SzíÂÂnezés Photoshopban
Színezés Photoshopban
szint: könnyű Kiszínezünk egy fekete-fehér képet
[TD=colspan: 3]
[/TD]
[TD=bgcolor: F3C802][/TD]
[TD=bgcolor: F3C802]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[TD=bgcolor: eeeeee]
[/TD]
[/TD]
Színezés Photoshopban
szint: könnyű Kiszínezünk egy fekete-fehér képet
[TD=colspan: 3]
[/TD]
[TD=bgcolor: F3C802][/TD]
[TD=bgcolor: F3C802]
[TD=bgcolor: eeeeee]

1. Bár egy összetett, eredetileg sok színt és árnyalatot tartalmazó fekete-fehér kép pontos kiszínezése nagyon sok munkát és még több türelmet igényel, mi mégis megpróbálkozunk egy egyszerűbbel. Az olvasó aztán kedve és ideje szerint nekifoghat saját, bonyolultabb változatának. Nem sokban tér el ez a munka a gyerekek kifestőkönyveitől. Mindig a tetszésünknek megfelelő színért nyúlunk, és nekiállunk festegetni a kép bizonyos részein. A pontos munka megkönnyítésére azonban nem árt néhány beállítás és segédeszköz. Lényegében ezek felsorolására készült ez a cikk. Annyit azért még hozzáfűznék, hogy mint minden Photoshop módszer, ez is "ezerféleképp" megoldható. Az általunk most közölt, csak egy közülük. Tehát válasszunk ki egy fekete-fehér képet. Mi most csak két színnel dolgozunk, ezen a nem túl sok részletet tartalmazón. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

2. Az első lépés nagyon fontos. Duplázd meg a meglévő képréteget! Egyszerűen húzd a Layer palettán a nyíllal jelölt ikonra. Ezután a két réteg összehatásmódját (ott ahol most a Normal felirat látható) állítsd át Colorra. Ezzel a felső réteg színezései átütnek az alsóra is. A két réteg keverésével, vagy a felső átlátszóbbá tételével csökkentheted a színek erősségét. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

3. Válassz ki egy tetszőleges színt. A háttérben lévő ég kékjével kezdünk. Ehhez egy erősebb kék színt választottunk a bal oldali eszközsáv alján lévő két főszín egyikére (az előtér színre) kattintva. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

4. Az előző lépésben is használt eszközsávon, középtájban válaszd ki a Color Replacement Toolt, vagyis a Színcsere eszközt. Ugyanott találod ahol a Brush (Ecset) eszközt, bal egérgombbal rajta tartva a mutatót megnyílik a menüje és kiválasztható. Fontos, hogy a képernyő tetején lévő opciós sorában hagyj mindent változatlanul. A Limits mezőt viszont állítsd át Find Edges-re. Ennek révén a színező ecsetünk éleket keres a képen és csak éltől-élig színez majd, nem nagy baj ha túlszaladunk vele egy vonalon. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

5. Kezdődhet a színezés. A nagyobb, összefüggő területekhez, mint amilyen az égbolt is, állítsd be nagyobb ecsetméretet, a kisebb, finomabb részletek színezéséhez apróbb ecsetet használj. Mi egy nagyobbal nekikezdtünk az égnek. Érdemes apró kattintásokkal haladni és nem mindig folyamatosan húzni az ecsetet, így pontosabb lehetsz, nem szaladsz bele a színezni nem kívánt területekbe. Persze ez sem tragédia, hiszen az előbb állítottuk be, hogy ügyeljen a szélekre (élekre), minden kattintásnál az ecsetjelölő közepén lévő keresztet veszi figyelembe a program, ezt és az ecset méretének megfelelő részt színezi be, kivéve ha élekbe ütközik. Azokon túl már nem színez. Az a lényeg, hogy a kereszttel ne fuss át semmilyen nem kívánt részen. Ha mégis megtörtént a History palettán, vagy egy Ctrl+Z nyomásával visszavonhatod az utolsó lépést. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

6. Ha elkészültél egy terület kiszínezésével ismételd meg az előző lépéseket a 3-5. pontig. Válassz új színt, állíts be egy ecsetméretet, és kezdj új részt színezni. Ezúttal az óra szélét színeztük narancs-bézs színnel és jóval kisebb méretű ecsettel. Itt jobban kell vigyázni, így folyamatosan óvatosabb kattintásokkal haladtunk. Az sem rossz ötlet, ha kinagyítod a képnézetet, hogy pontosabban dolgozhass. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

7. Ha az összes szín elkészült és túl erősnek találod őket, a rétegpaletta Opacity csúszkájával átlátszóbbá teheted a felső színréteget, ezzel csökkentheted a telítettséget. Kicsit természetesebbé válik így a kép. |
[TD=bgcolor: eeeeee]

8. Persze olyan természetes sosem lesz egy utólag színezett fotó, mintha az eredeti színeit tartalmazná, de odafigyeléssel és minél több árnyalat használatával egész jó eredmény érhető el. |