D
 
most megy szabadedzés de leültem a tv elé és már jött is a reklám pont mikor kimi jött ki az aszfaltcsikra és akkor elszált az agyam
 
hol hol? mék adón? merre lelem!?
 
DSF MInden szabadedzést közvetit

Bahreini Nagydí­j, Első szabadedzés

1. Massa Ferrari (
<
1:32.233 20
2. Raikkonen Ferrari (
<
1:32.350 + 0.117 15
3. Rosberg Williams-Toyota (
<
1:32.415 + 0.182 23
4. Hamilton McLaren-Mercedes (
<
1:32.705 + 0.472 21
5. Kovalainen McLaren-Mercedes (
<
1:32.868 + 0.635 20
6. Nakajima Williams-Toyota (
<
1:33.121 + 0.888 24
7. Kubica BMW Sauber (
<
1:33.333 + 1.100 16
8. Trulli Toyota (
<
1:33.539 + 1.306 27
9. Coulthard Red Bull-Renault (
<
1:33.788 + 1.555 20
10. Alonso Renault (
<
1:33.815 + 1.582 19
11. Glock Toyota (
<
1:33.929 + 1.696 28
12. Webber Red Bull-Renault (
<
1:33.950 + 1.717 20
13. Piquet Renault (
<
1:33.981 + 1.748 24
14. Heidfeld BMW Sauber (
<
1:34.106 + 1.873 17
15. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (
<
1:34.235 + 2.002 27
16. Vettel Toro Rosso-Ferrari (
<
1:34.321 + 2.088 32
17. Fisichella Force India-Ferrari (
<
1:34.892 + 2.659 20
18. Button Honda (
<
1:34.915 + 2.682 16
19. Barrichello Honda (
<
1:35.174 + 2.941 12
20. Sutil Force India-Ferrari (
<
1:35.429 + 3.196 22
21. Davidson Super Aguri-Honda (
<
1:36.145 + 3.912 6
22. Sato Super Aguri-Honda (
<
1:36.536 + 4.303 6



Bahreini Nagydí­j 2. szabadedzés
Poz Pilóta Csapat Idő Kör
1. Felipe Massa Ferrari 1:31.420 30
2. Kimi Rí­í‚¤ikkönen Ferrari 1:32.327 +0.907 30
3. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 1:32.752 +1.332 30
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:32.847 +1.427 26
5. Robert Kubica BMW Sauber 1:32.915 +1.495 29
6. Nico Rosberg WilliamsF1 1:33.022 +1.602 34
7. David Coulthard Red Bull Racing 1:33.048 +1.628 27
8. Kazuki Nakajima WilliamsF1 1:33.098 +1.678 33
9. Sébastien Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:33.197 +1.777 37
10. Nelsinho Piquet Renault F1 1:33.247 +1.827 37
11. Jenson Button Honda Racing 1:33.710 +2.290 33
12. Fernando Alonso Renault F1 1:33.755 +2.335 26
13. Mark Webber Red Bull Racing 1:33.782 +2.362 34
14. Jarno Trulli Toyota 1:33.822 +2.402 38
15. Timo Glock Toyota 1:33.856 +2.436 30
16. Rubens Barrichello Honda Racing 1:33.966 +2.546 35
17. Nick Heidfeld BMW Sauber 1:34.023 +2.603 36
18. Giancarlo Fisichella Force India 1:34.388 +2.968 35
19. Adrian Sutil Force India 1:34.405 +2.985 34
20. Sebastian Vettel Scuderia Toro Rosso 1:34.787 +3.367 30
21. Takuma Sato
Super Aguri 1:35.288 +3.868 24
22. Anthony Davidson Super Aguri 1:35.712 +4.292 25



Most nem azért mert nem szeretem a meclarent de én ezt már akkor mondtam mikor behozták ezt a szárnyat szabályosan lehetett látni mennyire mozog az egyenesben meg szinte lelepult

Vizsgálat indulhat a McLaren ellen

Már a Bahreini Nagydí­j péntek délelőtti szabadedzésén sokaknak feltűnt, hogy a McLaren orrkúpja felett átí­velő szárnyelem túlságosan hajlékony, a gyors egyenesekben lefelé, mí­g a lassabb szekciókban felfelé mozog.

A második edzésen pedig nyilvánvalóvá vált, hogy a hí­dszárny "önálló" életet él, amit a belső kamerás felvételek még inkább alátámasztottak. Hogy a szóban forgó elem elhajlása a megengedett tűréshatáron belül esik-e, azt az FIA vizsgálata derí­theti ki, amire viszont csak abban az esetben kerül sor, ha valamelyik csapat azt kérvényezi.

Egyes források szerint többen is jelezték már a versenyigazgatóság felé aggályukat a McLaren első vezetőszárnyával kapcsolatban, de hivatalos lépésre még egyik csapat sem szánta el magát.

A tavalyi és az azt megelőző években számos botrány robbant ki a hajlékony szárnyelemek miatt.

(forrás: f1vilag.hu)

Massa szerint a Ferrarinak nem lesz tetemes előnye

Felipe Massa elismeri, hogy remekül sikerült az a köre, amellyel kilenc tizedmásodpercet vert Kimi Raikkönenre a Bahreini Nagydí­j péntek délutáni szabadedzésén, s noha vasárnap a győzelemre fog törekedni, egy dobogós helyezéssel is elégedett lesz.

A Ferrari elsöprő fölénnyel kezdte a Bahreini Nagydí­jat: pénteken mindkét szabadedzésen Felipe Massa és Kimi Raikkönen voltak a leggyorsabbak, és délután a sakhiri pálya mindhárom szektorában ők érték el a két legjobb részidőt, valamint az egyenesben ők érték el a legnagyobb végsebességet is.

A tavalyi győztes Massa, aki 1:31.420-as körével még saját csapattársára is 0.907, a Ferrari legközelebbi ellenfelére, a McLaren-es Heikki Kovalainenre pedig 1.332 másodpercet vert, ugyanakkor nem számí­t rá, hogy a maranellói istállónak a vasárnapi versenyen is ennyire tetemes előnye lesz.

"Ezt nehéz lenne elképzelni. Az egyes napok különbözőek, és ma koszos volt a pálya" - mutatott rá Massa. - "Ez még csak az első nap volt, és ahhoz képest nem mentünk rosszul, de ilyenkor bajosan lehet összehasonlí­tani a csapatok teljesí­tményét. Az autónk jobb, mint a télen volt. Majd vasárnap derül ki, hogy eredményes munkát végeztünk-e."

"A mai köröm nagyon jól sikerült. Természetesen nem árulja el a teljes igazságot, hiszen Kimi és én különböző feladatokat végeztünk el. Kellemes előérzettel várom a hétvégét. Biztosan kemény lesz a küzdelem, Kiminek és nekem gondoskodnunk kell róla, hogy a helyes irányba induljunk el. Az alapok jónak tűnnek."

Mivel két forduló után még egyetlen pontja sincs, Massa a győzelemnél szerényebb eredménnyel is beérné, hogy megnyissa a számláját.

"Valóban szeretem ezt a pályát, mindig jól mentem itt" - mondta. - "Ezt remélhetőleg még vasárnap után is elmondhatom majd magamról. Imádom ezt a helyet, és az emlékeim is szépek róla."

"Szerintem azt nézve, hogy még egy pontom sincs, egy dobogós helyezés is jó eredménynek számí­tana, de természetesen ennél is jobb lesz, ha képesek leszünk harcba szállni a győzelemért, és 10 pontot tudunk gyűjteni. "

A cí­mvédő Raikkönen mindkét edzésen lemaradt csapattársától, de í­gy is elégedett volt.

"ősszességében elégedett vagyok a délelőtt történtekkel, a délutániakkal pedig még inkább. Különféle beállí­tásokkal kí­sérleteztünk, azokból kiindulva, amiket még a februári teszten dolgoztunk ki. Rengeteg adatot gyűjtöttünk az időmérőhöz és a versenyhez" - mondta.

"Az autónk jól megy, és szerintem ütőképesek leszünk, még ha ilyenkor mindig nehéz is megí­télni, hogyan állunk a többiekhez képest. A kétféle gumi jellemzői nagyon hasonlóak egymáshoz."

A Ferrari vezető versenymérnöke, Luca Baldisserri megjegyezte, hogy az erős szél délelőtt homokot fújt a pályára, amely azonban délutánra már jobb állapotba került. "Kétségkí­vül hasznos volt, hogy februárban már teszteltünk itt, de észben kell tartanunk, hogy akkor más volt az időjárás" - tette hozzá.

(Forrás: a5.hu)

Következő >

Rí­í‚¤ikkönen beteg?

Kimi Rí­í‚¤ikkönen az időmérő edzésen sem tudta legyőzni csapattársát, Felipe Massát. A háromszoros bajnok, Niki Lauda az RTL-en kijelentette: "í­??gy hallottam, hogy Kimi középfül-gyulladásban szenved. Tisztázni kell, hogy ez mennyire zavarja és mennyiben befolyásolta az idejét."


Massa szerint a Ferrari készen áll a győzelemre

Felipe Massa úgy gondolja, hogy könnyedén megszerezhette volna a pole pozí­ciót, ha nem hibázik utolsó gyorskörén a mai időmérő edzésen. A Ferrari brazil pilótája azonban ennek ellenére magabiztosan várja a folytatást.

Massa mindössze 27 ezredmásodperccel maradt csak el a pályafutása első pole pozí­cióját megszerező Robert Kubica mögött a Bahreini Nagydí­j szombati időmérő edzésén, í­gy be kellett érnie a második hellyel.

A Ferrari versenyzője ugyan fantasztikusan kezdte utolsó gyorskörét, a középső szektorban hibázott, í­gy nem tudta megszerezni az első helyet.

Massa azonban úgy gondolja, hogy még semmi nincs veszve, minden esélye megvan arra, hogy megnyerje a holnapi versenyt.

"Saját magamnak köszönhetem, hogy nem sikerült megszereznem a pole pozí­ciót" ? mondta Massa. "Az egész hétvégén folyamatosan jó időket mentem, aztán a végén, mikor a legfontosabb lett volna, nem sikerült úgy összerakni a kört, ahogy akartam volna."

"Az időmérő harmadik etapjában mindig valaki mögött autóztam. Az első gyorsköröm ugyan kiváló volt, de végig Nico Rosberg mögött voltam, mí­g a második mért köröm sem sikerült túl jól, mert nagy volt előttem a forgalom. Bosszantó, mert nagyon jó az autónk, és szerintem holnap is nagyon erősek leszünk."

Massa csapattársa, Kimi Rí­í‚¤ikkönen a negyedik helyről, Lewis Hamilton mellől várhatja a vasárnapi futam rajtját.

Ferrari: A pole elmaradt, de nincs veszve semmi

elipe Massa pénteken dominált Bahreinben, í­gy csalódást jelentett számára, hogy az időmérő edzésen néhány századdal elmaradt a pole pozí­ciótól. Kimi Rí­í‚¤ikkönen a negyedik helyet szerezte meg.


Felipe Massa (2. hely): ?Mindent összevetve magabiztos vagyok ezután az időmérő edzés után. Tudjuk, hogy egy nagyon jó autóra hagyatkozhatunk, amint az eddig is látható volt itt, Shakirban. A Q3-ban mindig forgalomban voltam, de ez előfordul. Tovább kell koncentrálnunk, a lehető legjobb munkát végeznünk, amit csak tudunk és a legtöbbet kihozni a forrásainkból. Gratulálok Robertnek, igazán jól vezetett."

Kimi Rí­í‚¤ikkönen (4. hely): ?Nem vagyok túl boldog a mai nappal, de a negyedik hely még mindig jó rajtpozí­ció a versenyre figyelembe véve az autónk potenciálját. Az autó egyensúlya reggeltől kezdve nem volt tökéletes, kicsit szenvedtem és nem tudtam olyan gyors lenni, mint szerettem vagy tudtam volna. Meg kell néznünk az adatokat és megtudni, hogy miért. í­??gy gondolom, hogy a holnapi versenyen, amikor pontokért kell küzdeni nagyon erős leszek. Lehet, hogy más stratégiát választottunk másokhoz képest, de majd a versenyen meglátjuk, hogy tényleg í­gy van-e."


Rí­í‚¤ikkönen negyedik rajtpozí­ciója ellenére sem aggódik


Kimi Rí­í‚¤ikkönen bahreini kvalifikáción nyújtott visszafogott teljesí­tményéből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni. Legalábbis a 4. rajtkockában végző világbajnoki cí­mvédő állí­tja, remek formában várja a vasárnapi Bahreini Nagydí­jat.

A finn klasszis a vélhetően különböző stratégiákra alapozza optimizmusát, és egyáltalán nem bánkódik amiatt, hogy Kubica, Massa és Hamilton is előle indul.

"Nem vagyok túl boldog a mai nap után, de ha arra gondolok, hogy mennyi potenciál van bennünk, akkor a 4. hely is egy ró rajtpozí­ciónak számí­t"- kezdte az idei bajnokságban jelenleg a 2. helyen álló pilóta.

"Az autó egyensúlya a reggeli edzés óta nem volt tökéletes, í­gy nehézséget okozott jó tempót diktálni. Rá kell jönnünk, hogy ennek mi lehet az oka. í­??gy érzem, hogy a holnapi versenyen nagyon jó leszek"- folytatta optimistán a finn bajnok.

"Szerintem különböző stratégiákat dolgoztak ki az élen állók, de hogy kiderüljön, ez valóban í­gy van-e, meg kell várnunk a holnapot"- fejezte be Rí­í‚¤ikkönen, aki tavaly harmadik lett Szahí­rban.

Szabályos a McLaren hí­dszárnya


Információink szerint több csapat is jelezte, indí­tványozni fogja, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség vizsgálja meg a McLaren első légterelőit, melyek a pénteki edzéseken egyértelműen meghajlottak az egyenesekben.

Már a Bahreini Nagydí­j péntek délelőtti szabadedzésén sokaknak feltűnt, hogy a McLaren orrkúpja felett átí­velő szárnyelem túlságosan hajlékony, a gyors egyenesekben lefelé, mí­g a lassabb szekciókban felfelé mozog.

A második edzésen pedig nyilvánvalóvá vált, hogy a hí­dszárny "önálló" életet él, amit a belső kamerás felvételek még inkább alátámasztottak.

A McLaren azonban megerősí­tette, teljesen szabályosak első légterelői, és nem tudnak arról, hogy a többi csapat óvást fontolgatna ellenük.

"Nem tudunk arról, hogy bármelyik csapat is óvást fontolgatna ellenünk. Az első szárnyelemeink átmentek az FIA kötelező vizsgálatán, és minden szabályt kielégí­tenek, í­gy nem tartunk attól, hogy vizsgálat indulna ellenünk" ? mondta Wolfgang Schattling, a Mercedes-Benz sajtóreferense az F1világ.hu-nak.



Michael Schumacher: Felipe Massa még világbajnok is lehet idén


Felipe Massát nagyon sokan kritizálták amiatt, hogy az első két futamon egyetlen pontot sem szerzett. A nemzetközi sportsajtó már az utódját is megtalálta Fernando Alonso személyében, de a héten a Ferrari elnöke Luca di Montezemolo megvédte a brazil pilótát, és most Schumacher is kiállt egykori csapattársa mellett.

?Rosszul kezdett Massa, de ezen nagyon gyorsan változtatni tud ? fogalmazott Schumacher. ? Szerintem a következő versenyeken már sokkal jobban fog szerepelni. Sőt, arra is képesnek tartom, hogy világbajnoki cí­met nyerjen.?

Felipe Massa tavaly sem kezdte jól az idényt, hiszen Ausztráliában akkor is kiesett, mí­g Malajziában csak ötödik lett, de azt követően Bahreinben győzni tudott.

Erre a hétszeres német világbajnok is utalt a bbc.com-on megjelent nyilatkozatában: ?Felipére most nagy nyomás hárul, de ez a Formula-1 világában természetes. Tavaly is hasonló helyzetben volt, de akkor bahreini győzelmével bizonyí­tani tudott. Bí­zom benne, hogy ez idén is í­gy lesz.?

d00054A2F762c3634de47.jpg


A héten Luca di Montezemolo is kiállt a brazil pilóta mellett. A Ferrari elnöke cáfolta azokat a hí­reket, hogy Fernando Alonso, vagy esetleg Michael Schumacher váltaná az istállónál Massát.

A tavalyi világbajnokságon negyedik helyen végzett versenyzőnek egyébként 2010-ig van szerződése az olasz csapattal.


Schumacher még mindig izgalmasnak találja a Forma-1-et

A héten Michael Schumacher Belgiumban járt, hogy megnyissa a Bacardi ittas vezetés elleni kampányát. A kampányhoz számos reklámfilmet és fotót készí­tettek vele - utóbbiakat az a fotós, Michel Comte, aki már korábban is sokszor fényképezte Schumachert és családját különböző publikációk számára.


Schumi egy interjúban í­gy beszélt a fotózásról: "Nagyon könnyű volt. Egyrészről, mert bizonyos szempontból hozzá vagyok szokva. Másrészről pedig Michellel olyan dolgozni, mint egy baráttal. Sok-sok éve ismerem és természetes módon érintkezünk. Tudja, hogy mit tudok és mit nem tudok. Az olyan művészek, mint Michel, sokszor azt a bizonyos tökéletes valamit próbálják megtalálni és ő meg tudja í­télni, hogy megtalálható-e bennem ez, vagy sem."

Arról, hogy mit csinál most és mik a tervei azt mondta: "Sok dolgot csinálok: motorozok, focizok, sí­elek. Szeretem a sportot. Jelenleg átmeneti időszakban vagyok és próbálom megtalálni, hogy mit akarok csinálni a következő életemben."

A hétszeres világbajnok tizenhat évet töltött el a Forma-1-ben, de most, kí­vülről is nagy érdeklődéssel figyeli a sport eseményeit: "A Forma-1 mindig izgalmas, nem számí­t melyik évről beszélünk, hiszen sosem tudhatjuk mi fog történni. Nagyszerű a verseny magas szí­ntű csapatok között. Amit én nagyon érdekesnek találok az, hogy az időmérő edzés végén - és főleg ezt tartom referenciának - ott van 20 különböző autó, amelyet 10 különböző csapat épí­tett és 20 különböző pilóta vezet, rengetegféle döntési lehetőség van és ezek után az élcsapatok néhány tized másodpercen belül vannak egymáshoz képest. Számomra ez egy csoda. Hiszen, ha belegondolunk mennyi mindent lehet rosszul, vagy éppen jól csinálni, és hogy mennyi különböző úton lehet eljutni ehhez az utolsó szakaszhoz - minden csapat más-más utat választ -, a végén mégis nagyon közel vannak egymáshoz. Természetesen egyik jobb valamivel, mint a másik, de ez mindig izgalmas. Minden évben újak az autók, teljesen újak a folyamatok és izgalmas lesz ezt újra látni."

Az idei esélyekről azt mondta: "Véleményem szerint ismét a Ferrari lesz az egyik legegyenletesebben teljesí­tő csapat, harcban lesznek a győzelemért. Hogy sikerül-e nyerni vagy sem, az egy másik történet. Jelenleg a McLaren, a Renault és a BMW - ez a három másik csapat játszhat szerepet a bajnokságban. Természetesen a Ferrarit, mint bajnokot kell az első helyre tenni és a többiek a kihí­vók."

Klien lekoppintotta Kimi menő tetkóját

A BMW tesztpilótája, Christian Klien annyira menőnek találta Kimi Rí­í‚¤ikkönen legújabb ("Iceman", vagyis Jégember feliratú) tetoválását, hogy amikor hazalátogatott Ausztriába, ő is csináltatott magának egy hasonlót a bal bicepszére.

A terjedelmes műalkotás egy kereket, hengereket, néhány lángnyelvet és egy kockás zászlót ábrázol, azzal a szöveggel, hogy "living on the edge" (azaz, hevenyészett szabad fordí­tásban, "a határon élni"). Klien nem titkolta, hogy honnan vette az ötletet. "Kimi nagyon menő" - mondta Bahreinben. - "Gondolkodom rajta, hogy a csuklómra is csináltatok egyet.

Rí­í‚¤ikkönen kemény küzdelemre számí­t a versenyen


A világbajnoki cí­mvédő, Kimi Rí­í‚¤ikkönen biztos benne, hogy jól fog majd szerepelni a holnapi versenyen, miután halovány teljesí­tményt nyújtott a szombati időmérő edzésen, ahol csak a negyedik helyen végzett.

A Ferrari finn versenyzője az egész hétvégén csapattársa, Felipe Massa árnyékában autózott, aki az első pole pozí­cióját megszerző Robert Kubica mellől, az első sorból vághat neki a vasárnapi megmérettetésnek.

Rí­í‚¤ikkönen szerint a különböző stratégiák kulcsszerepet kapnak majd a versenyen, és biztos benne, hogy jól fog szerepelni a hétvége további részében, bár bevallotta, nem volt megelégedve mai teljesí­tményével.

"Nem vagyok túlzottan elégedett a mai nappal, azonban nem olyan rossz a negyedik hely a holnapi versenyre, ebből még bármi lehet" ? mondta Rí­í‚¤ikkönen. "Az autó egyensúlya már a reggeli edzésen sem volt tökéletes, és egyszerűen nem tudtam azt a tempót autózni, amit szerettem volna, és amit kellett volna."

"Most át kell tanulmányoznunk az adatokat, hogy megtaláljuk, mi okozta a problémát. Azonban úgy gondolom, hogy a holnapi versenyen, ahol a pontokért harcolunk majd, nagyon erős leszek. Szerintem más és más stratégián vagyunk, de majd meglátjuk, mit hoz a holnapi futam" ? tette hozzá a finn versenyző.
 
A Ferrari duplázott Bahreinben


A BMW tündöklése vasárnap már nem folytatódott Bahreinben, mondhatni érvényesült a papí­rforma, Felipe Massa és Kimi Rí­í‚¤ikkönen is megelőzte a pole pozí­cióból induló Robert Kubicát, aki a dobogó 3. fokára azért felállhatott. Lewis Hamilton a rajtnál beragadt, majd koccant Alonsóval, és pont nélkül zárta a hétvégét.


A bahreini futam rajtja finoman szólva is eseménydús volt, jóformán nem volt olyan pilóta, aki megtartotta volna a kvalifikáción megszerezett pozí­cióját. Ebből adódik, hogy néhányan visszaesetek, néhányan viszont jelentősen előrébb léptek.

Felipe Massa a 2. helyről úgy lőtt ki, mintha a többiek 2 másodperccel később kapták volna meg a rajtjelet, egyszerűen faképnél hagyott mindenkit. Robert Kubica másodikként fordult el a célegyenes végén, de nem sokáig tartotta ezt a pozí­ciót, Rí­í‚¤ikkönen ellentmondást nem tűrően maga mögé utasí­totta a lengyelt.

A rajt legnagyobb vesztese viszont egyértelműen Lewis Hamilton volt, a brit csúnyán beragadt, a fél mezőny elment mellette, és Alonso mögött a 10. helyen folytatatta a körözést. A tavalyi csapattárs mögötti autókázás azonban meg is pecsételte a sorsát, hiszen hátulról ráhajtott a spanyol Renault-jára. Mindketten folytathatták ugyan, de Hamilton új első orrkúpért a bokszba hajtott, Alonso hátsó szárnya pedig könnyebben megsérült.

A startnál Heikki Kovalainen a 3. helyre ugrott előre, de miután Rí­í‚¤ikkönen elment mellette, a McLaren pilótája alulmaradt Nick Heidfelddel szemben is, tehát a két Ferrari mögé megérkezett a két BMW Sauber.

A mozgalmas kezdés után lenyugodtak a kedélyek, beállt a sorrend, emlí­tésre méltó események nélkül folytatódott a verseny.

Az élmezőnyből Kubica érkezett elsőként a bokszba (17. körben), tehát jó szereplésének egyik legfőbb okára is hamar fény derült - könnyű volt az autója. Rí­í‚¤ikkönen 3 körrel később érkezett, de Massa és Heidfeld sem húzta sokkal tovább a szervizelést.

Az első kerékcsere-blokk után Massa 5 másodperc körüli előnnyel vezetett Rí­í‚¤ikkönen előtt, aki egyre jobban leszakí­totta magáról a BMW Sauber versenyzőit, Robert Kubicát és Nick Heidfeldet.

Kovalainen Trulli előtt továbbra is tartotta 5. helyét, a maradék pontszerző helyeken pedig Webber és Rosberg haladt, ez a páros a kerékcserék alkalmával "cserélt" helyet.

Hamilton szemmel láthatóan küzdött az autóval, aminek az lehetett az oka, hogy amikor a futam elején végrehajtotta a kényszerű bokszkiállást, akkor csurig töltötték üzemanyaggal. í­í‚gy a fiatal brit számára kisebb nehézséget okozott Szato Takuma és Giancarlo Fisichella megelőzése is, akik a mezőny két leggyengébb csapatának négykerekűjében ülnek. Hamilton mindkét előzés alatt öklét rázva fejezte ki nemtetszését...

David Coulthard ezúttal is felhí­vta magára a figyelmet, de sajnos most is egy elbaltázott manőver egyik főszereplője lett, Jenson Buttont nem engedte el maga mellett, amit a hondás pilóta autója bánt. Button néhány körrel később ki is állt a versenyből.

Nelsinho Piquet továbbra sem lehet elégedett F1-es pályafutásával, hiszen a Bahreinben is csak szédelgett a pályán, majd váltóhiba miatt a bokszban fejezte be. Button és Piquet mellett Vettel sem volt már versenyben, a fiatal német rögtön a futam elején kiesett.

A pályán zajló események nemhogy csak a rajt utáni percekhez képest csendesedtek, de valósággal unalmassá váltak. Komoly előzési helyzet nem alakult ki a pilóták közt, mindenki tartotta pozí­cióját, ami a nézők számára nem sok izgalmat tartogatott.

Még mielőtt a tévénézők a távirányí­tóért nyúltak volna, Alonso offenzí­vát indí­tott a 9. helyet birtokló, és szépen védő Timo Glock ellen, majd pedig megkezdődtek az utolsó kerékcserék.

Rí­í‚¤ikkönen 19, Massa 18 körrel a verseny vége előtt tért be a bokszba, mindkettejük szervizelése zökkenőmentes volt, í­gy a sorrend sem változott, továbbra is a brazil vezetett. A Ferrari kettős győzelmét senki sem veszélyeztette, Kubicáék tisztes távolból követték a vörösöket.

Az utolsó körökre maradt némi izgalom, amiről a hétvége csapata, a BMW gondoskodott. Robert Kubica egyre inkább felzárkózott Rí­í‚¤ikkönenre, Heidfeld pedig megfutotta a verseny leggyorsabb körét. Az erős hajrá azonban haszontalannak bizonyult, Rí­í‚¤ikkönen is megnyomta a végét, í­gy könnyedén szerezte meg a második helyet Felipe Massa mögött, aki mostani győzelmével egy időre elhallgattatta az őt kritizálókat.

A két BMW Sauber néhány másodperccel elmaradva a Ferrariktól, bezsebelte a 3. és a 4. helyekért járó pontokat, Kubica Malajzia újra dobogóra állhatott. A német-svájci istálló a hétvégén egyértelműen jobbnak bizonyult, mint a McLaren-Mercedes, melynek becsületét az 5. Kovalainen mentette meg.

Jarno Trulli ezúttal is valósággal szárnyalt a Toyotával, a 6. helyen intették le az olaszt. Mark Webber Malajzia után újabb két pontot szállí­tott a Red Bull Racingnek, az utolsó pontot érő pozí­ciót pedig Nico Rosberg kaparintotta meg.

Második helyének köszönhetően Kimi Rí­í‚¤ikkönen összetettben átvette a vezetést. A finn jelenleg 3 ponttal előzi meg a roppant kiegyensúlyozott Nick Heidfeldet és öttel a fej-fej mellett álló Robert Kubicát és Lewis Hamiltont. A konstruktőrök közt azonban a BMW átvette a vezetést!

További részletek hamarosan!
Bahreini Nagydí­j
2008. április 6. vasárnap
Végeredmény
1. Felipe Massa
[Ferrari] 1ó31:06.970 10 pont
2. Kimi Rí­í‚¤ikkönen
[Ferrari] 3.339 8 pont
3. Robert Kubica
[BMW Sauber] 4.998 6 pont
4. Nick Heidfeld
[BMW Sauber] 8.409 5 pont
5. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] 26.789 4 pont
6. Jarno Trulli
[Toyota] 41.314 3 pont
7. Mark Webber
[Red Bull Racing] 45.473 2 pont
8. Nico Rosberg
[WilliamsF1] 55.889 1 pont
9. Timo Glock
[Toyota] 1:09.500
10. Fernando Alonso
[Renault F1] 1:17.181
11. Rubens Barrichello
[Honda Racing] 1:17.862
12. Giancarlo Fisichella
[Force India] + 1 kör
13. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes] + 1 kör
14. Nakajima Kasuki
[WilliamsF1] + 1 kör
15. Sébastien Bourdais
[Scuderia Toro Rosso] + 1 kör
16. Anthony Davidson
[Super Aguri] + 1 kör
17. Sato Takuma
[Super Aguri] + 1 kör
18. David Coulthard
[Red Bull Racing] + 1 kör
19. Adrian Sutil
[Force India] + 2 kör
Leggyorsabb kör
Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes] 1:33.193 (49. kör)
Kiesők
20. Nelsinho Piquet
[Renault F1] 42. kör
21. Jenson Button
[Honda Racing] 20. kör
22. Sebastian Vettel
[Scuderia Toro Rosso] 1. kör



Domenicali: A Ferrari nem fog leállni

A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali elmondta, csapata annak ellenére is komoly küzdelemre számí­t az idei évben, hogy meggyőző kettős diadalt aratott a hétvégén Bahreinben.

P90041271_1000.jpg

Felipe Massa visszavágott a gyenge szezonkezdésért, miután sem Ausztráliában, sem pedig Malajziában nem tudott pontot szerezni, és csapattársát, Kimi Rí­í‚¤ikkönent, valamint a BMW Sauber lengyel versenyzőjét, Robert Kubicát megelőzve, fölényes győzelmet aratott.

Ez volt egyébként a Ferrari zsinórban második futamgyőzelme az idei évben, miután két héttel ezelőtt Kimi Rí­í‚¤ikkönen megszerezte az első pozí­ciót Sepangban. Ezzel pedig az olaszok felugrottak a BMW Sauber mögé a második helyre a konstruktőrök versenyében, egy ponttal megelőzve az addig élen álló McLarent.

Annak ellenére, hogy az elmúlt két versenyen nem találtak legyőzőre, Domenicali figyelmeztetett, a Ferrari a továbbiakban is olyan keményen dolgozik, amilyen keményen csak tud a siker elérése érdekében.

"Ahogy azt mindig is mondtam, és már a szezon elején is hangoztattam, nagyon szoros bajnokságra számí­tunk, és a BMW, ahogy azt már a téli teszteken is láthattuk, sokkal erősebb, mint a tavalyi évben" ? mondta Domenciali a riportereknek a versenyt követően.

"Mindig is mondtam, és be is igazolódott, amit már a szezon eleje óta gondolok, hogy nagyon hosszú lesz az idei bajnokság. Roppant szoros az élen folyó küzdelem, amit az is bizonyí­t, hogy a három élcsapatot mindössze két pont választja el egymástól a konstruktőrök versenyében."

"Ez is azt mutatja, hogy nem szabad leállnunk, keményen kell folytatnunk a munkát, mert ha csak egy kicsit is lemaradunk, ellenfeleink értékes pontokat csenhetnek el tőlünk. Minden eddiginél fontosabb, hogy folyamatosan fejlesszünk, és egyre megbí­zhatóbbá tegyük a csomagunkat."

"Azonban nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy maximális erődbedobással kell fejlesztenünk, mert ellenfeleink sem tétlenkednek, ismét nagyon erősek lesznek Spanyolországban. Arra számí­tok, hogy a McLaren mindenért visszavág Barcelonában."

"Amit most tenni tudunk az nem más, mint hogy nagyon keményen dolgozunk, és megpróbálunk a realitás talaján maradni, céljaink elérésére koncentrálni. Mindent megteszünk annak érdekében, hogy sikerre vigyük" ? tette hozzá a Ferrari csapatvezetője.

Massa: A McLaren nem olyan erős, mint tavaly

Felipe Massa három verseny után úgy látja, a McLaren az idén képtelen olyan kiegyensúlyozott teljesí­tményt nyújtani, mint 2007-ben, és jelenleg egy szinten áll a sokat fejlődő BMW Sauberrel.
45637_080032bah_1000.jpg

Felipe Massa szerint a McLaren az idén nem tudta annyira megnehezí­teni a Ferrari életét, mint a tavalyi szezon elején, és a BMW Sauber sem bizonyí­totta, hogy képes harcba szállni a világbajnoki cí­mért.

A brazil a hétvégi Bahreini Nagydí­jon aratott győzelmével iratkozott fel a pontszerzők listájára, í­gy jelenleg csupán 6. a tabellán, amelyet ferraris csapattársa, Kimi Rí­í‚¤ikkönen vezet.

"A bajnokság első három futama után nem mondhatnám, hogy különösebb meglepetés ért volna, az viszont egyértelmű, hogy a BMW Sauber rengeteget fejlődött" - értékelt Massa a Ferrari honlapján vezetett blogjában.

"A McLaren kevésbé tűnik következetesnek, mint tavaly, amikor nagyon megnehezí­tették a dolgunkat azzal, hogy rengeteg pontot szereztek az első három futamon. Az idén nem ez a helyzet, ami kapóra jött nekünk, hiszen hozzájuk hasonlóan mi sem tudtunk annyi pontot gyűjteni, amennyit szerettünk volna."

Noha a BMW, ha minimális többséggel is, de vezeti a konstruktőrök pontversenyét, Massa szerint az egyelőre nyeretlen Nick Heidfeldnek és Robert Kubicának még bizonyí­taniuk kell, hogy veszélyesek az összetett győzelemre.

"Három verseny után egy dolog biztos: a BMW nagyot lépett előre. Pillanatnyilag azonban nehéz lenne megmondani, hogy mindössze nekünk segí­tenek-e azzal, hogy pontokat rabolnak a McLarenektől, vagy esetleg úgy kell rájuk tekintenünk, mint akik maguk is jogot formálnak a világbajnoki cí­mre."

"Jelenleg úgy tűnik, a McLaren és a BMW azonos szinten állnak, és mindkettejükre oda kell figyelnünk. Ez a helyzet bárhogy elsülhet, lesznek szituációk, amikor hasznot húzunk belőle, és olyanok is, amikor nem. Várjuk ki, mit hoz a következő futam. Nekünk mindenesetre saját magunkra és az autónkra kell fókuszálnunk, és folyamatosan fejlődni, ami biztosan meghozza a gyümölcsét."

Habár az Ausztráliában és Malajziában elkövetett hibái miatt a sajtó Massa 2010-ig szóló szerződése ellenére is megkérdőjelezte Ferraris jövőjét, a 26 éves versenyző állí­tja: emiatt nem nehezedett nagyobb teher a vállára.

"Semmivel sem voltam idegesebb a szokásosnál a vasárnapi rajt előtt" - szögezte le a brazil. - "Tudjuk, mi a feladatunk, és egyáltalán nem aggasztottak a médiában rólam megjelent hí­resztelések. Tisztában voltam vele, hogy jó autó volánjánál ülök, és erős tempóra vagyok képes, ezért nyugodt voltam, és készen álltam rá, hogy mindent helyesen csináljak."

Berger: A Ferrari a vetélytársak előtt jár

A Toro Rosso résztulajdonosa, Gerhard Berger úgy véli, hogy Bahreinben pontosan úgy alakultak az erőviszonyok, ahogyan arra a téli tesztek után számí­tani lehetett. "A Ferrari a legjobb csapat jelenleg. Egy lépéssel a vetélytársak előtt járnak."

"A BMW is beváltotta az í­géretét. Sikeresen felzárkóztak és ott harcolhatnak az élmezőnyben. De ez nem lep meg. A BMW-nél töltött időszak alatt megtanultam, hogyan mennek ott a dolgok. Minden a tervek szerint halad."

"A McLaren hétvégéje nem az elvárások szerint zajlott. Többen úgy vélik, hogy Lewis Hamilton a kipörgésgátló hiánya miatt szenved. De szerintem jól boldogul. Ez a hétvége egyszerűen nem sikerült jól."

A szakember úgy véli, hogy az élcsapatok mögött is szoros a csata. "Jarno Trulli remekül szerepel. Versenyről versenyre sikerül bebizonyí­tania, hogy a Toyota nagy előrelépéseket tett. ??킐ket a Red Bull követi. Habár Nico Rosberg jól szerepel, úgy gondolom, hogy a Red Bull a Williams előtt áll."

Massa még nem tudja, mit várhat a BMW Saubertől

A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa szerint egyértelmű, hogy 2008-ra a BMW Sauber a McLaren szintjére került, de ezen felül nem tudja megmondani, pontosan milyen formára számí­that a német istállótól. Szerinte két útirány lehetséges: vagy a McLarentől vesz el pontokat a német istálló, vagy egyenesen a bajnoki cí­mre is esélyesek lesznek.

200x225_1206174577_spt_ai_malaysian_gp_sat_28.jpg


A Ferrari csapatvezetője, Stefano Domenicali a napokban azt mondta, hogy a BMW lengyel versenyzője, Robert Kubica a bajnokság megnyeréséért fog küzdeni a szezon végén.

"Egy dolog világossá vált az eddigi három verseny során, a BMW komoly lépést tett előre. De jelenleg nehéz megmondani, hogy vajon képesek-e segí­teni minket azzal, hogy pontokat vesznek el a McLarentől, vagy hogy mostantól akár saját erejükből valódi bajnokesélyesek lennének"- í­rta Massa saját honlapján, majd hozzátette, nincs meglepődve a hinwili bázisú istálló teljesí­tményén.

"Most úgy tűnik, hogy a McLaren és a BMW azonos szinten áll, és nagyon oda kell figyelnünk rájuk. Bármelyik irányba elmehet a dolog, lehet, hogy néha segí­teni fog ez a helyzet, lehet, hogy néha nem. Várjuk meg, mi történik a következő versenyen"- folytatta a brazil, aki a Bahreini Nagydí­jon az idei szezonban először ért célba, azt is hangsúlyozta, hogy elsősorban magukkal kell foglalkozniuk, és tovább fejleszteni F2008-asukat.

Massa szerint az mindenképpen pozití­vum, hogy a McLaren-Mercedes nem tudott úgy ellépni a bajnoki ponttabellán, mint az előző évadban, most ugyanis csak egy-egy pont választja el az emlí­tett három istállót egymástól.

Ausztráliában és Malajziában Massa részben vezetői hibáinak köszönhetően esett ki a versenyekből, és emiatt sok támadás érte, de ez leí­rása alapján nem helyezett rá plusz nyomást: "Nem voltam idegesebb a szokásosnál a vasárnapi rajt előtt. Tudtuk, hogy megtettük, amit lehet, rám pedig nem voltak hatással a sajtóban megjelenő megjegyzések. Tudtam, hogy egy jó autó cockpitjében ülök, ezért nyugodt voltam, és készen álltam mindenre"- olyannyira, hogy a brazil meg is nyerte a Bahreini Nagydí­jat.
 
Villeneuve szerint Hamilton tiszteletlen újonc volt

Jacques Villeneuve és Lewis Hamilton kí­sértetiesen hasonló körülmények között robbantak be a Forma-1-be, hisz mí­g előbbi 1996-ban, utóbbi 2007-ben szerezte meg kis hí­ján már a debütáló évében a világbajnoki cí­met. A két pilóta egyaránt négy-négy győzelmet szerzett első F1-es évadában, de Villeneuve igyekezett hangsúlyozni, hogy ő végig tisztelettel adózott tapasztaltabb csapattársának, Damon Hillnek, aki az év végén el is hódí­totta a vb-trófeát. A kanadai szerint Hamiltonnak is hasonlóképpen kellett volna viselkednie a kétszeres világbajnok Fernando Alonsóval. "Hamilton jóval kevesebb tisztelttel viseltetett Alonso iránt. Nem szeretem az ilyen bánásmódot, í­gy nagyon csalódáskeltő volt látni ezt. Az én időmben azért voltam ott, hogy tanuljak, és tanulni is akartam, de Hamilton ennek nem sok jelét mutatta, pedig egy kétszeres világbajnok volt a társa" - mondta a Gulf Times-nak a Bahreini Nagydí­j időmérőjét a Ferrari garázsából végigkövető Villeneuve.

Webber: Piquet és Nakajima csak fél-fél pilóta

Mark Webber, a Red Bull versenyzője úgy véli, az energiaitalos csapatnál ő és David Coulthard komplett pilótapárost alkotnak, ám véleménye szerint vannak istállók, ahol a versenyződuó hagy kí­vánni valót maga után. "Nálunk két pilóta van, akik a munkát jól el tudják végezni. A Williamsnek és a Renault-nak azonban csak másfél" - vonta kétségbe Kazuki Nakajima és Nelsinho Piquet képességeit a Motorsport Aktuellnek nyilatkozva Webber. - "Az egész szezon alatt mindkét csapathoz képest jobban kellene szerepelnünk a rangsorban" - tette hozzá az ausztrál, aki ugyan már négy pontot gyűjtött az idei szezonban, de csapattársának, Coulthardnak eddig egyszer sem sikerült az első nyolcban végeznie.

A MotoGP világbajnoka Schumachert kritizálja

Casey Stoner, a MotoGP uralkodó világbajnoka szerint nem kellene túldimenzionálni Michael Schumacher motoros tesztjeit, mert véleménye szerint a Forma-1 hétszeres világbajnokának olyan kevés tapasztalata van két keréken, hogy hasznos információval nem tud szolgálni a motor műszaki részleteit illetően. Mint korábban megí­rtuk, a Ducati múlt héten Schumachert kérte fel, hogy helyettesí­tse a csapat sérült tesztpilótáját, Vitto Guareschit Mugellóban, ahol a német legjobb ideje nyolc másodpereccel maradt el a MotoGP verseny etalonjától. "Michael semmit sem tesztel. Mindössze motorozik, és élvezi a dolgot. Mindegy, mennyi tapasztalata van az F1-ben, meg kellene tanulnia kicsit gyorsabban vezetni a motort, mielőtt elkezd tanácsokat adni az elektronikai rendszerről és a felfüggesztésről" - nyilatkozta a Speed TV-nek Stoner. - "Azonban abból, amit hallottam, egész kivételes fejlődésen ment keresztül. Ahhoz képest, hogy nem sok tapasztalata van motoron, nagyon jól teljesí­t" - tette hozzá az ausztrál.

A5.hu
 
megnézném ezta stoner gyereket a egy f1 es gépbe ennyi :D
 
Sokáig nem látnád. :DMax 1-2 kanyarik.
<
 
stoner azt hiszi hogy ujjat mondott senki nem mondta hogy schumacher isten a motoron csak azt hogy ügyesen megy meg sokat fejlödöt biztos félti az állását a kis stonerka
 
Gyakorlatilag nekem ki van a ...-om sumaherrel. Mivel 7xes világbajnok í­gy most ráül egy motorra és mindenki sztárolja közben nem is olyan jó. Ezt is a pénzért, reklámokért csinálják. Ennyi. Mondjuk bedobnám sumahert a motogp-s mezőnybe. megnézném mit művelne... Mind1...
 
én meg bedobnám stonert a f1 be szerintem az elsö kanyarig nem jutna :Dés persze ezis egy vélemény de szerintem ezt nem a pénzért mega sztárolásért csinálja hanem azért mert szereti és nem bir megmaradni csak ugy otthol titokba jött magyarországra is akkor szerintem már itt bukott a sztárolás :D
 
(kiscipo00 @ 2008.04.13. 15:40)
Gyakorlatilag nekem ki van a ...-om sumaherrel. Mivel 7xes világbajnok í­gy most ráül egy motorra és mindenki sztárolja közben nem is olyan jó. Ezt is a pénzért, reklámokért csinálják. Ennyi. Mondjuk bedobnám sumahert a motogp-s mezőnybe. megnézném mit művelne... Mind1...
Csatlakozok! :wallbash:
 
A Ferrari verhetetlen volt az új orrkúppal Barcelonában

A Ferrari brazil versenyzője, Felipe Massa majd? három teljes másodpercet vert a többiekre az e heti tesztek nyitónapján Barcelonában, ahol az olaszok először vetették be élesben, régóta hí­resztelt radikálisan új orrkúpjukat.
diapo_196.jpg


Massa 1:18.339-s idejével 2,7 másodpercet adott a Honda tesztpilótájának, Alexander Wurz-nak, aki hozzá hasonlóan szintén a Bridgestone új keverékű slick abroncsaival futott.

A barcelonai teszten résztvevő csapatok többsége számos újí­tással készült az e heti tesztre, melyet első alkalommal a két hét múlva megrendezésre kerülő Spanyol Nagydí­jon vet majd be élesben.

A Ferrari végre bemutatta régóta hí­resztelt, radikálisan új orrkúpját, melynek felső részén egy "alagút" található, mí­g a McLaren egy új hátsó szárnnyal készült, ami már megfelel a 2009-es szabályoknak. Eközben a Renalult számos újí­tást tesztelt, beleértve egy első új szárnyelemet.

A McLaren tesztpilótája, Pedo de la Rosa, aki szintén kipróbálta a sima felületű gumikat, csak a harmadik helyen végzett, több mint három másodperccel lemaradva Massától. A spanyol volt egyébként a mai nap legaktí­vabb versenyzője a maga 113 megtett körével.

Az összes csapat kilenc szett slick gumit kapott a Bridgestone-tól az eheti tesztre, amely tovább folytatja a felkészülést a 2009-es szezonra, mikor bevezetésre kerülnek a rovátka nélküli abroncsok a Forma-1-ben.

Nick Heidfeld (BMW) és Timo Glock (Toyota) kivételével az összes versenyző kipróbálta az új gumikat a mai tesztnapon.

Annak ellenére, hogy nem a slick gumikkal futott, Heidfeld a negyedik helyen végzett mindössze egy tizeddel lemaradva de la Rosától, akit Nelsinho Piquet követett az ötödik helyen a Renault-val.

ősszesen négy alkalommal került elő a piros zászló a mai nap folyamán: Glock, Piquet, és Heidfeld megpördült, mí­g a Williams japán pilótája, Kazuki Nakajima kicsúszott a pályáról a délutáni tréningen.
97040.jpg

Teszteredmények, Barcelona, 1. nap

1. Massa Ferrari (
<
1:18.339 77
2. Wurz Honda (
<
1:21.059 75
3. de la Rosa McLaren-Mercedes (
<
1:21.566 113
4. Heidfeld BMW-Sauber (
<
1:21.679 105
5. Piquet Renault (
<
1:22.125 69
6. Coulthard Red Bull-Renault (
<
1:22.197 59
7. Nakajima Williams-Toyota (
<
1:22.431 72
8. Glock Toyota (
<
1:22.590 92
9. Liuzzi Force India-Ferrari (
<
1:22.846 91

Espa
 
Ez mind szép és jó, csak kérdés hogy ha tényleg ennyire, akkor mikor másolják le a többiek.
 
nem is tudom hogy millen az alja az orr résznek mert a felsö része nem olyan nagy változás az a pár vágás de az alján lehet nagyobb van vagy nem tudom azért 2.7 mp az sok még a hondához is
 
Technikai ismertető: A Ferrari új orrkúppal jelent meg Barcelonában

Az elmúlt időszakban több alkalommal is lehetett hallani valamiféle pletykát, miszerint a Ferrari csapata egy merőben új kialakí­tású orrkúppal készül ellátni az F2008-as konstrukcióját. A korábbi találgatások úgy tűnik nem voltak alaptalanok, hiszen az olasz gárda a barcelonai tesztsorozat első napján be is vetette legújabb szerzeményét.
A Felipe Massa által vezetett versenygép a Bridgestone által kifejlesztett vadonat új összetételű Bridgestone slick gumik mellett egy kivágással ellátott orrelemmel is el volt látva. Az új kialakí­tású aerodinamikai elem segí­tségével az első légterelő szárny és az orrelem alsó felülete között megnövelik az ott áthaladó levegő nyomását. Az orrkúp belsejében kialakí­tott ?légcsatornának" köszönhetően az ott átáramló légáramlatok megnövelt nyomásával az első tengelyre ható leszorí­tó erő fokozása mellett a versenyautó karosszériája felett a hátsó légterelő szárny irányába haladó légáramlatok is kedvezőbb aerodinamikai hatást biztosí­tanak.



Ezzel egyidejűleg azonban fokozott figyelmet kell fordí­tani az első gumiabroncsokra is, hiszen a megnövelt aerodinamikai leszorí­tó erővel elért nagyobb tapadás jobban megterheli azok futófelületét, és a nagyobb sebességű kanyarokban az oldalirányú terhelést. Éppen ezért a Bridgestone Potenza abroncsok összetételéből és az oldalfal jelenlegi megerősí­téséből eredő esetleges hatásokat is vizsgálniuk kell a tesztek folyamán.



A Forma 1-es versenyautókon elvégzett aerodinamikai módosí­tásokat komplex módon kell kezelni a mérnököknek, hiszen az egyik elemen végrehajtott változtatás további kisebb-nagyobb módosí­tások elvégzését tehetik/teszik szükségessé az autó más részein is. Nem lesz ez másképpen ebben az esetben sem, hiszen a gumikkal kapcsolatos kérdések megválaszolása mellett az első kerékfelfüggesztési rendszert és az orrkúp oldalán elhelyezett fordí­tólemezeket is megfelelően hozzá kell igazí­tani a versenyautótól elvárt aerodinamikai hatásfok biztosí­tásának reményében.



Az F2008-as versenyautó új orrkúpjának fotóján látható, hogy a felső felületen kialakí­tott nagyméretű nyí­lás két részre van osztva. Ennek segí­tségével a nagy sebességgel átáramló levegő mennyiségét és irányultságát osztják meg úgy, hogy a kilépő nyí­lásnál távozó és az autó felett tovahaladó légáramlatok találkozásával minél kisebb mértékű turbulencia alakuljon ki.



A Ferrari annak érdekében, hogy az új aerodinamikai elemmel elért köridők mellett minél pontosabb képet kaphasson a továbbfejlesztett orrkúp légtani hatásairól, a motorburkolat felső részén (a kamera alatt) lévő légbeömlő nyí­lásnál nyomásmérő szenzorokat szereltek fel. Ezek segí­tségével számszerűsí­teni tudják a be- és kilépő légáramlatok nyomáskülönbségét, valamint ezek aerodinamikai hatásait.



A Ferrari jelenlegi álláspontja szerint, ha a barcelonai teszteken pozití­v eredménnyel zárulnak az új orrkúppal kapcsolatos vizsgálatok, akkor a soron következő futamon, a Spanyol Nagydí­jon versenykörülmények között is be fogják azt vetni.


Rí­í‚¤ikkönen a McLarent hibáztatja Hamilton problémái miat

A tavalyi világbajnok, és az idei bajnokságot is vezető Kimi Rí­í‚¤ikkönen megvédte Lewis Hamiltont a bahrein-i nagydí­j után. Hamilton, aki eddig rosszul szerepelt és a negyedik helyen áll Rí­í‚¤ikkönen valamint a BMW-Sauber pilótái mögött a világbajnoksági pontversenyben, kemény kritikát kapott a hibáiért, amelyek következtében a 13. helyen végzett az elmúlt futamon.

?Lewis nem követett el hibákat az elmúlt évben. Idén a McLaren nincs egy igazán versenyképes helyzetben a pályán." ? mondta Rí­í‚¤ikkönen, a Shell rendezvényén, majd hozzátette, hogy a McLaren a felelős Hamilton teljesí­tményének romlása miatt.

?Mikor nincs egy jó eredményed, sokkal jobban belebonyolódhatsz a dolgokba, és ezért megpróbálsz még jobban erőltetni mindent- főleg a futam alatt, ha előtte a hétvégéd nem volt tökéletes" ?tette hozzá Rí­í‚¤ikkönen.
_44189897_gall9_afp.jpg


Habár a tavalyi évben Rí­í‚¤ikkönen nyerte meg a világbajnokságot, úgy gondolja, hogy idén sokkal kényelmesebb a Ferrariban ülni, mert ?hihetetlenül gyors".

?Három futam után vezetem a világbajnokságot, és a tavalyi évben ez nem volt í­gy. Nagyon elégedett vagyok, hiszen tavaly még egy számomra új csapatban voltam, és meg kellett tanulnom velük dolgozni. Az első év kemény, mert az embernek meg kell szoknia a helyét. A tavalyi év nehéz volt. Most már sokkal könnyebb, mert már tudják, hogy mit akarok, és én is tudom, hogy ők mit akarnak tőlem. Minden rendben ment eddig, és most már sokkal jobb, mint a tavalyi évben."

Sajtó: belső vizsgálat a Ferrarinál?

Ahogyan arról beszámoltunk, a Ferrari hétfőn pályára vitte új orrkúpját. A csapat korábban a szélcsatornában már kipróbálta az új elemet, ám még mielőtt a nyilvánosságra került volna, az Autosprint már képet is közölt róla.



A csapat technikai igazgatója, Aldo Costa elmondta: "Erről nagyon kevesen tudtak."

Egyes sajtóértesülések szerint a Ferrari belső vizsgálatot indí­tott, hogy kiderüljön hogyan került a rajz a sajtó birtokába.

Schumacher bukott motorozás közben

Michael Schumacher szerdán ismét tesztel a Ferrari Forma-1-es csapatával, de hétfőn még a lausitzi Eurospeedway-en motorozott. A hétszeres világbajnok a Nemzetközi Német Motorkerékpár Bajnokság, az IDM egy tesztjén vett részt Holzhauer Team Honda Fireblade CBR 1000 RR-jének nyergében - ezzel a csapattal járt a Pannónia-ringen is.
1208208602.jpg

A tesztnek két célja volt: egyrészt a profi motoros Martin Bauert?l igyekezett ellesni az ideális í­veket és fejleszteni tudását, másrészt a Schuberth cég új motoros bukósisakjának fejlesztésében segí­tett.
1208185384.jpg

Délután háromnegyed háromkor azonban egy bukás szakí­totta meg a körözést: Schumacher a 7-es kanyarban megcsúszott egy olajfolton és eldobta a motort. Szerencséjére abban a kanyarban csak 80 km/h-s sebességgel mennek a versenyzők, í­gy nem esett baja.
?Az első kerék megcsúszott. Ebben nincs semmi szokatlan, előfordul. Nekem nem lett semmi bajom." - idézi a Bild a 39 éves pilótát, aki folytatta a tesztet amint megjaví­tották a motorját.
1208185809.jpg

A Bild megtudta, hogy ez már nem az első esése volt Schuminak: április elején a franciaországi Bresse-ben egy versenyen kétszer is esett, de apró horzsolásokon kí­vül más baja nem lett.

A Ferrari egykori csapatfőnöke, Jean Todt nagy kritikusa Schumacher új hobbijának: "Ha tudnám, akkor megtiltanám neki. Nincs olyan motoros, aki még nem esett el." Ugyanakkor a hétszeres világbajnok felesége, Corinna nem aggódik ennyire: ?Michael pontosan tudja mit csinál. Abszolút megbí­zom benne és örülök, hogy jól érzi magát." - mondta.

Barrichello állt az élre az elefántfülű Hondával

A Honda Racing versenyzője diktálta a tempót az e heti tesztek második napján Barcelonában, azonban a Ferrari brazilja, Felipe Massa volt a leggyorsabb a bordázott abroncsokon. A csapatok számos aerodinamikai újí­tással kápráztatták el a közönséget.
97054.jpg

Barrichello, akinek csapata ,a tavalyi évben már tesztelt, elefántfülhöz hasonló kiegészí­tővel rótta a kilométereket, 1:18.928-as idejével az élen végzett a mai edzésen, majd? egy teljes másodperccel megelőzve a Force India olasz pilótáját, Giancarlo Fisichellát.

Mind Barrichello, mind pedig Fisichella legjobb idejét slick gumikon érte el.

Az olasz veteránt fél másodperces lemaradásban Felipe Massa követte a harmadik helyen, ám a Ferrari brazil pilótája bordázott felületű gumikat használt a mai nap folyamán.

A Red Bull Racing skót versenyzője, David Coulthard, aki szintén slick gumikon futotta meg legjobb idejét, a negyedik helyen landolt, megelőzve a McLaren Mercedes brit versenyzőjét, Lewis Hamiltont, ki viszont bordázott gumikat használt.

Fernando Alonso és Nick Heidfeld volt a két másik olyan versenyző, aki nem próbálta ki a Bridgestone sima felületű abroncsait.
392.jpg

A Renault spanyol versenyzője, akinek csapata egy új motorborí­tással rukkolt elő, délután ? vélhetően egy motorprobléma miatt ? megállt a pályán, ami miatt egy időre megállí­tották a tréninget.

Heidfeld az utolsó pozí­cióban végzett, a Toyota német versenyzője Timo Glock mögött, aki befejezte a japán gárda két napos tesztprogramját.

A Toro Rosso és a Super Aguri kivételével az összes csapat jelen volt a mai teszten. Az olasz gárda holnap csatlakozik a többiekhez és megkezdi új autója tesztelését.

A hétszeres világbajnok, Michael Schumacher szintén holnap kezdi meg a munkát, Felipe Massát váltja a Ferrarinál.

Teszteredmények, Barcelona, 2. nap


1. Barrichello Honda (
<
1:18.928 77
2. Fisichella Force India-Ferrari (
<
1:19.721 79
3. Massa Ferrari (
<
1:20.283 113
4. Coulthard Red Bull-Renault (
<
1:20.392 87
5. Hamilton McLaren-Mercedes (
<
1:20.452 96
6. Alonso Renault (
<
1:20.616 118
7. Rosberg Williams-Toyota (
<
1:20.800 115
8. Glock Toyota (
<
1:20.870 112
9. Heidfeld BMW-Sauber (
<
1:20.981 97

Alonso ismét célba vette a McLarent

Az elmúlt két hétben Fernando Alonso másodszor beszélt volt csapatáról, a McLaren-Mercedesről, amelyről egy holland internetes oldalnak ezúttal azt nyilatkozta, hogy a wokingi istálló bár győztes csapatnak tűnik, valójában egyáltalán nem az. A spanyol először beszélt arról is, hogy valószí­nűleg jövőre is a Renault-nál marad.A kétszeres világbajnok az előző szezonban a wokingiak alkalmazásában állt, és az utolsó futamig harcban állt a világbajnoki trófeáért. Az idény alatt azonban megromlott a kapcsolata Ron Dennis csapatfőnökkel, majd egy év után távozott az istállótól.A pilóta nemrégiben egy spanyol lapnak azt nyilatkozta, azért jött el a McLarentől, mert tudta, már nem nyerhet a csapatnál a tavalyi szezonban történtek miatt. Az f1today.nl internetes oldalnak pedig azt mondta azért távozott, mert nem tartja "nyerőnek" az alakulatot.

"A McLaren győztes csapatnak tűnik, de valójában nem az"- nyilatkozta Alonso. "Bizonyos csapatok is tudnak jó autót épí­teni, mí­g mások győztesnek látszanak, de valójában nem azok, ilyen a McLaren is. Az elmúlt nyolc évben nem nyertek egy bajnoki cí­met sem, ezért is vezetek inkább a Renault-nál, amely ugyanebben az időszakban két egyéni és két konstruktőri trófeát is begyűjtött."

Sok pletyka látott napvilágot az előző szezon végén arról, hogy Alonso melyik istállónál folytatja, ám végül a Renault-nál kötött ki. A bejelentés nem volt meglepetés, a francia gárda csapatfőnökéhez, Flavio Briatoréhoz ugyanis nagyon közel áll a Renault-val két világbajnoki cí­met is nyerő pilóta. Alonso az internetes oldalnak megerősí­tette, hogy valóban tárgyalt több gárdával is.

"Mehettem volna még egy pár csapathoz, de végül a Renault tűnt a megfelelő választásnak, mivel kellő tapasztalata van abban, hogy nyerő autót épí­tsen és futamokat nyerjen"- ismerte el a 26 esztendős sofőr, akiről már most is azt pletykálják, hogy az idény végén távozhat az eddig gyengén teljesí­tő francia alakulattól. "A következő évben egy olyan istállónál akarok vezetni, amely nyerni tud. Jelen pillanatban szerintem, ez a csapat a Renault lesz, mert a szezon végére rengeteg problémát oldunk meg, majd kisebb lépések megtételével készülünk a következő szezonra."
 
Vissza
Top Alul