Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
a nagyképűséggel nem értek egyet, de azzal, hogy jó helyen van IGEN! Hajrá Alonso! :)
 
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) úgy határozott, hogy a US F1 keddi visszalépését követően nem tölti fel új istállóval a tizenhárom csapatosra tervezett 2010-es Forma-1-es mezőnyt, tehát idén tizenkét alakulat versenyez a sorozatban.

A nemzetközi sajtóban hetek óta a szerb Stefan GP-t emlegették, mint az óriási csúszásban lévő US F1 lehetséges helyettesét. Annak ellenére, hogy Zoran Stefanovic istállója kész autókkal rendelkezik, az FIA illetékesei végül úgy határoztak, a késői időpont miatt (jövő hétvégén rajtol a bajnokság) már nem adnak rajtengedélyt a Stefan GP-nek.

Az FIA honlapján közzétett rövidke közleményből az is kiderül, hogy napokon belül nyilvánosságra hozzák a 2011-es szezonra való pályázás feltételeit.

A Stefan GP mindenképpen szeretne ott lenni a rajtrácson jövőre, de az idei debütálásról lecsúszó amerikai istálló is tervezi a 2011-es indulást.
 
F1 2010....



4318_100312_fer_2_n.jpg



4318_100312_mgp_1_n.jpg



4318_100312_mgp_4_n.jpg



4318_100312_red_1_n.jpg



4318_100312_ren_1_n.jpg



4318_100312_sau_5_n.JPG



4318_100312_tor_1_n.jpg



4318_100312for2_n.jpg



4318_100312lot2_n.jpg



4318_100312mcl2_n.jpg



4318_100312wil2_n.jpg



4318_100312vir1_n.jpg





330178.N.jpg


330185.N.jpg
 
Webberé a maláj pole, a Ferrari és a McLaren elszúrta..


A Red Bull Racing versenyzője, Mark Webber rajtolhat az első rajtkockából a Forma-1-es Maláj Nagydí­jon, miután megnyerte az esős időmérő edzést. A Ferrarik és a McLarenek csúnyán eltaktikázták magukat, í­gy csak a mezőny második feléből vághatnak neki az idei harmadik versenynek. Malajziában továbbra is rekkenő hőség uralkodik, ám az időmérő edzést köztes esőgumikkal (intermediate) kezdte meg a mezőny, nem sokkal a rajt előtt eleredte az eső.
000_Hkg3435884_1000.jpg

Első etap

A sepangi pályán meglehetősen nehéz körülmények uralkodtak, hiszen mí­g a pálya egyes részein csontszáraz volt az aszfalt, addig helyenként szinte megállt a ví­z. Mivel még intenzí­vebb esőt jósoltak, ezért a legtöbb pilóta azonnal a pályára hajtott.
A vizes aszfalt többeket is megtréfált, és még szerencsésen megúszta, hiszen megcsúszásuk után mindketten folytathatták, viszont a kavicságyban ragadt.

Alig tí­z perc volt már vissza, amikor az eső jobban rázendí­tett, és az intermediate gumik már kevesek voltak, , és is megtapasztalta ezt. A cí­mvédő ráadásul a kavicságyba csúszott, és bár motorja nem fulladt le, de külső segí­tséggel sem tudott kikecmeregni a bukótérből.

Az élcsapatok többsége sokáig kivárt, bí­zva a körülmények javulásában, de ennek megitták a levét. A szakadó esőben a két és Hamilton is hiába erőlködött, nem tudott elkerülni a kieső helyekről. Button ugyan továbbjutott, de ős is befejezte az edzést, tehát a rajtrács utolsó nyolc helye el is kelt: a hét kieső , , Hamilton, , a két Hispania, és Bruno Senna, valamint műszaki probléma miatt csak az utolsó percekre kihajtó lett, de mivel Button már a Q2-ben nem tudott részt venni, í­gy az övé lett a 17. rajtkocka.

A Ferrari és a McLaren nehéz helyzetbe hozta magát, hiszen a gumikkal spórolva az enyhe esőben még nem hajtottak ki.



Maláj Nagydí­j időmérő 1. etapPozPilótaCsapatIdőKör1.Robert KubicaRenault1:46.28342.Pedro de la RosaBMW Sauber1:47.153+0.86953.Sebastian VettelRed Bull Racing1:47.632+1.34954.Vitalij PetrovRenault1:47.952+1.66965.Kobajasi KamuiBMW Sauber1:48.467+2.18456.Jaime AlguersuariToro Rosso1:48.655+2.37277.Sébastien BuemiToro Rosso1:48.945+2.66268.Adrian SutilForce India1:49.479+3.19669.Nico HülkenbergWilliams1:49.664+3.381710.Vitantonio LiuzziForce India1:49.922+3.639611.Rubens BarrichelloWilliams1:50.301+4.018512.Mark WebberRed Bull Racing1:51.886+5.603313.Jenson ButtonMcLaren-Mercedes1:52.211+5.928314.Michael SchumacherMercedes GP1:52.239+5.956815.Timo GlockVirgin1:52.398+6.115516.Nico RosbergMercedes GP1:52.560+6.277717.Heikki KovalainenLotus1:52.875+6.592718.Jarno TrulliLotus1:52.884+6.601619.Fernando AlonsoFerrari1:53.044+6.761820.Lewis HamiltonMcLaren-Mercedes1:53.050+6.767821.Felipe MassaFerrari1:53.283+7722.Karun ChandhokHispania Racing1:56.299+10.01923.Bruno SennaHispania Racing1:57.269+10.98924.Lucas di GrassiVirgin1:59.977+13.694

Második etap

A középső etapban többen bevállalták a köztes esőgumikat, az óvatosabbak még az extrém esőgumival kezdtek. Viszont hamar kiderült, hogy az intermediate abroncsok elegek erre a pályára. Az utolsó percekben ismét jobban rázendí­tett, ám ekkor már nagy áldozatot nem szedett a trükkös időjárás.

A Q2-ben már nem köröző Button előtti három sort Vitalij Petrov, , a két , valamint az időmérő első etapját első alkalommal túlélő két újonc csapat, a illetve a egy-egy versenyzője, és töltheti majd fel.

A legjobb köridővel lépett a Q3-ba, a versenyzője tehát ismét esélyes volt a pole pozí­cióra.

Maláj Nagydí­j időmérő 2. etapPozPilótaCsapatIdőKör1.Sebastian VettelRed Bull Racing1:46.828 132.Robert KubicaRenault1:46.951 +0.122123.Adrian SutilForce India1:47.085 +0.257144.Nico HülkenbergWilliams1:47.346 +0.518155.Nico RosbergMercedes GP1:47.417 +0.589156.Kobajasi KamuiBMW Sauber1:47.792 +0.964147.Mark WebberRed Bull Racing1:48.210 +1.382118.Vitantonio LiuzziForce India1:48.238 +1.410159.Rubens BarrichelloWilliams1:48.371 +1.5431410.Michael SchumacherMercedes GP1:48.400 +1.5721711.Vitalij PetrovRenault1:48.760 +1.9321512.Pedro de la RosaBMW Sauber1:48.771 +1.9431413.Sébastien BuemiToro Rosso1:49.207 +2.3791514.Jaime AlguersuariToro Rosso1:49.464 +2.6361615.Heikki KovalainenLotus1:52.270 +5.4421616.Timo GlockVirgin1:52.520 +5.6921317.Jenson ButtonMcLaren-MercedesIdő nélkül

Harmadik etap

Az eső nem akart csillapodni, és már-már a tavalyi futamot is félbevágó özönví­zre kezdett hasonlí­tani. Hét perc 17 másodperc volt hátra még az utolsó etapból, amikor a versenyirányí­tás megszakí­totta a körözést, a pálya ugyanis alkalmatlanná vált a versenyzésre.

Közel negyedórás szünetet követően folytatódhatott az időmérő. A legjobb tí­z mezőnye extrém esőgumival küzdött a minél jobb pozí­ciókért, ám nek mégis a köztes gumik hozták meg a sikert, az ausztrál a hajrára bevállalta az intermediate abroncsokat, í­gy toronymagasan ő volt a leggyorsabb.

A Red Bull nem panaszkodhat a maláj időmérőre, hiszen Sebastian Vettel a harmadik helyről rajtolhat, a két csapattárs közé ékelődött be Mercedeszével.

A Force Indiával Adrian Sutil idei legjobb rajthelyét szerezte meg, hiszen negyedik lett, miközben márkatársa, Vitantonio Liuzzi tí­zedikként zárt. Az újonc is profitált a zűrzavaros körülményekből, ötödikként zárt. A autójának egészen biztosan fekszik az esős pálya, hiszen a másik autóval hetedik lett, köztük -ja állomásozik. A legjobb tí­zből indulhat még ( ) és ( ).

Webber sikerével a Red Bull az idei mindhárom eddigi pole pozí­ciót begyűjtötte, az első két fordulóban Sebastian Vettel volt a szombati nap nyertese. A német talán nem is bánkódik amiatt, hogy ezúttal csak harmadik lett, hiszen eddig a pole neki nem hozott szerencsét, mindkét futamon műszaki hiba miatt bukta el vezető helyét.

A Maláj Nagydí­j vasárnap magyar idő szerint 10 órakor kezdődik.


Maláj Nagydí­j időmérő 3. etapPozPilótaCsapatIdőKör1.Mark WebberRed Bull Racing1:49.327 182.Nico RosbergMercedes GP1:50.673 +1.346223.Sebastian VettelRed Bull Racing1:50.789 +1.462194.Adrian SutilForce India1:50.914 +1.587215.Nico HülkenbergWilliams1:51.001 +1.674226.Robert KubicaRenault1:51.051 +1.724197.Rubens BarrichelloWilliams1:51.511 +2.184218.Michael SchumacherMercedes GP1:51.717 +2.390249.Kobajasi KamuiBMW Sauber1:51.767 +2.4402110.Vitantonio LiuzziForce India1:52.254 +2.92721



Hkg3435856_1000.jpg
 
TOP 10 tisztességtelen húzás a Forma1-ben.....



 
Ferrari F csatorna de minek ha a motor nem bí­rja :D

fer1f1.jpg
 
<H1 class=title>A Mercedes hibázott az autó tervezése közben</H1>2010. április 23. 14:26


10f1-04-ChinaGP-fri-09.jpg



A Mercedes GP csapatfőnöke, Ross Brawn elárulta, hogy csúnyán elszámí­tották magukat, és helytelenül választották meg az autó súlyeloszlását, ezért nem tudják még kihozni a W01-es modellben rejlő potenciált, ám komoly módosí­tásokkal készülnek a Spanyol Nagydí­jra.A brackley-i bázisú gárda számára nem úgy kezdődött az idei év, ahogy azt eltervezte, és a négy élcsapat közül a leggyengébb láncszem, ami Brawn elmondása szerint csakis annak tudható be, hogy helytelenül választották meg a súlyeloszlást az idei abroncsokhoz.

A szakember viszont elmondta, hogy az európai szezon nyitóállomásának helyet adó Spanyol Nagydí­jra egy átfogó javí­tócsomaggal készülnek, és többek között meghosszabbí­tják autójuk tengelytávját, hogy korrigálják korábbi hibájukat.

??„A probléma nem kimondottan a tengelytávval, hanem a súlyeloszlással van. A helyzet az, hogy rosszul választottuk meg a súlyeloszlást??í¢? ??í¢?? magyarázta Brawn.

??„Mikor megkezdtük ezeknek az abroncsoknak a tesztelését, felismertük, hogy nincs meg a helyes súlyeloszlás, í­gy elmentünk a határig, amit ezzel az autóval el tudtunk érni. Nem kimondottan a tengelytávval van a gond, a súlyeloszlás az, ami nem olyan, amilyennek lennie kellene.??í¢?

??„A gumik megváltoztak (az első abroncsok keskenyebbek lettek a tavaly használtakhoz képest ??í¢?? szerk.)??í¢?? lehetőségünk pedig nem volt tesztelni ezeket a gumikat, és nem sikerült olyan jó becsléseket végeznünk, mint a többi csapatnak."

"Ezért lesz ez a módosí­tás az autón Barcelonában, amivel egy jobb súlyeloszlást tudunk majd elérni.??í¢?

Brawn azt is elmondta, hogy csapata a következő versenyeken ??í¢?? ha Barcelonában nem, akkor vélhetően a május végi Török Nagydí­jon ??í¢?? már bevetheti az F-csatornát, miután annak egy kezdeti verzióját már kipróbálta a múlt hétvégén Kí­nában.

??„A McLaren rendszerét, amit a pilóta vezérel, nagyon nehéz megfelelő működésre bí­rni??í¢? ??í¢?? magyarázta. ??„Éppen ezért nincs könnyű dolga a többi csapatnak.??í¢?

??„Amit Kí­nában használtunk, egy egyszerű passzí­v rendszer volt. A versenyzőnek nem volt rá hatása, í­gy nem is volt olyan hatékony, mint a McLaren rendszere. Keményen dolgozunk egy teljes rendszeren, amit akár már Barcelonában, de legkésőbb Isztambulban bevethetünk.??í¢?

??„Nem egyszerű működésre bí­rni a rendszert, azonban az aerodinamikai szakembereink nagyon keményen dolgoznak rajta.??í¢?
 
Monacói Nagydí­j: Nemzetközi sajtóvisszhang


Anglia

Daily Telegraph
: "Mark Webber étvágyat csinált magának a bajnoki csatára, majd két órával a diadala után II. Albert herceggel vacsorázott. ??킐 is feliratkozott a monacói győztesek sorába Fangio, Senna és Brabham mellé."

The Times: "Jenson Button reményei köddé váltak, miközben Mark Webber megvalósí­totta az álmát, megmártózott a hideg ví­zben, majd a hercegi családdal vacsorázott."

The Guardian: "A Red Bull minden időmérő edzést megnyert, és az évad legismertebb versenyén is átvették a hatalmat."

The Independent: "Hamilton versenyben maradt, mí­g egy felrobbant hűtő megkeserí­ttette Button életét."

The Sun: "Button egy fatális hiba miatt nullázott, még mielőtt kezdetét vette volna a valódi küzdelem."

Daily Mail: "Button mélypontra került egy figyelmetlen szerelő miatt."

Olaszország

La Gazzetta dello Sport: "Mindig a Red Bull nyer. Webber egy fenomén, és felkészült arra, hogy bajnoki cí­met nyerjen. Monte-Carlóban hibátlanul vezetett, miközben Alonso hatalmas hajrába kezdett. Schumi nagyon okosnak hitte magát, de megbüntették. ??킐 meg volt győződve arról, hogy szabályos volt a manővere. Kubica életben tartja a Renault álmait."

Tuttosport: "Alonso nagyszerűen felzárkózott, ami igazi remekmű volt. A Red Bull kettős győzelmet szerzett, mí­g Schumit megbüntették."

Corriere dello Sport: "Monte Carlóban Webber volt a nyerő, Alonso pedig fantasztikusan teljesí­tett. Az utolsó helyről a hatodikra jött fel."

Il Secolo XIX: "Monacóban Mark Webber ült a trónra."

Il Giornale: "Szuper Alonso."

Corriere della Sera: "Alonso nagyszerű felzárkózása miatt Schumi kiborult és tévedett. Webber és Vettel az aranypáros."

La Repubblica: "A Red Bull szárnyalt, Schumi és Alonso vitába keveredett."

Spanyolország

El Pais: "Fájdalmas volt végignézni, ahogy Michael Schumacher, aki korábban a mezőny legjobb versenyzője volt, illegális manőverbe kezdett."

El Periódico: "Webber és Vettel porig alázta az ellenfeleket. Alonso gálaelőadást tartott, és az utolsó pozí­cióból a hatodik helyre verekedte fel magát."

Marca: "Fernando Alonso történelmet í­rt és 18 helyet javí­tott."

As: "Alonso 77 kört futott kerékcsere nélkül. Az agresszí­v vezetésének és a kiváló stratégiának köszönhetően a 24. helyről a hatodikra jött előre."



Ekkora baromságokat.............
 
Schumacher 20 másodperces büntetést kapott!


33431__Michael_Schumacher15.jpg



Michael Schumacher 20 másodperces büntetést kapott, amiért a Monacói Nagydí­j utolsó kanyarjában megelőzte Fernando Alonsót. A Mercedes GP pilótája azután előzte meg Alonsót, hogy a biztonsági autó elhagyta a pályát az utolsó kanyarban. A verenybí­rók szerint ettől függetlenül a verseny biztonsági autós szakasszal fejeződött be.

Az FIA sportszabályzatának 40.13-as bekezdése alapján, ami kimondja "ha a verseny úgy fejeződik be, hogy a biztonsági autót pályára küldték, az az utolsó körben be fog menni a boxba, a versenyautók pedig normál módon mennek a kockás zászlóig, előzés nélkül", Schumacher megbüntetése mellett döntöttek a bí­rók, akik között ezúttal Damon Hill is ott ült.

A német versenyző, aki a hatodik helyért előzte Alonsót, í­gy visszaesik a 12. helyre. Ennek értelmében nem szerez pontot, mí­g a 11. helyről egyet előre lépő Sebastian Buemi egy ponttal gazdagodik.

Ez az eredmény sem tekinthető azonban hivatalosnak, mivel a Mercedes úgy döntött, fellebbez a döntés ellen.

A büntetés hivatalos közleménye szerint a német pilóta egy verseny utáni boxutcaáthajtásos büntetést kapott, amit 20 másodperces büntetésre konvertáltak.

Mivel a Mercedes GP úgy döntött, fellebbez, az ügy az FIA fellebviteli bí­rósága elé kerül. Az FIA szóvivője elmondta, a fellebbezés kizárólag a bí­rói döntés ellen szólhat, a büntetést magát nem vitathatják, mivel áthajtásos büntetéseket nem lehet fellebbezni.
 
A Mercedes GP csalódott Schumacher büntetése miatt

Michael Schumacher és a Mercedes a Monacói Nagydí­j utolsó kanyarjában vált a verseny egyik főszereplőjévé, amikor is egy pimasz manőverrel megelőzte Fernando Alonso Ferrariját. A lehetőséget erre az teremtette meg, hogy az addig a pályán lévő biztonsági autó az utolsó kanyar előtt kigurult a boxba, a lámpák és zászlók pedig zöld jelzést adtak a versenyzőknek. A Ferrari azonban megóvta a manővert és a versenybí­róság a sportszabályzat 40.13-as cikkelyére hivatkozva nekik adott igazat, í­gy Schumacher 20 másodperces időbüntetést kapott, amivel visszaesett a tizenkettedik. helyre. A Mercedes fellebbezett a döntés ellen, í­gy az, hogy a hétszeres világbajnok hatodik vagy tizenkettedik lett Monacóban, csak később fog kiderülni, Párizsban.

Schumacher természetesen csalódott volt a versenybí­rók döntése miatt: ??„A versenyem elég normális lett volna a versenybí­rók utólagos í­télete nélkül. A rajt érdekes volt és a terveknek megfelelően ment. Sikerült jól elhúznom, de aztán egy kicsit beragadtam és Rubens elkapott. í­í‚gy várnom kellett az előzési lehetőségre és a csapat briliánsan oldotta meg. Fantasztikusak voltak, í­gy a boxkiállásnál elé kerültem. Természetesen csalódott vagyok a végeredmény miatt, amiatt, hogy a 12. helyre visszasoroltak és teljesen megértem, hogy megóvjuk a döntést. Véleményünk szerint a ??„biztonsági autó bement, pálya szabad??í¢? üzenet azt jelentette, hogy visszatértünk a versenyzéshez és akkor megelőztem Fernandót.??í¢? ??í¢?? mondta.

Schumacher csapattársa, Nico Rosberg hetedikként ért célba, de Schumacher büntetése után ??í¢?? egyelőre ??í¢?? hatodik a hivatalos rangsorban: ??„A várakozásaim erre a hétvégére nagyok voltak, ezért csalódott vagyok, hogy csak a hetedik helyet sikerült elérnem. Megvolt a sebességünk ahhoz, hogy az első sorban legyünk az időmérő edzésen és ez lehetőséget adott volna egy dobogós helyre. A versenyen sikerült jól beosztanom a gumijaimat és gyors köröket futnom, amint az előttem lévő autók kiálltak a boxba és tiszta volt a pálya. Számomra ez fontos volt, mivel megmutattuk, hogy versenyképesek vagyunk itt. Szeretném megköszönni a csapatomnak a kemény munkájukat ezen a hétvégén és hogy elkészí­tették az idei legjobb autónkat. Fontos volt pontokat szerezni itt, pozití­vak maraduk és várjuk a következő versenyeket.??í¢? ??í¢?? nyilatkozta a fiatalabb német.

Ross Brawn csapatfőnök elmondta, hogy miért utasí­totta pilótáit arra, hogy a célvonalig versenyezzenek és miért érzik úgy, hogy igazságtalan a rájuk kirótt büntetés:

??„A verseny egyes részeiben sikerült ma demonstrálnunk az autó potenciálját, ami nagyon frusztráló volt, figyelembe véve, hogy mi történt az időmérő edzésen. Nagyon nehéz volt az elején, hogy mindkét versenyzőnk pozí­ciót vesztett Rubenshez képest, í­gy nem tudtuk kihasználni a teljes sebességünket, ami egy szokásos probléma Monacóban, ahol az előzés nehéz. Ezután Michael és Nico nagyon jól vezetett. Nico különösen lenyűgöző volt, amikor tiszta volt a pálya előtte és egy időben ő volt a leggyorsabb a mezőnyben. Azonban az ablakok nem igazán álltak nyitva számunkra ma. Ez megmutatja Monaco kifinomultságát: lehet gyors autód, de ha nem vagy jó helyen, semmit sem tehetsz. Szeretném megköszönni a csapatnak a mai nap leggyorsabb boxkiállását, ami kritikus volt ahhoz, hogy Michael Rubens elé térjen vissza.

Ami a Michaelre kirótt büntetést illeti: úgy gondoltuk, hogy a pálya szabad és a verseny nem a biztonsági autó alatt fejeződik be, amikor is a 40.13-as cikkely életbe lépne. A biztonsági autó okát eltávolí­tották a pályáról és a FIA bejelentette, hogy a ??„biztonsági autó bemegy ebben a körben??í¢?, a 78. körben, és a pályát szabadnak nyilvání­totta a versenyirányí­tás. Ezt tovább erősí­tette, hogy a versenybí­rók zöld zászlókat és lámpákat mutattak a biztonsági autó vonala után. Korábbi alkalmakkal, amikor biztonsági autó alatt kellett befejezni egy versenyt, végig fenntartották a teljes sárga zászlós tiltást, mint például 2009-ben Melbourne-ben. Ezért az utolsó körben azt mondtuk a versenyzőinknek, hogy a célvonalig versenyezzenek és Michael megelőzte Fernandót a hatodik helyért. Fellebbeztünk a versenybí­rók döntése ellen.??í¢?

Norbert Haug, a Mercedes motorsport igazgatója nem beszélt Schumacher büntetéséről, hanem inkább általánosabb összefoglalást adott a futamról:

??„Kezdjük a pozití­vummal, ami az, hogy jó volt a sebességünk itt Monacóban ??í¢?? az egyik legjobb eddig ebben a szezonban és remélhetőleg ezt tovább tudjuk vinni a következő versenyekre. Emiatt is rossz volt, hogy a Q3-ban tegnap problémánk volt a forgalommal és néhány hibát is elkövettünk. Ma szenvedtünk, amikor Michael és Nico beragadt egy lassabb autó mögé. Amint Nico és Michael előtt tiszta volt a pálya, gyorsak voltak. Most már a következő, törökországi versenyre kell koncentrálnunk és reméljük, hogy két hét múlva Isztambulban olyan versenyképesek tudunk lenni, amilyenek itt lehettünk volna.??í¢?


19520_1270215667.jpg
 
http://www.youtube.com/watch?v=SI78_C_ranw&NR=1


és ilyen az sc-s befutó...

greg4w.jpg





19774_1273099822.jpg
1574_1274037411.jpg
10880_1274031554.jpg
1415_1270403021.jpg
 
Eladó Michael Schumacher Bugattija


A hétszeres forma-1-es világbajnok Michael Schumacher megválik garázsának egyik legeredetibb darabjától, egy Bugatti EB 110 SS-től. A Sport Stradale változatból mindössze 33 darabot készí­tett a gyártó, a banán sárga modellt pedig Schumacher nevére regisztrálták. Az autóval 4627 kilométert tettek meg az évek folyamán, í­gy majdnem új állapotban van az EB 110 SS. A 3,5 literes, V12-es turbómotor 611 lóerőt teljesí­tett az 1991-es bemutatáskor, a százas sprintet pedig 3,2 másodperc alatt letudja a Bugatti. Schumacher autójáért 600 000 eurót kérnek. Korábban egyébként Jenson Button is eladta -ját.


4550_14320311711316988187_n.jpg


4550_16468811971037204666_n.jpg


4550_2232613931946925442_n.jpg


4550_5276485721324509178_n.jpg
 
Sztem Schumacher sem pénzügyi problémák miatt adja el... :)

Am mit gondoltok a Török Nagydí­jon Webber és Vettel puszijáról? :D
Szvsz elkerülhető lett volna, mindenki tudja miért "sikerült" ez í­gy nekik...Webbernek pedig ez a 3. hely pedig gondot fog okozni később, főleg hogy Button 5 ponttal jön mögötte.
 
1 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:18.127
2 Michael Schumacher Mercedes GP 1:18.285 0.158
3 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1:18.352 0.225
4 Nico Rosberg Mercedes GP 1:18.356 0.229
5 Sebastian Vettel RBR-Renault 1:18.549 0.422
6 Robert Kubica Renault 1:18.662 0.535
7 Fernando Alonso Ferrari 1:18.726 0.599
8 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1:19.097 0.970
9 Nico Hulkenberg Williams-Cosworth 1:19.282 1.155
10 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1:19.313 1.186
11 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:19.373 1.246
12 Felipe Massa Ferrari 1:19.511 1.384
13 Vitaly Petrov Renault 1:19.549 1.422
14 Mark Webber RBR-Renault 1:19.609 1.482
15 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1:20.186 2.059
16 Sebastien Buemi STR-Ferrari 1:20.320 2.193
17 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1:20.584 2.457
18 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 1:20.823 2.696
19 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1:21.869 3.742
20 Karun Chandhok HRT-Cosworth 1:21.977 3.850
21 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1:22.543 4.416
22 Bruno Senna HRT-Cosworth 1:22.701 4.574
23 Timo Glock Virgin-Cosworth 1:22.713 4.586
24 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth


a mai szabadedzés...
 
A 2. szabadedzésen Schumacher már csak a 9. volt, Vettel az első, viszont Rosberg betolta 3. helyre Alonso után :D
 
Whitmarsh: Silverstone-ban érkezik a felpaprikázott MP4-25

A McLaren csapatfőnöke megerősí­tette azokat a pletykákat melyek szerint Silverstone-ra elkészülhetnek az idei szezon talán legkomolyabb fejlesztései.Whitmarsh sokat vár az új csomagtól, de megérkezésig sem ülnek karba tett kézzel.
A McLaren Mercedes istállója kezd lendületbe jönni, ugyanis két egymást követő futamon is kettős győzelmet arattak. A csapat összességében pedig már 4 győzelemnél jár.

Martin Whitmarsh azonban tudja, hogy nem szabad a babérokon ülni, a mérnökök folyamatosan törekednek majd a fejlesztésekre.
buttonmebb1.jpg


??„Már sok világbajnoki küzdelmet éltünk meg, í­gy nagyobb tapasztalatunk van, mint a Red Bullnak, de nem becsüljük le őket. Nagyon erősek lesznek, éppen ezért az autó fejlesztését folytatni kell. Ha ezt nem tesszük, akkor nem fogunk versenyeket, illetve világbajnokságot nyerni.??í¢? ??í¢?? kezdte Whitmarsh.

??„Nem fogunk egy helyben állni. Egy igen komoly fejlesztésünk érkezik, minden bizonnyal Silverstone-ra. Ha sikerül addigra elkészülni, akkor csalódott leszek, ha nem lépünk előrébb.??í¢?

??„Meg kell próbálnunk a jelenlegi formánkat átmenteni Valenciára és Silverstone-ban komoly lépést kell tenni előre. Ha ez nem sikerül, akkor nem csak a Red Bull fog megverni minket.??í¢?

??„Valencia szerintem megint a mi pályánk lehet. Az egyenesek ott is nekünk kedvezhetnek. De még később jönnek majd az igazi vadászterületeink, Silverstone, Hockenheim, Magyarország. Ezek olyan pályák lesznek, amik igazán kedveznek majd nekünk.??í¢? ??í¢?? fejezte be a csapatfőnök.
 
A Ferrari lemásolja a Red Bull kipufogóját?

Az ESPNF1 értesülése szerint a Ferrari Valenciában debütáló B-specifikációjú autóján a Red Bull mintájára alacsonyan, az oldaldoboz végének alján helyezkednek majd el a kipufogó-nyí­lások. A közelmúltban Ross Brawn, a Mercedes GP csapatfőnöke is megerősí­tette, hogy a riválisokat módfelett érdekli az RB6 eme aspektusa. Csakhogy a kipufogó annyira szerves része az autó hátsó konstrukciójának, hogy áttervezése csak nagy nehézségek árán valósí­tható meg. Az AS közben úgy értesült, hogy a B-Ferrari az Európa Nagydí­jon 3-4 tizeddel lesz gyorsabb a jelenlegi modellnél, ami önmagában nem lenne forradalmi előrelépés, hiszen a McLaren például versenyről versenyre 0.15-0.25 másodperces javulással számol. Csakhogy az új aerodinamikai csomagban sokkal komolyabb fejlesztési potenciál rejlik majd, mint a mostaniban. "Valenciában nem az lesz a legfontosabb előrelépés, amit ott elérünk, hanem azok a lehetőségek, amelyek az idény hátralevő részére megnyí­lnak előttünk" - nyilatkozta a spanyol lapnak Fernando Alonso. Az AS szerint a Ferrari az F10 hátsó fertályának átalakí­tása a felfüggesztésre is kiterjed.
 
Az a gyökér Hamilton nem érti miért támadják a Ferrarinál hiszen letöltötte a büntetését!!!! Szóval nem érti ennyire azért ne játsza a hülyét!!!! Gratulálok a versenybiráknak is!!! Szánalmas ez az egész Forma-1!!! Félre értés ne essék nem a Meclarennel van bajom most hanem azzal hogy szabálytalanul megtarthatta azt a poziciót a Hamilton amit Massa és Alonso szabályosan elvesztett!!!!
 
Ja igen a mercedesröl meg ne is beszéljünk mi a a fa**ért hivták ki Schumachert még most sem értem!!!!
 
(Dada @ 2010-06-28 16:40) "index.php?act=findpost&pid=96719"]<{POST_SNAPBACK}>​
Ja igen a mercedesröl meg ne is beszéljünk mi a a fa**ért hivták ki Schumachert még most sem értem!!!![/b]


Nem a behivással volt a gond,hanem amire kiért volna a boxból,a zöld hirtelen pirosra váltott...

(a versenybirák közt most meg a frentzen volt..)
 
De a behí­vással volt a gond mert tudhatták ha behí­vják mennyi időt vesz igénybe a kiállás ás ezáltal tudhatták hogy addigra odaér a mezőny ez a forma - 1 itt állitolag előre gondolkodnak meg amugy is értelmetlen volt kimennie mert azok a gumik még bőve jók lettek volna a végén meg kijött volna a lágyér azt ennyi.
 
header_hu.gif



25. Magyar Nagydij

jegyek,árak..stb..

hungaroring_small_all.gif



 
(Dada @ 2010-06-28 09:48) "index.php?act=findpost&pid=96651"]<{POST_SNAPBACK}>​
Az a gyökér Hamilton nem érti miért támadják a Ferrarinál hiszen letöltötte a büntetését!!!! Szóval nem érti ennyire azért ne játsza a hülyét!!!! Gratulálok a versenybiráknak is!!! Szánalmas ez az egész Forma-1!!! Félre értés ne essék nem a Meclarennel van bajom most hanem azzal hogy szabálytalanul megtarthatta azt a poziciót a Hamilton amit Massa és Alonso szabályosan elvesztett!!!![/b]

Ferrarinál mindig beindul a rinyagépezet, mikor éppen nem érnek utol valakit :D
 
ezek után ha még valaki felemlegeti azt az osztrák futamot...sz@rháziak..

éés még finom vagyok..


:censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2: :censored2:
 
Hát igen a Ferrarinál beindul a rinyagépezet ha nem érnek utol valakit szerinted szerintem meg szabálytalan volt a Hamilton és nem a reális büntetést kapta érte a Ferrari a hétvégén megint csak szabálytalan volt mert egy csapatsortban csapatutasí­tásra helyet cseréltek és kapott érte 100,000 dodot lehet hogy megérdemelték de akkor ne inditsanak 2 autót és akkor nem csapatsort jól tették hogy ezt meglépták csak í­gy tovább a redbul ezt nem tette meg el is dobtak maguktól egy 2 győzelmet :D :D ez az egész egy vicc de ezt megszokhatuk már nem is izgat szurkoloka Ferrarinak mert nem csak akkor kell kiállni egy csapat mellet ha jók hanem akkor is ha szarok!! Jól tették hogy megcsinálták és az sem zavarna ha ezután mindig csak í­gy nyernének ez a csapatsort


Forza Ferrari :D :D csak í­gy tovább Michael Schumacher elött is le a kalappal amit nyilatkozott

és bezzeg ha a redbul vagy a meci csinálta volna nem lenne ekkor viszhangja

Amúgy a Redbull mit is mondott webber fülére mikor öszementek ??????
 
idézet . :


,, Rob Smedley, Felipe mérnöke mondta a rádión:
??„Fernando gyorsabb nálad??í¢?? Kérlek mond, hogy érted az üzenetet.??í¢?
Aztán pedig, mikor már Alonso vezetett:
??„Jó fiú. Sajnálom??í¢????í¢?


Az ??„ügyet??í¢? elegánsan is meg lehetett volna oldani, pl. egy hajtűkanyarban való elfékezéssel, de ezt a vezetői büszkeség nem engedte, inkább a minél látványosabb módot választották. Ez érthető, hiszen ha a fiúknak nem lenne egója, nem versenyeznének.

Smedley aztán megint megszólalt a levezető körben:
??„Nagyon, nagyon nagylelkű vagy Felipe. Ezt most nem érted, de később majd elmagyarázom.??í¢? Aranyos.
Aztán jött Stefano Domenicali, aki ugye a nyilvánvaló igazságot elfedve próbált beszélni Massa-val a média előtt, aki szintén figyelt arra, hogy mit nyilatkozik.

S. Domenicali egy sajtótájékoztatón:
??„Hogyan különbözik ez a 2002-es Ausztriától???í¢?
??„Hogy őszinte legyek, nem tudom. Amit mondtuk Felipenek, az a valós szituáció volt.??í¢?
??„Most már akkor biztossá vált, hogy ki az 1-es és ki a 2-es számú pilóta???í¢?
??„Nem.??í¢?
??„Miért???í¢?
??„Mert különben igent mondtam volna.??í¢?

Megkérdeztem Domenicalit, hogy szerinte nem lenne-e jobb, ha egy csapaton belül hivatalosan is lehetne sorrend, hiszen semmi értelme szí­nlelni, mikor mindenki tudja, mi az igazság:
??„Nehéz kérdés.??í¢? ??í¢?? mondta. ??í¢?? ??„Ha hivatalos lenne, a pilóták nem csinálhatnák azt, amit akarnak, másfelől viszont mindketten egy csapat részei.??í¢?

Szegény Alonso remekül ment egész hétvégén, mégis olyan kérdésekkel kell szembesülnie, amik a 2008-as Szingapúri Nagydí­jra emlékeztetik . "
 
Vissza
Top Alul