Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
jahh aztán mjad meglátjuk
 
Meglehetősen komoly előrelépést tapasztalható az AT&T Williams istállójánál, a vezetők és a pilóták is egyforma optimizmussal nyilatkoznak, de mindannyiszor hozzáteszik, nem fogják megváltani a világot. Abban azonban biztosak, nem hagynak akkora (játszó)teret a Ferrarinak és a McLarennek, mint 2007-ben.
A csapat technikai igazgatója, Sam Michael szerint a téli fejlesztéseknek köszönhetően szinte megfelezték hátrányukat a két legjobbnak tartott istállóhoz képest, í­gy idén még izgalmasabb versenyekre számí­tanak.
"Szerintem közelí­teni tudtunk a Ferrarihoz és a McLarenhez. Továbbra is feléjük billen a mérleg nyelve, de már kisebb az eltérés az erőviszonyokban, mint tavaly. Szerintem a közöttünk lévő különbség a felére csökkent"- idézi Michaelt az autosport.com.

A technikai igazgató azt nem tudja eldönteni, hogy a wokingi ezüstnyilak vagy a maranellói vörösök lesznek a jobbak, de egyben biztos, nem lesz egysí­kú a küzdelem: "Van néhány pálya, ami nekünk fekszik jobban, és van, ami másoknak. Ez azt mutatja, hogy szoros lesz a harc, mindig más csapat lesz az esélyesebb, ez kiderült a jerezi, a barcelonai és a valenciai tesztelés alatt. Ránk nehéz küzdelem vár, de a Forma-1-nek jót fog tenni"- tette hozzá Sam Michael.

A Williams-Toyota német-finn pilótája, Nico Rosberg is úgy látja, hogy képesek folytatni a tavalyi évet, de az üldözés szempontjából ő már nem ennyire optimista, mert szerinte normális körülmények között nem nagyon lesz esélyük leszorí­tani a dobogóról a McLaren és a Ferrari versenyzőit: "Ahhoz, hogy pódiumra kerüljünk az kell, hogy négy autóból legalább kettő lerobbanjon, de miért kí­vánnánk ilyet?"

Rosberg továbbfűzte sportszerű gondolatmenetét: "Ha az kell a sikeredhez, hogy valaki egy hiba folytán kiessen, jobb nem is beszélni róla. Persze, mindenkit az motivál, hogy a dobogón állhassunk, de ha másoktól függsz, akkor jobb az ilyen eshetőségről nem is beszélni." A 2006. óta a grove-i csapat szolgálatában álló Rosberg még hozzátette, ő egyszerűen élvezni szeretné a munkáját, és ha lehet még sikeresebb szezont teljesí­tene, mint 2007-ben.

Merthogy tavaly a Williams 33 ponttal a 4. helyen végzett a konstruktőrök között, Rosberg 20 egységet gyűjtve a 9. lett a pilóták versenyében, akkori csapattársa, Alex Wurz szerezte a többi pontot. Az osztrák veteránt a japán váltotta a csapatnál.
 
Massa: Minden pontra szükségünk lesz idén

A Ferrari versenyzője, Felipe Massa úgy véli, hogy csapata jól felkészült a hétvégén startoló 2008-as Forma-1-es szezonra, amelynek első állomása Ausztráliában lesz. A brazil elmondta, reméli, ezúttal elkerüli őt a balszerencse, és sikeresebb rajtot vehet, hiszen minden pontra szükség lesz a bajnokságban.

Massa tavaly a hatodik helyet szerezte meg a szezonnyitón Melbourne-ben, miután a mezőny végéről kellett elrajtolnia, brazil ugyanis a kvalifikáció utolsó szakaszában váltóhiba miatt nem tudott mért kört teljesí­teni, majd motort kellett cserélni autójában. A pilóta ezért most nagyon bí­zik a jó kezdésben, és nem hasonlókat remél a folytatásra is.

"Remélhetőleg ez a hétvége jobban megy majd Ausztráliában, mint az előző két szezonban. A múltban nem voltam túlságosan szerencsés ezen a pályán"- kezdte Massa a Ferrari által kiadott előzetesben. "Fontos a jó szezonkezdés, de ugyanilyen lényeges az idény közepe és a befejezése is. Amikor két csapat közel van egymáshoz - és szerintem idén is ez lesz a helyzet-, akkor minden pont számí­t."

A 26 esztendős sofőr már nagyon várja az első futamot, mivel ilyenkor derül ki az, hogy az egyes csapatok milyen munkát végeztek a téli felkészülés alatt, illetve várhatóan hogyan alakul majd az erősorrend.

"A szezon kezdete mindig izgalmas, bár kevésbé, mint, amikor először versenyeztem, mert most jobban tudom, mire is számí­thatok. Az első futam sok izgalmat szokott hozni. Végül pedig, az ember most megláthatja azt, hogy valójában ki mit csinált a tesztek alatt és a jóslatok helyesnek bizonyultak-e"- tette hozzá Massa. "Nagyon sok kilométert tettünk meg az új autóval, és bár nehéz megmondani, mennyire lehetünk megbí­zhatóak, az biztos, hogy jobb formában vagyunk, mint a 2007-es szezon elején. Meglátjuk, hol is állunk, és mely területeken kell fejlesztenünk még."


(f1hirek.hu)
 
(Dada @ 2008.03.01. 12:03)
Na most nem azért mert utálom a meclarenyt mert már annyira sem érdekel hogy lese Sz*rom de azért ezek sose hagyák már abba:

Olasz lapértesülések szerint csalni lehet a McLaren gyártotta egységesí­tett elektronikai rendszerrel, és egy kisebb trükkel elővarázsolható az egységből a tiltott rajtautomatika szoftvere, ami hatalmas előnyhöz juttathatja az ezzel a csellel élő csapatokat.



Az Autosprint magazin értesülései szerint a Honda jött rá a csalásra, ugyanis a jerezi tesztprogramon megdöbbenve tapasztalta, hogy a rendszerhez kapcsolódó gombok közül hármat egyszerre megnyomva a kormánykeréken, az eszköz mintegy rajtautomatikaként működik, ezzel tökéletesí­tve az indulást.

Eközben az Autosport magazin múlt heti számában azt í­rja, hogy a csapatok attól tartanak, hogy a boxutcában használt sebességlimitálóval egy kisebb trükkel könnyedén szimulálni lehet a kipörgésgátlót, melynek használatát szintén betiltották az idei évben a Forma-1-ben.

A brit szaklap beszámolója szerint egyébként a csapatok többsége még mindig használja a Magnetti Marelli gyártotta elektronikai rendszert, melyet az egységesí­tett elektronikához kötve könnyebben feltérképezhető a McLaren-féle SECU.

A párhuzamos fejlesztés lehetővé teszi a csapatok számára, hogy könnyebben összehasonlí­tsák a régi és az új rendszert, mielőtt még áttérnének a végleges McLaren SECU-ra a szezonnyitó Ausztrál Nagydí­j előtt.

(Forrás: f1vilag.hu)

Hát ha ez igaz, akkor ez nagyon durva. És még szerintem többet kaphatnak érte, mint a kémbotrányért.
<
 
Online TV-közvetí­tés az F-1-es szabadedzésekről

A brit ITV 2008-ra megszerezte az F-1-es nagydí­jak pénteki szabadedzéseinek online tévéközvetí­tési jogait, í­gy a Formula One Management-tel (FOM) kötött megállapodásuk jóvoltából a tréningek mostantól a csatorna honlapján ( ) élőben láthatóak lesznek. Ez mérföldkövet jelent az F-1 történetében, a sport meglehetősen konzervatí­v menedzsmentje eddig ugyanis igyekezett a minimálisra csökkenteni az internetes megjelenést. Habár az ITV közleménye azt hangsúlyozza, hogy a brit TV-nézőknek eddig nem volt lehetőségük élőben követni a szabadedzéseket, a forradalmi szolgáltatás remélhetőleg a világ minden tájáról elérhető lesz.

A5.hu

Már csak 45 perc és elindul az első szabadedzés!!!!
 
Eddig Kimié a legjobb idő.

1. szabadedzés

2. szabadedzés
 
ki fog velem együtt hajnalban kelni? :D
 
A Renault gépezete még akadozik.

Fernando Alonso két év után újra egy Renault volánjánál ülve hasí­tott végig az Albert Parkban. A spanyol klasszis visszatérésében azonban egyelőre nem sok köszönet van, a téli tesztek után megfogalmazott pesszimista gondolatok valóban nem tűnnek alaptalannak.

Az Ausztrál Nagydí­j első szabadedzésén ugyan Alonso még a 6. volt, de délutánra visszaesett, újonc csapattársa, Nelsinho Piquet viszont nem tudott elmozdulni a mezőny hátsó részéből.

Fernando Alonso (6. és 13. helyezés):
"Iszonyatos forróság volt az első napon, de nagyon szeles is volt az idő, igaz, ezzel mindenki szembesült. Ma a beállí­tásokon dolgoztunk, és sikerült előrelépnünk, de az autó egyensúlya, és a fékezéskor tapasztalt stabilitása még hagy némi kí­vánnivalót maga után. Szóval valamit ki kell találnunk, de optimista vagyok a folytatást illetően."

Nelsinho Piquet (18. és 19. helyezés):
"Nem egészen í­gy képzeltem el az első napomat, és szerettünk volna többet fejlődni. Az első edzésen hibáztam, és a váltóm is megsérült, ezzel pedig sok munkát adtam a szerelőknek a két tréning közt. Kezdek összebarátkozni a pályával, de még sokat kell tanulnom. Körről-körre egyre jobb volt minden, ezt a tendenciát szeretném folytatni holnap is."


f1hirek.hu
 
Esetleg ha van rá igény feltöltöm majd a futamokat. í­í‚rjatok.
 
Na végre valaki akit érdekel a forma 1

Én tuti nem kelek fel mert kicsit fáradt leszek ahoz igy szolgálat után :) majd megnézem délután a futamot viszont lehet hogy élöben még nemtuooom
 
Hát jah...vagyun itt egypáran.

off: wicked azt hittem bogár van a képernyőn, oda is nyúltam :D:D
 
remélem a ferrarik jók lesznek a hétvégén a versenytempora leszek igazaán kiváncsi azt mondják abban jobbak.Meg a hibákra is mert azért versenytávon tuti hogy lesz több is csak valakinek sikerül valakinek nme a szabadedzésen is nagyon sokan szinte mindenki hibázott ha kicsit is na most fürössz aztán jövök :)
 
Én is remélem, hogy nem hibáznak. A 2. szabadedzésen Massa is megpördült.

 
jaja láttam
 
Erre csak annyit tudok mondani, hogy A k****a ISTENIT!!!!

De azé Kubicának én is örülök.
 
nincs semmi gond emberek! :DKimi í­gy is benne lesz az első 6bam! és ez még csak az első futam! :DAlonsónak én nagyon örülök.... igaz jobb lett volna ha olyan 15-16 de azért a 12 sem rossz! :D
 
Azért nem kell annyira Alonso ellenesnek lenni. El kell ismerni, ő is jó versenyző, csak kicsit nagyképű. Én személy szerint jobban utálom a "kis ártatlan" Lují­zkát, mint Alonsot.
 
az én alonsó ellenessgem az évelk folyán alakult ki... :Dés ezen senki sem fog változtatni... :Dés ha jüól rémlik vannak itt páran akik ugyan ilyen véleményen vannak... :D:D
 
Shumi az örök vesztes, akinek irom az vegye magára.

Rí­í‚¤ikkönent kizárták, Hamilton nyert

Lewis Hamilton nyerte meg az évadnyitó Forma-1-es Ausztrál Nagydí­j időmérő edzését. Legnagyobb ellenfelei nem a Ferrarik, hanem a BMW-s Robert Kubica, és csapattársa, Heikki Kovalainen lehet holnap.
A tavalyinál is jobban kezdi az évet Lewis Hamilton, aki 1:25.187-es idővel megnyerte a 2008-as Forma-1-es idény első versenyének időmérő edzését. Az Ausztrál Nagydí­j kvalifikációján a McLaren nemcsak a Ferrarikkal, hanem sokkal inkább a BMW-kkel volt versenyben.
Ha Robert Kubica az utolsó mért körét nem rontja el, talán a pole is elérhető lett volna számára. Hamiltonnak ez volt pályafutása 18. edzése, melyből már hetedik elsőségét szerezte. ??킐t Kubica, és csapattársa, - a szintén remekül autózó - Heikki Kovalainen követi a rajtrácson.
A Ferrarik csak ezután következnek, azaz csak Felipe Massa, mert Kimi Rí­í‚¤ikkönen ott sem volt az edzés harmadik részében. A világbajnok autója ez első harmad végén vészesen lelassult - vélhetően az üzemanyagellátó -rendszer hibája miatt -, csak a bokszutca bevezető útjáig tudott eljutni .
í­í‚m nem ez volt a legnagyobb pofon a napra, hanem Rí­í‚¤ikkönen kizárása, mert a Ferrari szerelői kiszaladtak a piros versenyautóhoz és betolták, ami viszont szabálytalan, mert az autó még a versenypálya részén állt. Ezzel a finn a 16. helyre került. A 2007-es Ausztrál Nagydí­jhoz hasonlóan idén is műszaki hibával nyitott a Ferrari, de mí­g tavaly Felipe Massa, idén Kimi Rí­í‚¤ikkönen versenyautója robbant le.
Az első tí­zbe három Toyota motoros autó jutott be. A williamses Nico Rosberg teljesí­tménye nem meglepetés, de a tavaly gyengélkedő gyári Toyoták hatodik és kilencedik helye annál inkább. Nem is beszélve arról, hogy Timo Glocknak ez az első versenye a csapatnál. A német azonban nem biztos, hogy megtarthatja a kilencedik helyet, mert gond volt a Toyota váltójával, ha cserélni kell, az új szabályoknak megfelelően öt rajthelyes büntetést kap.



Fantasztikus teljesí­tményt mutatott a Toro Rosso 20 éves pilótája, Sebastian Vettel, a hatodik idővel jutott a harmadik részbe a korábban még Minardi néven a mezőny végén küszködő autóval. Ott aztán nem futott gyors kört, vélhetően teletankolt autóval vág neki a versenynek a 10. helyről.



Ahogy tavaly Heikki Kovalainen, úgy ifj. Nelson Piquet is gyenge teljesí­tménnyel mutatkozott be a Forma-1-ben, csak az utolsó előtti helyet szerezte meg. De ez nagy valószí­nűséggel az autónak tudható be, miután a Fernando Alonso is csak a 12. helyig jutott. A kétszeres világbajnok azért ennél biztos jobb eredményre számí­tott.
 
És ennek a cikknek mi köze Schumihoz?
 
Irtam, akinek szól az tudja, nem hiszem hogy te lennél.
e018.gif
 
Javasolom a Ferrari drukkereknek,hogy nézzék meg az időmérő ismétlését.Előfordulhat,hogy most más nyer!
:bleh: :D :yeyeye: :timmy: :sorry:
 
Inkább megnézem holnap a versenyt, lehetséges hogy ott is más nyer :D:bleh:
 
Alonsonak örülök Hamilton az hamilton utálom, Kimi majd holnap remélem bizonyit massa meg egy buzi :) És a Ferrari idömérön hátrányban van kiváncsi leszek versenytávon mit produkál :)
 
Hát érdekes futamon vagyunk töl föleg a Ferrari részéröl mindkét autó gaterr ezt nem vártam szrintem kicsit se idegesek és nem kezdenek el valam fejlesztést vagy valamit nagyon gyorsan
 
Három Ferrari motor is bekrepált egy futamon, azér ez gyalázatos. Maga a futam izgalmas volt, csak sajna az első helyért nem volt csata,....talán ha Kimi nem csúszik ki amikor, előzte Kovát. De most má mindegy, ez van.
 
akkor is meghalt volna a vas
 
Vissza
Top Alul