Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
hátsó szárny inkább vicces, az elsőből meg IMHO sok fog törni a szezon alatt :D
 
Originally posted by Dada;34262
Már videót is láttam de abbol sok következtetést nem lehet levonni.Szerintem változni fognak az eröviszonyok föleg hogy a vasba nincs kers vagyis valoszinü nem lesz

Ferrariban?
Benne van biza a KERS. Az más kérdés, hogy nem kötelező még, í­gy lehet, hogy csak ballaszt lesz az első pár versenyen.
 
Originally posted by Dada;33755
ross_brawn_honda_sf.jpg

Ross Brawn csapatfőnök (fotó) már felvette a kapcsolatot a Ferrari vezetőivel, akik nem is zárkóztak el a segí­tségnyújtás elől.

??í‚  ??í‚  ??í‚  ??í‚ 
fhat.jpg

Én titkon abban reménykedtem/reménykedek, hogy visszamegy oda, ahova való :hooray:
Hiányzik a Ferraritól... Sumi+Brawn páros ideális lenne a vezetői posztokon.
 
Ja hiányzik a Ferraritol és csak mondták hogy benn a kers ami igazi is de az nem kers :DHa kers lenne akkor nem mondanák azt hogy nem fogják használni.Mert akkor ha ezt mondanák akkor elhinném hogy benne van. De sajnos tény ami tény le vannak maradva :DDe remélem igyis erösek lesznek
 
nincsenek azok lemaradva :wink:
Az F60-as tervezésekor két jelentős változást vettek figyelembe a szakemberek, í­gy az egyik a KERS (kinetikus energia-visszanyerő rendszer) lehetséges használata volt, mí­g a másik a sima futófelületű vagy más néven slick gumi újbóli bevezetése. A maranellói gárda a Magneti Marellivel közösen fejlesztette a KERS-t, ami a kasztni hátsó felében kapott helyet. A Ferrarinál azonban egyelőre még továbbra sem döntötték el, hogy vajon bevetik-e a rendszert a szezon kezdetekor vagy sem. Stefano Domenicali csapatfőnök ezzel kapcsolatban úgy nyilatkozott, hogy csak azután tudnak erről döntést hozni, ha már több teszten is túl lesznek.[/b]

Tény, hogy ez kétértelmű, mindenki úgy értelmezi, ahogy akarja.
FORZA Ferrari, FORZA Raikönnen :bow:
 
"továbbra sem döntötték el, hogy vajon bevetik-e a rendszert a szezon kezdetekor vagy sem." Hát ja ezitt a bibi :Dde énis Forza Ferrari ugyhogy remélem igen és remélem jó is lesz a vas és nem az utsó helyen fog kullogni :D
 
Massa elégedett a Ferrari első tesztjével

Felipe Massa hétfőn pályára vitte a Ferrari új versenygépet, amely az F60 kódjelet kapta. A brazil pilóta első alkalommal csak egy kört teljesí­tett, majd egy rövid szünet után újra pályára gördült. ősszesen száz kilométert teljesí­tett. Az új első szárny a kerékvetőn és az aszfalton is megsérült, ami hátráltatta a munkát.

"Az új autó első tesztnapja mindig nagyon kemény. Teljesen normális, hogy ennyi újí­tás után nem zökkenőmentes a teszt. De a kinetikus energia visszanyerő rendszer tetszik. Azt gondoltam, hogy csúnya lesz az autó. Jobb egy csúnya autó, ami gyors, mint egy szép és lassú. De ez az autó szép és gyors." í¢?í¢?? jelentette ki Massa.

"Ha néhányszor már láttad a gépet, hozzászoksz. De jól néz ki." í¢?í¢?? tette hozzá Rí­í‚¤ikkönen.




na ki is probálták és tetszik massának a kinetikus baromság ami közel sem mondahtó kölséghatékonynak meg takarékosnak ez tény neszeneked költségcsökkentés
 
A Ferrari 056 motor technikai adatai
Tí­pus:
056
Hengerek száma:
8
A hengerek elrendezése:
V 90??í‚°
Szelepek száma:
32
Szelepműködtetés:
Pneumatikus
??í‚°rtartalom:
2398 cm3
Dugattyú méret:
98 mm
Súly:
>95 kg
Digitális elektronikus befecskendező rendszer:
Magneti Marelli
Statikus elektronikus gyújtás:
Magneti Marelli
Üzemanyag:
Shell V-Power ULG-66L/2
Kenőanyag:
Shell
 
Az olaszok legújabb szerzeményét illető névadó hátterében nem más áll, mint hogy az F60-as versenyautó a 66-dik együléses versenygép, amellyel a Ferrari pályára lépett a száguldó cirkusz 1950-es fennállása óta. A Ferrari által az új konstrukció megépí­tésére létrehozott projekt elnevezése is ezen mérföldkőhöz igazodott. A 660-as projektben résztvevő szakemberek kitartó munkájának eredményeképpen született meg végül az a négykerekű, amely az idei szezonra előí­rt Technikai Szabályoknak maradéktalanul megfelel, és számos új fejlesztésű elemből áll össze.
A Ferrari F60 első légterelő szárnya
(2009.01.12.)
A sima futófelületű slick abroncsok újbóli bevezetése és a környezettudatos technológia alkalmazásának tükrében bevezetett KERS mellett a külső szemlélő számára a legnagyobb változások az autó aerodinamikai elemeit érintően mentek végbe. Ez utóbbi módosí­tások hátterében az Előzési Munkacsoport (OWG) és az FIA együttműködése kapcsán megszületett új előí­rások állnak, amelyektől a szabályalkotók egyértelműen több előzést, és egyben látványosabb futamokat várnak.
Az új szabályok végleges bevezetése előtt természetesen az OWG számtalan vizsgálatot és tesztet végzett, és hamar felismerték annak jelentőségét, hogy a versenyautó elülső és hátsó traktusa kiemelt szerepet kell, hogy kapjon. Az új első légterelő szárny fesztávja 1800mm, amely megegyezik az autó teljes szélességével, és 75mm-rel a referencia-sí­k felett helyezkedik el. Az FIA utasí­tására az orrkúp alatt 500mm hosszan egy ún. semleges szekciót kellett kialakí­tani. Ahogyan azt az F60-as esetében lehet látni, az első légterelő szárny két függőleges lezáró lemezének belső felületén egy-egy ví­zszintes kiegészí­tő szárnyacska kapott helyet. Az autó ezen részére vonatkozóan a csapatok eltérő fejlesztésekkel rukkolhatnak elő, hiszen az FIA nem limitálja a véglezáró elemek és a középső szekció között használható légterelő lemezek számát.
Az első szárny ví­zszintes részének végein lévő lemezek dőlésszöge egy speciális mechanizmusnak köszönhetően 6 fokos határon belül állí­tható, melyet a pilóta végezhet majd el a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval, és egy körön belül ezt maximum két alkalommal teheti majd meg. Az orrkúp felett tilos hí­dszárnyat alkalmazni, de a külső szárnyfelületek felett az ún. lépcsős szárnyak használata megengedett, mint ahogyan azt a Ferrari által bemutatott konstrukció esetében is lehet látni. A szárny véglezáró elemeivel kapcsolatban a szabályzat annyit azonban meghatároz, hogy azoknak 100mm-rel a referencia-sí­k felett kell lenniük. Ahogyan azt az F60-as külső megjelenése is mutatja, a Ferrari által az elmúlt évben használt, az orrkúpon átvezető légcsatorna is megszűnt, amelynek használatát az új előí­rásoknak megfelelően szintén mellőzniük kell az olaszoknak.
A Ferrari F60 hátsó légterelő szárnya
(2009.01.12.)
Az első fékek hűtőnyí­lásától kezdve semmiféle extra légterelő elemet nem lehet alkalmazni. A monocoque- és az oldalsó kocsiszekrény elülső élének kialakí­tása befolyásolja a légáramlást az autó ezen részénél, továbbá az első légterelő szárny és az első kerekek közötti területen sem lehet extra légterelő idom. A karosszéria oldalirányú ütközés elleni védelmét az oldalsó kocsiszekrény teljes hosszára vonatkozóan meg kellett növelni, és a külső felületnek legalább 75mm-es rádiuszban kellett elkészülni. A Ferrari F60-as igencsak leegyszerűsí­tett kocsiteste természetesen nem a hanyag mérnöki tervezés eredménye, hiszen az FIA megtiltotta a kiegészí­tő szárnyacskák és a ?kémények" kialakí­tását is. A versenyautó ezen részére vonatkozóan ugyanis előí­rás, hogy az oldalsó kocsiszekrény mindkét oldalán mindössze egy-egy szellőzőnyí­lást lehet elhelyezni. Mivel drasztikusabb mértékben korlátozzák a karosszérián kialakí­tható hűtőnyí­lások számát, az F60-as esetében a lehető legnagyobb méretben készí­tették el a kipufogónyí­lásokat. Ennél a területnél igyekeztek úgy eljárni, hogy a motorból távozó forró levegő akadálytalanul el tudjon haladni a hátsó kerékfelfüggesztés felső lengőkarja felett. Az előzőekben ismertetett változtatások mellett további újdonságként jelent meg az autót megépí­tő szakemberek számára, hogy a hátsó kerekek előtti teret is szabadon kellett hagyni.
Az autó aerodinamikai viselkedését jelentősen befolyásoló hátsó légterelő szárny sem maradt érintetlenül, amelynek fesztávja 750mm-re csökkent, magassága viszont 950mm-re nőtt. A felső ví­zszintes elem és az alsó szárnyelem beépí­tési helyzete szintén módosult, mí­g a véglezáró lapok mérete önmagukban véve változatlanok maradnak.
A Ferrari F60 módosí­tott oldalsó kocsiszekrénye
(2009.01.12.)
A menetstabilitás és az egymás mögött haladó versenyautók esetén a hátsó autóra ható aerodinamikai viszonyok szempontjából jelentős szerepet betöltő diffúzor méretei is igencsak megváltoztak az elmúlt években alkalmazott megoldásokkal szemben. A diffúzornak ezúttal a hátsó tengelyvonal mögött 330mm-rel kell ugyanis kezdődnie, mí­g hossza mindössze 350mm, magassága pedig 175mm lehet. Annak ellenére, hogy a korábbi kivitelhez képest az új elem magasabb lett, rövidebb mérete miatt lecsökken az általa kialakí­tott légcsatorna kapacitása is, vagyis csökken a diffúzor hatékonysága. Az új geometriai méreteknek köszönhetően kisebb lesz a hátsó felfüggesztés és a hátsó szárny legalsó ví­zszintes elemének kölcsönhatása is egyben.
Annak ellenére, hogy az OWG előzetes terveiben a homloklemezeket érintő drasztikus változtatására készült, a Ferrari F60-as autóján összesen három ponton, kisebb-nagyobb méretű légterelő idom kapott helyet. Két kisebb méretű fordí­tólemez helyezkedik el a karosszéria alatt, az első kerékfelfüggesztés alsó keresztlengőkarja közelében, amelyet az oldalsó kocsiszekrény előtt egy-egy nagyobb terelőlemez követ.
A 2009-es évben egyébként a versenyautók oldalsó kocsiszekrénye előtti tér lesz az a terület, amely az aerodinamikai fejlesztések szempontjából a legnagyobb szabadságfokkal rendelkeznek majd. Ehhez a lehetőséghez igazodva a Ferrari az oldalsó kocsiszekrény elülső részét a lehető legrövidebbre igyekezett megépí­teni, hogy az í­gy nyert területtel jobban gazdálkodhasson majd az egyes futamokra kidolgozandó aerodinamikai csomagok tekintetében.
Az oldalsó kocsiszekrényen további érdekes újí­tást lehet felfedezni. Az elülső légbeömlő alatt egy extra hűtőnyí­lás figyelhető meg, amely az elektronikai rendszer megfelelő üzemi hőmérsékleti viszonyait hivatott majd fenntartani.
A Ferrari F60-as teljesen új fejlesztésű Brembo fékrendszerrel büszkélkedhet, amelyhez egy új geometriával rendelkező első kerékfelfüggesztési rendszer is társul. Ezen újí­tások párosí­tása révén a csapat abban reménykedik, hogy maximálisan ki tudják majd használni a Bridgestone slick gumiabroncsaiban rejlő adottságokat.
Extra hűtőnyí­lás a Ferrari F60 kocsiszekrényén
(2009.01.12.)
Az új regulákhoz való alkalmazkodásnak megfelelően az F60-as felfüggesztési rendszerét és a teljes felépí­tését úgy igyekeztek kialakí­tani, hogy az egyes elemek minimalizált súlyával és a fedélzeten elhelyezkedő Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszerrel a lehető legjobb súlyelosztást biztosí­tsák. A 2009-es évben bevezetésre szánt KERS kifejlesztésében a Magneti Marelli kulcsfontosságú szerepet játszott a Ferrari számára. Az új rendszer az autó erőforrásának hátsó középvonalában, a versenyautó hátsó karosszériaelemei alatt kapott helyet.
Az erőátviteli rendszerrel kapcsolatban a Ferrari F60-as sebességváltójánál a szénszálas anyagok felhasználása továbbra is döntő szerepet kaptak, í­gy végül egy 7 fokozatú, hosszanti beépí­tésű váltómű biztosí­tja majd a motorerő továbbvitelét. A 2009-es idényre bevezetett szabálymódosí­tások hátterében áll továbbá az FIA és a FOTA közös célja, mégpedig a csapatok működési költségeinek leredukálása is. Ennek megfelelően az idény 17 nagydí­ján összesen 8 motort lehet majd használni. A V8-as erőforrások percenkénti fordulatszámát lecsökkentették a 18.000-es értékre, és a motoroknak körülbelül 2.500km-t kell majd meghibásodás nélkül megtenni. Az F60-as motorjával kapcsolatban érdemes még megemlí­teni, hogy a szí­vónyí­lások, az injektorok elhelyezési módja és a kipufogórendszer konfigurációja is teljesen más, mint a tavalyi megoldásnál. A megbí­zhatóság fokozása érdekében a Ferrari és a Shell továbbra is szoros együttműködésben dolgozott az elmúlt időszakban, hogy a 056-os kódszámmal rendelkező motor és a sebességváltó egyaránt megfelelő kenőanyagokkal legyen ellátva.
 
a hátsó szárnyat leszámí­tva gyönyörűen néz majd ki idén is a Ferrari... :Dde mivel a hátsó szárny kinézetéről nem tehetnek í­gy az is megbocsájtható... :D
 
Szerintem nemis annyira ronda csak furcsa ha forditott lenne ahelyzet akkor most az eddig megszokott lene ronda vagy furcsa kinek mi :D
 
az biztos hogy furcsa... :Dde meg lehet majd szokni... csak jó eredmények legyenek... az a lényeg
 
Sisakkamerából az új Ferrari első köre


Felipe Massa próbálta ki először a hétfőn bemutatott F60-as F1-kocsit, a csapat levideózta és feltette az internetre, amit a pilóta látott.
Kamerát szerelt Felipe Massa sisakjára, és megörökí­tette az új Forma-1-es Ferrari, az F60-as első körét az istálló, majd föltette saját Youtube-oldalára. Az autót hétfő délelőtt fél tizenegy után néhány perccel küldték aszfaltra a mugellói pályán, a videón a forduló nagyjából fele látható. Massa és az istálló feladata a különböző rendszerek ellenőrzése volt, biztosan sokat beszéltek egymással, de ezeket kivágták.

A gépet természetesen még nem hajtotta meg a tavalyi vb-második brazil, miután visszatért a depóba, 20 perces szünet következett.
Az autóbemutató napján a kisebb hibákat igyekeznek kiderí­teni a mérnökök, hogy a következő hetekben már zavartalanul folyhasson a felkészülés a március 29-i nyitófutamra.


http://www.youtube.com/watch?v=O3SpsV_9Uns
1:00-tól kezdődik a lényeg!
 
Az új Toyota a Ferrarinál is szebb

Az olaszok után itt a japán gyár gépe, a TF109: módosí­tott szárnyak és forma, külsőre mindent eltaláltak. Internetes oldalán mutatta be csütörtök délben 2009-es Forma-1-es autóját, a TF109-est a Toyota. A csapat a hagyományokkal ellentétben idén nem rendezett ünnepélyes leleplezést, a gazdasági válság a japán céget is elérte. A weben több képet közölnek, illetve a kocsi technikai adatait. A gép talán a hétfőn kipróbált Ferrarinál is jobban néz ki, abszolút nem emlékeztet a holtszezon csúnya átmeneti járműveire. A szokásos pontok a feltűnőek: széles első, keskeny hátsó szárny, ahogy a szabálymódosí­tások megkövetelik. Az orrkúp hegye távolabb van a légterelőtől, mint az F60-asnál, de nem tűnik rossz megoldásnak. Kifejezetten szép a formája, kicsit teltebb, masszí­vabb, mint a Ferrari, ez fölülről látszik igazán. Az istálló nyolcadik szezonját kezdi az F1-ben, még mindig az első futamgyőzelmére hajt, ugyanazokkal a pilótákkal, mint tavaly, Jarno Trullival és Timo Glockkal. Mindenképpen javí­tani akarnak tavalyi eredményükön, amikor a 9., illetve a 10. helyen végeztek a világbajnokságban. A TF109-et jövő hétfőn az új portimaói pályán kezdik tesztelni Portugáliában. A nyitófutam március 29-én lesz.
A következő autóbemutató a McLarené, az MP4-24-es pénteken érkezik.


399029_1be366123a08c6012aae4770839c826e_m.jpg

 
Masszí­v, menő, McLaren-Mercedes



A Ferrari és a Toyota után pénteken az angolok is bemutatták új F1-autójukat, ami ugyanolyan jól fest, mint a riválisok gépei, de sok mindenben különbözik tőlük. Szombaton már gurulni fog.
A McLaren-Mercedes péntek délben, London melletti központjában leleplezte idei Forma-1-es autóját, az MP4-24-est. A csapat világbajnoka, Lewis Hamilton és társa, Heikki Kovalainen segédkezett a bemutatásnál.
A kocsi hétfőn érkezett Ferrarihoz, és a csütörtöki Toyotához hasonlóan gyönyörű, bár testesebb, mint a másik kettő. Oldaldobozai vaskosabbak, orra í­veltebb, lefelé bukik, és szélesebb, mint riválisaié.

gpb_mclaren3.jpg


Az első és a hátsó szárnyak aránya megegyezik a másik két gépével, mivel ezt í­rják elő az új szabályok. Feltűnőek az oldalsó levegőbeömlők, amik az eddigiekkel ellentétben ví­zszintesek. A kipufogó kialakí­tása művészi, nem is látszik, csak egy nyí­lás, teljesen körülöleli a kasztni, ami nem megszokott.
Az autó Hamilton szerint csodálatosan néz ki, Kovalainennel együtt ők is a külsőt dicsérték. Egyikük sem vezette még, a tesztelő Pedro De La Rosa fogja kipróbálni szombaton.

gpb_mclaren2.jpg



 
Egyszerre jött a Williams és a Renault



Hétfőn ugyanott, ugyanakkor mutatta be új Forma-1-es gépét a két csapat. Mindkettő új formát és szí­nt kapott. Egymás mellett, egy időben mutatta be új Forma-1-es autóját hétfőn a Williams és a Renault a portugáliai Portimaóban. Reggel előbb az angolok autóját, az FW31-est gurí­tották ki a garázsból a fotósok elé, néhány perc múlva jött az R29-es, amiről Fernando Alonso és Nelsinho Piquet rántotta le a ponyvát. A Williams mellett csak a tesztelő Nico Hulkenberg pózolt, de nem is a pilóta volt a lényeg, hanem az autó: a szí­ne átmenetileg sötétkék, a kasztni teljesen új, kivétel a hátsó szárny, amit a múlt év végén már láthattunk az átmeneti kocsin. A gép orra széles, oldaldobozai szinte szögletesek, szemben az eddig bemutatott Ferrariéva és Toyotáéval, de a McLarennél is jóval kockább. A legnagyobb eltérés viszont a karosszéria alatt van, a Williams ugyanis a többiekkel ellentétben nem elektromos, azaz akkumulátoros, hanem mechanikus, vagyis lendkerekes KERS-t, kinetikus energiatároló rendszert fejlesztett. A Mclarenről pontosan nem tudni, milyenje van ? még az is lehet, hogy mindkettő ? de a Williamsé mindenképp praktikusabb, mert nem környezetszennyező.

gpb_renault1.jpg


gpb_williams1.jpg

A Renault vonalvezetése jóval egyedibb, kerekebb, az eleje viszont szintén széles, lapos, de sokkal vastagabb, mint a többieké.
Változott a fényezés is, dominál az istálló régi, klasszikus szí­ne, a citromsárga. A Williams-Toyotát Hülkenberg, a Renault-t Piquet vitte pályára már hétfőn, a teszt az algarvei pályán csütörtökig folytatódik.

index.hu
 
Nem szabályos a Ferrari autója?

<div align='left'>
Az új aerodinamikai szabályok értelmében tilos olyan elemet elhelyezni a burkolaton, amelynek rádiusza kisebb, mint 75 milliméter. A Technikai Szabályzat szerint a kipufogócső is a burkolat részét képezi.
 
Toyotan néz ki szerintem a legjobban, de remélem, hogy a Renault megy a legjobban, vagyis hogy Alonso lesöpör mindenkit...:D
 
A BMW eltüntette az autószörnyeteget

A német a hatodik Forma-1-es csapat, amely bemutatta 2009-es kocsiját: egyéni kasztni, benne a legfejlettebb KERS. Robert Kubica már ki is próbálta. Autóbemutatót tartott kedden Valenciában a BMW, a Forma-1-es csapat 2009-es gépét a két pilóta, Robert Kubica és Nick Heidfeld leplezte le a pálya célegyenesében. A kocsi átmeneti elődje borzasztóan nézett ki, ezt a tesztpilóta Christian Klien is elismerte, a végtermék viszont pofás lett, hasonlóan a már látott Ferrarihoz, Toyotához, McLarenhez, Wiiliamshez és Renault-hoz. Az első és a hátsó szárny nagy és széles, illetve kicsi és keskeny, az oldaldobozokban tér el leginkább a gép a többitől: magas, hullámos, élesen bevág lefelé, majd kiszélesedik. Az orr vastag és lapos.

400771_c0c904d992bbfde11f240c107c506b65_m.jpg


A kocsi legfőbb erőssége a KERS lehet, amit a BMW tavaly elsőként kezdett fejleszteni, és próbált ki. A fényezés semmit sem változott, kivéve, hogy a Credit Suisse logója lekerült. A Petronas, mint főszponzor maradt, a svájci bank a gazdasági válság miatt hagyhatta el a csapatot. A tesztelés azonnal, még kedden megkezdődött, Robert Kubica ült elsőként a volánhoz. A BMW negyedik szezonját kezdi a Forma-1-ben, tavaly csak a Ferrari és a McLaren előzte meg, idén az istálló célja a világbajnoki cí­m.

index.hu
 
Nekem meg a Ferrari tetszik a legjobban akár világbajnok lesz akár nem az én szememben ők a legjobbak.
 
Nekem legjobban a Williams teccik (igen!! nem a ferrari :D...), a Renault meg iszonyatosan ocsmány....és még azt az ocsmány cápauszonyt is meghagyták :D
 
nem is kérdés hogy nekem melyik kocsi tetszik a legjobban... :Dmég a szí­ne is a legjobb pláne hogy meghagyták azt a jó szí­nt ami tavaly is volt.. :Dgyönyörű árnyalata ez a vörösnek! ezek után már felesleges is lenne kií­rni hogy a Ferrari a legszebb! :D
 
Hát ja legalábbis nekünk Ferrari rajongóknak.
 
remélem Dada hogy majd alakí­tanom kell az aláí­rásodon és +1 szám odakerülhet a végére... :D
 
Originally posted by Zozi;35682
remélem Dada hogy majd alakí­tanom kell az aláí­rásodon és +1 szám odakerülhet a végére... :D


Hát reménykedjünk benne,ugyis csk azt tudunk majd minden kiderül.
 
hát....reménykedünk....és érzem, hogy az idén meglesz... :)
 
A Ferrarinál eddig tökéletesen működik a KERS

Néhány hete még arról szóltak a hí­rek, hogy a Ferrari küszködik a KERS kifejlesztésével, de főmérnökük, Chris Dyer most elárulta: egyelőre kifogástalanul működik az F60-ba épí­tett rendszer.
Az idei Ferrari első tesztjén nem igazolódtak be azok a félelmek, hogy a világbajnok istálló nem tudott működőképes KERS-t épí­teni - derül ki Chris Dyer nyilatkozatából. A Ferrari mérnöki gárdájának koordinátora elárulta: Mugellóban eddig a regeneratí­v rendszer és az új aerodinamikai csomag is jelesre vizsgázott, aggodalomra csak az ad okot, hogy az eső miatt még egyszer sem tudták kipróbálni a slick abroncsokat az F60-ason.
"Egyelőre nehéz megmondani, mire számí­thatunk" - nyilatkozta Dyer a Gazzetta dello Sportnak. - "Mint tudják, lényegében három új dologgal szembesültünk: az aerodinamikával, a KERS-sel és a slick gumikkal."
"Az első kettővel kapcsolatban minden a lehető legkedvezőbben alakul, csak az utolsó az, amiről sajnos eddig nem győződhettünk meg. Már alig várjuk, hogy felszerelhessük a bordázatlan abroncsokat, mivel csak velük fog kiderülni, hogy mennyire leszünk gyorsak."
A Ferrari az elmúlt hónapokban a KERS talán leghangosabb kritikusa volt. A fékenergiát eltároló és a hajtásláncba betápláló készüléket a legtöbben azért támadták, mert a kifejlesztése sok pénzt emésztett fel, és biztonsági aggályokat vetett fel. A Ferrari tesztcsapata egyelőre nem szembesült a vélt veszélyekkel.
"Nem azt mondom, hogy minden körben, ahogy a pilóták szeretnék, de elég gyakran bekapcsoljuk, hogy tanulmányozhassuk a biztonságosságát" - árulta el Dyer, aki az elmúlt években Kimi Rí­í‚¤ikkönen versenymérnökeként dolgozott. - "Érdekes berendezés, nagy kihí­vást jelent mérnöki szempontból."
A brit szakember nemcsak a Magnetti Marellivel karöltve kifejlesztett KERS-sel elégedett, hanem az F60 egészével is. A szerdai gyakorlás után kijelentette: "Ez a harmadik tesztnap volt, de több mint 500 kilométert tettünk meg, és minden pozití­van alakult. Semmi olyasmi nem adódott, ami aggodalomra adott volna okot."
Mugellóban Felipe Massa fejezi be az új Ferrari első tesztjét, mí­g hétfőn és kedden Rí­í‚¤ikkönen ülhetett a volán mögé. A finn szintén elégedetten nyilatkozott a hibrid hajtásról.
"Mindkét nap használtuk a KERS-t, és pozití­vak voltak az eredmények. A rendszer jól működik, hasonlóan a többi új elemhez" - fogalmazott a 2007-es világbajnok. - "Nagyobb teljesí­tménnyel gazdálkodhatsz vele, de olyan rövid ideig, hogy úgy gondolom, túlságosan nem fogja megváltoztatni a dolgokat."
Az eddigi hí­rek alapján úgy tűnt, a McLaren és a BMW áll a legjobban a KERS fejlesztésével, majd a Williams következik mögöttük. Ugyanakkor még egyetlen csapat sem erősí­tette meg, hogy már az idénynyitótól használni fogja az eszközt, ami természetesen nem kötelező.





Ecclestone: A Ferrari a Forma-1 legfontosabb csapata


A Forma-1 kereskedelmi jogainak birtokosa, Bernie Ecclestone azt nyilatkozta, hogy a sorozat csak egyetlen csapat távozását viselné rosszul, mégpedig a Ferrariét. A brit leszögezte ugyanakkor azt is, hogy mindez nem jelenti azt, hogy nem sajnálná akármelyik más csapat elvesztését.


A decemberi távozása után többen tartottak attól, hogy a gazdasági válság miatt mások is felhagynak a Forma-1-ben való versenyzéssel, ám a gyártók és a résztvevők sorra erősí­tették meg elkötelezettségüket a sorozat iránt.
Természetesen Ecclestone is bí­zik abban, hogy nem lesz újabb távozó, ám úgy fogalmazott, igazából csak egy istálló kiszállása érintené érzékenyen a Forma-1-et, mégpedig a é.

"Rossz ezt mondani nekem, de az egyetlen csapat, amelyre azt mondanám, hogy hiányozna, az a Ferrari"- mondta Ecclestone a Financial Times-nak, majd gyorsan hozzátette azt is, természetesen mások távozásának sem örülne. "Nem akarnám elveszteni a McLarent sem, az biztos, és a t sem."

Nemrégiben egyébként Ecclestone volt az, aki elárulta azt is, hogy múltja miatt a Ferrari a Forma-1-ben, és a maranellóiak több pénzt kapnak, mint a többiek.
 
Mi ez mercédes??? megadta magát??
 
esetleg valami hí­r a kép mellé? :D
 
Vissza
Top Alul