Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
Hát ennél már nem, mert a BMW már az összes újí­tást tesztelte most.
 
De nem jelenti azt hogy a többi is igy fog kinézni legalábbis remélem
 
Szerintem normálisabban fog az majd kinézni..., ha meg nem akkor meg egyszer csak hozzá szokunk...
 
Én igazábol az eröviszonyokra leszek kiváncsi :S
 
Eddie Jordan szerint Bernie Ecclestone terve egyszerűen ostobaság

Az egykori Formulaí¢?í¢??1-es csapatfőnök, Eddie Jordan szerint Bernie Ecclestone terve, miszerint a világbajnokságon töröljék el az egyéni pontversenyt, és minden viadalon érmeket adjanak a dobogósoknak, és csak a helyezéseket számolják, teljes ostobaság.Eddie Jordan a BBC-nek adott nyilatkozatában kritizálta Bernie Ecclestone felvetését, amely megreformálná a mostani egyéni pontrendszert. Egészen pontosan nem is megreformálná, hanem el is törölné azt, és a jövőben csak a megszerzett helyezések számí­tanának.

„í­??gy hiszem, hogy ez ostobaság. Jelen helyzetben mindenkinek a költségvetéssel és annak a megnyirbálásával kellene foglalkoznia, semmi mássalí¢?í‚ í¢?í¢?? kezdte gondolatmenetét Jordan.

Az egykori csapatvezető a folytatásban azt ecsetelte, hogy miért lennének vesztesei annak, ha törölnék a mostani pontszámí­tási rendszert.

„Szükség van a pontozásos rendszerre. Az egyike voltam azoknak a csapatvezetőknek, akik annak idején támogatták, hogy az első nyolc helyezett kapjon pontot, illetve pontokat. Tisztában kell lenni azzal, hogy vannak olyan csapatok, amelyeknek egy megszerzett pont annyit jelent, mint a Ferrarinak, vagy a McLarennek egy győzelemí¢?í‚ í¢?í¢?? tette hozzá az egykori csapatfőnök, aki szerint a két pont és a semmi között óriási különbség van.

Jordan szerint a középcsapatoknak lenne csak igazán végzetes az új szisztéma, amelyeknek í­gy nem lesz érdekük harcolni, hogy a pilótái bekerüljenek a legjobb nyolcba.

„Az olyan versenyzők, mint például Felipe Massa, aki lentről jött és onnan dolgozta fel magát a legjobbak közé, tudják csak igazából, hogy mennyire fontosak a mezőny hátsó felének a megszerzett pontok. Mindenki, akinek van rálátása a pénzügyi helyzetre, tudja, hogy mennyire fontos, és hogy mekkora izgalmat jelent egy-egy pont megszerzése a csapatoknakí¢?í‚.

„Ecclestone azt hiszi, hogy mindenkit csak az érdekel, hogy ki nyeri meg a versenyt. Sajnálom, de ez igencsak hibás gondolatí¢?í‚ í¢?í¢?? tette hozzá Jordan, aki szerint az összes csapat belegyezésére lenne szükség ahhoz, hogy bevezessék ezt a (szerinte hibás) új szabályt.

Ez alapján csak a konstruktőri versenyben maradna meg az eddigi pontozásos rendszer, az egyéniben senki sem kapna külön pontokat, ugyanakkor a helyezéseket számon tartanák a rangsorolás miatt. Az összetettben végül az lenne a világbajnok, aki több győzelmet ért el a szezonban. Ha két versenyzőnél ez egyenlő, akkor a második helyezések száma döntene, és í­gy tovább.

Természetesen az összetett verseny további helyezéséről is hasonlóképpen döntenének.

Ecclestone ezen javaslata még messze áll a konkrétummá válástól, mivel az FIA tanácsa csak decemberben tárgyalja majd. Az üzletembernek azonban igencsak nagy beleszólása van a dolgok menetébeí¢?í‚?
 
A Toro Rosso is a partnerautó szabály miatt kerülhet nehézségbe

Gerhard Berger már az évad elején fontolóra vette, hogy elhagyja a Toro Rossot, amikor Dietrich Mateschitz bejelentette, hogy szándékában áll eladni a tulajdonrészét.

"Nem nehezteltem rá emiatt, de ettől erősödött bennem a gondolat, hogy visszaadom neki a Toro Rosso teljes irányí­tását, hogy saját belátása szerint léphessen. A partnerautók bizonytalan helyzete Didi számára is megnehezí­ti a munkát és emiatt a Red Bull Racinget helyezi előtérne, ami érthető." - idézi a Tiroler Zeitung Bergert.

A Toro Rosso munkáját eddig is a Red Bull finanszí­rozta, de hosszú távon nem volt garancia az előrelépésekre. új partnert (Mateschitz helyett) pedig nem sikerült találni. "Nem sokan engedhetnek meg maguknak egy Formula-1-es istállót, és még kevesebben vannak, akik be akarnak szállni az üzletbe. Egyedül is tovább vittem volna a csapatomat, de nem tudtam volna állni a költségeket."

Korábban felmerült annak lehetősége, hogy a csapat a Honda támogatásával indul jövőre -Takuma Satóért cserébe, de Berger nem akarta alárendelni a Toro Rossót egy gyártóknak. "Az ilyen cégóriásoknak sajátos elképzeléseik vannak, de hosszútávon ez nem mindig kifizetődő."

Továbbra sem lehet tudni, hogy Mateschitz-nek milyen tervei vannak a csapattal, de nem kizárt, hogy a ProDrive és a Super Aguri után a Toro Rosso is a partnerautó szabály áldozata lesz. Az új Concorde Egyezmény továbbra sem került aláí­rásra.
 
Kincsre lelt a Ferrari F1-es csapata

A jelek szerint csiszolatlan gyémántot talált a Ferrari istálló azon a szerdai F1-es tesztelésen, amelynek keretein belül az olasz F3-as bajnokság első három helyezettje kipróbálhatta az együttes F2008 kódjelű modelljét.
Mí­g a 29 kört teljesí­tő Edoardo Piscopo 1:00,336, a 33 kört repesztő Salvatore Cicatelli pedig 1:01,243-as időt ment a fioranói ringen, addig a bajnok Mirko Bortolotti 40 kört teljesí­tett és szenzációs, idei pályacsúcsot jelentő 0:59,111-es időt ért el. Ez Michael Schumacher 2004-ben felállí­tott 0:55,999-es eredményétől jócskán elmarad, de azóta a kocsik is megváltoztak.

„í­??gy gondolom, hogy a legjobb körömben vétettem egy apró hibát a hajtűnél és veszí­tettem pár tizedet, de a teszt ezzel együtt is csodálatos és élvezetes tapasztalt volt.í¢?í‚ í¢?í¢?? áradozott a Gazzetta dello Sport hasábjain Bortolotti.

Az olasz tehetség hozzátette: „Délelőtt az esőben szembetaláltam magam pár nehézséggel, de száraz pályán azonnal magabiztos voltam a kocsiban. Elérzékenyültem-e? Amikor lecsukod a sisakrostélyt, minden elszáll. Hogy ez kiindulópont volt-e vagy sem, majd a jövő megmondja, de nagyon remélem, hogy igen!í¢?í‚

A juniorprogram elindí­tásával kacérkodó Ferrari főmérnöke, Luca Baldiserri dicséretben részesí­tette fiatal honfitársait. A szakembert elsősorban az ifjoncok felkészültsége nyűgözte le.

„Elképesztőnek tartom, hogy egyetlen nagyobb hibát sem vétettek, azonnal gyorsak voltak és megmutatták, hogy milyen komoly potenciál rejlik bennük. Csodálatos volt hallgatni a srácok kommentárjait és benyomásait.í¢?í‚ í¢?í¢?? fogalmazott Baldiserri.

Bortolottiék tesztje az olasz autósportot felügyelő testület, az ACI-CSAI szervezésében valósult meg.
 
Fernando Alonso visszavonul, ha egységesí­tik a motorokat

"A V10-es fantasztikusan izgalmas volt a pilóták számára, súroltuk a határokat, de most folyamatosan haladunk visszafele"
Fernando Alonso, a Renault kétszeres világbajnok spanyol pilótája is csatlakozott azokhoz, aki hevesen tiltakoznak a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) terve ellen, miszerint 2010-től egységesí­tenék a motorokat a Forma-1-ben.

"Az lenne az utolsó csepp a pohárban, ha ugyanolyanok lennének a motorok. Akkor el kellene gondolkodnom a visszavonuláson" - nyilatkozta Alonso, aki szerint a sportág 2005-ben már í­gy is visszalépett egyet, amikor a V10-es motorokat V8-asra "redukálták" a vezetők.

"A V10-es fantasztikusan izgalmas volt a pilóták számára, súroltuk a határokat, de most folyamatosan haladunk visszafele" - tette hozzá a spanyol világbajnok.

Alonso mellett korábban már több pilóta és csapat - többek között a Ferrari és a Toyota is - hevesen tiltakozott a FIA ötlete ellen.
 
jogos....ha bevezetik az egyenmotorokat én is visszavonulok :D
 
A Hondánál elmarad a karácsony és a sajtófogadás



Továbbra is az újságí­rók a gazdasági világválság legnagyobb vesztesei a Forma-1-ben. Miután a Toyota lemondta új autójának sajtóbemutatóját, a Honda két nappal szokásos évadzáró vacsorája előtt arról értesí­tette a meghí­vott 40 tudósí­tót, hogy sajnálatos módon mégsem tudja vendégül látni őket szerdán. Az újságí­rók, akik a Honda brackley-i gyárához közel, egy oxfordi étteremben faggathatták volna az istálló vezetését, a pitpass.com szerint következő emailt kapták Nick Fry vezérigazgatótól: "Akárcsak más gyártóknak, a Hondának is csökkentenie kellett termelését. Ennek fényében szerintünk nem lenne helyénvaló megtartani a vacsorát." Az évi 539 ezer fontot kereső Fry azonban nemcsak a sajtó munkatársaival szúrt ki: a portál információi szerint a Honda csapatának karácsonyi partija is elmarad
 
Jó ez az aláí­rás csak oda kellene í­rni minden év alá,hogy mennyibe került(??í¢?¹í‚?,$ stb.)!!!
:D:D:D
 
Látom nem tetszik nehéz elviselni mi.Szarügy hihihihihihi :D
 
A Honda kiszáll a Forma-1-ből

A 2008-as volt a Honda utolsó évada a Forma-1-ben, jelentette be Fukui Takao, a japán autógyártó elnök-vezérigazgatója egy tokiói sajtótájékoztatón. Péntektől árulják a csapatot, ha nem akad vevő, eltűnnek a sorozatból.
Fukui Takao a világgazdasági válsággal indokolta a döntést. A megemelkedett költségek és a gépkocsik iránti kereslet visszaesése miatt kényszerül arra a vállalat, hogy kivonuljon az évente több tí­zmilliárd dolláros költséggel járó sportágból.
Az istálló - amely az idei szezon során 294 millió dolláros költségvetéssel szerepelt a Forma-1-ben - legutóbb a konstruktőrök versenyében az utolsó előtti helyen végzett, a pilótáknál Rubens Barrichello a 14., Jenson Button a 18. lett.

Az év elején fiókcsapatukat, a Super Agurit megszüntették anyagi okokra hivatkozva, de a távozás í­gy is nagyon váratlan. A Honda kiválása azt jelenti, hogy jövőre - amennyiben a többi csapat marad - már csak 18 autó indul.
A japán cég - amelynek eddig 760 dolgozójától kellett megválnia, az autógyártást pedig világszerte 140 ezer darabbal csökkentette - tárgyalásokba kezd Forma-1-es csapatával annak további sorsáról, beleértve lehetséges eladását is.
Az értékesí­tés nagyon nehéz lesz, mert az utóbbi két év környezetvédelmi filozófiája miatt az istállónak nincsenek nagy, tőkeerős szponzorai, í­gy kvázi az egészet szinte a nulláról kellene felépí­tenie egy vállalkozónak.
388267_f553e6f9cf82fba52b4a795a91fd5033_wm.jpg


A visszavonulófélben lévő 37 éves Rubens Barrichello és a még csak 28 éves Jenson Button marad kocsi nélkül.
A márka a 80-as években motorjaival uralta a sorozatot, Alain Prosttal és Ayrton Sennával világbajnokságokat nyert. A gazdasági világválság hatásait viszont, úgy tűnik, csak úgy vészelheti át, ha megszabadul az évi 250 milliós eurós kiadást jelentő F1-projekttől.
Hozzájárul a távozáshoz az is, hogy 2006-os, gyári csapatkénti visszatérésük óta - előtte évekig a jogelőd BAR-csapatnak szállí­tottak motorokat - gyengén szerepelnek, csak egy futamot nyertek, a 2006-os Magyar Nagydí­jat, Jenson Buttonnal. Az utóbbi két évben pocsékul mentek, mindössze egy dobogós helyezést értek el, Barrichellóval, az idei esős Angol GP-n.
 
fhat.jpg
lg.php

fhat.jpg
A Ferrari Amerikában készül a 2009-es idényre

Megbí­zható források szerint a Ferrari minden eddiginél keményebben készül a következő idényre, amit az is bizonyí­t, hogy az olasz gárda több szakembere is Amerikába utazott, ahol a csapat kibérelt egy hipermodern szélcsatornát.Mivel az elmúlt évek legösszetettebb és legnagyobb szabálymódosí­tási csomagja kerül bevezetésre a Forma-1-ben a következő idényben, a csapatoknak szinte mindent a nulláról kellett kezdeniük a jövő évi autóik tervezésekor.

Ezért is fontos a téli felkészülési időszak, mert aki most jól dolgozik, akár előnybe is kerülhet a többiekkel szemben.

Természetesen a Ferrari sem szeretne lemaradni, ezért is utazott el Amerikába, ahol egy 1:1 arányú (egyes feltételezések szerint a Moog birtokában lévő) szélcsatornában készül a 2009-es idényre.

A világbajnok csapat eddig a saját, illetve a Dallara szélcsatornáját használta az aerodinamikai fejlesztésekre, ám kinőtte azt, ezért kellett más lehetőség után néznie.

Eközben olyan hí­rek kaptak szárnyra, melyek szerint a Ferrari megoldást talált azokra a problémákra, amik hátráltatták a KERS fejlesztésében, ám most azon serénykednek a mérnökök, hogy 10 kilogrammal könnyebbé tegyék az új autót.

A Ferrari a jövő héten megrendezésre kerülő jerezi teszteken Kimi Raikkönennel és Felipe Massával gördül majd pályára, akiknek először nyí­lik lehetőségük arra, hogy kipróbálják az új szárnycsomagot, értesült a finn Turun Sanomat.
 
Montezemolo: Sajnálom, ami a Hondával történt

Ahogyan arról a tegnapi napon beszámoltunk, a Honda csapata hivatalosan is bejelentette, hogy a gazdasági válság miatt azonnali hatállyal felfüggeszti Formula-1-es projektjét, s távozik a sportból.A megerősí­tést követően számos találgatás kapott szárnyra, melyek elsősorban a Formula-1 jövőjével állnak összefüggésben.
Sajtóértesülések szerint a csapatok által nemrégiben létrehozott szövetség, a FOTA rendkí­vüli megszorí­tásokat tervez.
A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ezzel együtt sajnálatát fejezte ki a japánok kivonulásával kapcsolatban, s elárulta, hogy londoni ülésükön sikerült számos fontos döntést meghozniuk a Száguldó Cirkusz jövőjével kapcsolatban.
„Nagyon sajnálom, ami a Hondával történt" - kezdte Montezemolo.
„Ebben a nehéz pillanatban őszintén együttérzek a csapat tagjaival. Sajnos megtörténhetnek ilyen dolgok a hasonlóan nehéz időkben. Az évek során számos gyártót láttunk, akik érkeztek vagy éppen távoztak."
„Először is szeretném elmondani, hogy nagyon elégedett voltam a találkozó rendkí­vül segí­tőkész hangulatával. Egyhangúan sorra vettünk néhány fontos döntést, akár a 2009-es és 2010-es, akár a 2011-es idényről legyen szó. Ez utóbbival kapcsolatban előterjesztettünk egy, a motorokról szóló indí­tványt is."
„Adtunk néhány ötletet a költségcsökkentésre, melyek elsősorban a kisebb csapatok elősegí­tésére szolgálnak."
„Azt gondolom, hogy sikerült választ adnunk az FIA számos kérdésére és bebizonyí­tottuk, hogy igenis tudunk reagálni ezekre és tudunk megfelelő javaslatokkal előállni."
„Rövidesen szeretnénk összehozni egy találkozót Max Mosley-val, hogy beavassuk a javaslataink részleteibe. Valamint abban is egyetértettünk, hogy találkoznunk kell Bernie Ecclestone-nal is, hogy a bevételek elosztásáról is szó essen."
 
Nem hinném hogy nem lesz Honda... elég jó embereik vannak, hogy megmaradjon a csapat szerintem. Ha mégis az érdekes lesz...felettébb
 
Ez a hí­r már egyszer fentvolt :D
 
Én csak annyit tudok hozzászólni a témához, hogy: HAJRí­í‚ ALONSO!!!!!! :D
 
Hehehe ez jó Sumaher
 
Ja meg annyi hogy a legtöbb leggyorsabb kör szerintem nem 74 hanem 76
legtöbb első soros rajthelyezés (114) szerintem 115


Na jól van nem í­rogatom itt van egészen


 
Semmi baj hogy rosszul í­rtad ki csak ha már ki í­runk valamit akkor az legyen pontos azért í­rtam csak ki :D
 
Honda: A Ferrari igent mondott a motorokra

Az olasz istálló az idei szezonban kész motorokat szállí­tani a nagy nehézségekkel küszködő 'Honda' istállónak. Ross Brawn hosszú éveken át dolgozott a Ferrari szakembereként, ám a 2008-as esztendőt már a Hondánál kezdte meg.
A japán istálló egy igen gyenge szezont zárt. Később a gazdasági válságnak köszönhetően a japán gyár bejelentette, hogy kivonul a Formula-1-ből.

A Ross Brawn és Nick Fry vezette gárda márciusig kapott haladékot. Három hónapuk maradt, hogy vevőt találjanak.
Brawn még mindig nagyon jó kapcsolatot ápol az olasz istállóval, ezért felkereste korábbi munkahelyét, és segí­tséget kért.

A Ferrari egyik szóvivője megerősí­tette a hí­reket, de megállapodás még nem született.

"Megkérdeztek minket, hogy hajlandóak lennénk-e őket motorokkal ellátni, és mi igent mondtunk". í¢?í¢?? mondta a szóvivő a német SID hí­rügynökségnek.

„Ez minden, semmi több.í¢?í‚ í¢?í¢?? tette hozzá.

Ennek értelmében az új csapat autójában 2.4 literes V8-as erőforrás í¢?í¢??tombolnaí¢?í¢?? - már csak vevőt kell találnia Brawn-éknak.

Nem mellesleg a Ferrari a Toro Rosso-nak is szállí­t motorokat, és legutóbb a Force India is az olaszoktól kapta a fő erőforrást, de az indiai kezekben lévő istálló autóit idén már McLaren-Mercedes motorjai fogják hajtani.


A McLaren megelőzte a Ferrarit


A nagy rivális Ferrari egy globális felmérés alapján csak a második legnépszerűbb csapat a McLaren-Mercedes mögött a Formula-1-ben.

Egy globális felmérés szerint a rajongók legnagyobb százalékának a szí­ve McLaren-Mercedes-ért dobog, í­gy a Ferrari hosszú évek után, de lekerült az első helyről.

Egy évvel a kétszeres világbajnok spanyol, Fernando Alonso távozása, és a kémbotrány után jelenleg a McLaren-Mercedes a legnépszerűbb csapat a Formula-1-ben.
A felmérést a Renault istálló cí­mszponzora az ING készí­tette, amit az F1 Racing magazinban jelentettek meg.

160 ország vett részt a szavazásban, és végül a McLaren 29%-al, de elvitette a prí­met. Az eredmény a két évvel összehasonlí­tott felméréssel szemben jóval magasabb, hiszen akkor csupán 21%-ot kapott a világbajnok csapat. Lewis Hamilton két éve tagja a Formula-1-nek. Az 23 éves brit érkezése egyértelműen jó hatással volt a wokingi csapat hí­rnevére.

A Ferrari két esztendővel ezelőtt a rajongók 30%-át í¢?í¢??birtokoltaí¢?í¢??, mí­g 2008-ban ez 28%-ra csökkent.

A felmérésben a szavazók legnagyobb százaléka már több mint 10 éve figyeli a Formula-1 minden történését, és legalább egy futamot a helyszí­nen tekintett meg.





Tí­z kérdés a kinetikus energia visszanyerő rendszerről


Az idei esztendőben az egyik legnagyobb ismeretlen a kinetikus energia visszanyerő rendszer bevetése lesz a Formula-1-ben, amely számos kérdést vet fel. Az Auto Motor und Sport a legfontosabbakra adott választ.

Mennyi plusz teljesí­tmény áll a versenyzők rendelkezésére?
Mivel a motorok percenkénti fordulatszámát tizennyolcezerre csökkentették, közel ötven lóerővel csökkent a teljesí­tmény is. A kinetikus energia visszanyerő rendszer aktiválása után plusz 82 lóerő áll a versenyző rendelkezésére 6,7 másodpercig.

Mikor alkalmazható a kinetikus energia visszanyerő rendszer?
100 kilométeres óránkénti sebesség felett, de javasolt a kilencven százalékos gázpedálhasználat.

Egyszerre el kell használni a plusz teljesí­tményt?
Nem, a versenyző eloszthatja.

Honnan tudja egy versenyző, hogy mennyi plusz teljesí­tmény áll még a rendelkezésére?
A kijelző százalékos arányban kií­rja neki. 50 százalék annyit jelent, hogy még 3,35 másodpercig áll rendelkezésére a plusz 82 lóerő.

Mi történik, ha nem aktiválják a plusz teljesí­tményt?
Az akkumulátorok túltöltődhetnek.

Mi történik, ha a kinetikus energia visszanyerő rendszer gombját egy versenyző hosszabb ideig nyomja, mint 6,7 másodperc?
Az egységes elektronika 6,7 másodperc után blokkolja a rendszert. Az újabb kör megkezdésével feltöltődik a plusz-teljesí­tmény egyenleg.

Az időmérő edzésen is használható a KERS?
Nem. A parc-fermé szabályok értelmében nincsen lehetőség arra, hogy a kinetikus energia visszanyerő rendszer elemeit ballasztokkal helyettesí­tsék. A KERS a fedélzeten marad, de nem üzemel.

Melyik csapatok haladnak a legjobban a fejlesztésekkel?
A McLaren-Mercedes és a BMW-Sauber teljesí­tette a legtöbb kilométert a hibridrendszerrel. A nevezett csapatok a beállí­tási szakaszba érkeztek, és azt tesztelik, hogy hogyan lehet optimálisan kihasználni az elektromotort, és elérni azt, hogy ne befolyásolja nagy mértékben a fékegyensúlyt.

Kik vannak lemaradva?
A Ferrari, a Williams és a Renault rendelkezik kinetikus energia visszanyerő rendszerrel, de késében vannak. A Ferrari párhuzamos fejlesztéseket végez, mí­g a Renault partnere, a Magneti Marelli problémákba ütközött. A Williams lendkerekes megoldása sem tökéletes. A Toyota az idei esztendőben még nem használja a hibrid technológiát."

Milyen hosszú távú tervek léteznek?
Az FIA folyamatosan növelné a visszanyerhető teljesí­tményt, mí­g néhány csapat 2010-től egységesí­tené a rendszert.





3 vagy akár több hí­r is belefér egy hozzászolásba :D
 
Te tudod akkor hajrá
 
Szép kólásüveg az új Forma-1-es Ferrari


A világbajnok csapat elsőként mutatta be idei kocsiját, Felipe Massa próbálja ki hétfő délután. Kifejezetten jól néz ki, nem hasonlí­t a holtszezon átmeneti buldózereire.
Bemutatta a Ferrari hétfőn a Forma-1-es istálló 2009-es autóját, az F60-ast. Hivatalos honlapjukon adtak ki képeket, délután a gépet Felipe Massa próbálja ki a mugellói pályán.







A 60 onnét jön, hogy a csapat egyedüliként az F1 eddigi összes szezonjában indult. Formája egyáltalán nem hasonlí­t a holtszezon átmeneti szörnyetegeiére: szép vonalvezetésű, persze az új szabályoknak megfelelően jóval szélesebb az első, sokkal keskenyebb a hátsó szárny, mint eddig.
Az autosport.com szerint alakja a klasszikus kólásüvegre hasonlí­t, de ezzel lehet vitatkozni. Az viszont biztos, hogy teljesen új a fékrendszere, a sebességváltója, és benne van a kinetikus energiát hasznosí­tó KERS.
Valószí­nű, hogy utóbbit még nem fogják használni, mivel fejlesztés alatt áll, és nem is kötelező.
Az autót már hétfőn tesztelni kezdik, előbb a brazil, majd társa, Kimi Raikkönen. A szezon március 29-én, Ausztráliában indul.


index.hu

Pár kép:

397207_7aa5d95d1737f8d604f56ce531020b91_m.jpg


397205_a320f1c575743e549f71aeef64262f92_m.jpg


397201_96bdb0c95e3ce0c1ab91fd55802c62a5_m.jpg


397199_b06110562592d3f14ccb6f6413f2ef08_m.jpg

 
Hát érdekes annyi szent majd meglátjuk hogy muzsikál :D
 
kicsit torz... kicsit fura... :Dde nekünk a legszebb az összes többi közt...
 
Már videót is láttam de abbol sok következtetést nem lehet levonni.Szerintem változni fognak az eröviszonyok föleg hogy a vasba nincs kers vagyis valoszinü nem lesz
 
Vissza
Top Alul