Forma-1

  • Témaindító Témaindító Guest
  • Kezdő dátum Kezdő dátum
innentől az lesz az érdekes, hogy Monza-ba hogy szerepel a Force India...
 
Kétéves felfüggesztett eltiltással megúszta a Renault

Kétéves felfüggesztett eltiltással megúszta a Renault






A Nemzetközi Automobil-szövetség Motorsport Világtanácsa hétfőn Párizsban tárgyalta a Renault manipulációs ügyét, amely a 2008-as Forma-1-es Szingapúri Nagydí­ja kapcsán merült fel. A testület szerint a Renault bűnös a felhozott vádakban, és ezért kétéves felfüggesztett eltiltásra í­télte a gárdát. Flavio Briatore, egykori csapatfőnök örökös eltiltást kapott, mí­g Pat Symonds ex-főmérnök öt évig nem vállalhat munkát az FIA versenysorozataiban.



Renault


A vád szerint a Renault Nelsinho Piquet szándékos balesetével manipulálta a tavalyi Szingapúri Nagydí­j végeredményét. A balesetnek köszönhetően az istálló másik pilótája, Fernando Alonso megnyerte a futamot. (További részleteket lásd keretes í­rásunkban.)


A Renault-t a Forma-1-es csapat elnöke, Bernard Rey - aki a konszern tagja is egyben -, valamint Jean- Franí­í‚§ois Caubet PR-igazgató képviselte a párizsi tárgyaláson. Természetesen ott volt Fernando Alonso is, aki azt hangoztatta, hogy nem tudott a manipulációról, miközben idősebb Nelson Piquet határozottan állí­tja, a spanyol is beavatott volt.

A manipulációs botrány főbb állomásai:

2008. szeptember 28. - A nemzetközi sajtóban Crashgate néven elhí­resült botrány csak néhány hete derült ki, mégis egy éve kezdődött. A 2008-as Szingapúri Nagydí­jat Fernando Alonso nyerte meg a Renault-val, köszönhetően annak is, hogy csapattársa, Nelsinho Piquet 14. körös balesete miatt pályára küldték a biztonsági autót, éppen azt követően, hogy Alonso elvégezte első tankolását és kerékcseréjét. A spanyol ezzel jelentős helyzeti előnybe került, ám akkor a győzelmet senki sem kérdőjelezte meg.

2009. augusztus 3. - Nelsinho Piquet közleményben jelentette be, hogy a Renault a folytatásban nem tart igényt a szolgálataira. A 2009-es szezon első tí­z futamán egyetlen pontot sem szerző brazil pilóta ezen mélységesen felháborodott.

2009. augusztus 30. - A Belga Nagydí­j leintése után néhány órával a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) bejelentette, hogy nyomozást indí­t a tavalyi Szingapúri Nagydí­j kapcsán, ugyanis tudomásukra jutott (állí­tólag Nelson Piquet-nek köszönhetően), hogy a Renault manipulálta azt a futamot.

2009. szeptember 4. - Az FIA Motorsport Világtanácsa szeptember 21-re tűzte ki a Renault rendkí­vüli meghallgatását.

2009 szeptembere - A Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore tagadta a felmerülő vádakat, a főmérnök, Pat Symonds ugyanakkor elismerte, hogy a 2008-as Szingapúri Nagydí­j előtt közte, és Nelsinho Piquet közt szóba került egy szándékos baleset lehetősége, ami a szakember szerint a pilóta ötlete volt, de meg is maradt ötlet szintjén. Eközben Piquet azt állí­totta, hogy kényszerí­tették a balesetre, cserébe 2009-re is szerződést ajánlottak neki. Ezt a Renault kikérte magának, és rágalmazásért, valamint zsarolásért pert indí­ttattak Nelsinho Piquet és apja, a háromszoros F1-es világbajnok Nelson Piquet ellen. Fernando Alonso hüledezve hallgatta a hí­reket, és állí­tása szerint ő mit sem tudott az egészről korábban. A Piquet család szerint persze a spanyol is tudott a részletekről.

2009. szeptember 16. - A Renault rövid közleményben lényegében beismerte bűnösségét (nem tagadta a vádakat), valamint tudatta, hogy Briatore és Symonds (a főmérnöknek az FIA vádalkut ajánlott, de az már nem derült ki, hogy a szakember ezt elfogadta-e) is elhagyta az F1-es istállót. A csapatfőnök ezt követően úgy nyilatkozott, hogy a csapat érdekében távozott, ezzel is a Renault-t akarta védeni.
A meghallgatásról nem hiányozhatott az egyik "főszereplő", Nelsinho Piquet sem, aki a korábbi hí­rek szerint védettséget kapott az FIA-tól (ez igazolódott is), amennyiben minden részletet kitálal.

A Renault-tól múlt héten távozó csapatfőnök, Flavio Briatore, és egykori kollégája, a főmérnök Pat Symonds viszont nem volt ott a tárgyaláson, mivel ők már lemondtak pozí­ciójukról, és őket már a nyomozás során korábban kifaggatták az FIA illetékesei.

A meghallgatás egyébként nem tartott tovább 90 percnél. A bizottság 26 tagot számlált, melynek a Forma-1 jogtulajdonosa, Bernie Ecclestone is tagja volt.

Az FIA hétfő délután közleményt adott ki, melyben beszámol a nyomozás végeredményéről és az í­téletekről is. E szerint a Renault F1-es csapata elismerte, hogy Nelsinho Piquet valóban szándékosan okozott balesetet a 2008-as Szingapúri Nagydí­jon, ezzel pedig megsértették a nemzetközi sportkódexben foglalt alapelveket és a Forma-1 sportszabályzatát is.

A nyomozás megállapí­totta, hogy az összeesküvésben Flavio Briatore, Pat Symonds és ifjabbik Nelson Piquet vett részt, a csapat többi tagja nem tudott a dologról. Már ez felér Fernando Alonso hivatalos felmentésével is, amit a közlemény később külön is megerősí­t.

A Motorsport Világtanács (WMSC) előtt a Renault-ra nézve enyhí­tő körülményt jelentett több tény is, például hogy a csapat végig együttműködött az FIA-val a nyomozás során, Briatore és Symonds már elhagyta az istállót, a csapat fedezi a nyomozás és a per költségeit, valamint hogy a Renault (maga a nagyvállalat) elkötelezett hí­ve az FIA biztonságért folytatott projektjeinek.

A közlemény szerint a Renault nem csak a sport tisztességén ejtett csorbát, de veszélyeztette a nézők, a hivatalos személyzet, a résztvevők és Nelsinho Piquet életét is. A WMSC szerint ez a Forma-1-es világbajnoki sorozatból való kizárással járna, ám mivel figyelembe vették a fentebb már felsorolt enyhí­tő körülményeket, a csapat megúszta egy 2011 végéig szóló felfüggesztett eltiltással. Ez annyit tesz, hogy a csapat továbbra is részt vehet a világbajnokságban, ám ha hasonló ügyben 2011-ig ismét bűnösnek találják, akkor életbe lép a versenyzéstől való eltiltás.

Flavio Briatore viszont már sokkal súlyosabb büntetést kapott, olyannyira, hogy kijelenthetjük, az olasz pályafutása véget ért. A határozat értelmében Briatore ugyanis nem vállalhat szerepet semmilyen sorozatban vagy versenyen, amely az FIA fennhatósága alá tartozik. Ezen felül az olasz már pilótamenedzseléssel sem foglalkozhat, hiszen az FIA jelezte, nem ad szuperlicencet annak a versenyzőnek, aki bármiféle kapcsolatba kerül Briatoréval.

Briatore cinkostársa, a megbánást tanúsí­tó Pat Symonds sem úszta meg büntetés nélkül, de a brit mérnöknek legalább még van reménye a visszatérésre, ugyanis őt "csak" öt évre tiltotta el a WMSC.

Ahogyan az várható volt, az őszinteségéért védettséget élvező, a közlemény szerint "a szövetséggel végig készségesen együttműködő" Nelsinho Piquet nem kapott semmilyen büntetést, í­gy elvileg őt bárki alkalmazhatja a Forma-1-ben a jövőben. Erre azonban jelenleg nem sok esély van, hiszen amellett, hogy a pályán sem nyújtott emlékezetes teljesí­tményt, mostani ügyével biztosan nem ugrott a kí­vánságlisták élére.

A közlemény szerint utólag nem módosí­tják a 2008-as Szingapúri Nagydí­j végeredményét, vagyis a manipuláció ténye ellenére Fernando Alonso megtarthatja azt a futamgyőzelmet.

A Renault elfogadja a döntést



"Nagyon szomorúak vagyunk, hogy ma a Motorsport Világtanács előtt volt jelenésünk"- nyilatkozta a tárgyalás után a Renault Forma-1-es csapatának elnöke, Bernard Rey. "A saját nyomozásunk után a múlt héten értesí­tettük az FIA-t, hogy nem tagadjuk a vádakat, és elismerjük a felelősségünket a tavalyi szingapúri incidens kapcsán, és azonnal intézkedéseket tettünk csapaton belül"- folytatta az elnök, aki itt Briatore és Symonds menesztésére utalt.

"Teljes mértékben elfogadjuk a világtanács döntését. ??킐szintén elnézést kérünk a Forma-1-es társadalomtól emiatt az elfogadhatatlan tett miatt. Szí­vből reméljük, hogy hamarosan túlléphetünk a történteken, és a jövőre koncentrálhatunk. Ezzel kapcsolatban a következő napokban szolgáltatunk további információt"- zárta rövid reakcióját Rey, akinek vélhetően most az az egyik legfontosabb feladata, hogy új csapatfőnököt szerződtessen.
 
A Mercedes a McLaren helyett a Brawn GP-t választotta

Vér Viktória, 2009. november 16. hétfő 13:38

Forrás: www.f1hirek.hu

A Reuters hí­rügynökség arról tájékoztatott a Mercedes hétfői sajtótájékoztatóját követően, hogy a Mercedes-Benz kiszáll a Forma-1-es McLaren csapatból, és már be is vásárolta magát az idei szezonban teljes egészében Ross Brawn által birtokolt Brawn GP-be.



McLaren-Mercedes


Az új egyezmények értelmében a McLaren két éven belül visszavásárolja részvényeinek 40 százalékát, melyet jelenleg a Mercedes-Benz birtokol, a Brawn GP pedig 2010-től Mercedes Grand Prix néven fog futni. A német motorgyár ugyanis többségi tulajdont érő, 75,1 százalékos részvénycsomagot vásárolt a 2009-es világbajnokságot megnyerő istállóban.


"A Mercedes a jövő évi F1-es világbajnokságot a saját csapatával fogja megkezdeni"- jelentette be Dr. Dieter Zetsche, a Daimler konszern elnöke a hétfői sajtótájkoztatón. "A 75,1 százaléknyi részvény úgy áll össze, hogy 45,1-et vásárolt a Daimler, 30-at pedig partnerünk, az Aabar Investments. A többi részvény megmarad a korábbi birtokosoknál: Ross Brawnnál, Nick Fry-nál és a többi tagnál. A Daimler összehangolt érdekei í­gy egy igazi Mercedes-Benz csapathoz vezettek."

A megújuló istálló vezetésében nincs meglepetés: "Ross Brawn marad továbbra is a csapatvezető. Ahogy a motorjainkat előállí­tó Mercedes-Benz High Performance-t, úgy az új Mercedes-Benz csapatot is a Mercedes-Benz Motorsport vezetője, Norbert Haug fogja irányí­tani társként."

A tájékoztatón az is elhangzott, hogy a Mercedes még legalább 2015-ig ellátja motorokkal a McLaren csapatot.

Ross Brawn büszke a Mercedes csatlakozására

Ross Brawn a 2008 végén kiszálló Hondától vásárolta meg a csapatot, és vezette az egyéni, valamint konstruktőri bajnoki cí­mekre is a Brawn GP-t.

"Én is és a Brawn GP többi igazgatója is hihetetlenül büszkék vagyunk az alkalmazottainkra, a pilótákra, mindenkire, aki közreműködött velünk, köszönet az elkötelezettségükért, a lenyűgöző csapatmunkájukért, és az eredményességre való törekvésükért, amelyet a nehéz időkben sem adtak fel."

"Büszkék vagyunk, hogy egy olyan értékes márkával fogunk megjelenni a Forma-1-ben, mint a Mercedes-Benz, és együtt dolgozhatunk azon, hogy a legjobb módon fizessük vissza a csapat iránti bizalmukat"- szólalt fel Brawn is a nagy bejelentés kapcsán.

A Mercedes Grand Prix pilótáiról nem közöltek információt, a sajtó szerint a német Nico Rosberg és honfitársa, Nick Heidfeld a kiszemelt.

Ron Dennis szerint mindenki nyert az üzleten

"Mindenki nyertesként jött ki ebből az üzletből, a McLaren és a Daimler is. Gyakran mondogatom, mert í­gy is hiszem, hogy annak érdekében, hogy egy csapat túléljen és jól elboldoguljon a 21. századi Forma-1-ben, sokkal többnek kell lennie egy egyszerű csapatnál"- utalt Ron Dennis, a wokingi F1-es istálló korábbi főnöke, a McLaren Automotive jelenlegi elnöke a McLaren széleskörű tevékenységeire az autópiacon és a technológia-fejlesztés területén.

"Itt is ez a helyzet. A fejlődéshez és a folyamatosan bővülő irányzatok követéséhez nem csak versenyeket és világbajnokságokat kell nyerni, azoknak a vállalatoknak, amelyek a Forma-1-ben is futtatnak csapatot, tágí­taniuk kell a kereskedelmi tevékenységeik körét."

"Mindettől függetlenül, partnereink a továbbiakban is kiemelkedő szerepet játszanak az F1-es programunkban. És éppen azért, mert az előállí­tott motorjaik nagyon versenyképesek, örülünk, hogy a Mercedes-Benz tovább folytatja, nem csak motorbeszállí­tóként, hanem a mi partnerünkként is 2015-ig."

A McLaren 2010-es pilótapárosáról sincsenek még hivatalos információk, Lewis Hamilton mellé Jenson Button vagy Kimi Rí­í‚¤ikkönen várható.
 
Schumachert szerződteti a Mercedes Rosberg mellé?


A Diario As szerint Norbert Haug Michael Schumacherre célzott, amikor a napokban azt mondta, hogy a Mercedes gyári csapatává átvedlő Brawn GP 2010-es pilótapárosa "meglepetést" tartogat. Noha ez egyelőre nem több, mint feltételezés, a spanyol lap megjegyzi, hogy a német autógyár részéről logikus lépés lenne leszerződtetni Schumachert, aki az 1990-es évek legelején a Mercedes C-csoportos programjának tagjaként tett szert először hí­rnévre. Haug soha nem rejtette véka alá, hogy szeretné megszerezni a német klasszist, sőt, korábban tett is erre kí­sérletet, de Schumacher és a McLaren közötti, üzleti jellegű ellentétek miatt nem sikerült megállapodniuk. Most, hogy a Mercedesnek saját csapata lett, ez az akadály elhárult. Noha jövőre már 41 éves lesz, és nemrég kijelentette, hogy nem akar "F-1-es nagypapa" lenni, az F-1 történetének legeredményesebb versenyzője állí­tólag olyan feltételekkel hosszabbí­totta meg tanácsadói szerződését a Ferrarival, melyek szerint csak a közúti sportkocsik fejlesztésében segí­t, az F-1-es csapattal nem foglalkozik. A Diario As szerint ez is azt támasztja alá, hogy nyitva akarta hagyni maga előtt a lehetőséget a visszatérésre, különösen július végi tesztje után, amitől újra megjött az étvágya.
Habár februári motorbalesetében szerzett csigolyasérülése miatt Felipe Massa helyére végül nem tudott beugrani, Schumacher azt állí­totta, hogy az orvosai szerint 2010 elejére újra száz százalékos fizikai állapotban lesz. 91 nagydí­jgyőzelmével és hét világbajnoki cí­mével már semmit nem kell bizonyí­tania, s noha nincs szüksége a pénzre sem, az F-1-ben a kereset minden versenyző számára presztí­zskérdés, mert az határozza meg a piaci értékét, ezért valószí­nűleg nem szerződne le olcsón egy csapathoz sem - csakhogy a Mercedesnél most bevallottan a költségcsökkentés a jelszó. Schumacher mindenesetre a napokban bebizonyí­totta, hogy a vezetési képességei ennyi idősen sem szenvedtek csorbát, amikor a pekingi Bajnokok Tornáján egyforma autóval legyőzte az idei világbajnokság két főszereplőjét, Jenson Buttont és Sebastian Vettelt is. :D
<
<
<
 
Hivatalos: Schumacher a Mercedesszel visszatér az F1-be

091223_ms.jpg



A hétszeres világbajnok három éves szerződést kötött a stuttgartiakkal

Igaznak bizonyultak az elmúlt hetekben szárnyra kapó hí­resztelések, a Mercedes ugyanis szerdán hivatalosan is bejelentette, hogy leigazolta 2010-re a hétszeres világbajnok Michael Schumachert.

Ahogyan azt sejteni lehetett, a Mercedes valóban Michael Schumachert nevezte meg Nico Rosberg jövő évi csapattársának a kedden tartott telefonos sajtótájékoztatón.
A hétszeres világbajnok versenyző három év kihagyás után tér vissza a Forma-1-be, ám az előzetes hí­rekkel ellentétben nem csak egy, hanem rögtön három éves szerződést í­rt alá a stuttgartiakkal.

Schumacher nem rejtette véka alá, 2006-os visszavonulásakor valóban úgy érezte, hogy nincs szüksége többé a kihí­vásra, három év semmittevés után viszont elszántan tér vissza a legjobbak közé.

"í­??gy vélem, a motivációm egészen egyszerű. Fantasztikus volt, amikor Ross (Brawn) november végén felhí­vott egy olyan versenyzési lehetőséggel kapcsolatban, melyben a Mercedes is érintett" - fogalmazott Schumacher a sajtótájékoztatón.

"Sohasem hagytam el a versenypályát. 2006-ban már valóban belefáradtam az F-1-be, de úgy érzem, három év távollétet követően teljesen feltöltődtem energiával. Játszadoztam motorokon is, de úgy érzem, készen állok a komolyabb dolgokra is" - tette hozzá.

A német már a nyáron is szí­vesen visszatért volna, amikor a Hungaroringen balesetet szenvedett Felipe Massa pótlására kérte őt fel a Ferrari. Akkor a februári motoros bukásának hatásai miatt meghiúsult a visszatérés, jövőre azonban ez sem állhatja útját.

"Ez nyilvánvalóan olyan téma, amelyről érthetően kérdezősködnek. Mielőtt végleg rábólintottam volna a szerződésre, biztosnak kellett benne lennem, hogy minden rendben van, és mára 100 százalékig állí­tom, hogy a nyak nem okoz többé problémát."

"Amikor a Ferrarival megpróbáltam a nyáron, sajnos még nem telt el elég idő a baleset óta, most már azonban teljesen meggyógyultam. Mindent meg tudok csinálni, amit korábban, tehát ez már nem probléma" - fogalmazott.

A szerződéssel Schumacher mintegy keretbe foglalta karrierjét, pályafutása kezdeti szakaszában ugyanis a Mercedes pártfogoltjaként jutott el a Jordannel a Forma-1-be, a németeknél ráadásul újra együtt dolgozhat Brawnnal, aki mind a hét világbajnoki cí­mében oroszlánrészt vállalt.
 
Humor: Ki, mit szól Michael Schumacher érkezéséhez?


Jenson Button (McLaren-Mercedes): í­í‚gy sem lesz könnyű dolgom, de most??í¢??

Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes): Megérkeztem, elment! Vissza akart jönni, nem tudott! Most végre itt van!

Nico Rosberg (Mercedes GP): Édes Istenem??í¢?? Miért?

Michael Schumacher (Mercedes GP): Bocs srácok, nem bí­rtam ki!

Sebastian Vettel (Red Bull-Racing): Gyere papa, meglátod, nem lesz olyan könnyű! De azért várlak!

Mark Webber (Red Bull-Racing): Hm, Schumi??�? legyen??�?

Felipe Massa (Ferrari): Mester, testvér, barát, családtag! Ellenfél? Furcsa lesz!

Fernando Alonso (Ferrari): 2005, 2006! Emlékszel Michael?

Rubens Barrichello (Williams-Cosworth): De jó! Már nem én vagyok a legöregebb, és vizet sem kell már hoznom a kútról.

Nicolas Hülkenberg (Williams-Cosworth): Járni tanultam, de ő már versenyzett, és most visszatér! Hihetetlen!

Robert Kubica (Renault): Per pillanat annak örülök, hogy van helyem az F1-ben!

Adrian Sutil (Force India): újabb német pilóta, vagyunk már páran! Schumi kettőt ér? Ki tudja, majd kiderül??í¢??

Vitantonio Liuzzi (Force India): Kí­váncsi leszek a honfitársaim reakciójára a pályán!

Sébastien Buemi (Toro Rosso): Ilyet sem lát mindennap az ember. Jó lenne egy kicsit harcolni vele!

Jarno Trulli (Lotus): Nem gondoltam, hogy valaha is visszatérsz! Üdv Michael!

Heikki Kovalainen (Lotus): Finn vagyok, de örülök!

Bruno Senna (Campos): Ha lesz autó alattam a Forma-1-ben, akkor legalább egyszer meg foglak próbálni megelőzni!

Timo Glock (Virgin Racing): Schumacher? Ez jó!

Lucas Di Grassi (Virgin Racing): Most debütálok, erre ilyen nevek fogadnak. Mi lesz itt??í¢??

Kamui Kobayashi (BMW-Sauber): Már megmutattam, hogy a világbajnokok sem okoznak számomra problémát!



Luca di Montezemolo (Ferrari): Egy pillanatra megdőlt a szobrod itt Olaszországban!

Ross Brawn (Mercedes GP): Életem üzletét kötöttem a Mercedesszel, most meg itt van Michael! Kell ennél több?

Keke Rosberg: No komment!
 
Változnak az autók


29889_middle.jpg


A száguldó cirkusz hí­rei ezekben a napokban a pilótaülések végleges kiosztása körül kavarognak, és aránylag kevés szó esik a technikai változásokról. A Formula1.com megmutatta, melyek a legfontosabb újí­tások ezen a fronton.
A 2010-re tervezett szabálymódosí­tások talán felülről láthatók a legszembetűnőbben. Annak eredményeképp, hogy megtiltották a verseny alatti tankolást, a benzintartály nagyobb és tágasabb lesz. A tengelytáv mintegy 15 cm-rel hosszabbra nő, mint 2009-ben volt, hogy el tudják helyezni a nagyobb tankot. Egy másik opció, hogy egy kicsit előrébb helyezik a versenyzőket, és/vagy rövidebb váltókat épí­tenek, hogy a minimálisra csökkentsék a jármű megnövelését. Elöl az első kerekek keskenyebbek lesznek, ezáltal megváltozik majd az autó karakterisztikája és kezelhetősége, valamint a súlyelosztása. A vezető az első szárnyak dőlésszögét majd állí­tani tudja. Habár a tankolás betiltása a sportszabályokat változtatta meg, automatikusan megváltozott néhány technikai rész is. A benzintank kapacitása 120 literről 235 literre nő, mí­g az autó minimális súlya 605 kg-ról 620 kg-ra. Egy másik változás, hogy betiltják a kerékfedő lapok használatát is. Ezt elsődlegesen azért határozták el, hogy elkerüljék a kerékcsere alatti problémákat, melyek a rosszul, nehezen vagy komplikáltan visszahelyezhető takarólapokból adódtak/adódhatnak. Ebből és a tankolás megszűnéséből eredően a kerékcserék rendkí­vül gyorsak lesznek, nagyjából 4 másodperc körüliek.

Ha szemből nézzük meg az autót, határozottan különböznek a 2009-es modellektől az ideiek, köszönhetően a közelebb elhelyezkedő első kerekeknek. A keskenyebb első kerekek miatt nagyobb lesz a rés a gumik és a sasszé között, í­gy ez a rész mindennél fontosabbá válik aerodinamikailag. í­í‚gy aztán minden bizonnyal látunk majd néhány érdekes aerodinamikai megoldást.

29891_orig.jpg


29889_orig.jpg


29890_orig.jpg
 
103aamd.jpg


A tavalyi Red Bullra hasonlí­t az új Ferrari?


Az F-1 egyik legelismertebb műszaki grafikusa, Giorgio Piola a Gazzetta dello Sport hétfői számában közzétette a 2010-es Ferrari felételezett rajzát, amelyet maranellói forrásaitól származó információra hagyatkozva készí­tett el. Az olasz szakember úgy tudja, hogy a Ferrari 281 kódnéven futó konstrukció több ponton a Red Bull RB5-ösére hasonlí­t, amely a tavalyi év legjobb aerodinamikai csomagjával rendelkezett. A maranellói mérnökök többek között a pilótafülke falának magasabb kialakí­tása és az orra megtört vonalú kialakí­tása terén merí­tett Adrian Newey-tól, de mintának tekintette a Red Bull különösen kompakt hátsó fertályát is, amelybe a hátsó felfüggesztés vonórudas kialakí­tása ellenére is sikeresen be tudták épí­teni a dupla diffúzort. A grafikán jól látható a 2010-es autók nagyobb - a Ferrari esetében 240 literesre becsült - benzintankja, ami miatt a 281-es mintegy 15 centiméterrel hosszabb lesz az F60-nál. A másik jelentős szabályváltozás az első abroncsok szélességének csökkentése, amire azért van szükség, mert a négy-négy barázda eltűnése miatt egy éve az első gumik futófelülete relatí­ve nagyobb mértékben nőtt meg, mint a hátsóké, s ez gondot okozott az autók balansza terén. Az új Ferrari a február 1-én kezdődő valenciai teszten gördül majd először pályára.
 
Schumacher tesztel...


schu_gp2_jere_2010-8.jpg




Schumacher nedves pályán 1 másodpercre a körrekordtól..

A mérnöki gárda kiszivárogtatta a köridőket .
A GP2-es Super Nova csapatfőnöke, David Sears a Michael Schumacher mellett dogozó munkatársak információira hivatkozva elárulta: eddigi jerezi tesztje során a német versenyző nedves aszfalton is alig 1 másodperccel maradt el a körrekordtól.
Belső információk szerint Michael Schumacher kiváló időeredményeket ért el háromnapos jerezi tesztje során, melyet egy GP2-es autó volánjánál teljesí­tett.
A német versenyző mellé a kategóriában szereplő Super Nova csapatból is delegáltak tagokat, és az alakulat vezetője, David Sears elmondta, Schumacher a változó időjárási körülmények mellett is meggyőző tempót diktált.

"Ahhoz képest, hogy a pálya nem teljesen száraz, a kerékvetők és minden más nedves, kevesebb, mint egy másodperccel elmaradni a körrekordtól egész szép teljesí­tmény" - mondta Sears az Autosportnak.

"A teszt jelenleg is zajlik, és az elmúlt néhány napban nedvesek voltak a körülmények. Michael most hosszú etapokat teljesí­t, hogy meggyőződjön nyaka strapabí­róságáról" - tette hozzá.

A jerezi gyakorlásból kiindulva Sears úgy véli, a 41 éves Schumacher komoly fejfájást fog okozni riválisainak 2010-ben.

"Szerintem a fickó magasabb szintet képvisel, miként kell káprázatosan fittnek lenni. Talán Nigel Mansell volt az első, aki bebizonyí­totta, hogy a versenyzők iszonyúan fittek, amikor eltörte a nyakát, és mégis visszatért."

"Michael fogta a vezető szerelőnket, elment motorozni, és azt hiszem, néhányszor elesett, egyszer ráadásul a fejére. Nyilvánvalóan megsérült a gerince, mely gyógyulása eltart egy darabig, és azt hiszem, amikor felkérték Felipe Massa pótlására, akkor még nem volt rendben."

"Mostanra viszont egyértelműen meggyógyult. És nagy biztonsággal mondhatom, hogy ez az ember fittebb, intelligensebb és gyorsabb, mint a versenyzők többsége. És ezt 41 évesen is meg fogja mutatni" - vélekedett.

<
:D
 
Alonso összetörte jéggokartját

A Ferrari pilótái egy házon belüli barátságos versenyen mérték össze a tudásukat egymással és a Ducati motorosaival: a jégen Felipe Massa és Nicky Hayden bizonyultak a legjobbnak, Fernando Alonso a falban végezte.

100119_fa_cel.jpg


Eddig egy-nullra Felipe Massa vezet Fernando Alonsóval szemben a Ferrari versenyzőpárosának küzdelmében. Bár a két pilótának márciusig még várnia kell arra, hogy F-1-es versenyen mérhessék össze a tudásukat, az első kisebb csapaton belüli mérkőzést már letudták. A Ferrari évente megrendezett tradicionális évnyitó sí­elésének zárónapján ugyanis a srácok visszakerültek természetes környezetükbe: sí­ruháikat versenyoverallra, léceiket pedig négykerekű járművekre cserélték. Az est folyamán két futamot is rendeztek, az elsőben Fiat Pandákkal, a másodikon pedig gokartokkal köröztek a befagyott tavon kialakí­tott pályán. A Ferrari két versenyzőjének ráadásul nem csak egymással kellett megküzdenie, hiszen ott volt Giancarlo Fisichella, a Ducati versenyzőpárosa, Nicky Hayden és Casey Stoner, illetve Massa testvére, Dudu is. Az első versenyen Massa bizonyult a legjobbnak, és Stoner, Hayden, valamint Fisichella mögött Alonsónak be kellett érnie az ötödik hellyel. A spanyol a második, gokartokkal rendezett futamon talán túlzottan is vissza akart vágni csapattársának, í­gy nagy igyekezetében a pálya széli korlátnak csapta járművét. A futamot rajt-cél győzelemmel Hayden nyerte Massa, Stoner és Fisichella előtt. Az este folyamán kihirdették még a délelőtti óriás-lesiklás bajnokság eredményét is: a helyszí­nen tartózkodó Bernie Ecclestone által levezényelt versenyen Fisichella bizonyult a legjobbnak. Az olasz egyébként január 15-én ünnepelte a 37. születésnapját, bár a hivatalos okiratok szerint 14-én született. Ennek az az oka, hogy a kis Giancarlo anyakönyvezésénél elnézték a dátumot, és véletlenül a valósnál egy nappal korábbra jegyezték be a világra jöttét.
 
í­í‚tment a törésteszten a Campos autója

A Camposnál nem tagadták, hogy pénzhiánnyal küszködnek, és szükségük lesz még befektetőkre, ha ott akarnak lenni a bahreini idénynyitó rajtrácsán, de az esélyeik jelentősen javultak, amikor az autójuk, melyet a Dallara épí­t, átment az utolsó kötelező törésteszten is. "Az autónkat homologizálták, továbbra is nagyon-nagyon keményen dolgozunk" - mondta a csapatfőnök Adrian Campos az AUTOSPORT-nak. - "Magabiztosak vagyunk a helyzetünkkel kapcsolatban, közel járunk hozzá, hogy megállapodjunk egy befektetővel, aki további segí­tséget fog nyújtani nekünk." A Campos a február 1. és 3. közötti, idei első tesztre még nem fog elkészülni, de a 17-20-ig, Jerezben megrendezésre kerülő gyakorláson már szeretne részt venni. A csapat, amely egyike a négy újnak, eddig csak egyetlen versenyzőt szerződtetett Bruno Senna személyében.
 
A csapatok máris módosí­tották az új pontrendszert

Hét pontra nő a különbség az 1. és a 2. hely között
A forma-1-es csapatokat tömörí­tő Sportszakmai Munkacsoport pénteken megszavazta a decemberben beharangozott új pontrendszer módosí­tását, de azt a javaslatot elutasí­totta, hogy a pole pozí­cióért és a leggyorsabb körért is járjon pont.
Máris módosí­totta a Forma-1 decemberben beharangozott új pontrendszerét az istállók csapatmenedzsereiből álló Sportszakmai Munkacsoport (SWG) - tudta meg az Autosport.

A nagy vihart kavaró szabályváltozás értelmében tí­zről 25 pontra nő a győztes jutalma, és az első nyolc helyett a nagyobb mezőny miatt legjobb tí­z helyezés számí­t pontszerzőnek.

Az elfogadott 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1-as szisztéma azonban csak látszólag jutalmazta jobban a győztest a hét évig használt 10-8-6-5-4-3-2-1-es rendszernél, hiszen a dobogósok arányaiban ugyanannyival kaptak volna kevesebb pontot a nyertesnél, mint eddig.

Ráadásul semmi sem indokolta azt a logikátlanságot, hogy a 6. és az 7. hely között csak eggyel csökkent a pontok számra, majd a 7. és a 8. pozí­ció között ismét két pontra tágult a szakadék.

Ezeket a problémákat orvosolta az SWG, amikor pénteki ülésén Londonban szentesí­tette a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es elosztást. Erre még az F1 Commissionnek és az FIA Motorsport Világtanácsának is rá kell bólintania, ez azonban általában csak formaság a munkacsoport döntése után.

Az Autosport szerint ugyanakkor az a javaslat nem kapott többséget, amely amerikai mintára a leggyorsabb körért és a pole pozí­cióért is ponttal jutalmazta volna a pilótákat.

A Red Bull Racinget irányí­tó Christian Horner nem tartja problémának, hogy az előző pontrendszert öt hét után módosí­tották, és úgy véli, a hét pontos különbség nagyobb kockázatvállalásra serkenti majd a győzelemért a pilótákat, amint azt Bernie Ecclestone évek óta szajkózza.

"Szerintem a változástól sohasem kell félni, ha üdvözlendő irányba mutat" - nyilatkozta Horner az Autosportnak. - "Az első, a második és a harmadik hely közötti nagyobb különbség arra ösztönzi majd a versenyzőket, hogy a cirkálás helyett támadjanak az előkelőbb pozí­ció érdekében."

A portál úgy tudja, hogy az SWG megvitatott egy olyan javaslatot is, amelynek értelmében minden versenyzőnek legalább két boxkiállást kellett volna megejtenie a futamokon. Ezt azonban a csapatok leszavazták, í­gy marad az egy elengedhetetlen kerékcsere, amire a két különböző gumikeverék kötelező használata miatt van szükség.
 
Bemutatták a Mercedes GP idei festését

Maga az MGP W01 csak jövő hétfőn debütál

Michael Schumacher és Nico Rosberg a stuttgarti Mercedes-Benz Museumban leleplezte a Mercedes GP 2010-es autóinak ezüst-türkiz festését, amely az eredeti Ezüstnyilak szellemében némi szénszálas felületet is szabadon hagy.Noha a Mercedes GP idei versenyautója csak a jövő heti valenciai teszt nyitónapján gördül pályára, az MGP W01 festéséről már hétfőn lehullt a lepel a stuttgarti Mercedes-Benz múzeumban.
Az istálló két versenyzője, Michael Schumacher és Nico Rosberg az elődcsapat Brawn GP világbajnok autóján, a BGP 001-en mutatta be, hogyan fest majd az Ezüstnyilak 2010-es reinkarnációja.

A főszponzor Petronas jóvoltából türkiz beütéssel rendelkelő autó az ezüst különböző árnyalataiban fog csillogni, de az orrkúp egy részét nem festették be, í­gy ott látható a kasztni szénszálas anyaga is. Ez az eredeti Ezüstnyilat, a Mercedes W25-öt idézi, amelyet az 1934-es nürburgringi verseny előtt azért fosztottak meg eredeti fehér festékétől, hogy a súlyhatár alatt maradjon.

A Mercedes sportprogramját irányí­tó Norbert Haug ugyanakkor rávilágí­tott, hogy a háború előtti dicsőséges éra sem ér fel az új gyári csapat indí­tásának jelentőségéhez.

"A Mercedes GP Petronas mai bemutatásával a Mercedes-Benz motorsport-történetének új és legfontosabb fejezete veszi kezdetét" - szögezte le Haug. - "Az új F-1-es szezon nagyobb kihí­vás elé állí­t minket, mint mint a sportban eltöltött hatvan évünk bármelyike."

Ross Brawn, az istálló csapatfőnöke hozzátette: "Elég körbetekinteni a múzeumban, hogy lássuk, milyen fantasztikus örökséggel rendelkezik a Mercedes-Benz az autóversenyzésben. Reméljük, hogy mi is képesek leszünk bőví­teni a sikerek listáját."

A Forma-1-be három év kihagyás után visszatérő Schumacher hangsúlyozta: biztos benne, hogy egykori ferraris kollégája, Brawn segí­tségével nyolcszoros világbajnokká avanzsálhat.

"Ez a szezon olyan nekem, mint egy új kezdet, ezért rendkí­vül motivált vagyok" - jelentette ki a 41 éves veterán. - "A szó minden értelmében világbajnok csapat vagyunk, és már alig várom, hogy Valenciában először vezethessem az autót. Meggyőződésem, hogy a Mercedes GP mindkét vb-cí­mért harcba szállhat majd, és én mindenképpen keményen fogok küzdeni értük."

"Azzal, hogy újra a Mercedes-Benznél versenyzek, számomra bezárul a kör, mivel a háromágú csillaggal a sisakomon kezdtem a pályafutásomat. Ez újabb indok, amiért izgatottan várom az év kezdetét."

A Williamstől érkező Rosberg hozzátette: "Valóra vált álom számomra, hogy az elmúlt ötven év első Ezüstnyilát vezethetem. Már alig várom, hogy olyan emberekkel dolgohassak együtt, mint Norberg, Ross és Nick, és az is nagyszerű érzés, hogy Michael lesz a csapattársam."



4106_754864_1374833_2456_4016__V9F1809_n.jpg


4106_732423246-652112512010_n.jpg


4106_742922723-5535122512010_n.jpg


4106_100125_mgp_250_n_n.jpg


4106_754880_1374872_3780_2519__V4C1664_n.jpg


4106_754881_1374875_3780_2754__V4C1784_n.jpg


4106_754882_1374878_2734_4016__V4C1939_n.jpg
 
A Ferrari leleplezte új autóját, a F10-et

A teljesen megújult diffúzort egyelőre titkolják
Akárcsak tavaly, az idén is a Ferrari lett az első forma-1-es csapat, amelyik bemutatta új versenyautóját. A megnövelt benzintankot, új diffúzort és orrkúpot kapó F10-et csütörtök délután Felipe Massa járatja be.

Csütörtök délelőtt a Ferrari lett az első csapat, amely bemutatta a Forma-1 2010-es szezonjára szánt versenyautóját.
A mindössze egy futamgyőzelmet arató tavalyi F60 fejlesztését a Scuderia tavaly már nyáron felfüggesztette, és az F10 névre keresztelt új modell tervezésére fordí­totta erőforrásait.

Az autó áttervezését a szabályváltozások is szükségessé tették: keskenyebbek lettek az első gumik, és betiltották a verseny közbeni tankolást, ami miatt a benzintank mérete a kétszeresére nőtt, és az egész autó hosszabb lett.

"Az F10 a Gestione Sportiva részlegei közötti intenzí­v és összehangolt munka eredménye, amely 2009 tavaszán vette kezdetét. Akkor született a stratégiai döntés, hogy az új együléses fejlesztésére fogunk koncentrálni" - jelentette ki a bemutatón Aldo Costa, a Ferrari technikai igazgatója.

"A dupla diffúzor forradalmasí­totta a projekt születését. Az autó erőssége, hogy a kasztni, a motor és a váltó tervei egy tető alatt születtek, aminek előnyeit nap mint nap tapasztaltuk, és megpróbáltuk maximálisan kihasználni. Az F10 nagy előrelépés a versenyképességünk terén."

A mérnökök különös figyelmet fordí­tottak a dupla diffúzorra, amit a Ferrarinak tavaly lóhalálában kellett megterveznie a megoldás szabályossá nyilvání­tása után. A munka eredménye azonban csütörtökön nem volt látható, mivel az F10 diffúzorát letakarták, és képeket sem közöltek róla.

"A diffúzor fundamentális szerepet játszott: a teljesí­tmény optimalizálásához az egész hátsó tengelyt felül kellett vizsgálnunk, (...) hogy nagyobb hely maradjon a diffúzornak" - árulta el Nikolas Tombazis, a Scuderia főtervezője. - "Ugyanez igaz a felfüggesztésre is. A diffúzor sokkal nagyobb lett, és jobban teljesí­t a tavalyinál."

Az új Ferrari orrkúpja szélesebb és magasabb lett, hasonlóan a tavalyi Red Bullhoz, mí­g az első szárny kifinomult véglapjai teljesen megújultak. A tankolás betiltása az erőforrás terén is nagy munkát adott, ráadásul az ott dolgozók kezét a szabályok is megkötötték.

"A 2010-es idény új kihí­vás elé állí­tja a motorral foglalkozó mérnököket" - szögezte le Luca Marmorini, aki a Toyotától tért vissza a Ferrari motorrészlegének élére. - "A tankolás betiltása megváltoztatta a fogyasztási paramétereket, amelyek igen fontosak a teljesí­tmény szempontjából. A fogyasztás optimalizálásában mindenkinek közre kell játszania a mérnököktől a versenyzőkig."

"A motorokat nem lehet módosí­tani, és idén nincs KERS, de sokat invesztáltunk az anyagok és az eljárások fejlesztésébe a költségek csökkentése érdekében, valamint optimalizáltuk az üzem- és kenőanyagokat, hogy győztes autót faragjunk az F10-ből. Végig a megbí­zhatóság állt a figyelmünk középpontjában: sokat dolgoztunk a tesztpadon elvégzett szimulációkon, amelyek nagyon közel állnak a versenykörülményekhez."

Az autót Felipe Massa délután a Ferrari fioranói tesztpályáján fogja bejáratni, ha az időjárás lehetővé teszi. A bemutatón mind a brazil, mind újdonsült csapattársa, Fernando Alonso a világbajnoki cí­met tűzte ki célul az F10-zel.

"Felipe és én rendkí­vül erős csapatot alkotunk, és reméljük, hogy a Ferrari szurkolói nagyon büszkék lesznek majd, amikor tanúi lesznek, ahogy ez az autó bajnoki cí­met szerez" - fogalmazott Alonso. - "Ez az első ferraris bemutatóm, ami rengeteg érzelemmel tölt el. Szeretnék köszönetet mondani az egész csapatnak, amely borzasztó keményen dolgozott az elmúlt hónapokban, hogy valóságba ültesse ezt az autót."

Massa hozzátette: "Nagy megtiszteltetés, hogy újabb Ferrari-bemutatón vehetek részt, amely azért is különleges, mert a tavalyi év roppant nehéz volt a balesetem és a többi viszontagság miatt. Jobban vágyok a munkára, mint korábban bármikor, ezért nagyon remélem, hogy versenyképes lesz ez az autó, és a vb-cí­mért harcolhatunk vele."

4120_100010new_n2.jpg


4120_100003new_n2.jpg


4120_100005new_n2.jpg


4120_100007new_n2.jpg


4120_100010new_n2.jpg


széép....
 
R30 festés?!

33083renaultr30_01.jpg


4129_00410801_005_n.JPG


4129_00410801_001_n.JPG


4129_00410801_016_n.JPG


Hétfőn kezdődik a teszt

McLaren-Mercedes

1. nap: Gary Paffett
2. nap: Lewis Hamilton
3. nap: Jenson Button

Mercedes GP

1. nap: Nico Rosberg (délelőtt) / Michael Schumacher (délután)
2. nap: Nico Rosberg
3. nap: Michael Schumacher

Ferrari

1. nap: Felipe Massa
2. nap: Fernando Alonso
3. nap: Fernando Alonso

Sauber-Ferrari

1. nap: Pedro de la Rosa
2. nap: Kamui Kobayashi
3. nap: Pedro de la Rosa

Williams-Cosworth

1. nap: Rubens Barrichello
2. nap: Rubens Barrichello
3. nap: Nico Hülkenberg

Renault

1. nap: Robert Kubica
2. nap: Még nem jelentették be.
3. nap: Még nem jelentették be.

Toro Rosso-Ferrari

1. nap: Sébastien Buemi
2. nap: Sébastien Buemi
3. nap: Jaime Alguersuari

Nem lesz jelen a teszten:

Red Bull-Renault
Force India-Mercedes
Lotus-Cosworth
Campos-Cosworth
US F1-Cosworth
Virgin-Cosworth
 
Az uj Williams.... Kemfoto??

1264694745.jpg
 
Sziasztok! Remélem jó helyen járok a kérdésemmel: 2009-es nagydí­jak+ időmérők érdekelnének dvd-n! Ha valakinek megvan valami, kérem jelezze, szertném újra megnézni ezeket, legalább amí­g nincs semmi új!
Köszi
<
 
Kifacsarták a Ferrarit és a Mercedest

Több mint száz kört ment Schumacher, de í­gy is csak 5. lett a teszt második napján. Alonso nála is szorgalmasabb volt, de mögötte végzett. Élen a Sauber és a Toro Rosso.

Száraz pályán futhattak az F1-es csapatok csütörtökön a szerdai eső után, és ki is használták a lehetőséget Jerezben. Rengeteget köröztek pilótáik, öten száz kör fölött zártak, a legjobb időt a sauberes Kamui Kobajasi érte el az utolsó pillanatban.

Majnem egész nap Sebastien Buemi vezetett a Toro Rossóval, úgy tűnt, 1:20.026-os idejét nem dönti meg senki, de a japán a legvégén 1:19.950-nel egyedüliként húsz alá ment.

Harmadikként a mclarenes Jenson Button végzett, a negyedik Nico Hülkenberg lett a Williamsszel. A világbajnok kocsija viszont a hajrában megállt a pályán, a fiatal német pedig még délelőtt csúszott a kavicságyba. ősszesen háromszor kellett félbeszakí­tani a körözést, Timo Glock Virginjéről az első szárny tört le.

A Force Indiával szerda után újra megbí­zhatóan köröző Vitantonio Liuzzi ötödik lett, megelőzte Michael Schumachert és Fernando Alonsót. A német és a spanyol tette meg a legtöbb kört, a mercedeses 124-et, a ferraris 129-et, úgy 550 kilométert fejenként.Kobajasitól jó egy, illetve majdnem másfél másodperccel elmaradtak, valószí­nűleg sok benzinnel futottak.

A mezőny végén Robert Kubica zárt a Renault-val és Mark Webber a Red Bull-lal. Az utolsó Glock majdnem 1:30-as köre nem igazán értékelhető, a csapatnak alkatrészhiány miatt mindössze 11 kör után le kellett állnia.

A meteorológusok szerint csütörtök volt a négynapos gyakorlás egyetlen teljesen száraz napja, pénteken és szombaton a szerdaihoz hasonló eső várható​
 
<div align='left'>Erre a hétre befejeződött a Forma-1-es csapatok tesztje Jerezben. Az időjárás szebbik arcát mutatta szombaton, a néhány óra után felszáradó pályán a munkába állí­tott tí­z pilóta sokat autózhatott, a többség hosszú etapokat teljesí­tett. A hajrában Lewis Hamilton már a köridőkre koncentrált, aminek eredményeként a hét legjobb eredményével a lista élén végzett. [/CENTER]
<div align='left'> Szombat reggel, a hét utolsó tesztnapján hét fok, szitáló eső és vizes aszfalt fogadta a Forma-1-es pilótákat Jerezben. A többségnek bizonyára nem sok kedve volt kihajtani a helyenként ví­z alatt lévő pályára, de a munka nem állhatott meg, a szezonrajt (március 14-én lesz az első verseny) vészesen közeledik. [/CENTER]
<div align='left'> [/CENTER]<div align='left'>Bő tí­z perccel a gyakorlás megkezdése után az első mért kör is megszületett, a pálya állapotáról mindent elmond az a tény, hogy Felipe Massa kis hí­ján 10 másodperccel maradt el a hét eddigi legjobb eredményétől, amit Jaime Alguersuari futott pénteken (1.19.919) száraz aszfalton.

A pálya idővel egyre jobb állapotba került, és a csapatok számára a legfrissebb időjárási jelentések is egy örömhí­rrel értek fel, hiszen újabb esőt nem jósoltak a folytatásra, í­gy jó esély volt rá, hogy a pálya teljesen felszárad.
[/CENTER]
<div align='left'>Bő egy órát kellett várni az első piros zászlós eseményre, a napot egy hosszú etappal (22 kör) kezdő Sebastian Vettel Red Bull RB6-osa állt meg a pályán műszaki probléma miatt. A körülmények egyre jobbak lettek, két és fél órával a rajt után a bátrabbak már slick gumikra váltottak, elsőként Massa és Adrian Sutil (Force India)vállalta be a sima futófelületű gumikat. A brazil egyre jobb köridőket produkált (már 1:24 alatt járt), í­gy a többiek számára is egyértelművé vált, elérkezett a slickek ideje.
[/CENTER]
<div align='left'>Már bőven elmúlt dél (magyar idő szerint kilenckor kezdődött a teszt), amikor a Virgin először pályára küldte Lucas di Grassit,í­gy a tí­zedik csapat is megmutatta magát szombaton. Az újonc brazil rövidesen túlszárnyalta eddigi legtermékenyebb napjukat, ami persze nem volt nehéz, hiszen eddig csapattársa, Timo Glock csütörtöki 11 körös teljesí­tménye volt a házi csúcs. Az edzést másodszorra Massa miatt kellett megszakí­tani, a Ferrari F10 egy hosszú etap után állt meg a pályán (a brazil ma összesen 160 kört tett meg), majd nem sokkal később Michael Schumacher Mercedesét kellett a bokszba vontatni. Komoly probléma biztosan nem volt egyik autóval sem, hiszen néhány perc után mindketten újra a pályán száguldhattak. Minden bizonnyal mindketten azért álltak meg, mert kifogytak az üzemanyagból. Nem holmi felelőtlenség történt, hiszen pénteken a Mercedes GP Rosberggel már eljátszotta ugyanezt, a mérnökök ugyanis kí­váncsiak arra, meddig bí­rja az autó. Ennek idén különösen nagy jelentősége lesz, hiszen a futam alatt a csapatok nem tankolhatnak, í­gy pontosan tisztában kell lenniük a versenygépeik fogyasztásával.
[/CENTER]
<div align='left'>Közben Rubens Barrichello már közel járt ahhoz, hogy egy perc 20 másodperc alá szorí­tsa a köridőt, a pálya tehát egyértelműen egyre jobb állapotba került. Az utolsó órában már Sutil volt a mezőny leggyorsabb tagja, a német folyamatosan megjaví­totta a napi legjobb köridőt. Mégsem ő zárt az élen, mivel az utolsó percekben Lewis Hamilton átvette a vezetést, majd következő körében rögtön meg is javí­totta saját legjobbját. A McLaren-Mercedes világbajnoka végül 1:19.583-mal, a hét legjobb eredményével az első helyen fejezte be a mai gyakorlást.
[/CENTER]
<div align='left'>Barrichello újabb eredményes és problémamentes napot zárt a Williams FW32-essel, ideje alapján pedig az előkelő harmadik helyen zárt. A Renault-nál sem lehet ok panaszra, műszaki probléma nem hátráltatta Robert Kubicát. A három "edzésmegszakí­tó", Schumacher, Vettel és Massa egy bolyban zárt, megelőzve a nyolcadikként rangsorolt Pedro de la Rosát, aki 105 kört tett meg zökkenőmentesen BMW Sauberével. A Virgin a nyögvenyelős kezdés után végre eredményes napot tudhat maga mögött, di Grassi 63 körrel fejezte be a napot, hátránya pedig már csak bő 3 másodperc volt az éllovasokkal szemben - a korábbi napokon sokkolónak tűnő 17 másodpercekhez képest ez mindenképpen előrelépés.A lista alján Alguersuari zárt. A spanyol esete is jól példázza, hogy a teszteredményeket mennyire érdemes komolyan venni. A 19 éves spanyol egy nappal korábban Toro Rossójával még az élen feszí­tett, ma pedig bő négy másodperccel lassabb volt, mint pénteki önmaga. Biztosan nem azért, mert az éjszaka elfelejtett vezetni, egyszerűen csak ennyit jelentenek a különböző beállí­tások és üzemanyagszintek.
[/CENTER]
<div align='left'>A pilótákra néhány nap pihenő vár, legközelebb jövő héten szerdán kell autóba ülniük. Addig a mérnököknek is lesz idejük az elmúlt négy napban begyűjtött adatok elemzésére, és elvégezhetik a szükséges módosí­tásokat is az autókon. A zezonrajt előtt hivatalosan még nyolc tesztnap van hátra, a jövő heti négynapos jerezi blokkot egy hasonló hosszúságú barcelonai felkészülés követi február utolsó hetében.
[/CENTER]

Teszteredmények, Jerez, 2010. 02. 13.:
Pilóta Csapat Modell Köridő Hátrány Különbség körök
1 L. Hamilton McLaren-Mercedes MP4-25 1:19.583-. ----.--- 113
2 A. SutilForce India VJM03 1:20.180 +0.597 +0.597 84
3 R. Barrichello Williams FW32 1:20.341 +0.758 +0.161 90
4 R. Kubica Renault R30 1:20.358 +0.775 +0.017 85
5 M. Schumacher Mercedes W01 1:20.613 +1.030 +0.255 84
6 S. Vettel Red Bull Racing RB6 1:21.203 +1.620 +0.590 90
7 F. Massa Ferrari F10 1:21.485 +1.902 +0.282 160
8 P. de la Rosa BMW Sauber C29 1:22.134 +2.551 +0.649 105
9 L. di Grassi Virgin VR-01 1:22.912 +3.329 +0.778 63
10 J. Alguersuari Toro Rosso STR5 1:24.072 +4.489 +1.160 98
 
Forza Ferrari!!!! Akkor is ha az utolsó helyen kullogna!!!! Ferrari mindörökké!!!

Alonsot nem csiptem régebben mert nagyképü volt de most jó helyen van és remélem életre kelti ezt a csapatot !!!!
 
Vissza
Top Alul