Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
Elí­télték Michael Schumacher menedzserét
000_PAR2005072266234_1000.jpg

Michael Schumacher menedzserének, Willi Webernek egy német bí­róság előtt kellett felelnie egy korábban megszűnt cége miatt. A tárgyalás a napokban véget ért, és Webert bűnösnek találták.



A Pole Position Marketing névre hallgató cég hivatalos Michael Schumacher-termékekkel kereskedett, ám fizetésképtelenné vált. A bí­róság pedig hűtlen kezelés miatt bűnösnek találta a menedzsert.
A Bild úgy tudja, Webert egy évre felfüggesztették, és ezen felül még 720 ezer eurós bí­rságot is fizetnie kell.




Keke Rosberg: a Ferrarinak büntetés járna

Hkg1710188_1000.jpg

A korábbi Formula-1-es versenyző, Keke Rosberg úgy véli, hogy a Ferrari súlyos büntetést érdemelne veszélyeztetésért. Felipe Massa magával vitte az üzemanyag-tömlőt (ahogy Christijan Albers a Francia Nagydí­jon 2007-ben) és leparkolt a boxutca végén. "Amit a Ferrari tett, az életveszélyes volt. Bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna, ha a benzin lángra lobban. Az FIA-nek cselekednie kell." í¢?í¢?? jelentette ki Rosberg.

Az eset után a Ferrari újra alkalmazta a nyalókát, amely kisebb hibázási lehetőséget hagy a szerelőknek. "Remélem í­gy is marad. A lámpájuk egy ócskaság." í¢?í¢?? vélekedik Niki Lauda.

Az esettel a McLaren visszakapta a Belgiumban elvett pontokat. "Már a verseny is előtt mondtam, hogy ha Isten létezik, igazságot tesz. És í­gy is lett."
 
Rí­í‚¤ikkönen: Nem találok magyarázatot erre az időszakra
25004Kimi%20Raikkonen001_resize.jpg

Tizenegy futam győzelem nélkül, hét, hogy nem indulhatott az első rajtkockából, az elmúlt négy versenyen pedig nem tudott pontot szerezni - ez Kimi Rí­í‚¤ikkönen mérlege az idei szezonban, s noha matematikai esély még van a végső győzelemre, a Ferrari világbajnoka a szingapúri hétvégét követően kijelentette: segí­teni fogja Felipe Massát a bajnoki cí­m megszerzésében. „Nehéz megtalálni a megfelelő szavakat: éjszaka versenyezni, vagy nappal...egyértelműen nem az én évem. Nekiütköztem a falnak, amikor már csak pár kör volt hátra. Az igazság az, hogy nem a győzelemért hajtottam, de nagyon fontosak lettek volna a pontok a csapat számára. És, mint történt az Spa-ban is, újabb kiesés. Tisztán látszik, hogy sokkal többet próbáltunk meg kihozni a helyzetből, mint amennyi végül sikerült. Jelenleg már csak abban reménykedhetek, hogy lesz egy hétvégém, ahol minden jól alakul."
„Ismételten jó tempónk volt Szingapúrban, de nem tudtunk élni vele. A leggyorsabb körök nem érnek semmit, ha nem kombinálod azokkal a helyzetekkel, amikor igazán számí­tanak. Nyilvánvaló, hogy szomorú vagyok a helyzet miatt. Nem tudom megmagyarázni ezt a sötét időszakot és nincs semmi, amivel megváltoztathatnám a történteket. Előre kell néznünk az utolsó három versenyre."
„Szingapúr csodálatos hely egy versenyre. Az éjszakai futam nagyon jól szervezett volt. Kicsit meglepődtem, amikor a napszakról és a láthatóságról való beszélgetéseket hallgattam. Amikor felgyújtották a lámpákat, olyan volt, mintha nappal lenne."
„Az autó nagyon jól ment péntek reggel, de délutánra változtattunk a beállí­tásokon és nem tudtam jól teljesí­teni. A harmadik szabadedzésen problémánk volt a kormánnyal és sok időt veszí­tettem, mert nem tudtam kipróbálni a keményebb keverékű abroncsokat gyorskörön. Nyilvánvaló, hogy ez nem a tökéletes módszere annak, hogy javí­tsak az időmérőn mutatott teljesí­tményemen. A verseny kezdetén nem találtam a ritmust, mert a guminyomás túl alacsony volt. Szükségem volt néhány körre, hogy elérjem azt, hogy megfelelően üzemeljenek. Amikor rendben voltak, elkezdtem szárnyalni és könnyen lépést tartottam Hamiltonnal. Amikor a biztonsági autót pályára küldték nyilvánvalóvá vált számomra, hogy a lehetőségeimet megsemmisí­tették, mert amikor második vagy egy dupla bokszkiállásnál, nem sok mindent tehetsz."
„Az ötödik helyig jutottam aztán a gyorsabb autóval jól alakult minden Glock mögött. Vártam az előzésre alkalmas pillanatot mögötte, de ekkor túl keményen találtam el az egyik kerékvetőt, és az autó szó szerint felszállt, í­gy nem tarthattam irányí­tásom alatt. A falnak ütköztem és vége lett a versenyemnek."
„Nagyon sajnálom a csapatot, mert rendkí­vül jó munkát végeztek, hogy javí­tsanak az F2008-ason. Nagyon fájó pontokat veszí­teni. De tudjuk, hogy harcolhatunk a győzelemért az utolsó három versenyen. Reménykedem, hogy végre péntektől vasárnap estig lesz egy sima hétvégém."



újabb kemény kritika a Ferrarinak
26561seta.JPG

A Ferrari hibázott Szingapúrban, í­gy a McLaren-Mercedes egy lépéssel közelebb került a bajnoki cí­mek megszerzéséhez. A DSF kommentátora, Peter Kohl élesen bí­rálta az olasz istállót a futam után. "í­??gy szerepeltek, mintha most jöttek volna egy falubéli garázsból. Massának í­gy semmi esélye nincs arra, hogy bajnoki cí­met szerezzen. Kimi Rí­í‚¤ikkönen teljesí­tménye pedig kétségbe ejtő. Tí­z futam alatt egyetlen győzelmet sem szerzett, és az elmúlt négy versenyen pontok nélkül maradt."

"Ébresztő Kimi! Te vagy a bajnok! Szedd össze magad és mutasd meg végre. Hol van a büszkeséged? Ha Japánban is leszerepelsz, akkor jobb, ha otthon maradsz jéghokit nézni. Nem voltál bajnokhoz méltó az elmúlt időszakban." í¢?í¢?? jelentette ki a szakértő, aki a Renault-nak is tanácsot adott.

"Szabadí­tsátok ki Piquet' az autóból, és adjatok lehetőséget egy olyan versenyzőnek, aki megérdemli. Kiderült, hogy nem olyan tehetséges, mint az apja, és a Formula-1 túl nagy falat neki."
 
Rövid összefoglaló Rí­í‚¤ikkönen negatí­v szériájáról
23471270103.jpg

A finn Iltalehti internetes oldal szerkesztői készí­tettek egy összeállí­tást Kimi Rí­í‚¤ikkönen eddigi olyan futamairól, amik meghatározóak lehettek volna az újabb világbajnoki cí­m megszerzése szempontjából és megemlí­tik Kimi kudarcait, elkövetett hibáit, valamint passzivitását. A nagydí­jak utáni zárójelben az időmérő edzésen és a futamon elért helyezése olvasható, mí­g azon versenyek összefoglalói után, ahol pontot vesztett, értelemszerűen a szerezhető pontok száma szerepel.

Török Nagydí­j (4/3)
A Ferrari tempója megnyugtató volt, de Rí­í‚¤ikkönen összeért a rajtnál Heikki Kovalainen autójával, és ezáltal az esetleges győzelemről vagy második helyről mindenképpen le kellett tegyen. Végül is az időmérőhöz képest egy helyet javí­tva, a harmadik helyre sikerült behoznia a kocsit, és í­gy 6 pontot szerzett.

Monaco-i Nagydí­j (2/9)
Második pozí­cióból rajtolva 0 pontos versenyt futott. Büntetés, ami miatt hátrébb esett, csúszkálások, majd egy nagyobb hiba, aminek következtében nekiment Adrian Sutilnak, és ezzel végleg elszálltak a pontszerzési esélyei, bár az ötödik vagy a hatodik helyen is célba érhetett volna.
(4-3)

Magyar Nagydí­j (6/3)
Szomorúan indult a hétvége számára, az időmérő edzésen nem szerepelt túl jól. A versenyen viszont Felipe Massa és Lewis Hamilton is hozzájárult dobogós helyezéséhez. De még í­gy is illett volna a Toyotás Timo Glock-ot megelőznie, ennek ellenére örülhetett a harmadik helynek. Egész hétvégén túlságosan beletörődő volt.

Belga Nagydí­j (4)
Mindenki emlékszik a finn csatájára Lewis Hamiltonnal, aminek a vége falba csapódás lett. Az élénk harc valószí­nüleg nem zajlott volna le a győzelemért, ha nem lett volna ennyire fontos Rí­í‚¤ikkönen számára az első helyért járó pont. Ebben a kiesésben azért szerepet játszottak az abroncsok is.
(10-8)

Olasz Nagydí­j (14/9)
A Jégembernek komoly kihí­vás volt az eső Monzában. Az időmérő edzésen be sem jutott az utolsó körbe, í­gy csak a tizennegyedik helyről rajtolhatott. A versenyen Sebastian Vettel rajt-cél győzelmet aratott, és Kimi mindössze a kilencedik helyen ért célba. Ezzel egy újabb pont nélküli hétvégét zárt.

Szinagapúri Nagydí­j (3)
Az aktuális világbajnok valószí­nűleg ezen a versenyen dobta el végleg cí­mvédési esélyeit. Szingapúrban ötödik helyen autózva hibázott, és falnak vezette a Ferrarit. Három futammal a vége előtt ilyen tendenciával nem lesz esélye.
(4)

Gené hisz a Ferrari cí­mszerzésében
25259Marc%20Gene.jpg

A Ferrari tesztpilótája, Marc Gené úgy véli, hogy a szingapúri kudarc ellenére sem dőlt még el a bajnoki cí­m sorsa.




Az El Mundo-nak elmondta, hogy bár többet nem hibázhat a csapat, de behozható a hét pontos lemaradás. "Nem mi vagyunk a legjobb pozí­cióban, de továbbra is esélyesek vagyunk. Japánban és Kí­nában szoros csatára számí­tok, de Brazí­liában mi leszünk előnyben."
 
Alonso a (mázlista) király!

í­í‚zlelgetem a kifejezéseket: "A Ferrari maga alatt vágja a fát...", "...megássa a saját sí­rját...", vagy: "... kibabrál a saját versenyzőivel...", meg ilyeneket. Sőt, még a bibliai Noé is eszembe jut, amikor arra bí­ztatja az Urat (akkor ugyanis, még a nevezett meglehetősen közeli és bizalmas kapcsolatban volt a földi halandókkal), hogy: "...Csak a barátaimat verjed (üssed?) Uram, az ellenségeimmel elbánok magam is!..." Ez utóbbi mondat akár a szegény kis Massa szájából is elhangozhatott volna, amennyiben szóhoz tudott volna jutni, amikor vitte magával az egész hóbelevancot a bokszutcában. Az ember könnyesre röhögte magát az eseményen, és csak később döbbent rá, hogy mi lehetett volna ebből, ha csak egy kicsit is rosszul sül el a dolog. Hogy pillanatok alatt leéghetett, fölrobbanhatott volna az egész utca, ha azok a (szerencsére valóban) biztonsági szelepek valamelyike enged, azaz átengedi az üzemanyagot, és Massa Ferrarija azt végigfolyatja a bokszutcában!... Ha valaki már látott az amerikai versenyeken égő versenyzőt, pánikszerűen tüzet oltó szerelőket (bár a lángokat nem láthatta a metanol szí­ntelen lángja miatt), az tudja miről beszélek.Ez most mind elmaradt, csak a szégyen marad meg mindörökre. A szégyen, hogy a csapat, a Ferrari, amely a kerékcserében is többszörös világcsúcstartó tudott lenni (öt másodperc sem kellett nekik a kerékcseréhez), mára ide züllött, szétesett. Bár ez talán azért túlzás, mert a csapat, a szerelők nyilván nem estek szét, hanem csak az idétlen vezetés vitte, viszi romlásba az egész társaságot. Korábban, ezeken a hasábokon már ejtettem néhány keresetlen szót a Ferrari (egyébként tisztességes és hozzáértő, de a vezetésre alkalmatlan) új vezérkaráról, amelyeket itt most nincs szándékomban megismételni. Csupán annyit, hogy ma már ott tartunk, hogy Massának és Kiminek hovatovább jobban kell tartaniuk a saját csapatuk baklövéseitől, mint az ellenfeleiktől.
Számomra legalábbis fölfoghatatlan, hogy amúgy értelmes, jól képzett és tehetséges mérnökök képtelenek elismerni, hogy a legújabb "fejlesztésük", az elektronikus cipőkanál hasznosságával egyenértékű lámpás megoldásuk, amely a nyalókás embert lenne helyettesí­tendő, nemhogy nem jó, hanem egyenesen ártalmas/!/ az "egészségre"! Már akkor leí­rtam, hogy baromság az egész, amikor Kimi vitte el kis hí­ján a csövet, csupán egyetlen szerelő lábát törve el, legfőképpen azért, mert az indulás felelősségét a nyalókás embertől átadja "a verseny izgalmától túlfűtött, rohanni akaró, begőzölt versenyző kezébe" (idézet magamtól). Ma is í­gy látom. Sőt, sokkal súlyosabban í­télem meg. Akkor, pedig Massa is dobott kis hí­ján egy hátast ugyanebből a hibából kifolyólag, a Ferrari ahelyett, hogy elismerte volna, hogy hülyeség ez az egész új lámpázás, tartott egy "demonstrációt", sajtótájékoztatót, amelyen bemutatták, hogy milyen nagyszerű is ez az újí­tás.

Erre föl vitte el most Massa az egész cuccot.

És veszí­tett vele tí­z értékes világbajnoki pontot.
Viszont a Ferrari ezúttal azonnal magára vállalta a hibát, valamelyik mérnökük majd elviszi a balhét, mondván, hogy "hibásan", azaz rosszkor nyomta meg a gombot. Ez Massát ugyan fölmenti, de a pontjait nem hozhatja vissza. A "mérnök" pedig, akiről szilárdan állí­tották, hogy onnan föntről, a pulpitusról "jobban látja" majd, hogy mikor kell nyomnia, mint a nyalókás ember, nem látta jobban! És nyomnia sem olyan egyszerű! Három lámpa van ugyanis, piros, sárga, zöld, - és ahhoz, hogy a zöld a lehető legkorábban villanjon föl, egy kicsit "elébe kell menni" az eseményeknek. De mennyivel?! Három versenyből, (hat kiállásból) három baleset - igazán nem rossz arány. De, ha í­gy haladunk, a Ferrarinak lassan nem lesz hadra fogható szerelője...

Ha azonban az ember megkockáztatja, hogy a Ferrari jelenlegi vezetői "fafejűek" (a klasszikusuk Gottlieb Daimler, akit ismerői "fafejű svábként" tiszteltek), akkor viszont mit mondjon az FIA illetékeseiről, akik a mundér (néhány rossz szabály) védelmében inkább hagyják tönkretenni a versenyeket, és még a jobbik esetben is irreálissá tenni az eredményeket, mint most Szingapúrban. Mert azt ugye nem gondolja senki komolyan, hogy normális körülmények között is Alonso nyerte volna a versenyt, ugye?! Már a könyökömön jön ki, annyit í­rtam erről a szomorú Safety Car-os szabályról, illetve ennek az Amerikából (félig) átvett formájáról, amely szerint a mai Forma-1-es versenyek zajlanak. Legutóbb akkor hí­vtam ki magam ellen a sorsot, akarom mondani némely olvasóm haragját, amikor Kimi Hamilton általi felökleléséért elsősorban nem a versenyzőt, hanem a hülye szabályt (piros lámpát a verseny útjába?!) marasztaltam el.

Most is ez a szabály tette tönkre a versenyt. (No persze nem a látvány és az izgalmak tekintetében. Vagy ezért csinálják mindezt?!) Amely szép nyugodtan folydogált egészen addig, amí­g ifjabb Piquet neki nem ment a falnak! De nekiment. Mire kijött a Safety Car, ami természetes, és szükséges. De az már nem, hogy erre bezárt a bokszutca! A baleset ugyanis most akkor következett be, amikor a mezőny nagyobbik részének éppen tankolnia kellett volna - ha lehet. Akik tudták, azok elhalasztották. De vannak olyan esetek, amikor (amint azt Martti Larnitól tudjuk): "A WC olyan, mint a sí­r. Ha menni kell, hát menni kell!" Azaz forma-nyelvre lefordí­tva: ha üres a tankod, akkor be kell menned a bokszba, ha nem szabad, akkor is! Nico Rosberg és Robert Kubica tehát bement, vállalva a veszélyt, és meg is kapták a maguk "Stop and go" büntetését, amellyel a "kis Keké-" től élete első győzelmének esélyét vették el, Kubicát meg elküldték a vert mezőnybe.Az életben azonban ez már úgy van, ha elvesznek valakitől valamit, azt biztos odaadják valaki másnak. Ezúttal, egyébként teljesen megérdemelten, Fernando Alonso volt ez a "kedvezményezett". Azért mondom, hogy megérdemelten, mert szombaton, az edzésen, amikor egyértelműen a leggyorsabb volt a mezőnyben, egy ostoba műszaki hiba megfosztotta attól a lehetőségtől, hogy gyorsaságát az első rajthelyre váltsa, sőt, csak a tizenötödikről indulhatott! Akkor letérdelve "imádkozott", s arról beszélt, hogy ezzel elúszott minden lehetősége. í­í‚m vasárnap reggel már, miután kiderült, hogy az autójának semmi baja, mert csak a benzinadagoló kisebb zűrje volt a megállás oka, azt pedig azonnal kijaví­tották, már arról beszélt, hogy: "Megvan a követendő stratégiánk. Akkor van némi esélyem, ha lesz a versenyben biztonsági autós rész!" És lőn. Az eset pedig világosan mutatja, hogy a szerencse mindig csak azt támogatja (meg az "Isteni Gondviselés"), aki okosan és alaposan felkészül annak fogadására.

Briatore tehát minimális benzinnel küldte ki a pályára Fernandót, mégpedig azért, hogy a 15. helyről indulva, az első néhány körben előzzön meg mindenkit akit csak lehet a könnyű, gyors autójával. Mivel a rajtnál a legrövidebb a mezőny, s attól kezdve egyre nyúlik. Alonso meg is tette ami tőle tellett, és amikor (nagyon hamar a többiekhez képest) elfogyott az üzemanyaga, ahogy tervezték, bement a bokszba tankolni. í­í‚gy azután, amikor Piquet balesete bekövetkezett, néhányan nagyon szorult helyzetbe kerültek, mások pedig csak némi várakozás után tudtak tankolni, a ferrarisok pedig hozzáfogtak "saját sí­rjuk kiásásához" (hogy itt ezt a formulát használjam), - addig Alonso, mint a nevető egyetlen, az élre keveredett, illetve először annak közelébe. A nagy truváj az volt, amikor Rosberg megkapta a büntetését, attól kezdve nem lehetett megállí­tani a kétszeres világbajnokot. Illetve mégis.

Amikor ugyanis utoljára járt bent a biztonsági autó, s mögüle utoljára, immár harmadszor rajtolt el a mezőny, akkor még Hamiltonnak, és Rosbergnek is volt elméleti esélye a győzelemre. Különösen Hamiltonnak, ha elfogadjuk, hogy az ő autója volt a leggyorsabb a három közül. Egy ilyen repülőrajtnál sok minden bekövetkezhet, ezért a fineszes Alonso is nagyon vigyázott, felkészült egy rohamra, és amikor lehetett, azonnal kilőtt, mint a förgeteg, és úgy látszott meg is szándékozik tartani ezt a sebességet. í­í‚m ekkor a fülére szólt Briatore: "Ne pánikolj! Mire ez a nagy sietség!...", és akkor Alonso azonnal visszavett az esztelen rohanásából...Nico Rosberg, mint utóbb elmondta, eredetileg meg akarta támadni Fernandót, de aztán úgy döntött, hogy Alonso sokkal dörzsöltebb annál, hogy a hátralévő mintegy három körben elengedje, s az autója is nagyon megy, ezért úgy döntött, inkább vigyáz a második helyére, eddigi legjobb eredményére.

Lewis Hamiltont is megkí­sértette az ördög, de neki is volt annyi intelligenciája, (és "igyekeztem tanulni a korábbi hibáimból is" , mint mondta), hogy erőt vett magán, és az adott helyzetben még azt is eltűrte, hogy Rosberg kissé feltartotta őt, nem vállalt semmi kockázatot az adott helyzetben. Kerek egy másodperccel ment lassabb köröket, mint a versenybeli leggyorsabb köre volt!...

De nem í­gy Rí­í‚¤ikkönen. Aki a verseny, még normális részében sokat í­gérően haladt, de akit a Ferrari, ha nem is annyira, mint Massát, de szintén a partra tett, és ekkor az ötödik helyen autózott, elkövette szokásos utolsó percek-beli hibáját. Belőle ugyanis gyárilag hiányzik az a fajta óvatosság, amelyet fentebb leí­rtam, és talán éppen ez teszi vonzóvá, szerethetővé. De ahogy "anno" makacsul végigcipelte a foszlott gumijú kerekét egészen a defektes bukásig, a verseny vége felé, és ahogy szinte minden versenyen éppen az utolsó körökben rázza meg magát és futja a verseny leggyorsabb körét, mintegy jelzéseket küldve a külvilágba, most is úgy látszott, mintha az utolsó négy körben akarná megnyerni a versenyt, száguldott, mint a szélvész - és ez lett a veszte! Egyetlen hiba - és vége idei minden reményének. (Mégpedig, Christian Danner: "Tisztán vezetői hiba!" )

Sajnálom.
Persze, éppen ettől, és mindattól amit fentebb í­rtam, lett, s marad emlékezetes az első Szingapúri verseny, az első villanyfényes Forma-1-es futam. Amely ellentétben a városban futott, de mégsem teljes értékű "városi" valenciai versennyel, igazi, reprezentatí­v városik verseny volt. Olyan, amely még Monte-Carlóval is vetekedhet, persze nem az európaiak számára, mert ahhoz kissé messze van tőlünk. A képeken is látszott, és a kiegészí­tő képes beszámolókban is, hogy Szingapúr milyen gyönyörű város, amihez csupán annyit tennék hozzá, hogy valóban Monacóhoz hasonló környezet, példás tisztaság, egetverő gazdagság, csak sokkal nagyobb méretekben, s a világ legnagyobb konténer kikötőjével a háttérben. Engem a Forma-1-es motorcsónakos magyar barátaim vittek el oda, amikor ennek a pályának természetesen még hí­re sem volt, de a város, a Sentosa sziget látványosságai, (különösen az éjszakai safari az állatkertben) feledhetetlen nyomot hagytak bennem. Mint ahogy nyomot hagytak a Forma-1-es futam résztvevői is, nyilván az egész világban. Hogy mennyibe került a verseny arra nem emlékszem, de egy adat ezért megragadt a fejemben (s remélem nem értettem félre): minden további évben a pálya felállí­tására és világí­tására tovább százmillió eurót kell költeni.

Mindezt természetesen a legszigorúbb takarékosság jegyében.
 
Huha most ere mit mondjak :D
 
Massa - Módosí­tani kell a biztonsági autós szabályon
Hkg1709169_1000.jpg

A Ferrari világbajnoki aspiráns versenyzője, Felipe Massa úgy véli, hogy a múlt hétvégi Szingapúri Nagydí­j ismételten rámutatott arra, hogy a jelenlegi biztonsági autós szabályok módosí­tásra szorulnak.



Mint ismeretes, az első villanyfényes versenyen Robert Kubicát valamint Nico Rosberget is büntetéssel sújtották, mivel akkor hajtottak a boxutcába, amikor erre a biztonsági autó bejövetele miatt még nem volt lehetőségük.
A szituáció a Ferrari csapatát is kényszerhelyzetbe hozta, hiszen mindkét versenyzőjét egyszer kellett kihí­vnia a maranellói gárdának.
A Renault kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso (valamint a RedBull Racing két versenyzője) rendkí­vül szerencsés volt ebben a helyzetben, hiszen még Nelsinho Piquet balesetét megelőzően járt a kerékcserén, í­gy gyakorlatilag az élen találta magát, majd a futamgyőzelmet is bezsebelte.
A Ferrari brazilja, Felipe Massa úgy véli, módosí­tani kell a regulákon, hiszen azok jelenlegi formájukban nem igazságosak.
„Az éjszakai versenyzés tapasztalat szempontjából remek ötlet volt, érdekes, és nagyon különbözőí¢?í‚ í¢?í¢?? mondta Massa.
„Mindazonáltal ez a speciális verseny kihangsúlyozta azt a tényt, hogy a biztonsági autós szabályok még mindig arra szorulnak, hogy alaposan áttekintsék őket, mert a Formula-1 alapelve, hogy a versenyt a legjobb versenyző és legjobb autó kombinációjának kellene nyerni.í¢?í‚
„Tudom, hogy hibáztunk, de a jelenlegi rendszerben - mint azt a legutóbbi, vasárnapi eredményen is láthattuk í¢?í¢?? a Safety Car a rajtrács közepéről előrerepí­thet bárkit, és nem pusztán azért, mert ügyes stratégiájuk volt, hanem mert szerencsések voltak.í¢?í‚
„í­??gy vélem, a jelenlegi rendszer módosí­tásra szorul, és ezt a problémát a szingapúri pálya nehéz mivolta is kihangsúlyozta. A pálya felszí­nén található bukkanók a másik terület, amit meg kellene vizsgálni, mielőtt jövőre visszatérünk, de ettől függetlenül a pálya jó és érdekes volt. Sokkal jobban hasonlí­t Monacóra, mint Valencia. Csak kevés dolog van, ami nem ugyanolyan.í¢?í‚
Massa Szingapúrban a tankolásnál történt bokszutcai malőr miatt elesett a pontszerzés lehetőségétől, azonban úgy véli, hogy a hátralévő három versenyt maximális teljesí­tménnyel kell abszolválni.
„Ami a bajnokságot illeti í¢?í¢?? mint már mondtam azt vasárnap -, minden attól függ, milyen oldalról nézzük a dolgokat. Hét pont különbség tud nagy, ugyanakkor kicsi is lenni. Ha megnézzük, mi történt velem Szingapúrban, ahol a különbség egy egységről hétre nőtt, láthatjuk, hogy minden teljesen máshogyan is történhetett volna.í¢?í‚
„A legfontosabb, hogy van egy nagyon jó autónk. Anélkül sokkal kisebbek lennének a lehetőségeim. Van két kiváló autónk és mindkettővel megpróbálhatunk a riválisaink előtt végezni. Lehetőségünk van erre és pozití­van kell gondolkodnunk, és az utolsó versenyig keményen kell küzdenünk.í¢?í‚
„A mottónk a szezon hátralévő részére az, hogy előre kell tekintenünk és soha nem szabad feladnunk. Mint azt a csapatfőnökünk, Stefano Domenicali mondta a verseny után, meg kell próbálnunk kettős győzelmeket szerezni a hátralévő fordulókban. Ez kemény dió lesz, de a Scuderián belül mindenki megpróbálja a legjobbját nyújtani.í¢?í‚




A Ferrari folytatta a tesztelést Fioranóban
502.jpg

Annak ellenére, hogy a Ferrari vezetése kijelentette, sikerült megoldást találniuk a fék-, és gumimelegí­tési problémákra a Szingapúri Nagydí­j előtti teszten, Kimi Rí­í‚¤ikkönen elárulta: van még mit javí­tani a helyzeten. Mindezt az is bizonyí­tja, hogy az olasz gárda visszatérve Európába, azonnal megkezdte a munkát, és kedden egész napon át tesztelt az olaszországi Fioranóban.

Andrea Bertolini ült az egyik F2008-as volánja mögött, aki összesen 110 kört teljesí­tett és legjobb ideje 0:59.350 lett.

Bár a privát tesztprogramokon 50 km megtétele engedélyezett, a Ferrarinak nem kellett spórolnia a körökkel, ugyanis még maradt egy napjuk abból a négyből, amit a fiatal versenyzők tesztelésére használhatnak fel a szezon során í¢?í¢?? ami nem számí­t bele a tesztlimitbe.

A 35 éves Bertolini a szabályok szerint kezdőnek számí­t, hiszen nem töltött négy napnál többet Forma-1-es autó volánja mögött az elmúlt 24 hónapban.
 
Luca di Montezemolo újra ismertette Rí­í‚¤ikkönen feladatát
20244618306.jpg

Kimi Rí­í‚¤ikkönen többször is elmondta, hogy nem szí­vesen áll ví­zhordónak, és amí­g van esélye a bajnoki cí­mre, harcolni fog. A szingapúri futam után a Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo azt követeli a cí­mvédőtől, hogy segí­tsen Felipe Massának és a csapatnak. A Gazzetta dello Sport-nak elmondta: "Remélem, hogy Kimi fel tudja mérni a helyzetet. Most nem egy újoncról vagy egy kiégett csillagról beszélünk, hanem a cí­mvédőről, aki Magny Coursban sérült kipufogóval is remekül versenyzett. Massa azt mondta, ha nincs ez a probléma, nem tudta volna legyőzni őt. Spában is gyors volt, de sajnos a pálya olyan szakaszán csúszott ki, ahol nincs bukótér. Hamilton a kicsúszás ellenére is folytatni tudta. Rí­í‚¤ikkönen igazi csapatjátékos."

Az olasz üzletember biztos abban, hogy a következő versenyek során Rí­í‚¤ikkönen régi formájában lesz. "Az előttünk álló futamokon meg kell mutatnia, hogy miért lett bajnok, és segí­tenie kell Massának és a csapatnak. Száz százalékos Kimire van szükségünk."

Az idei két új futam nem nyerte el Montezemolo tetszését. Legszí­vesebben törölné őket. "A televí­zió előtt úgy éreztem magam, mintha a Disneyworld-ben lettem volna. Bí­zom benne, hogy Szingapúr 2009-ben divatbemutatóknak, Disney buliknak és valami másnak is otthont adhat. De nem Formula-1-es versenynek. Borzalmas, ha ilyen lesz az autósport jövője. Már Valencia sem tetszett és panaszt emelek."
 
Felipe Massa állí­tja: Lewis Hamilton lökte ki őt a pályáról
Igazán izgalmasra sikerült a vasárnap, magyar idő szerint reggel fél héttől lefutott Formulaí¢?í¢??1-es Japán Nagydí­j, amely ugyan Fernando Alonso győzelmével zárult és í¢?í¢?? az idén tapasztalt „jó szokásnakí¢?í‚ megfelelően í¢?í¢?? korántsem ért véget a kockás zászló meglengetésével. A büntetésről és a nyilatkozatokról már í­rtunk, nemsokára olvashatják Felipe Massa bővebb véleményét is az őt érintő esetekről.
Sebastian Bourdais 25 másodperces büntetést kapott í¢?í¢?? a belgiumi Hamiltoní¢?í¢??Rí­í‚¤ikkönen csata kapcsán elhí­resült boxutca-áthajtásos büntetését konvertálták időbüntetésre a bí­rók.

A futam utáni nyilatkozatokat követően bátran állí­thatjuk, a kedélyek egy ideig nem csillapodnak majd. Felipe Massa például egész egyszerűen nem érti, miképp büntethették meg azt követően, hogy megpörgette Hamiltont, ugyanakkor az őt kilökő Sebastian Bourdais utólagos, 25 másodperces büntetését teljesen jogosnak tartja.

„Hamilton nagyon későn fékezett, csakúgy, mint én, és nem tudtam megfelelő í­vben ráfordulni a kanyarra, ő meglökött egy kicsit, í­gy lesodródtam a füves részre, és ezt követően már nem tudtam megállni, ezért ütköztünk össze, ez egyszerű versenybaleset voltí¢?í‚ í¢?í¢?? közölte a sajtótájékoztató után a brazil.

Az újságí­rói felvetésre, mely szerint Hamilton azt mondja, Massa meglökte őt, meglepően reagál a Ferrari pilótája: „Ezt mondja ő. De már a rajtnál vesztett egy csomó helyet, amikor ő még javában fékezett, miközben már mindenki kanyarodott...í¢?í‚

Mindenesetre ténykérdés, ahogy a lenti videón is látható (0:45-től), a McLaren angolja az ominózus előzés minden pillanatában legalább fél méter távolságra volt a ferraris braziltól...

Ugyanakkor a Sebastian Bourdais-vel történt balesetéről í¢?í¢?? amelynél ő volt a szenvedő fél, és 2:53-tól látható í¢?í¢?? a következőképpen gondolkodik Massa: „Azt hiszem, hogy Bourdais kicsit optimista volt a próbálkozását illetően. Enyém volt az í­v, ő meg jött, és megpörgetett...

Nos, a magunk részéről nem foglalnánk állást, inkább javasoljuk a videó megtekintését, aztán mindenki döntse el, hogy melyik esetben volt igaza a brazilnak, s melyikben nem...

JAPí­í‚N NAGYDí­í‚J
MőDOSí­í‚TOTT VÉGEREDMÉNY 1. Fernando Alonso Renault 67 1:30:21.892 10
2. Robert Kubica BMW Sauber 67 +5.2 m.p. 8
3. Kimi Rí­í‚¤ikkönen Ferrari 67 +6.4 6
4. Nelsinho Piquet Renault 67 +20.5 5
5. Jarno Trulli Toyota 67 +23.7 4
6. Sebastian Vettel STR-Ferrari 67 +39.2 3
7. Felipe Massa Ferrari 67 +46.1 2
8. Mark Webber Red Bull-Renault 67 +50.8 1
9. Nick Heidfeld BMW Sauber 67 +54.1
10. Sebastien Bourdais STR-Ferrari 67 +59.0
11. Nico Rosberg Williams-Toyota 67 +62.0
12. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 67 +78.9
13. Rubens Barrichello Honda 66 +1 kör
14. Jenson Button Honda 66 +1 kör
15. Nakadzsima Kazuki Williams-Toyota 66 +1 kör
Feladta Giancarlo Fisichella Force India-Ferrari 21
Feladta Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 16
Feladta Adrian Sutil Force India-Ferrari 8
Feladta Timo Glock Toyota 6
Feladta David Coulthard Red Bull-Renault 0



A VILí­í‚GBAJNOKSí­í‚G í­í‚LLí­í‚SA
PILőTí­í‚K 1. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 84
2. Felipe Massa Ferrari 79
3. Robert Kubica BMW Sauber 72
4. Kimi Rí­í‚¤ikkönen Ferrari 63
5. Nick Heidfeld BMW Sauber 56
6. Heikki Kovalainen McLaren-Mercedes 51
7. Fernando Alonso Renault 48
8. Sebastian Vettel Toro Rosso-Ferrari 30
9. Jarno Trulli Toyota 30
10. Mark Webber Red Bull-Renault 21
11. Timo Glock Toyota 20
12. Nelsinho Piquet Renault 18
13. Nico Rosberg Williams-Toyota 17
14. Rubens Barrichello Honda 11
15. Nakadzsima Kazuki Williams-Toyota 9
16. David Coulthard Red Bull-Renault 8
17. Sebastien Bourdais Toro Rosso-Ferrari 4
18. Jenson Button Honda 3
19. Giancarlo Fisichella Force Indiai 0
20. Adrian Sutil Force India 0
21. Szato Takuma Super Aguri 0
22. Anthony Davidson Super Aguri 0

KONSTRUKT??킐RőK 1. Ferrari 142
2. McLaren-Mercedes 135
3. BMW 128
4. Renault 66
5. Toyota 50
6. Toro Rosso-Ferrari 34
7. Red Bull-Renault 29
8. Williams-Toyota 26
9. Honda 14
10. Force India 0

d0006404028ee83f99f78.jpg
 
sz@r ez mindenhogyan igy nem lesz Világbajnok :D
 
Nem tom Kimi igaz hogy igencsak aluszékony a verseny alatt... de szerintem jobb teljesí­tményt nyújt mint Massa... :S
 
Nekem Kimi kedvencem miota nincs sumi de mivel ö már esélytelen a vb cí­mre igy massának szoritok nehogy már ez a köcsög nigger nyerjen
 
Én is Kimi fan vagyok... :DA Lajost meg ha megnyeri a VB-t akkor 6x nagyobb arca lesz mint a 1-2 évvel ezelőtti Alonsonak! Aki most nagyon szimpatikus kilyelentést tett! :DMiszerint ha rajta múlik akkor inkább a Ferrarinak segí­t... :Dés kicsit betart a Lajosnak... :hihi:
 
De ezt nemcsak azért teszi mert utálja hamiltont hanem nyalni akar a ferrarinak
 
í­í‚áá nem hinném, hogy nyalni akarna. Főleg ha í­gy fejlődik a Renault, jövőre akár újra esélyesek is lehetnek.
 
Rí­í‚¤ikkönent kőkemény téli munkára fogja a Ferrari

A 2008-as szezonban botladozó Kimi Rí­í‚¤ikkönen számára a világbajnokság befejeződése után sem érnek véget az idei megpróbáltatások, ugyanis Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója arról számolt be, hogy a télen egy intenzí­v teszt vár a tavalyi világbajnokra. "Kimi megközelí­tőleg 9000 km-t, vagy 30 nagydí­j távját fogja megtenni" - mondta a szakember a finn Turun Sanomatnak. - "Egy hónap alatt sokkal több kört fog vezetni, mint az egész szezon alatt" - tette hozzá Costa. Az uralkodó világbajnok, aki idén meglehetősen sokat küszködött az F2008-cal, abban bí­zik, hogy jövőre ismét visszatérhet az esélyesek közé. "Olyan sok minden fog változni" -mondta a finn. - "Karácsony körül pontosan látni fogjuk, hogyan állunk, és mennyit fejlődtünk" - mondta a finn.
 
Tuti hogy nyalni is akar mivel nagyon kellene neki az a szék a Ferrarinál vajon miért nem hoszabitott még a renaultal ????
 
Rí­í‚¤ikkönen is beszállt a Hamiltont kritizálók táborába .....

Kimi Rí­í‚¤ikkönen még mindig nem érti, miért kellett Lewis Hamiltonnak olyan keményen viselkednie a rajtnál. Felesleges manővernek véli az esetet. A finn MTV3 csatornának szokatlanul kritikus hangon fejtette ki véleményét.

Kimi remekül rajtolt, és megvolt a remény arra, hogy győzhet is. Ha a rajtnál nincs az az incidens, valószí­nűleg végig harcban lett volna a dobogó legfelső fokáért, hiszen elsőként fordulhatott volna el.

"Egyáltalán nem értem, hogy ott mi szükség volt erre. Pontokat szerezhetett volna, de kockáztatott, és nem csak magát. Ezen a szinten azt hinné az ember, hogy mindenki figyel a másikra. Annyit nem ér semmi, hogy másokat nehéz helyzetbe hozz, neked sem kellemes, ha más túlzott erőszakossága miatt esel ki, vagy történik valami. Nem tudom Hamiltonnak mi haszna származhatott volna abból, ha nagyobb baleset történik. Agresszí­vnak lenni, és meggondolatlannak két dolog."

Rí­í‚¤ikkönen ennek ellenére harmadik lett a Japán Nagydí­jon, í­gy végre megszakadt a hosszú ideje tartó pontnélküliségi szériája.

"Japánban a rajtnál történő dolgok miatt kicsúszott a kezemből az irányí­tás, amikor a két McLaren előkerült és az autó is megsérült. Először Hamilton miatt kerültem nehéz helyzetbe, és amikor megpróbáltam megint előrébb jutni, jött Heikki, és vele is koccantunk. Ezek után a kocsi elkezdett furcsán viselkedni, és nem volt egyszerű a vezetés. Ez a két baleset sok volt egyszerre. Ha ez nincs, nyerhetek. Most majd újra a győzelemért fogunk menni, és remélhetőleg sikerül is diadalmaskodni. A kocsi egyre jobb, és egy tiszta versenyen odaérhetünk a legelejére."
 
Schumacher: Massát még mindig sokan alábecsüli...

Michael Schumacher izgalommal, de nem pártatlanul szemléli a 2008-as Forma-1-es világbajnoki szezon fináléját. Matematikailag még három versenyző esélyes a végső győzelemre: Lewis Hamilton, Felipe Massa és Robert Kubica. Schumi nem meglepő módon a Ferrari versenyzőjének szurkol.

?A VB utolsó két versenye előttünk áll és úgy gondolom, hogy Felipének és a csapatnak még megvan minden esélye. Ferrrai-szurkolóként nagyon tetszik az izgalmas harc a világbajnoki cí­mért. Felipe barátjaként természetesen neki kí­vánom a cí­met." - í­rta a hétszeres világbajnok hivatalos honlapján.

Schumacher úgy véli, hogy Massa még mindig nem kapja meg a neki járó elismerést: "Ha kí­vülről nézzük a dolgot, számomra nagyon furcsa, hogy sok ember lebecsül egy olyan pilótát, aki készen áll a világbajnokság megnyerésére - számomra ez önmagában is ellentmondásos. Tudom, hogy Felipe mire képes. Tudom hogyan vezet, hiszen versenyeztem vele és tudom mennyire jó. Erős pilóta és veszélyes ellenfél - de talán azért esik az embereknek nehezére ezt belátni, mert még mindig úgy néz ki, mint egy kisfiú."

"A mi autónkat nem egyszerű vezetni. Felipe és a csapat elérte, hogy még mindig harcban vannak a világbajnoki cí­mért. A cí­m elérhető közelségben van, a VB még mindig abszolút nyí­lt. Felipe nagyon motivált és az egész csapat is nagyon motivált. Szorí­tok azért, hogy az év végén csaphassunk együtt egy nagy bulit."

Ajánlóóó..:
 
Originally posted by Fish_BASC;33411
Kizártnak tartom a nyalást!! Még a fülemet is bántja. Tavaly előtt se csinált semmit hogy segí­tse Kimit Alonso, mert akkor a Mclarenbe ment... . Szerintem egyébként is ő az egyik legjobb a mezőnyben. Már másodjára is nyert azzal a Vacak ám javuló Renault-tal.

nem azt mondtam hogy csak azért mondta de azis benne volt nagyon be akar kerülni :Dmiért kötött csak 1 éves szerzödést a franciákkal :Dde mindegy is segitse ha tudja Forza Ferrari

meg azis igaz hogy másodszor nyert DE nem nyert volna ha a rajtnál hamilton nem rontja el mindenki versenyét a hülyeségével :Dde javult az autó ugyhogy dobogos lehet lett volna bár a 2 Ferrari meg kubica hamilton na mindegy is ez elmult :DDe remélem nema néger nyer nem vagyok raszista söt szeretem a rap zenét csak a hamiltont utálo :D
 
Originally posted by Dada;33442
remélem nema néger nyer nem vagyok raszista söt szeretem a rap zenét csak a hamiltont utálo :D

Lehet hogy nem vagy rasszista, de erőteljesen skatujázol minden négert:D
Egyébként ha kicsi súlya si lenne a szavaimnak akkor már rég ripityára törte volna a kocsiát Lewis! De sebaj én továbbra is bőszen küldöm neki a negatí­v energiát:shifty:

Alonsonak meg a sok pozití­vat :clover:
 
:DMegbeszéltük küld csak neki a negatí­v energiát,hátha eldobja a vasat :S :D
 
Ez az imádság nem akar összejönni :blue:... na majd talán a versenyen leamortizálódik Lewis vasa!!
 
Én már lassan ugy vagyok vele hogy legyen már vége és tisztán ne legyenek benne érdekes jelenetek tisztán nyerjen akinek jobb autója van
 
Végül is tökmindegy csak Alonso nyerjen :D

Mindenesetre sajnálom Kubicát...
 
Nekem is tökmindegy igaz Ferraris vagyok mega pilotáiknak szurkolok de mindegy ki nyer csak ne a köcsög :DForza Ferrari
 
valaki nagyon szereti odafönn:rant:...mert mi már nagyon elképzeltük, hogy miként nem tudja folytatni a versenyt...de sajnos nem jött a traktor, ami ráesett volna:D
 
Vissza
Top Alul